سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی



یک نماینده مجلس:
تحولی در عملکرد میراث فرهنگی خوزستان ندیده ایم
کارون پرس- حجت الله درویش پور گفت: در شهرستان ایذه آثار و بناهای تاریخی فراوانی وجود دارد که به علت بی توجهی یا تخریب شده اند و یا به سرقت رفته اند علاوه بر این در این شهرستان هنوز یک مکانی که به عنوان موزه بتوان از آن برای حفظ و معرفی این آثار استفاده کرد، فراهم نشده است.
  

سرویس فرهنگی - حجت الله درویش پور نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور که چندی پیش در حاشیه مراسم ثبت ملی گل نرگس بهبهان، عملکرد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان را مثبت تلقی کرده بود، به خبرنگار کارون پرس اعلام کرد: نمی دانم بر چه اصل و مبنایی مسعود سلطانی فر عملکرد این اداره را در خوزستان خوب ارزیابی می کند. 
وی ادامه داد:میراث فرهنگی نه تنها در زمینه حفظ و نگهداری از آثار باستانی که قدمت برخی ازآن ها به بیش از ده هزار سال می رسد، کوتاهی کرده بلکه در معرفی آن ها نیز عملکرد ضعیفی داشته است. 
درویش پور افزود: به عنوان مثال در شهرستان ایذه آثار و بناهای تاریخی فراوانی وجود دارد که به علت همین بی توجهی ها یا تخریب شده اند و یا به سرقت رفته اند علاوه بر این در این شهرستان هنوز یک مکانی که به عنوان موزه بتوان از آن برای حفظ و معرفی این آثار استفاده کرد، فراهم نشده است. 
نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به این که ما تاکنون تحول چشمگیری در میراث فرهنگی و گردشگری استان ندیده ایم، گفت: شاید هم سازمان میراث فرهنگی کشور با تامین نکردن اعتبارات و مساعدت های لازم جهت اقدامات و فعالیت های میراث فرهنگی خوزستان، با این تعریف ها قصد توجیه کردن خود را داشته بوده است. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد