سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



این فرد که در استانهای غربی کشور چند وقتی به رایزنی های گسترده می پرداخته، تلاش داشته تا افرادی را جهت فعالیت تروریستی به گروه داعش جذب نماید.
پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عضو موثر گروه تروریستی داعش در استان کردستان دستگیر شد.
به گزارش «پارس»، یک عضو موثر داعش با مقادیر قابل توجهی ریال و ارز خارجی در استان کردستان دستگیر شد.
این فرد که در استانهای غربی کشور چند وقتی به رایزنی های گسترده می پرداخته، تلاش داشته تا افرادی را جهت فعالیت تروریستی به گروه داعش جذب نماید.
پرداخت ماهیانه حداقل 3 میلیون تومان و ارایه برخی امکانات به خانواده فرد بعد از کشته شدن و... از جمله وعده های این فرد جهت جذب افراد به داعش شده بود.
این فرد در طول مدت اقامت در استانهای غربی، با برخی علمای اهل تسنن نیز ارتباط برقرار کرده بود که در سطح علمای اهل تسنن هیچ، دستاوردی نداشته است. گفته می شود تحرکات این فرد توسط برخی از علمای اهل تسنن به نهادهای امنیتی ارایه و موجب دستگیری اش شده است.
اولین دلیل ارایه شده از سوی علمای اهل تسنن در عدم پذیرش و طرد این فرد، فتواهای مقام معظم رهبری در مورد اهل تسنن مخصوصا در مورد احترام به همسران پیامبر(ص) را مطرح شده است.

محمد خراسانی، نماینده طالبان هشدار داد که این گروه شبه‌نظامی در آینده نیز دست به حملاتی خواهد زد و به مردم پیشنهاد می‌شود که خود را از تاسیسات نظامی دور کنند.

طالبان پاکستان تصاویری از شبه‌نظامیان عامل حمله وحشیانه اخیر به مدرسه‌ای در پاکستان را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، گروه تروریستی طالبان پاکستان با انتشار تصاویری از عاملان حمله اخیر به مدرسه‌ای در پیشاور مدعی شد: انجام این حمله قابل توجیه است (!) زیرا نیروهای نظامی دولت خانواده‌های بی گناه اعضای طالبان را می‌کشند.

محمد خراسانی، نماینده طالبان هشدار داد که این گروه شبه‌نظامی در آینده نیز دست به حملاتی خواهد زد و به مردم پیشنهاد می‌شود که خود را از تاسیسات نظامی دور کنند.

 

طالبان تصاویر عاملان حمله به مدرسه پیشاور را منتشر کرد

طالبان تصاویر عاملان حمله به مدرسه پیشاور را منتشر کرد

طالبان تصاویر عاملان حمله به مدرسه پیشاور را منتشر کرد



در پی برقراری روابط میان آمریکا و کوبا فاش شد
روز گذشته خبر از سر گیری روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا به طور رسمی اعلام شد. واقعه ای تاریخی که می تواند تأثیرات مهمی بر آینده سیاست های ایالات متحده در قاره آمریکا داشته باشد. در این میان، منابع خبری غربی روندی که به برقراری روابط میان دو کشور منجر شده را فاش کرده اند که تا حد زیادی مشابه روند طی شده در موضوع هسته ای ایران بوده است.
کد خبر: ۴۵۹۲۴۴
تاریخ انتشار:۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷-18 December 2014
استفاده آمریکا از تاکتیک‌های مشابه در مذاکره با ایران و کوباروز گذشته خبر از سر گیری روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا به طور رسمی اعلام شد. واقعه ای تاریخی که می تواند تأثیرات مهمی بر آینده سیاست های ایالات متحده در قاره آمریکا داشته باشد. در این میان، منابع خبری غربی روندی که به برقراری روابط میان دو کشور منجر شده را فاش کرده اند که تا حد زیادی مشابه روند طی شده در موضوع هسته ای ایران بوده است.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» با انتشار مطلبی به موضوع از سرگیری روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا پرداخته و می نویسد پیشرفت های قابل توجه در این زمینه، از بهار سال 2013، یعنی از زمانی آغاز شد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، اجازه انجام مذاکرات مخفیانه با دولت کوبا را صادر کرد. درست مشابه همان تاکتیکی که برای آغاز روند گفت و گوهای هسته ای میان ایران و آمریکا به کار گرفته شده بود.

بالاخره پس از ماه ها گفت و گوی غیرعلنی در کانادا و همچنین واتیکان که یکی از مقامات ارشد کوبایی در آن ها شرکت داشت، روابط دو کشور روز سه شنبه و در پی گفت و گوی تلفنی باراک اوباما با رائول کاسترو، همتای کوبایی خود وارد مرحله جدیدی شد. در این گفت و گو که یک ساعت به طول انجامید، آخرین گام های لازم برای پایان دادن به نیم قرن روابط خصمانه میان دو طرف برداشته شد. 

در پی این تحول، یک مقام دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفت: «اوباما بر این باور است که اگر یک موضوع در سیاست خارجی ایالات متحده وجود داشته باشد که تاریخ مصرف آن گذشته است، سیاست این کشور در قبال کوباست». 

این مقام آمریکایی گفته پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، نقشی کلیدی در بهبود روابط میان آمریکا و کوبا ایفا کرده است. در اوایل تابستان سال جاری، پاپ با ارسال نامه های جداگانه ای برای اوباما و کاسترو، از آن ها خواست نسبت به تبادل زندانیان و بهبود روابط اقدام کنند. زمانی هم که پاپ در ماه مارس و در واتیکان میزبان اوباما بود، موضوع مذاکرات مخفیانه با کوبا در محور بحث ها قرار داشت. 

به گفته مقامات آمریکایی، مذاکرات محرمانه انجام شده میان طرفین، از طریق دفاتر حافظ منافعی که هر یک از دو کشور در پایتخت طرف مقابل تأسیس کرده بود و همچنین از طریق هیئت نمایندگی کوبا در سازمان ملل پیگیری می شد. افزون بر این، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در تابستان امسال چهار بار با همتای کوبایی خود به صورت تلفنی گفت و گو کرد که البته منحصراً بر موضوع سرنوشت یک آلن گراس، تبعه آمریکایی زندانی در کوبا متمرکز بود. 

اما نخستین دیدار رو در روی مقامات آمریکایی و کوبایی که موضوع تبادل زندانیان و برقراری روابط دیپلماتیک در آن محوریت داشت، در ماه ژوئن 2013 در کانادا انجام شده بود. ریاست هیئت آمریکایی در این مذاکرات و همچنین گفت و گوهای انجام شده در واتیکان را بن رودز، از مشاوران نزدیک اوباما و همچنین ریکاردو زونیگا، کارشناس امور آمریکای لاتین در شورای امنیت ملی آمریکا بر عهده داشتند.

گفتنی است سال گذشته و پس از دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق مقدماتی هسته ای، منابع غربی چنین اعلام کردند که آمریکا از ماه ها پیش مذاکراتی مخفیانه را با مقامات ایرانی در مسقط، نیویورک و ژنو برگزار کرده اند که زمینه حصول توافق هسته ای را فراهم کرده است. گفته شده سرپرستی هیئت آمریکایی را در آن گفت و گوها ویلیام برنز، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر عهده داشته اند. 



چنین حمله‌ای سیاستمداران پاکستانی را در برابر واقعیتی تلخ قرار داده است. در روابط خارج از قانون و نظم ارتش و سازمان‌های امنیتی پاکستان و احزاب سیاسی این کشور، نیروهای رسمی زیادی هستند که گروه‌های تندرویی مانند طالبان را، ابزاری استراتژیک برای مقابله با همسایگانی مانند ایران و هند و نیز تأثیرگذاری بر آینده افغانستان می‌دانند.
کد خبر: ۴۵۹۱۳۵
تاریخ انتشار:۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱-17 December 2014
در دو دهه اخیر، دنیا شاهد گروگان‌گیری‌های مرگبار زیادی بوده است؛ گروگان‌گیری مرگبار ژوئن ۱۹۹۵ در بیمارستانی در روسیه به وسیله جدایی‌طلبان چچنی به کشته شدن ۱۵۰ نفر انجامید. گروگان‌گیری در تئاتری در مسکو در اکتبر ۲۰۰۰، به مرگ ۱۳۳ گروگان و ۴۰ مهاجم منجر شد و حمله اول سپتامبر ۲۰۰۴ یعنی روز شروع سال تحصیلی به مدرسه‌ای در بسلان روسیه، نزدیک به ۴۰۰ تن را به کام مرگ کشید. 

به گزارش «تابناک»، همه این حوادث مرگبار با وجود همه تلخی‌های آن‌ها، حداقل یک هدف مشخص اعلام شده داشتند. گروگان‌گیر‌ها از دولت روسیه درخواست‌هایی مانند شناسایی استقلال چچن و یا عقب‌نشینی نیروهای روس از این جمهوری ‌فدراتیو روسیه را داشتند و چند روز طول کشید تا گروگان‌گیری با خونریزی‌های بزرگ به پایان برسد، ولی حمله به مدرسه‌ای در پیشاور که روز سه‌شنبه این هفته، به مرگ ۱۳۲ دانش‌آموز و ۹ کارمند یک مدرسه انجامید، جز کشتن هر چه بیشتر هدفی نداشت. 

هفت نفری که به گفته عاصم باجوه سخنگوی ارتش پاکستان، عربی و روسی سخن می‌گفته‌اند، پس از ورود به مدرسه، کلاس به کلاس جلو رفته‌اند و به سوی هر ‌که در برابر آن‌ها بوده، شلیک کرده‌اند.


جزئیاتی که تاکنون منتشر شده، حاکی از این است که یکی از تروریست‌ها خود را در میان شصت دانش‌‌آموز منفجر کرده است. در یک کلاس دیگر، تروریست‌ها دانش‌آموزان را مجبور کرده‌اند به آتش کشیدن معلم خود را تماشا کنند. شدت این جنایات به حدی بود که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان نیز آن را محکوم کرده و خلاف اصول دانسته و به خانواده‌های کودکان کشته شده در پیشاور تسلیت بگوید. 
گزارش‌ها حاکی از آن است ‌بیشتر والدین دانش‌آموزان از شدت غم و غصه تعادل ذهنی خود را از دست داد‌ه‌اند و در حالی که با صدای بلند گریه می‌کنند، در بیمارستان‌ها به دنبال یافتن اجساد فرزندانشان هستند. مردان جلوی بیمارستان‌ها برای اهدای خون صف کشیده‌اند و برخی خانواده‌ها ۲ تا ۳ فرزند خود را در مدرسه پیشاور از دست داده‌اند و دیگر امیدی به زندگی ندارند. 
محمد خراسانی، سخنگوی طالبان پاکستان در اظهارات خود ضمن پذیرش مسئولیت حمله به مدرسه عمومی ارتش که حدود ۱۲۰۰ دانش‌آموز داشته، ‌هدف چنین حمله‌ای را چشاندن تلخی مرگ به خانواده ارتشی‌ها دانسته است.


چنین حمله‌ای سیاستمداران پاکستانی را در برابر واقعیتی تلخ قرار داده است. در روابط خارج از قانون و نظم ارتش و سازمان‌های امنیتی پاکستان و احزاب سیاسی این کشور که جریانات تندرو در بین آن‌ها از زمان ریاست‌جمهوری ضیاءالحق به سرعت گسترش یافته و اکنون بخش‌هایی از این کشور را عملا از کنترل حکومت مرکزی خارج کرده‌اند، نیروهای رسمی زیادی هستند که گروه‌های تندرویی مانند طالبان را، ابزاری استراتژیک برای مقابله با همسایگانی مانند ایران و هند و نیز تأثیرگذاری بر آینده افغانستان می‌دانند. 
به همین سبب بود که وقتی چند ماه پیش، ژنرال راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان برنامه حمله به طالبان در مناطق شمالی این کشور را شروع کرد، واکنش‌های همراه با نارضایتی و گونه‌هایی از همراهی با طالبان نیز در میان برخی احزاب سیاسی پاکستان مشاهده شد. 
اکنون‌ پس از کشتاری در بین غیرنظامیان که بزرگ‌تر از همه کشتارهای اخیر در پاکستان بوده، سخنگوی ارتش پاکستان مدعی است ‌بعد از این عملیات تروریستی، کسی نمی‌تواند از شبه‌نظامیان حمایت کند و اگر در ‌کشور اشخاصی باشند که از نظر سیاسی از افراطیون حمایت کنند، مردم و ارتش پاکستان در برابر آنان ایستادگی خواهند کرد. حادثه پیشاور برای بیداری تمام مردم کافی است و ادامه عملیات ارتش در وزیرستان شمالی را تأیید می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد