سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز


گزارش اختصاصی «انتخاب» از یک جلسه نیمه کاره
«روحانی» به شدت برافروخته شده و اظهارات این فرد را «عوامانه» و «از روی کم اطلاعی» می خواند. واکنش رییس جمهور اما باعث تشدید این «برخورد لفظی» می شود و نهایتاً روحانی به حالت قهر جلسه را ترک می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
قهر روحانی از جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی/ عصبانیت شدید رییس جمهور، باعث نزاع و تنش در جلسه شد

خبرنگار «انتخاب» کسب اطلاع کرد ، جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل واکنش و اوقات تلخی رییس جمهور با یکی از اعضاء شورا ، نیمه کاره تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ در این جلسه که در اول بهمن ماه برگزار شده است، یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به برخی اقدامات در دستگاه سیاست خارجی و همچنین پیاده روی ظریف با جان کری انتقاداتی را مطرح می کند.

پس از این سخنان، «روحانی» به شدت برافروخته شده و اظهارات این فرد را «عوامانه» و «از روی کم اطلاعی» می خواند.

واکنش رییس جمهور اما باعث تشدید این «برخورد لفظی» می شود و نهایتاً روحانی به حالت قهر جلسه را ترک می کند.

به گزارش «انتخاب» ؛ پیش از این ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت نیز در واکنش دیگری، انتقادات مربوط به پیاده روی ظریف - کری را «سخیف» خوانده بود.

بخشی از تصاویر جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه می آید:

قهر روحانی از جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی/ «اوقات تلخی» شدید رییس جمهور، باعث نزاع و تنش در جلسه شد


قهر روحانی از جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی/ «اوقات تلخی» شدید رییس جمهور، باعث نزاع و تنش در جلسه شد

قهر روحانی از جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی/ «اوقات تلخی» شدید رییس جمهور، باعث نزاع و تنش در جلسه شد

قهر روحانی از جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی/ «اوقات تلخی» شدید رییس جمهور، باعث نزاع و تنش در جلسه شد

قهر روحانی از جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی/ «اوقات تلخی» شدید رییس جمهور، باعث نزاع و تنش در جلسه شد

قهر روحانی از جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی/ «اوقات تلخی» شدید رییس جمهور، باعث نزاع و تنش در جلسه شد

قهر روحانی از جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی/ «اوقات تلخی» شدید رییس جمهور، باعث نزاع و تنش در جلسه شد






قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران که پس از وقایع ماه های اخیر در عراق از او با عنوان "سوپرمن" نیز یاد می کنند نقش بی بدیلی در زمین گیر کردن و جلوگیری از پیشروی این گروه در عراق داشته است.
هفته نامه اکونومیست در شماره جدید خود با انتشار گزارشی با عنوان " دست بلند ایران" از برتری نسبی ایران در مقایسه با دیگر رقبای منطقه ای در کسب نفوذ منطقه ای در خاورمیانه می نویسد.اکونومیست: ایران موفق ترین بازیگر خاورمیانه است
به گزارش عصر ایران این هفته نامه با اشاره به رقابت منطقه ای برای کسب نفوذ بیشتردر خاورمیانه می نویسد:" ایران در مقایسه با رقبای دیگرش برای کسب نفوذ در یک منطقه بی ثبات بسیار بهتر عمل می کند."
اکونومیست می نویسد:" مقامات ایران پروایی از اعلام اینکه می خواهند سطح نفوذ منطقه ای خود را گسترش دهند ندارند، تهران می تواند امروز از روی غرور اعلام کند که کنترل سه پایتخت مهم عربی یعنی بغداد، دمشق و بیروت را در دست دارد."
اکونومیست می نویسد: در هفته ای که گذشت صنعا را هم به لیست این سه پایتخت عربی اضافه کنید یعنی جایی که شیعیان زیدی حوثی در روز 20 ژانویه کنترل پایتخت و کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند. آمریکا و عربستان سعودی بر این گمانند که حوثی ها از سوی ایران حمایت و پشتیبانی می شود، هر چند که این مطلب را به صورت عمومی نمی گویند و در جلسات خصوصی بیان می کنند. (گفتنی است به رغم گزارش اکونومیست روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد شواهدی مبنی بر حمایت ایران از حوثی ها در دست نیست از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران هر گونه حضور نیروی نظامی خود در کشورهای منطقه را رد کرده و تنها اعلام کرده است با تقاضای دولت عراق برای مبارزه با داعش مشاورانی نظامی در عراق دارد.)
به دست گرفتن کنترل پایتخت یمن از سوی حوثی ها همزمان با حمله بالگرد اسراییلی به یک خودروی حامل فرمانده سپاه پاسداران ایران در دیگر نقطه از منطقه یعنی بلندی های جولان در مرز سوریه و اسراییل بود. جایی که در آن ایران از گروه حزب الله لبنان به جد پشتیبانی و حمایت می کند.
اکونومیست می نویسد: افزایش نفوذ ایران در منطقه از زمان پس از حملات 11 سپتامبر و سرنگون کردن دو حکومت طالبان در افغانستان و صدام در عراق با حملات نظامی آمریکا آغاز شد. از آن زمان تا کنون نفوذ منطقه ای ایران روز به روز در حال گسترش بوده است. این نفوذ حتی پس از بهار عربی در کشورهای سنی – عربی منطقه که گمان برده می شد ایران شیعه را در حاشیه قرار دهد،  تداوم یافت و متوقف نشد.
اکونومیست با اشاره به نقش ایران در مبارزه با داعش در عراق می نویسد ایران از موثرترین نیروها برای کمک به دولت عراق برای مبارزه با داعش است و قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران که پس از وقایع ماه های اخیر در عراق از او با عنوان "سوپرمن"  نیز یاد می کنند نقش بی بدیلی در زمین گیر کردن و جلوگیری از پیشروی این گروه در عراق داشته است.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه درباره اقدام خصمانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نیروهای مقاومت گفت: صهیونیست‌ها منتظر ضرب شست جمهوری اسلامی در هر زمان و مکانی باشند.

علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در قنیطره سوریه که به شهادت جمعی از فرماندهان حزب‌الله لبنان و سردار الله‌دادی منجر شد، اظهار داشت: شهید الله‌دادی اولین شهید ایرانی بود که به دست دشمن‌ترین دشمنان اسلام یعنی صهیونیست‌ها به شهادت رسید و این افتخاری برای این شهید خواهد بود.

وی با اشاره به هشدار سرلشکر جعفری به صهیونیست‌ها در پی شهادت سردار الله‌دادی و رزمندگان حزب‌الله، تصریح کرد: دشمن متجاوز اگر تنبیه نشود، گستاخ‌تر می‌شود؛ پس رژیم صهیونیستی منتظر ضرب شست جمهوری اسلامی در هر زمان و مکانی باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تحولات یمن اشاره کرد و گفت: کودتا علیه "انصارالله یمن" یعنی کودتا علیه مردم. انصارالله یک گروه کوچک و حزب خاص نیست؛ انصارالله یعنی مردم یمن و امروز مردم یمن در صحنه هستند و بیدار شده‌اند.

وی تصریح کرد: وقتی مردم بیدار شدند و در صحنه حضور پیدا کردند، قطعا دشمنان اسلام با هیچ تلاشی نمی‌توانند مردم را ساکت کنند. دشمنان که شعار دموکراسی سر می‌‌دهند، باید در مقابل حرکت مردمی تسلیم شوند، و بگذارند مردم یمن هم خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند.

شیرازی، انصارالله یمن را نسخه مشابه "حزب‌الله لبنان" دانست و گفت: بسیج مردمی عراق و سوریه نیز مشابه حزب‌الله و انصارالله هستند. در هر کشوری که دشمنان ما برای شکستن اسلام وارد عرصه شد‌ه‌اند، اوضاع برعکس شده است؛ یعنی عامل حرکتی شدند که بسیج و دفاع وطنی در هرکشوری شکل بگیرد.

وی ادامه داد: سال‌ها پیش حزب‌الله در لبنان شکل پذیرفت و به دنبال آن در عراق و سوریه نیز این کار انجام شد. امروز نیز در یمن شاهد شکل‌گیری انصارالله هستیم و در آینده همهٔ این گروه‌ها علیه تمام دشمنان اسلام و مسلمین وارد عرصه خواهند شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه بیان داشت: امروز روزی نیست که دشمنان ما بتوانند با یک حرکت نظامی کار مسلمانان را خاتمه بدهند. اگر می‌توانستند در فلسطین و غزه این‌کار را نیز شکل می‌دادند. در خود غزه نیز گروهی همانند حزب‌الله شکل گرفته، که دشمن صهیونیستی مقابل این گروه نیز عاجز مانده است؛ چون دیگر تنها بحث تشکیلات نظامی نیست، بلکه موضوع اصلی، حضور همهٔ مردم فلسطین در سرزمین خود آن‌هاست.
اکثر این افراد از طریق اینترنت جذب داعش می شوند و با سفر به ترکیه، راهی سوریه می شوند تا به صف اعضای داعش بپیوندند.
با گسترش ناآرامی ها و ناامنی ها در منطقه خاورمیانه، شمار زیادی از اتباع کشورهای اروپایی با سفر به عراق و سوریه، به گروه های افراط گرای اسلامی مستقر در این دو کشور پیوسته اند و در حال جنگ هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آلمان، در حال حاضر داعش بزرگترین گروه تروریستی در منطقه خاورمیانه است. این گروه میزبان بیشترین شمار اتباع خارجی است که در بخش های مختلف از جمله در جنگ و درگیری مسلحانه مشارکت می کنند.

اکثر این افراد از طریق اینترنت جذب داعش می شوند و با سفر به ترکیه، راهی سوریه می شوند تا به صف اعضای داعش بپیوندند.

چند نفر از اروپا در گروه های تروریستی منطقه می جنگند؟
در حال حاضر مناطق وسیعی از عراق و سوریه در کنترل داعش است. دولت های سوریه و عراق، گروه های داوطلب شیعه در عراق، نظامیان کردستان عراق و سوریه در حال جنگ با داعش هستند.

فهرست کشورهای اروپایی و تعداد شهروندانی که از آنها برای جنگ به خاورمیانه آمده اند به تفکیک در زیر آمده است:

- فرانسه: "مانویل والس" وزیر کشور فرانسه اعلام کرده است 1400 افراط گرای اسلامی فرانسوی در درگیری های سوریه و عراق حضور دارند.

- بلژیک: موسسه تحقیقاتی بروکینز آمریکا تعداد جنگجویان بلژیکی حاضر در جنگ داخلی سوریه را 650 نفر برآورد کرده است. بلژیک به نسبت جمعیت خود بالاترین تعداد جنگجویان را در عراق و سوریه دارد.
براساس گزارش های رسانه ای، به تازگی دو نفر از جنگجویان بلژیکی بازگشته از سوریه به ضرب گلوله پلیس در شهر وروییه بلژیک کشته شدند.

چند نفر از اروپا در گروه های تروریستی منطقه می جنگند؟
- آلمان: تعداد افراط گرایان اسلامی آلمانی که برای حضور در جنگ سوریه و عراق به این دو کشور رفته اند به 600 نفر می رسد.
از این تعداد حدود 200 نفر به آلمان بازگشته اند. همچنین تنها 35 نفر از آنها به صورت فعال در عراق و سوریه در حال جنگ هستند.

مقامات امنیتی آلمان گفته اند که 260 نفر از ساکنان آلمان وابسته به گروه های تروریستی افراط گرای اسلامی هستند و یک تهدید جدی برای امنیت آلمان به شمار می روند.

- بریتانیا: وزارت کشور بریتانیا گفته است حدود 600 نفر از این کشور برای جنگ به خاورمیانه رفته اند و نیمی از آنها برگشته اند.

- سوئد: براساس اعلام پلیس سوئد، 300 نفر از افراط گرایان اسلامی این کشور برای جنگ به سوریه و عراق رفته اند. پلیس سوئد تنها توانسته است وضعیت 110 نفر از آنها را مشخص کند. حدود 40 نفر از این افراد به کشورشان برگشته اند.

- اتریش: وزارت کشور اتریش گفته است که بیش از 170 نفر از افرادی که به آنها "گردشگران جهاد" گفته می شود از این کشور به جبهه های جنگ در خاورمیانه رفته اند. نیمی از این افراد، چچنی تبار و تبار بقیه هم به یوگسلاوی سابق می رسد.

- هلند: حدود 160 نفر از هلند به سوریه و عراق سفر کرده اند تا به صف جنگ  و درگیری های مسلحانه در این کشورها بپیوندند. از میان آنها 30 نفر به کشورشان برگشته اند.

- دانمارک: سازمان اطلاعات و امنیت دانمارک اعلام کرده است تعداد افرادی که از این کشور به صف گروه داعش پیوسته اند 110 نفر است.

- اسپانیا: حدود 70 نفر از افراط گرایان اسلامی تنها از اسپانیا برای جنگ به گروه های تندرو در خاورمیانه پیوسته اند. مقامات اسپانیایی 12 نفر از افراد بازگشته به کشورشان را بازداشت کرده اند.

- ایتالیا: وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد 53 نفر از تندروها از این کشور به سوریه و عراق رفته اند که البته تنها 4 نفر از آنها شهروند ایتالیا هستند.
رسانه ها می گویند که حدود 800 تندروی اسلامگرا در ایتالیا از ایده افراط گرایان اسلامی حمایت می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد