سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک ناهنجاری

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان:

حاشیه نشینی و مهاجرت در خوزستان پیامد توسعه ناپایدار است

خبرگزاری تسنیم: رئیس بنیاد نخبگان خوزستان گفت: پدیده‌هایی مانند حاشیه نشینی و مهاجرت در خوزستان از پیامدهای توسعه ناپایدار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرماهشهر، همایش توسعه پایدار با هدف آشنایی و بررسی توسعه پایدار، الزامات و چالش های آن بعد از ظهر امروز در دانشگاه آزاد واحد ماهشهر برگزار شد.

علی فیروزی رئیس بنیاد نخبگان خوزستان در این مراسم اظهار کرد: بیش از 200 تعریف نظری و 30 تعریف مکتوب برای توسعه پایدار وجود دارد که نشان دهنده اهمیت بالای این مسئه است.

وی در ادامه به تشریح معنی توسعه پایدار پرداخت و گفت: توسعه پایدار به طور کلی یعنی توسعه‌ای که نیاز های امروز ما را بدون به خطر انداختن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های محیط برای نسل‌های آینده به وجود بیاورد.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان این دیدگاه که توسعه پایدار فقط برای نسل های آینده است و نیازمند ریاضت در زمان حال است را غلط دانست و افزود: این توسعه شامل رفاه امروز و اینده می شود.

فیروزی طرح اصلاحات ارزی و همچنین طرح قرق مراتع برای حفظ مراتع در زمان طاغوت را از موارد عدم رعایت این نوع توسعه برشمرد و اظهار کرد: این طرح ها نه تنها سبب حفظ مراتع نشد، بلکه آن ها را از بین برد و می توان به عنوان نمونه های توسعه ناپایدار از آنها یاد کرد.

دانشیار گروه جغرافیا دانشگاه شهید چمران اهواز احداث جاده اندیمشک به خرم آباد را در راستای این نوع توسعه دانست و بیان کرد: چنین طرح‌هایی باعث کاهش مرگ و میر بر اثر تصادفات جاده ای، کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست و صرفه جویی در زمان می شود که علاوه بر افزایش کیفیت زندگی، صدمه خاصی به محیط زیست وارد نکرده است.

وی برخورداری عادلانه از توسعه اقتصادی را یکی از فاکتورهای مهم توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: از پیامد های عدم رعایت این فاکتور افزایش چشمگیر مهاجرت و حاشیه نشینی در دنیای امروز است.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به این که استفاده از منابع تجدید پذیر و حفظ محیط زیست از دیگر فاکتورهای این نوع توسعه است، اضافه کرد: تلاش در حفظ این موارد باعث حفظ اکوسیستم و رعایت اصل و مبنای توسعه پایدار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد