سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یادها و یادبودها



آیت الله جمی شخصیتی ماندگار است/ششمین سالگرد امام جمعه فقید آبادان برگزار می شود

آیت الله جمی آبادان
آبادان- خبرگزاری مهر: ششمین سالگرد ارتحال آیت الله غلامحسن جمی امام جمعه فقید آبادان که در طول هشت سال جنگ تحمیلی هیچگاه از این شهر خارج نشد، در شهرش برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی فرماندار آبادان شامگاه گذشته در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم ششمین سالگرد درگذشت آیت الله جمی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: آیت الله جمی امام جمعه پرآوازه و ماندگار است.

وی افزود: آیت الله جمی با تمام دانش، روحیه و انرژی خود سبب شد نماز جمعه آبادان ماندگار باشد و همیشه برگزار شد. آیت الله جمی به یک الگوی بزرگ در کشور تبدیل شده بود تا جایی که حتی برخی از ائمه جمعه کشور اول نزد وی می‌آمدند و سپس وارد نبرد در جبهه های حق علیه باطل می‌شدند.

شهبازی تصریح کرد: آیت الله جمی شخصیتی ماندگار است و همیشه در ذهن می‌ماند و این سرمایه بزرگ افتخاری است که جاودانه می ماند. برنامه های بزرگداشت وی باید به صورتی اجرا شود تا نسل های بعدی با شیوه زندگی وی آشنا شوند. رسانه ها باید تمام تلاش خود را برای اطلاع رسانی انجام دهند.

فرماندار آبادان عنوان کرد: جوانان امروز به ویژه قشر دانش آموز و دانشجو باید همچون آیت الله جمی و دیگر شهدای جمهوری اسلامی ایران راه انقلابی خود را ادامه دهند.

لزوم حضور دانش آموزان و دانشجویان در مراسم آیت الله جمی

غلامرضا فیروزی، دبیر ستاد ارتحال آیت الله جمی نیز در این جلسه اظهار کرد: مراسم ارتحال آیت الله جمی باید به صورت برگزار شود که بتوانیم وظیفه خود را به خوبی ادا کنیم.

وی افزود: باید از دانش آموزان و دانشجویان برای حضور در مراسم دعوت شود تا این مراسم باشکوه برگزار شود و همچنین آنان با شخصیت انقلابی وی بیشتر آشنا شوند.

دبیر ستاد ارتحال آیت الله جمی تاکید کرد: آیت الله جمی فقط یک نماد نیست و باید حضور معنوی وی در این منطقه احساس شود. آیت الله جمی شخصی بود که به تشریفات اهمیت نمی داد و به طور حتم احداث یادمان بزرگ و عظیم با شخصیت انقلابی وی سازگار نیست.

فیروزی بیان کرد: وجود یک نهاد و یا یادمان به افرادی که از خارج از شهر می آیند کمک می کند تا به راحتی بر سر مزار آن مرحوم رفته و دیگر ساعت ها در شهر به دنبال آدرس نباشند. در حال حاضر بسیاری از افرادی که از خارج از شهر آبادان می آیند نمی دانند مزار وی در چه مکانی واقع شده است.

بنر آیت الله جمی در فرودگاه آبادان نصب شود

سید مرتضی نعمت زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این جلسه اظهار کرد: آیت الله جمی یک شخصیت فرهنگی و دینی بود.

وی افزود: ما دچار انحطاط فرهنگی و اجتماعی هستیم و باید فرهنگ منطقه را ترویج دهیم.

فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ادامه داد: برای بزرگداشت آیت الله جمی می توانیم برنامه هایی مانند برگزاری مسابقه برای شیوه زندگی وی در نظر بگیریم.

نعمت زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه تردد در فرودگاه آبادان زیاد است می توان در آن بنر وی را نصب کرد تا همه با وی آشنا شوند.

شورای شهر آبادان برنامه فرهنگی تهیه کرده است

حمید حنظل عیدانی، رئیس شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: نقش سازمان منطقه آزاد اروند خیلی مهم است زیرا یکی از وظایف این سازمان صادرات فرهنگ به خارج از کشور است.

وی ادامه داد: در شورای اسلامی شهر آبادان برنامه فرهنگی تهیه شده است که مراسم ارتحال آیت الله جمی نیز در آن قرار دارد.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: نصب المان شخصیت آیت الله جمی نقش مهمی می تواند در معرفی شخصیت وی داشته باشد.

آماده سازی المان آیت الله جمی

محمودرضا شیرازی، شهردار آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال طراحی یک المان از شخصیت وی هستیم.

وی افزود: تندیس وی در تهران از شش ماه پیش سفارش داده شده است ولی به دلیل ظرافتی که در آن باید به کار گرفته شود نیاز به زمان است.

شهردار آبادان ادامه داد: تمام تلاش خود را برای آیت الله جمی می کنیم تا همه با شخصیت ارزشمند وی بیشتر آشنا شوند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد