سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی ایران و خاورمیانه

ژنرال آستین در گزارش خود آورده است:" ایران همچنان به سیاست هایی که منافع استراتژیک آمریکا در منطقه خاورمیانه را تهدید می کند، ادامه می دهد."

 فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه ، شمال آفریقا و آسیای مرکزی به کمیته تسلیحاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد ایران بزرگ ترین تهدید آمریکا در منطقه خاورمیانه و آسیای جنوب غربی است.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت آمریکایی "بریت بارت"، ژنرال لوید آستین در گزارشی مکتوب از وضعیت نیروهای سنتکام به کمیته امور دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا که روز سه شنبه (3 مارس) و همزمان با نطق جنجالی نتانیاهو در کنگره آمریکا ارایه شد، ایران را بزرگ ترین تهدید منطقه ای آمریکا خوانده است.

این ژنرال آمریکایی در گزارش خود آورده است:" ایران همچنان به سیاست هایی که منافع استراتژیک آمریکا در منطقه خاورمیانه را تهدید می کند، ادامه می دهد."

فرمانده سنتکام: ایران بزرگ ترین تهدید آمریکا در منطقه است
در این گزارش آمده است:" بی ثباتی های مزمن در منطقه خاورمیانه، انبوه جمعیت محروم منطقه و دولت های ضعیف زمینه ای مساعد  برای بسط نفوذ منطقه ای ایران و متحدانش را در منطقه در جهت تضعیف اهداف منطقه ای آمریکا فراهم آورده است."
این ژنرال آمریکایی با ادعای نفوذ میلیشیای تحت تسلط ایران در کشورهای عراق و سوریه مدعی شده است: خطرناک ترین جنبه از تهدیدات ناشی از ایران در منطقه استفاده جمعیت شیعه منطقه  از توان و نفوذ سپاه پاسداران ایران ، وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی و پروکسی ها و گروه هایی چون حزب الله درجهت فعالیت های مخرب و تهدیدزا علیه منافع آمریکا است.
ژنرال آستین در این گزارش فعالیت های ایران در منطقه را در جهت تشدید تهدید فرقه گرایی و افزایش تنش بین گروه های افراطی مسلح در خاورمیانه دانسته است.
گفتنی است غالب ناظران و کارشناسان بر این باورند عملکرد ایران در مبارزه با افراط گرایی در منطقه و مقابله با گروه هایی تکفیری همچون داعش موثرترین شیوه در مقابله با پیشروی های این گروه در عراق و سوریه بوده است.
  فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه (سنتکام) 18 کشور واقع در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی و افغانستان را شامل می شود.
گزارش فرمانده سنتکام در حالی است که در ماه های گذشته  به اذعان مقامات عراقی نقش هدایت و مشاورت ایران در مبارزه با گروه داعش در این کشور مهم ترین و موثرترین عامل جلوگیری از پیشروی های داعش  و تحمیل شکست های مهم به این گروه تروریستی از جمله عملیات آمرلی و عملیات اخیر برای آزاد سازی شهر تکریت از دست گروه داعش بوده است.
الجزیره انگلیسی تصریح کرد یهودیان آمریکا ، سفر نتانیاهو به آمریکا را اشتباهی تاکتیکی می دانند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "تام آکرمن" خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی از واشنگتن گفت:«سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به آمریکا جنجالی شده است.
او با مفاد توافق هسته ای آمریکا با ایران مخالف است. نتانیاهو درحالی امروز در کنگره آمریکا سخنرانی می کند که شب گذشته در نشست بزرگترین گروه لابی کننده طرفدار اسرائیل در آمریکا (ایپک) سخنرانی کرد.
 از نتانیاهو در نشست کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل(ایپک) همانند سالهای گذشته به گرمی استقبال شد. ایپک یکی از قدرتمندترین گروههای فشار در واشنگتن است.
نتانیاهو در سخنرانی امسال خود در ایپک از این سخن گفت که اختلافهایش با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران نباید سبب بروز اختلاف بین دموکراتها و جمهوری خواهان در حمایت سنتی قوی آنها از اسرائیل شود. نتانیاهو از اینکه برخی می کوشند سفرش به آمریکا را عامل بوجود آمدن چنین اختلافی بیان کنند، ابراز تاسف و تاکید کرد همواره دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا باید به حمایت خود از اسرائیل ادامه بدهند.
 این درحالی است که بسیاری از یهودیان آمریکا می گویند حضور نتانیاهو در آمریکا در چنین شرایطی، اشتباهی تاکتیکی است. نتانیاهو دعوت جمهوری خواهان را برای سخنرانی در نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا پذیرفته است بدون آنکه کاخ سفید با این کار موافق بوده باشد.
یهودیان آمریکا می گویند نتانیاهو با این کارش، دموکراتها را مجبور کرده است بین اوباما و اسرائیل، یکی را انتخاب کنند آنهم درشرایطی که مذاکرات برای رسیدن به توافق هسته ای درمراحلی حساس قرار دارد.
جان کری وزیر امورخارجه آمریکا نیز هشدار داده است نتانیاهو نباید هیچگونه جزییات خاصی از مذاکرات هسته ای را فاش کند که به روند مذاکرات آسیب می زند و رسیدن به هدف مطرح یعنی رسیدن به توافق خوب را دشوارتر می کند. باراک اوباما نمی خواهد در واشنگتن با بنیامین نتانیاهو دیدار کند. البته اوباما تاکید دارد نباید درباره مناقشه جاری بین او و نتانیاهو، اغراق شود.
 به گفته اوباما، آنچه مهم است توافق بین المللی است مبنی بر اینکه ایران به جامعه جهانی نشان بدهد که به دنبال تسلیحات هسته ای نیست. اما نتانیاهو تاکید دارد باید بر ایران فشار وارد شود تا برنامه هسته ای اش را پیش از تسلیحاتی شدن، کاملا برچیند. مقامات اسرائیلی می گویند به هیچ وجه قصد ندارند در دعواهای سیاسی داخلی آمریکا، درگیر شوند. اما اگر سخنرانی امروز نتانیاهو به حرکت کنگره برای اعمال تحریمهای شدیدتر علیه ایران باوجود مخالفتهای اوباما منجر شود، این کار دشوارتر خواهد شد.»
روایت جهانگیری از بی‌سابقه‌ترین فسادها 
   
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برایمبارزه با فساد باید هزینه کرد گفت: در مقابل مسائلی مانند پرونده بابک زنجانی یا باید سکوت کرد و یا پذیرفت که بی سابقه ترین فسادها رخ داده است.
 به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد هزینه دارد و باید پای آن ایستاد گفت: در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید کمترین تردیدی به خود راه دهیم. معاون اول رئیس جمهور اظهارداشت: وقتی پرونده یک تخلف اقتصادی مطرح می‌شود، عده‌ای سعی می‌کنند با تبلیغات منفی خود موجی در جامعه راه بیندازند تا مسئولین را وادار به عقب نشینی کنند، اما باید توجه داشته باشیم که اگر در مقابل این افراد عقب نشینی کنیم، به نظام جمهوری اسلامی آسیب واردخواهند نمود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی پرونده ای نظیر پرونده بابک زنجانی مطرح می شود، یا باید در مقابل آن سکوت کنیم و یا بپذیریم که بی‌سابقه‌ ترین فسادها رخ داده و با جدیت در مقابل آن بایستیم و حقوق بیت‌ المال را بازپس گیریم.

جهانگیری با اشاره به برخی پرونده های فساد اقتصادی در سال های اخیر خاطرنشان کرد: برخی از این اتفاقات در اثر سهل انگاری و سوء مدیریت رخ داده اما علت بروز این مفاسد هرچه که باشد، باید با آن برخورد کنیم زیرا ما به عنوان مسئولین کشور مسئولیت داریم و باید در برابر مردم پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از برخوردها و اقدامات صورت گرفته در مبارزه با فساد بیان داشت: خوشبختانه امروز هماهنگی مطلوب و رابطه خوبی میان قوای 3 گانه وجود دارد و می توانیم با استفاده از این فرصت، گام‌های خوبی در جهت مقابله با مفاسد اقتصادی برداریم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع مفاسد اقتصادی گفت: در دولت تدبیر وامید برای پیشگیری، آئین نامه‌ ای به تصویب رسیده که براساس آن مسئولین نظارتی و حراستی هر وزارتخانه به صورت هفتگی جلساتی برگزار و گلوگاه های فساد را شناسایی می کنند.

وی افزود: هم اکنون سامانه‌ای توسط دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و معاون دبیر شورای امنیت ملی ایجاد شده که موضوع پیشگیری فساد را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

در این جلسه که وزرای دادگستری، کشور، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان تهران، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه باید راهکارهای اساسی برای ممانعت از تکرار مفاسد اقتصادی پیدا کنیم، بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان دستگاه‌های مرتبط، برای پیشگیری از بروز فساد تاکید کرد.

همچنین باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، مبارزه با فساد را از اصلی‌ترین وظایف نظام برشمرد و افزود: برای مبارزه با فساد باید بهترین روش که کمترین هزینه را در بر داشته و حداقل آسیب را به امنیت روانی جامعه وارد کند در پیش گیریم و به گونه‌ای عمل کنیم که مطمئن باشیم بهترین نتایج را در بر خواهد داشت.

در ادامه این جلسه وزیر اطلاعات با تاکید براینکه نحوه برخورد با فساد و مدیریت تخلف باید با محاسبات دقیقی همراه باشد خاطرنشان کرد: باید در کنار برخوردهای موردی و مدیریت تخلفات، اصلاح فرآیندها را نیز دنبال کنیم و در این مسیر امنیت روانی جامعه نیز باید مدنظر قرار گیرد.
جعفری دولت آبادی دادستان تهران نیز با بیان اینکه همواره پیشگیری دارای هزینه‌ های کمتری نسبت به برخورد است گفت: متخلفین و سوء‌استفاده گران اقتصادی همواره حامیانی دارند و چنانچه بخواهیم به صورت ریشه‌ای با مفاسد برخورد کنیم، باید به دنبال شناسایی و برخورد جدی با حامیان مفسدین اقتصادی باشیم.
بر پایه این گزارش، در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی گزارشاتی از آخرین وضعیت برخی پرونده‌های مرتبط با تصرف و تغییر کاربری اراضی ارائه کردند و راهکارهای مدیریت و برخورد با این پرونده‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
تشکیل یک کارگروه فرادستگاهی برای تدوین سیاست‌های پیشگیرانه از تخلفات مرتبط با زمین‌ از تصمیمات این جلسه بود که مقرر شد با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های متولی امر زمین تشکیل و موضوعات مربوطه را در جلسات ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منعکس کند.
گفتنی است، در این جلسه همچنین گزارشی از آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز مطرح شد و مقرر شد این پرونده از طریق کمیته ای متشکل از دستگاه های ذیربط که در وزارت کشور در حال پیگیری است، دنبال شود.

اعترافات جالب فرمانده سابق داعش

یکی از فرماندهان سابق گروه داعش در مصاحبه با یک شبکه ترکیه ای اعترافات جالبی را به زبان آورد.

کد خبر: ۴۸۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹ - 03 March 2015
 یکی از فرماندهان سابق گروه داعش در مصاحبه با یک شبکه ترکیه ای اعترافات جالبی را به زبان آورد.

به گزارش مشرق، «ریاض العید» از فرماندهان سابق داعش که اکنون با فرار از این گروه در ترکیه در مکانی نامعلوم به سر می برد، در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور با بیان این که داعش در واقع یک امپراطوری وحشت است و چیز دیگری نیست، از رابطه حقیقی این گروه با مفاهیم اسلامی پرده برداشت و گفت: داعش ربط خاصی با اسلام و احکام اسلامی ندارد و این گروه از اسلام تنها برای مشروعیت بخشی به اقدامات خود استفاده می کند و در واقع هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

وی اضافه کرد: من برای جهاد و با این تصور که این گروه، گروهی اسلامی است، به این گروه ملحق شدم، اما بعدها آنها با فهمیدن این که من مهندس الکترونیک هستم، از من برای شنود تلفن های مردم و انجام خرابکاری ها الکترونیکی استفاده کردند و من فرمانده بخش الکترونیک داعش شدم.

فرمانده سابق داعش در مورد رابطه این گروه با اسلام نیز گفت: این گروه ربطی با اسلام ندارد. مثلا جوانان 20 ساله را به عنوان امیر اسلامی تعیین می کنند، در حالی که این جوانان نه اطلاعاتی از اسلام و نه فهمی از جهاد دارند، بلکه تنها برای آدم کشی فعالیت می کنند. این افراد به هرکسی جز خداوند بندگی میکنند، حتی به صورت آشکار با برخی کشورها ارتباط دارند، آنها هدفی جز تقسیم و تجزیه ملت های اسلامی ندارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد