سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک نقد سیاسی



آقای استاندار ! اشتباه کردید که مانع حضور وزراء به خوزستان شده اید

به گزارش روناش ، “وبلاگ پلاک دزفول” طی مطلبی انتقادی خطاب به استاندار خوزستان ، نوشت : «آقای دکتر مقتدایی استاندار خوزستان که در برنامه گفتگوی زنده […]

به گزارش روناش ، “وبلاگ پلاک دزفول” طی مطلبی انتقادی خطاب به استاندار خوزستان ، نوشت :

«آقای دکتر مقتدایی استاندار خوزستان که در برنامه گفتگوی زنده تلویزیونی شبکه خبر حضور یافته بود اظهار داشت:آقای جهانگیری تماس گرفتند که رئیس جمهور اصرار دارند برای جمع بندی یک یا چند وزیر به خوزستان سفر کنند که نهایتا ختم به این شد که دکتر هاشمی تشریف بیاورند،توصیه ام این بود در ابتدا مصوباتی که راهگشاست تصویب شود متعاقبا در استان حضور پیدا کنید.این را عرض کردم که حقوق دولتمردان ضایع نشود اگر مقامات دولتی نیامدند به دلیل درخواست بنده بود که امروز هم نامه ای به معاون اول رئیس جمهور تنظیم شد که مقامات دولتی به تدریج به استان سفر کنند. »

آقای استاندار! باید خیلی صریح به عرض برسانیم که :شما خیلی اشتباه کردید که گفته اید وزرا در این شرایط به خوزستان نیایند!

مردم باید حس کنند که مسئولان ارشد کشوری درد آنان را درک می کنند، مردم خوزستان اگر امروز شکایتی دارند  نه فقط برای ورود خاک به این منطقه است ، بلکه بیشتر از این ناراحتند که می بینند هنوز مشکل حل ریزگرد ها برای دولتیها( چه این دولت و چه دولت قبل)برایشان جدی نشده است .

 از این ناراحتند که یکسال از فرمان رهبری به دولت فعلی در حل مشکل گذشته است و هنوز بعد از گذشت یکسال کارنامه ی قابل قبولی ندارند و معظم له مجدداً در روزهای اخیر به مسئولان تذکر دادند، از این ناراحتند از اینکه مسئول مستقیم محیط زیست کشور به جای حل مشکل به دنبال مقصر کردن دولت قبل است ، ناراحتند که خانم ابتکار خودش که نیامد ،هیچ ؛ مشاور ارشد ایشان به حضور وزیر بهداشت در استان خوزستان گلایه کرده است و او را به باد تمسخر گرفته است، و صراحتاً گفته چون وزیر بهداشت آمده است ، رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان نیامده است چون ایشان دخالت کرده است !! در حالی که وزیر بهداشت به دستور رئیس جمهور به خوزستان آمده بود .

حال آقای استاندار ،مسئولان به در خواست شما نیامدند یا به خاطر اختلافات شخصی و حفظ قدرت؟! یا شما قصدتان از بیان این سخن ماله کشی بر ضعف آقایان در مدیریت بحران؟! کدام؟!
مردم خوزستان از این شاکی اند که مسئولان فقط حرف می زنند و عمل نمی کنند ، از این ناراحتند که چندی بعد که خاک ها فرو نشست ، وعده های مسئولان نیز فروکش می کنند و به خاک فراموشی سپرده می شوند. صدای این دوره مردم خوزستان از این بلند شد که دیدند آبی از مسئولان استانی گرم نمی شود .آقای استاندار! شما گفته اید که ابتدا باید شما و مسئولان در استان به جمع بندی برسید و بعد مسئولان ارشد بیایند ، واقعاً اگر چنین است چرا در طول این سالها به جمع بندی نرسیده اید؟! یکسال و نیم است که شما بر کرسی استاندار خوزستان تکیه زده اید ، چه کار کرده اید؟! اکنون که لقمه راه گلویتان را گرفته است به فکر جمع بندی افتاده اید؟!آقای استاندار ! مشکل خوزستان این است که مسئولان استانی به جای اینکه پی گیر حقوق مردم استان باشند مواظب هستید کسی به فلان وزیر نگوید بالای چشمت، ابرو! در مصاحبه تان گفته اید که نگران این هستید که حقوق دولت ضایع نشود، پس آقای استاندار چه کسی باید پاسخگوی حق ضایع شده ی این مردم باشد؟!

آقای مقتدایی! از عملکرد مدیریت استان همین بس که هر موقع صدای مردم در آمد و جان مردم بر لب رسید ، آقایان به فکر چاره می افتند! حالا که دولت عزمی را برای حل و بسیج امکانات برای حل مشکلات گرد وخاک کرده است ، شما با این حرکات مانع نشوید.آقای استاندار ! ” کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی” .

استانهای دیگر اگر بحرانی اینچنینی برایشان پیش آید ، بیشترین استفاده را از حضور وزراء می برند ، و در استان ما داستان بر عکس است! مسئولان استان در فکرند که وزراء و مسئولان ارشد حتی زحمت حضور در استان را هم نکشند.

وقتی این خبر در کشور پخش شود که استاندار خوزستان مانع حضور وزراء و مسئولان ارشد به خوزستان جهت بررسی وضعیت می شود ، دیگر نباید گله داشت که چرا فلان نماینده در خصوص خوزستان گفت : وضعیت در خوزستان عادی است، دارند شلوغش می کنند!! دیگر نباید به فلان آقازاده جوان شکوه کرد که چرا گفتی : مردم خوزستان شورش را در آوردند!! دیگر نباید نمایندگان خوزستان یقه فلان مسئول پایتخت نشین را بگیرند !! وقتی استاندار خوزستان می گویند نیایید آنها چه کنند؟ وقتی استاندار می فرمایند که شما آسوده بخوابید ما بیداریم ، و… در یک کلام باید گفت که مشکل از خودمان است . به قول معروف : مارادونا را ول کنید، غضنفر را بچسبید.

————————

دسته بندی : گرد و خاک خوزستان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد