سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز






احمد شیرزاد: رآکتور اراک مضر است /به هیچ دستاورد هسته ای نرسیده ایم

عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم با بیان این که ایران نه منابع اولیه فعالیت هسته ای داشته و نه به علوم آن احاطه دارد، گفت:هیچکس در ایران نمی‌داند که ما به چه دلیلی به مسیر هسته‌ای شدن پا گذاشته‌ایم و این امر دقیقاً‌ مانند ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر است.

به گزارش  فارس، احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم در میزگرد درباره یک توافق با موضوع 10 سال مذاکره هسته‌ای  که امروز -چهاشنبه- در دانشگاه تهران برگزار شد، با طرح این ادعا که هر فرد و هر دولتی که تصمیم گرفته که جمهوری اسلامی ایران به سمت هسته‌ای شدن برود شاید تصمیم اشتباهی گرفته است، گفت: از مسئولان سازمان انرژی اتمی در زمان مجلس ششم سؤال می‌کردم که استراتژی هسته‌ای ما چیست که هیچکس پاسخ روشنی در این باره به من نمی‌داد.
 
ویکه به سبک نمایندگان مجلس جنجال‌برانگیز ششم سخن می‌گفت، با بیان اینکه از این چاه (صنعت هسته‌ای) آبی در نمی‌آید، مگر اینکه برای برخی افراد نانی درآید، افزود: از سال 82 تاکنون دریغ از یک لیوان آب برای کشور.
 
نماینده اسبق مجلس اظهار داشت: هیچکس در ایران نمی‌داند که ما به چه دلیلی به مسیر هسته‌ای شدن پا گذاشته‌ایم و این امر دقیقاً‌ به مانند ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر بود در حالیکه برخی افراد شعارهایی مانند راه قدس از کربلا می‌گذرد را بیان می‌کردند.
 
شیرزاد در ادامه ادعاهایش اظهار داشت: وقتی در ایران 10 نفر در یک اتاق تصمیم‌گیری می‌کنند وضعیت کشور همین می‌شود.
 
وی بدون اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای کشور خاطرنشان کرد: در زمینه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نه منابع اولیه دارد و نه احاطه به علوم آن را.
 
این نماینده اسبق باز هم ادعا کرد:‌ از سال 82 که مسئله پرونده هسته‌ای مطرح شده است به هیچ دستاوردی در این زمینه نرسیده‌ایم و اگر قرار بوده که مسئله هسته‌ای ما را به سمت رشد علمی برساند هیچ سند و کار تحقیقاتی این امر را ثابت نمی‌کند.
 
نماینده مجلس ششم افزود: چشمه‌های ضعیف اورانیومی در ایران برای تحقیقات پزشکی و کشاورزی کافی است و نیازی به غنی‌سازی بیشتر وجود ندارد. هرچند که اگر تحریم‌ها لغو شود می‌توانیم از طریق بازارهای دنیا آن را خریداری کنیم.
 
وی اظهار داشت: تهیه اورانیوم با غنای بالا فقط برای نیروگاه‌های برق است یا برای استفاده در سلاح‌های نظامی.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اعلام می‌شود که صنعت هسته‌ای باعث رشد صنایع دیگر شده است. در حالیکه هیچ کارگاه و حلقه‌ای در این صنعت به بدنه فناوری کشور هیچگونه تکانی نداده است.
 
وی با اشاره به اینکه 50هزار نفر در سازمان انرژی اتمی حقوق دریافت می‌کنند،‌ گفت: بودجه فراوان برای صنایع هسته‌ای منجر به هیچگونه تکانی به علم کشور نشده است، ضمن اینکه این سازمان نیز هیچگونه نظارتی را بر نمی‌تابد.
 
شیرزاد افزود: سازمان انرژی اتمی در حلقه‌ بسته‌ای خود را قرار داده و حتی هیچگونه نظارتی بر آن صورت نمی‌گیرد و البته ممکن است که هر اتفاقی در آنجا رخ دهد.
 
این نماینده اسبق مجلس افزود: تولید اورانیوم در جمهوری اسلامی ایران 10 برابر قیمت جهانی تمام می‌شود. ضمن اینکه هیچگونه برداشتی نیز از معدن ساغند یزد تا کنون به دست نیامده و فقط فعلاً از معدن گچین بندرعباس برداشت می‌کنیم.
 
وی اظهار داشت: خداوند متعال به کشورمان منابع اورانیوم زیادی اعطاء نکرده است درحالیکه منابع نفت فراوانی داریم.
 
شیرزاد خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه‌های جدید هسته‌ای برای کشورمان وابستگی مطلق را به روسیه به بار خواهد آورد.
 
وی افزود: در اوایل انقلاب افراد انقلابی با مارکسیست‌ها مشکلات اساسی داشتند و مشخص نیست که چرا هم‌اکنون روس‌ها عزیز و خوب شده‌اند؟ 
 
این نماینده مجلس ششم گفت: نظام ایران صادقانه از ابتدای کارش اعلام کرده که سلاح هسته‌ای را نخواسته و نخواهد داشت، ضمن اینکه برخی افراد پیشنهاد خروج از NPT را مطرح می‌کنند و این امر معنایش این است که ما می‌خواهیم راه کره شمالی را برویم و این امر برای ما به هیچ وجه به صلاح نیست.
 
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران با ورود به صنعت هسته‌ای به خط قرمز برخی قدرت‌های بزرگ وارد شده است و هم‌اکنون باید در میز مذاکرات به آنها بگوییم که اگر ایران پای خود را از خطوط و دایره قرمز آنها عقب‌تر بگذارد چه چیزی را به ایران می‌دهند و این موضوع تنها در میز مذاکرات مشخص می‌شود.
 
شیرزاد با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی افراد خصوصاً دلواپسان مسئله هسته‌ای را به ناموس یا ایدئولوژی نظام تبدیل کرده‌اند، افزود: وقتی چیزی به ناموس تبدیل شود نمی‌توان برای آن چانه‌زنی کرد.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: در حال حاضر شورای عالی امنیت ملی به مسئله هسته‌ای نگاه منافع ملی دارد و دیگر به هیچ وجه به این موضوع نگاه ناموسی ندارد.
 
وی در پایان اظهارنظر فنی هم نمود و ابراز داشت: رآکتور آب سنگین اراک بسیار مضر است و حادثه چرنوبیل از این دست رآکتورها را در خود داشت و حالا در طرف غربی در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که آب سنگین این نیروگاه را با آب سبک عوض کند و این برای ما نیز بهتر است.
 
احمد شیرزاد که در مجلس ششم عضو فراکسیون مشارکت بود طی سخنانی در آن مجلس، ایران را به 19 سال دروغگویی درباره فعالیت های هسته ای خود متهم کرد. در واکنش به این سخنان شیرزاد، رئیس مجلس وقت اظهارات وی را از رادیو اسراییل بدتر دانست.سخنان شیرزاد در آن مقطع با استقبال گسترده رسانه های غربی مواجه شد و برای تحت فشار قرار دادن ایران به این سخنان استناد شد.
 

کد خبر:214032 -





عده‌ای هم هر مشکلی در کشور پیش بیاید، از اظهار‌نظر یک مقام غربی تا سخنرانی چند سخنران ناپخته، به نوعی پای تیم مذاکره کننده را به میان می‌کشند و در رسانه‌هایشان می‌نویسند. و اما تیم مذاکره کننده... یا باید واکنش نشان دهد و یا حرف سخنرانان را تأیید کند.
کد خبر: ۴۵۹۷۴۹
تاریخ انتشار:۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹-20 December 2014
سخنان نسنجیده احمد شیرزاد و صادق زیبا کلام در دانشگاه تهران و تلاش آنان برای توجیه اینکه انرژی هسته‌ای نیاز این کشور نیست، چندان سست و بی‌پایه است که بهترین پاسخ نپرداختن به آن است. کسانی که با دلایل واهی و غیر مستند، اصل داشتن فن‌آوری هسته‌ای را زیر سؤال می‌برند و برای بهره برداری جناحی، یک موضوع ملی را جناحی می‌کنند، شایسته پاسخ گویی نیستند که پاسخ‌ها برای خود آنان روشن‌تر از روز و برایشان از بدیهیات مسلم است. این عده را فقط باید سرزنش‌ کرد که چرا همه مسائل، حتی منافع ملی ایرانیان را قربانی‌ مطامع جناحی خود کرده‌اند؟
 
اما نکته عجیب در این میان اینکه عده‌ای درصددند اظهارات این دو را به تیم مذاکره کننده ‌منتسب کنند. بدین ترتیب که اگر وزارت خارجه درباره این سخنان واکنش نشان داد که داد؛ اما اگر تیم مذاکره کننده به این سخنان واکنش نشان نداد، ‌مشخص خواهد شد ‌تیم مذاکره کننده ایرانی نیز سخنان‌ سخنرانان مذکور را قبول دارد! 

نویسنده چنین مطلبی، قطعا خود از مغالطات موجود در استدلال خویش آگاه است. او خود به نیکی می‌داند که تیم مذاکره کننده ایرانی بنا بر ماهیت حرفه‌ای خود نمی‌تواند وارد مجادلات سیاست داخلی شود. 

تیم مذاکره کننده پرونده‌ای را که در سطوح کلان به عنوان پرونده‌ای صد در صد ملی‌ در اختیار گرفته است تا با تلاش و کوشش و مهارت خود، در مذاکره با طرف غربی، بیشترین منفعت را به سود منافع ملی ایرانیان به دست آورد. آیا وزارت خارجه یا تیم مذاکره کننده، صلاحیت تشخیص اصل این موضوع را دارد که اکنون به سخنان چند تن که اصل موضوع را انکار کرده‌اند پاسخ بگوید؟ آیا تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصمیم گرفته است که ایران انرژی هسته‌ای داشته باشد که اینک در برابر مخالفانش صلاحیت و بیشتر از آن وظیفه پاسخگویی داشته باشد؟ 

‌تصمیم گیری و سیاست‌گذاری در‌باره مسأله هسته‌ای ایران،‌‌ همان گونه که در آغاز در اختیار شورای امنیت ملی بود، اکنون نیز در اختیار شورای امنیت ملی است و وقتی ‌چارچوب‌های مذاکراتی در شورای امنیت ملی تعیین می‌شود، به طریق اولی اصل وجود آن برنامه هم در حیطه اختیارات این شوراست و اگر افرادی و یا جریانی در کشور باشند که بخواهند بر خلاف مصوبات این شورا ـ که اعضای آن از عالی‌ترین مقامات کشور هستند ـ عمل کنند، یقینا این شوراست که باید در این حیطه واکنش نشان دهد. 

حتی در مورد بحث‌های فنی و کاربردی در حوزه انرژی هسته‌ای، باز این سازمان انرژی اتمی است که باید در مقابل کسانی که بدیهی‌ترین منافع انرژی هسته‌ای را برای کشور انکار می‌کنند، واکنش نشان دهد؛ چه اینکه صلاحیت اعلام پیشرفت‌های ایران در مسأله هسته‌ای و همچنین دستاورد‌ها و کارکرد‌های این انرژی برای ایرانیان را سازمان انرژی اتمی ‌بر عهده دارد؛ چرا مدعیان از این سازمان نمی‌خواهند ‌به سخنان چند سخنران واکنش نشان دهد؟

اینکه در هر موضوعی عده‌ای می‌خواهند به خاطر دشمنی‌های کودکانه و شخصی، پای وزارت خارجه را به میان بکشانند، مانند عمل آن دانش‌آموزی است که وقتی معلم جغرافیا از او خواست ‌موقعیت جغرافیایی چین را توضیح دهد و او نمی‌دانست و فقط افغانستان را می‌دانست، به نوعی چین را به افغانستان مرتبط کرد و گفت؛ اما افغانستان... و شروع کرد در مورد افغانستان توضیح دادن. 

عده‌ای هم هر مشکلی در کشور پیش بیاید، از اظهار‌نظر یک مقام غربی تا سخنرانی چند سخنران ناپخته، به نوعی پای تیم مذاکره کننده را به میان می‌کشند و در رسانه‌هایشان می‌نویسند. و اما تیم مذاکره کننده... یا باید واکنش نشان دهد و یا حرف سخنرانان را تأیید کند. 

کسی نیست از این مدعیان بپرسد، اگر شما موضع حقی نیز درباره سخنرانان اخیر دارید، چرا با استناد به خصومت شخصی با شخص وزیر خارجه و یا تیم مذاکره کننده، پای این تیم را که باید ملی فکر کند و برای منافع همه ایرانیان فکر کند، به میان می‌کشید و از آنان می‌خواهید ‌وارد منازعات سیاست داخلی شوند؟ 

در حالی که خود کاملا واقفند، ‌اگر قرار است کسی یا نهادی به سخنرانان آن جلسه پاسخ دهد، شورای امنیت ملی و سازمان انرژی اتمی باید باشند. 
کیست که نداند ‌آن دو سخنران، موضوع هسته‌ای برایشان بهانه‌ای بوده برای پرداختن به بخشی از سیاست داخلی تا مخالفتشان را با جناح رقیب نشان دهند؟ 
به راستی چرا تیم مذاکره کننده ایرانی باید به هر سخنی که هر کسی در مورد موضوعی غیر مرتبط با کارکرد و رسالت آنان مطرح می‌کنند، پاسخ دهند؟

آمریکا با فروش ۳ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عراق موافقت کرد


وزارت خارجه آمریکا با فروش تانک و خودروهای زرهی به ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار به عراق موافقت کرده است.
آمریکا با فروش ۳ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عراق موافقت کرد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از اسپاتنیک، آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش 3 میلیارد دلار تسلیحات نظامی شامل تانک و خودروهای زرهی به عراق موافقت کرده است.
بر اساس این گزارش آژانس همکاری دفاعی امنیتی آمریکا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا با فروش احتمالی تانک‌های "آبرام" و تجهیزات مربوط به آن و همچنین قطعات و حمایت‌های لجستیکی به عراق به ارزش 2.4 میلیارد دلار موافقت کرده است.
بر اساس این گزارش این آژانس در بیانیه جداگانه نیز تاکید کرده است که وزارت خارجه آمریکا با فروش خودروهای زرهی و تجهیزات مربوط به آن به ارتش عراق نیز به ارزش تقریبی 579 میلیون دلار موافقت کرده است.
این آژانس آمریکایی افزود: فروش این تسلیحات به عراق در راستای سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا بوده و به طور مستقیم از دولت عراق و منافع مردم این کشور حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ک.ف





کد خبر: ۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
       
از یمن تا لبنان را تحت نفوذ داریم

سایت خبری تحلیلی مسیر آنلاین:

ولایتی امروز (دوشنبه) در سومین همایش ملی نقش پژوهش در فرایند قانونگذاری که در تالار مدرس ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تاکید بر ضرورت پژوهش و تحقیق قبل از تصویب قوانین افزود: تدوین قوانین مانند سد گتوند است که نفس کار خوب بود اما چون بدون تحقیق و پژوهش انجام شد به لایه های رسوبی برخورد کرد و خاصیت اولیه خود را از دست داد یا مانند دریاچه ارومیه است که در کنار آن سدی زده شده تا به کشاورزان محلی کمک شود اما دریاچه خشک شده است.
وی با بیان این که مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بنا دارد در حوزه های مختلف تحقیقاتی با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی همکاری داشته باشد، اظهارداشت: یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را که توسط مجمع تشخیص مصلحت تدوین و به تایید ایشان رسیده است، بررسی کنیم زیرا آنها احتیاج به قوانین دارند و باید کارهای انجام شده برای رسیدن به افق 1404 را مورد بررسی قرار دهیم تا عقب ماندگی های خود را بشناسیم.
وی با بیان این که نباید به جامعه و دولت این عادت را القا کرد که همیشه می توان به بودجه نفت و اقتصاد تک محصولی تکیه داشت، ادامه داد: باید به جایی برسیم که وابستگی خود را به نفت کم کنیم به خصوص در شرایط کنونی که خرید نفت و انتقال دلارهای حاصل از آن به کشور ما محدود شده است.
وی گفت: این اتفاقات ما را ملزم به این کار کرده است که به بررسی روند اجرایی سیاست های کلی و اسناد بالادستی خود دوباره نظری داشته و آنها را بررسی کنیم به طور مثال باید بفهمیم که چه قدر خصوصی سازی و واگذار کردن کارها به بخش خصوصی انجام شده است زیرا هر دولتی که بر سرکار می آمد بر این اعتقاد بود که می خواهد کار را انجام دهد ولی باید بررسی کرد که چه قدر این کار انجام شده است.
وی با تاکید بر این که ناخواسته به کشوری تبدیل شده ایم با اقتصادی تک محصولی، اظهارداشت: اقتصاد تک محصولی و تکیه بر نفت مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده و باید راه هایی را بیابیم تا این مشکلات را حل کنیم.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مجلس نیز پس از تدوین قوانین باید راهکارهای اجرای آن را نیز در نظر داشته باشد، گفت: متاسفانه عمر استراتژی ها در جهان کوتاه شده است و هنوز استراتژی اجرا نشده که می بینیم تغییری در آن ایجاد می شود.
وی توضیح داد: به طور مثال آمریکایی ها فکر می کردند که پس از فروپاشی شوروی تنها کشور ابرقدرت جهان خواهند بود ولی امروز می بینیم که کشورهای قدرتمند دیگری در عرصه های مختلف جهانی به وجود آمده اند.
ولایتی ادامه داد: مثلا قراردادی که اخیرا بین چین و روسیه به امضا رسیده و در آن اقتصاد چین و سیاست و قدرت نظامی روسیه قدرتی جدید در جهان ایجاد کرده است تا در برابر غرب و اروپا بایستد.
وی گفت: قدرت ما در منطقه برای هیچ کس در دنیا قابل تصور نبود و آنها مجبورند به قدرت ایران اعتراف کنند زیرا از یمن تا لبنان را تحت نفوذ داریم.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل خاطرنشان کرد: در تحولات منطقه ای نیز نیاز به پژوهش داریم زیرا تحولات به سرعت در حال تغییر است که البته ایران نشان داده در وقت مقتضی واکنش دقیقی از خود نشان می دهد. مجلس نیز باید قدرت پیش بینی داشته باشد و دولت را راهنمایی کند؛ بنابراین لازم است بخش های پژوهشی با قوت کار خود را انجام دهد.

لینک خبر : http://masironline.com/news/6126



کد خبر: ۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰
       
پیاده‌سازی نزدیک به ۸۰ درصد از دستورات

سایت خبری تحلیلی مسیر آنلاین:

هنوز انتخابات به پایان نرسیده بود. بسیاری از مردم در صف‌های طولانی پشت صندوق‌های رأی منتظر بودند تا رأی خود را به صندوق بیندازند.

در همین حال یکی از کاندیداها پشت تریبون آمد و اعلام کرد: «برنده قطعی انتخابات، با درصد آرای بسیار زیاد، اینجانب هستم». این جمله علی‌رغم بسیاری از اتفاقاتی که پیش از آن روی داده بود، به‌تنهایی و بسیار نرم آغازگر رخدادهای تلخ پس از انتخابات سال 88 شد.

اتفاقاتی که پیش و پس از انتخابات 22 خرداد 88 در کشور روی داد، از هر منظری که مورد بررسی قرار می‌گیرد، زوایای جدیدی از برنامه‌ریزی‌ها و سازماندهی‌های گسترده درباره آن آشکار می‌شود.

رفتارشناسی اشخاص، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی، شبکه‌های اجتماعی و نظیر آن اطلاعات جالبی از چگونگی دست به دست هم دادن عناصر مختلف برای براندازی نرم در اختیار قرار می‌دهد، عناصری که بسیاری از آنها به‌خلاف سران آنها، بی‌اطلاع از حوادث آینده پای‌شان در این ماجرا باز شده بود.

دستورالعمل‌های اجرایی«جین شارپ» برای یک براندازی نرم، پس از عبور از چند کشور اروپای شرقی به ایران رسیده بود. اگرچه جمهوری اسلامی ایران، گرجستان نبود، اما گروه‌های برانداز همه تلاش خود را برای پیاده کردن خط به خط برنامه جین شارپ انجام دادند. مصادیق زیادی از 198 برنامه و دستورالعمل جین شارپ که در کتاب "از دیکتاتوری تا دموکراسی" وی تجمیع شده، در فتنه 88 وجود دارد.

**انتخاب رنگ و نماد

مشهودترین آنها که رفتاری اقتباسی از انقلاب‌های مخملی در اوکراین و گرجستان بود و در ایران برای اولین بار شاهد آن بودیم "انتخاب رنگ و نماد" بود که موسوی و صحنه گردانان فتنه 88 به‌طور همزمان از هر دوی آن استفاده کردند. فتنه‌گران از رنگ سبز و سیادت موسوی نهایت سوء‌استفاده را کردند.

**سخنرانی، اعتراض آشکار، تحریک، توهین و تمسخر

در چند دستورالعمل‌ جین شارپ به‌طور مستقیم به سخنرانی، تحریک و اقناع، اعتراض آشکار و احساساتی کردن مردم اشاره شده است، رفتارهایی که بسیار پیش و پس از انتخابات شاهد آن بودیم.

فائزه هاشمی رفسنجانی یکی از کسانی بود که از اولین بندهای دستورالعمل اجرایی جین شارپ بهره حداکثری را می‌برد و با تمسخر رئیس‌جمهور رسمی کشور به تحریک مردم علیه حاکمیت می‌پرداخت. سخنرانی او در 2 خرداد 88 در ورزشگاه آزادی و 25 خرداد 88 در جمع معترضان به نتایج انتخابات توهین‌آمیز است. توهین به ولایت فقیه، شورای نگهبان، تمسخر محمود احمدی‌نژاد از محورهایی بود که فائزه هاشمی رفسنجانی در سخنرانی‌های فتنه‌انگیزانه از آنها استفاده می‌کرد.

از این دست سخنرانی‌ها توسط سران اصلاحات از جمله محمدرضا خاتمی، مصطفی تاج‌زاده، بهزاد نبوی، صفایی فراهانی و... در جلسات رسمی و غیررسمی خیلی زیاد انجام شد، حتی در اقدامی عجیب و تحریک‌آمیز عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی صبح روز انتخابات در حالی‌ که پای صندوق رأی می‌رفت، اعلام کرد: «اگر موسوی رأی نیاورد مردم بریزند تو خیابون‌ها».

**امضای نامه‌های سرگشاده عمومی و توزیع بیانیه‌های رسمی

تا رخداد تلخ حمله فتنه‌گران به عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، میرحسین موسوی شخصاً 17 بیانیه صادر کرد.

به‌موازات او مهدی کروبی، محمد خاتمی و سران اصلاح‌طلب هم بیانیه‌های عمومی امضا شده پی‌درپی در محکومیت جمهوری اسلامی ایران، ابطال انتخابات، شکنجه‌گر خواندن نظام، برگزاری رفراندوم، اعلام تقلب و نامه‌های زیادی علیه شورای نگهبان، نهادهای رسمی چون قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان صادر کردند. بند انتشار بیانیه‌های رسمی و پی‌در‌پی، به‌طور صریح در دستورالعمل‌های اجرایی جین شارپ آمده است.

**صف‌آرایی اعتراض‌آمیز

همایش زنجیره انسانی خیابان ولی‌عصر(عج) تهران در روزهای منتهی به انتخابات در حمایت از میرحسین موسوی و پس از انتخابات در چند خیابان دیگر همان‌طور که شارپ به آنها اشاره کرده، صورت گرفت.

** صداهای نمادین و پوشش‌های خاص

برنامه‌ریزان فتنه 88 حتی با سوء‌استفاده از شعائر مقدسی همچون تکبیر (الله اکبر) سعی در تحریک احساسات مردم و افزایش اعتراضات داشتند. از این رفتارها با عناوین صداهای نمادین و فعالیت‌های همزمان (مثلاً ساعت 9 شب) و در مکان‌هایی مشخص که قبلاً اعلام شده (پشت‌بام‌ها) در دستور‌العمل براندازی نرم مورد تأکید قرار گرفته است.

** فرستادن پیام‌های گروهی (اینترنتی و تلفنی)

این بند از دستورالعمل براندازی نرم در روزهای پیش از انتخابات با ارسال پیامک‌های دروغ سعی در تخریب کاندیدای رقیب و در روزهای بعد از آن با اخبار جعلی و ترویج شایعه اعم از اخبار دروغ مربوط به سران مملکتی و تقلب اجرایی شد.

** مراسم تشییع و تدفین نمایشی، همایش در گورستان‌ها و گردهمایی‌های عمومی

ماجرای ندا آقاسلطان آغازی بر سناریوی کشته‌سازی جریان فتنه پس از انتخابات 88 بود. ترانه موسوی، سعیده پورآقایی و چند تن دیگر اشخاصی بودند که برای آنها مراسم نمایشی گرفته شد و سران فتنه در یکی از محیر العقول‌ترین رفتارهای‌شان در ختم افراد زنده شرکت کردند.

نه‌تنها سران فتنه که در اقدامی عجیب، چند نماینده اصلاح‌طلب مجلس و برخی اعضای شورای شهر نیز در این گردهمایی‌ها حضور پیدا کردند. این جریان پس از فوت آقای منتظری نیز در مراسم وی شرکت کرده شعار «وعده دیدار ما، عاشورا، عاشورا» سر دادند و در روز عاشورا نیز آن رفتار فجیع از آنان سر زد.

** پوشش‌های خاص، کارناوال خیابانی و همخوانی سرودهایی علیه حاکمیت

براساس دستورالعمل جین شارپ یکی از اقداماتی که برای براندازی نرم باید صورت بگیرد، پوشش‌های خاص، کارناوال خیابانی و همخوانی سرودهایی علیه حاکمیت است. در راهپیمایی‌های خیابانی طرفداران موسوی پیش و پس از انتخابات سرودهای تخریب و تمسخرمحور و توهین‌آمیزی علیه جریان موجود را با هم همخوانی می‌کردند و در خیابان رژه می‌رفتند.

** اعتصابات دانشجویی و تحرکات اجتماعی

با آغاز سال تحصیلی 88، جریان فتنه که در سه ماه تابستان و تعطیلی نمی‌توانست بهره‌برداری لازم را از دانشگاه ببرد، با راهی کردن نیروهای خود به دانشگاه‌ها که معمولاً از طیف اخراجی‌های دانشگاه و مشروطی‌های آن بودند، پیاده‌نظام خود را برای تحصن‌های پی‌درپی در دانشگاه‌های مختلف فعال کردند.

اگرچه این رفتار چون سایر فعالیت‌های فتنه‌جویانه ناکام ماند، اما فتنه‌گران از دانشگاه هم تا توانستند حتی به‌بهانه بد بودن غذا و تجمع مقابل سلف‌سرویس دانشجویی (همانند تجمع دروغین مقابل سلف سرویس دانشگاه صنعتی امیرکبیر) تجمعی برای فتنه برگزار کردند.

** تحریم‌های بین‌المللی

نکته قابل توجه آنکه در برنامه اجرایی جین شارپ دقیقاً به "تحریم‌های بین‌المللی" اشاره شده است. جین شارپ در توضیح تحریم‌های بین‌المللی به تحریم کالاها در سطح ملی، تحریم کالاها در سطح جهانی، تحریم از طرف تولید‌کنندگان (اقدام واسطه‌ها) تحریم از طرف تهیه‌کنندگان و تحویل‌دهندگان، اقدام از طرف صاحبان و مدیران و  تحریم از طرف بازرگانان اشاره کرده است. همان‌گونه که در فتنه 88 اتفاق افتاد، تحریم‌ها علیه ایران گسترش یافت و از تحریم داروها تا قطعات هواپیما که همه برای مصرف مردم هستند، فشار زیادی به کشور وارد شد.

** انواع اعتصابات و به زانو درآوردن اقتصاد از طریق تحریم داخلی

فتنه‌گران با تهییج و تحریک مردم از آنها می‌خواستند در محل کار حاضر نشوند. یکی از آنها در مصاحبه‌ با یکی از روزنامه‌ها گفته بود که کارگران به‌نشانه اعتراض سر کار حاضر نشوند و ادارات تعطیل شوند.

دریکی از رفتارهای عجیب سران‌ فتنه از طرفداران خود خواستند تا با استفاده از همه لوازم پرمصرف باعث شدت افزایش مصرف برق و اختلال در سیستم شوند.

** دخالت‌های دیپلماتیک

ورود آشکار دیپلمات‌های انگلیسی میان آشوبگران، نفوذ برخی از رابطین امنیتی سفارتخانه‌های اروپایی در ستاد کاندیداهای خاص و اعتراف اوباما تحت عنوان قانونی با نام بند 1264 بر ضد ایران تنها نمونه‌ای از تلاش‌های سرویس‌های امنیتی بیگانه در جهت اهداف شوم امنیتی خود در پوشش فریبنده کنوانسیون‌های بین‌المللی و مأموریت‌های عادی دیپلماتیک است. 

همچنین حضور فعال عوامل سفارتخانه‌های اروپایی مانند سفارت انگلیس، سوئد، ایتالیا، فرانسه، یونان و... در تجمعات خیابانی فتنه‌گران نشان‌دهنده مداخلات مستقیم کشورهای غربی در مسائل داخلی ایران بود.

** راه‌انداختن تشکیلات غیررسمی

"کمیته صیانت از آرا"، تشکیلاتی غیررسمی بود که طی جلسات منظمی با حضور بنیان‌گذاران کارگزاران سازندگی، مشارکت، مجاهدین، مجمع روحانیون، دفتر تحکیم وحدت، حزب اعتماد ملی و جمعیت توحید و تعاون تشکیل شد و هر کدام نمایندگانی را مشخص کردند تا تصمیمات بنیان‌گذاران در ستادهای انتخاباتی را که متعدد و متنوع هستند، پیگیری و عملیاتی کنند. تقویت فرضیه پیشینی احتمال تقلب و نظریه پسینی رخداد تقلب از جمله نتایج تشکیل این کمیته بود. کمیته صیانت از آرا کمیته‌ای جعلی بود که از تریبون‌هایی که داشت استفاده می‌کرد و حاکمیت را به تقلب در انتخابات متهم می‌کرد.

** ساختارشکنی و القای تشویش و تردیدهای ذهنی

در تظاهرات خیابانی پس از انتخابات، ساختارشکنی‌های گسترده صورت گرفت. از "جمهوری ایرانی" و "نه غزه نه لبنان" تا "مرگ بر اصل ولایت فقیه" و توهین به امام حسین(ع) رفتارهای زننده‌ای بود که توسط موسوی و کروبی حمایت می‌شد، حتی موسوی در بیانیه 17ام خود هتاکان عاشورا را "امت خداجوی" خطاب کرد و کروبی آنان را فرزندان زهرا(س) خواند. در این میان تشویش‌های فراوانی در جامعه القا شد، تشویش‌هایی که متأسفانه از سوی برخی جریانات بی‌بصیرت نیز حتی پس از فصل‌الخطاب رهبری درباره فتنه ادامه پیدا کرد.

در بالا مواردی از 198 بند دستورالعمل اجرایی "جین شارپ" برای براندازی نرم، آورده شد، مواردی که به‌طور تطبیقی خط به خط نزدیک به 140 بند از دستورالعمل‌های جین شارپ است و فتنه‌گران آنها را مو به مو اجرایی کردند و البته ایران، اوکراین و گرجستان نبود. (تسنیم)

 

وقتی محورهای مقاومت با آمارسازی نهادهای بین المللی فقیر می شوند
کد خبر: ۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
       
ایران، سوریه و ونزوئلا در صدر
بسیاری از مسوولان و کارشناسان داخل کشور نیز با استناد به همین آمارها، خودآگاه و ناخودآگاه وضعی کشور را بحرانی جلوه داده تا بتوانند به مقاصد خود برسند؛ از بارزترین این موارد میتوان به اشاره یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره های سال 88 اشاره کرد. نامزد مزبور با ارائه شاخص «فلاکت» که حتی در نهادهای شاخص بین المللی نیز پذیرفته شده نیست؛ اقدام به سیاهنمایی در خصوص اقدامات دولت قبل کرد که مورد انتقاد رهبر انقلاب نیز قرار گرفت از طرفی دیگر بسیاری از کشورهای فقیر که بلحاظ درآمدهای سرانه و سایر آمارها وضعیت بمراتب بدتری نسبت به ایران دارند (همچون افغانستان، کامرون، آفریقای مرکزی، چاد، کنگو، اتیوپی، گامبیا، غنا، گینه و ...) به بهانه عدم ارائه گزارش دقیق در لیست شاخص فلاکت نیامده اند.
خلاصه خبر :

کشور الجزایر در این رده بندی جزو کشورهای متعادل و در رده 57 قرار دارد؛ این در حالیست که طبق آمارهای موجود 23 درصد از مردم این کشور با درآمد سرانه کمتر از 2 دلار زندگی میکنند و در مقایسه با ایران که این رقم تنها 8 درصد مردم (که این آمار نیز محل تردید است) را شامل می شود از وضعیت به مراتب بحرانی تری بسر می برد.

از طرفی دیگر بسیاری از کشورهای فقیر که بلحاظ درآمدهای سرانه و سایر آمارها وضعیت بمراتب بدتری نسبت به ایران دارند (همچون افغانستان، کامرون، آفریقای مرکزی، چاد، کنگو، اتیوپی، گامبیا، غنا، گینه و ...) به بهانه عدم ارائه گزارش دقیق در لیست شاخص فلاکت نیامده اند.

سایت خبری تحلیلی مسیر آنلاین:

یکی از ابزارهای اصلی نظام سلطه بین الملل، نهادهایی هستند که رتبه بندی کشورها در حوزه های مختلف را هر ساله اعلام می کنند؛ این نهادها با وجهه علمی با ارائه آمارها و رنکینگ  کشورها و شاخص هایی که مبنای آن بر اطلاعاتی است که تنها مورد پذیرش این نهادهاست اقدام به درجه بندی کشورها کرده و وجهه سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشورهایی که همسو با سیاستهای قدرتهای سلطه نیستند در دید بین المللی مورد تردید قرار می دهند؛ نکته قابل توجه اینکه بسیاری از مسوولان و کارشناسان داخل کشور نیز با استناد به همین آمارها، خودآگاه و ناخودآگاه وضعیت کشور را بحرانی جلوه داده تا بتوانند به مقاصد خود برسند؛ از بارزترین این موارد میتوان به اشاره یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره های سال 88  اشاره کرد.
نامزد مزبور با ارائه شاخص «فلاکت» که حتی در نهادهای شاخص بین المللی نیز پذیرفته شده نیست؛ اقدام به سیاهنمایی در خصوص اقدامات دولت قبل کرد که مورد انتقاد رهبر انقلاب نیز قرار گرفت
اما موسسه پژوهشی کاتو در تازه ترین گزارش خود مجدداً ایران، سوریه و ونزوئلا را در رده اول رتبه بندی این شاخص قرار داده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل مسیرآنلاین همه کشورها به دنبال این هستند که در جهت کاهش نرخ تورم، بیکاری و بهره و در عین حال افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی قدم بردارند. شاخص فلاکتی که در اینجا ارائه شده حاصل جمع سه نرخ پیش‌گفته منهای رشد سرانه تولید ناخالص داخلی است، که به وسیله آن 109 کشور جهان بر اساس میزان "فلاکت" رده‌بندی شده‌اند. این داده‌ها مربوط به سال 2013 هستند. بعضی از کشورها به دلیل امتناع از ارائه اطلاعات کامل، در این لیست قرار نگرفته‌اند.

برای دیدن جدول کامل بالا روی عکس کلیک کنید

کشور الجزایر در این رده بندی جزو کشورهای متعادل و در رده 57 قرار دارد؛ این در حالیست که طبق آمارهای موجود 23 درصد از مردم این کشور با درآمد سرانه کمتر از 2 دلار زندگی میکنند و در مقایسه با ایران که این رقم تنها 8 درصد مردم (که این آمار نیز محل تردید است) را شامل می شود از وضعیت به مراتب بحرانی تری بسر می برد.

از طرفی دیگر بسیاری از کشورهای فقیر که بلحاظ درآمدهای سرانه و سایر آمارها وضعیت بمراتب بدتری نسبت به ایران دارند (همچون افغانستان، کامرون، آفریقای مرکزی، چاد، کنگو، اتیوپی، گامبیا، غنا، گینه و ...) به بهانه عدم ارائه گزارش دقیق در لیست شاخص فلاکت نیامده اند.

و نکته قابل توجه آنکه سوریه، ونزوئلا، سودان و ایران که در ابتدای  لیست فلاکت آمده اند طبق گزارشهای موجود هیچکدام جزو کشورهای "بشدت فقیر" محسوب نمی شوند!

در متدولوژی تعریف بین المللی "شدت فقر" بر مبنای عدم دسترسی به پول و نیازهای اولیه زندگی مثل غذا، آب، تحصیلات و بهداشت و سرپناه، عدم امنیت درآمدی، عدم ثبات اقتصادی و غیرقابل پیش بینی بودن امکان دسترسی مستمر به نیازهای اولیه زندگی تعریف می شود.

به گزارش مسیرآنلاین حتی بسیاری از کشورها از جمله اکثر کشورهای آفریقایی و کشورهای مهمی مثل برزیل، چین، هند، اندونزی، پاکستان و آفریقای جنوبی هم بلحاظ شدت فقر از ایران وضع بدتری دارند.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد