سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور



90درصد مدارس عشایری خوزستان کتابخانه ندارند
علمی و آموزشی  10:35:50 1393/09/15
939-6576-5 کد خبر
    

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: بیش از ۴ هزار جلد کتاب، برای ترویج سواد علمی دانش آموزان در قالب کتابخانه سیار در اختیار مدارس عشایری خوزستان قرار گرفت.

 

حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار علمی‌و‌آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ‌- ‌منطقه خوزستان - با بیان این‌که ۹۰ درصد مدارس عشایری فاقد کتابخانه هستند، اظهارداشت: پس از بررسی و آسیب‌شناسی مسائل دانش‌آموزان عشایری بر آن شدیم که در جهت رفع مشکلات مدارس این مناطق، کتابخانه‌هایی در سطح این مدارس ایجاد شوند؛ به‌همین منظور کتابخانه‌ای در قالب کتابخانه‌های سیار طراحی شد و برای سهولت دانش‌آموزان در دسترسی به کتاب، این کتاب‌ها در مینی‌بوس جای گرفتند.

 

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف افتتاح کتابخانه سیار عشایری می‌توان به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و حرکت در جهت شکوفایی استعدادهای بالقوه در این مناطق اشاره کرد.

 

قنبری تصریح کرد: این کتاب‌ها از طرف امور کتابخانه‌های خوزستان، معاونت پرورشی آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان و موسسه خیریه گیتی‌نژاد تهران به کتابخانه سیار عشایر خوزستان اهدا شده‌است. ‌و تا جایی که مناطق محروم جاده ماشین‌رو داشته باشند، این کتابخانه سیار به مناطق عشایری خدمات‌رسانی می‌کند.

 

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به این‌که موضوعات دینی، آموزشی، کنکوری، علمی و پژوهشی از عمده موضوعات کتاب‌های این کتابخانه هستند، تصریح‌کرد: حضور این کتابخانه سیار برای ارتقای سطح سواد، ‌دانایی و پیشرفت زمینه‌های علمی دانش‌آموزان ضروری است. همچنین توزیع کتاب، نگرش دانش‌آموزان و والدین را نسبت به مسائل آموزشی و علمی تغییر خواهد داد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در مدارس سطح شهر‌ها کتاب و نشریات به‌صورت کامل برای دانش‌آموزان قابل دسترسی است و بعضا برخی از این دانش‌آموزان دچار آفت کتاب‌زدگی شده و کمتر به سراغ کتاب می‌روند.

 

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان به استقبال گسترده دانش‌آموزان عشایری از کتابخانه سیار اشاره و ابراز امیدواری‌کرد: با ایجاد و گسترش چنین کتابخانه‌هایی شاهد افزایش ‌پیشرفت علمی دانش‌آموزان مناطق محروم نیز باشیم، زیرا برای پیشرفت و ورود به عرصه‌های علمی فناوری باید زمینه علمی دانش‌آموزان تمامی مناطق کشور را افزایش داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد