سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز










پیش‌بینی می‌شود، نشست بعدی اوپک، پرتنش‌ترین دیدار پس از آغاز تحولات کشورهای عربی در سال ۲۰۱۰ باشد. ایران و عراق در برابر عربستان و امارات صف‌آرایی کرده‌اند. زنگنه، وزیر نفت ایران پیشاپیش کارت های بازی خود را روی میز گذارده و از اعضا خواسته است که تولید نفت خود را به سرعت کاهش دهند تا کاهش سریع قیمت‌ها که می‌تواند به اقتصاد تحت تحریم ایران فشار بیشتری وارد کند، متوقف شود.
کد خبر: ۴۳۹۷۰۲
تاریخ انتشار:۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱-05 October 2014
جدی‌ترین درگیری نفتی ایران و عربستان در سال‌های اخیرقرار است به زودی وزرای نفت کشورهای مهم تولیدکننده نفت در وین دیدار کنند تا یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها برای آینده اقتصاد شکننده جهانی را بگیرند. آن‌ها یا باید بر سر کاهش تولید به توافق برسند تا قیمت‌ها در سطح صد دلار برای هر بشکه بماند و یا آنکه در آستانه فصل سرد ـ که مصرف بالا می‌رود ـ همچنان به تولید بالای خود ادامه دهند. 

به گزارش «تابناک»، به تازگی کاهش شدید قیمت شکاف جدی بین کشورهای عضو اوپک در آستانه آخرین دیدار برنامه‌ریزی شده امسال میان وزرا را به نمایش گذاشت. برخی کشور‌ها به رهبری ایران، خواهان اقدام فوری برای متوقف کردن روند کاهش قیمت هستند، در حالی که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مدعی هستند، باید سه ماه دیگر صبر کرد تا روشن شود، آیا واقعا لازم است سازمان تولید خود را برای نخستین بار از پایان سال ۲۰۰۸ به این سوی کاهش دهد یا خیر! 

بنا بر این گزارش، در هفته‌های اخیر، عرضه دلار پرقدرت و کاهش تقاضا در بازار، باعث شد قیمت نفت برنت که ترکیبی از تولید نفت ۱۵ میدان نفتی در دریای شمال است، به یکی از کمترین قیمت‌های خود در سال های اخیر یعنی ۹۲ دلار در هر بشکه کاهش یابد. به این ترتیب، نفت برنت در سه ماه گذشته و پس از اینکه در ماه ژوئن به ۱۱۲ دلار در هر بشکه رسید، 20 درصد کاهش قیمت داشته است. 

در ایالات متحده، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده در سطح جهان، در یک مورد بهای نفت برای تحویل در ماه نوامبر به کمتر از ۹۰ دلار نیز رسید و این نگرانی را به دنبال آورد که چنین قیمت‌هایی، تلاش عده‌ای را که به دنبال نفت شیل در امریکا هستند، غیراقتصادی کرده و به خطر خواهد انداخت. نفت شیل که هزینه تولید هر بشکه آن حدود ۸۰ دلار خواهد بود، احتمال ظهور انقلابی در بخش انرژی آمریکا را ایجاد کرده است که تسلط کشورهای خاورمیانه بر بازار نفت را تهدید می‌کند، ولی به هر حال، به سطح جدید قیمت‌های نفت، بسیاری از این چاه‌های جدید نفت در آمریکا با خطر ضرردهی روبه رو هستند. 

از سوی دیگر، کاهش قیمت‌ها برای انگلیس نیز حکم شمشیر دولبه‌ای دارد؛ در حالی که دولت کنونی انگلیس اتکای کمتری بر مالیات گرفته شده از نفت دریای شمال دارد، ولی کاهش قیمت‌ها می‌تواند به عملی شدن بسیاری از پروژه‌های نفتی آسیب بزند. کاهش شدید تولید نفت داخلی و در نتیجه درآمدهای مالیاتی ناشی از آن در حالی که قرار است سال آینده انتخابات عمومی برگزار شود، می‌تواند به برنامه‌های دولت آسیب بزند، ولی از سوی دیگر کاهش قیمت نفت به پایین نگاه داشتن تورم کمک خواهد کرد. 

اکنون همه چشم‌ها به اوپک دوخته شده است که حدود 60 درصد منابع نفتی جهان و یک سوم تولید کنونی نفت را دارد. اوپک با توجه به نقشش در بازار نفت مورد خشم کشورهای غربی است.

این گزارش در ادامه آورده است، اوپک در یک دهه گذشته توانسته یکپارچگی خود را حفظ کرده و با نگاه داشتن بهای هر بشکه نفت بالای صد دلار هم انگیزه برای پایبندی به سهمیه‌های تعیین شده برای اعضا را افزایش داده و هم درآمدهای بالایی را برای اعضای خود رقم زده است. این اجماع اکنون در حال شکستن است و احتمالا این وضعیت می‌تواند به بی‌ثباتی قیمت و در نتیجه بی‌ثباتی بیشتر در اقتصاد جهانی منجر شود.

پیش‌بینی می‌شود، نشست بعدی اوپک، پرتنش‌ترین دیدار پس از آغاز تحولات کشورهای عربی در سال ۲۰۱۰ باشد. ایران و عراق در برابر عربستان و امارات صف‌آرایی کرده‌اند. زنگنه، وزیر نفت ایران پیشاپیش کارت‌های بازی خود را روی میز گذارده و از اعضا خواسته است که تولید نفت خود را به سرعت کاهش دهند تا کاهش سریع قیمت‌ها که می‌تواند به اقتصاد تحت تحریم ایران فشار بیشتری وارد کند، متوقف شود. واحد تحقیقات دویچه بانک مدعی است که ایران برای محقق شدن بودجه خود به قیمت ۱۳۰ دلاری برای نفت برنت محتاج است در حالی که این رفم برای امارات متحده ۷۰ و برای عربستان سعودی ۹۰ دلار است. 

البته این در شرایطی است که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بر روی خروار‌ها منابع ذخیره شده در صندوق‌های توسعه خود و نیز در قالب ارزهای خارجی نشسته‌اند که می‌تواند کاهش مقطعی قیمت نفت را جبران کند؛ ایران ولی احتمالا با همراهی عراق به شدت خواهان کاهش سقف تولیدی سازمان از ۳۰ میلیون بشکه در روز فعلی به میزان پانصد هزار بشکه خواهد شد. جدید‌ترین ارقام منتشره نشان می‌دهد که اکنون برخی اعضا با نادیده گرفتن سهمیه‌ها، یک میلیون بشکه نفت اضافه به بازار می‌فرستند. 

از زنگنه نقل شده است با توجه به روند کنونی قیمت‌ها، اعضا باید تولید خود را کاهش دهند تا از بی‌ثباتی بیشتر قیمت‌ها جلوگیری شود. رقیب اصلی زنگنه، علی النعیمی، وزیر نفت عربستان است که تاکنون درخواست‌ها برای برگزاری اجلاس اضطراری پیش از موعد اجلاس برنامه‌ریزی شده برای ماه نوامبر را رد کرده است. ولی به نظر می‌رسد عربستان با کاهش تولید و همزمان کاستن از قیمت نفت تحویلی به مشتریان آسیایی خود سعی در حفظ سهم خود از بازار دارد. بنا بر آمارهای اوپک، عربستان سعودی، با کاهش چهارصد هزار بشکه‌ای از تولید خود در تابستان ان را به ۹.۶ میلیون بشکه در روز رسانده است. 

سعودی‌ها که سه میلیون بشکه ظرفیت تولید ذخیره نیز دارند مدعی هستند که باید منتظر شرایط زمستان ماند تا معلوم شود که بازار به چه میزان تولید نیاز دارد. سعودی‌ها دارای یکی از پایین‌ترین هزینه‌های تولید هستند و صرف نظر از هزینه‌های سرمایه‌ای، هزینه تولید هر بشکه نفت برای عربستان دو دلار است که به این کشور ظرفیت تحمل کاهش بیشتر قیمت‌ها را می‌دهد. این در حالی است که هزینه تولید هر بشکه نفت در دریای شمال ۵۰ دلار است. 

این در حالی است که اعراب از توافق هسته‌ای احتمالی ایران و غرب که صنعت نفت ایران را به روی غرب باز خواهد کرد نگران هستند. تولید سه میلیون بشکه‌ای فعلی ایران با دسترسی به فن آوری غربی به آسانی دو برابر خواهد شد. برنامه عراق برای رساندن تولید خود به 9 میلیون بشکه تا پایان دهه کنونی می‌تواند غلبه عربستان و متحدانش بر بازار را از بین ببرد و این در شرایطی است که شاید نفت سبک لیبی نیز به بازار برگردد.

از زمان آغاز پیشروی‌های گروه تروریستی داعش در سوریه و لبنان، مشخص بود کارهای این گروه تنها به دو کشور نامبرده محدود نمانده و دیگر کشور‌ها و مناطق خاورمیانه را درگیر خواهد کرد. در همین زمینه، جدید‌ترین اخبار از اقدام داعش در راستای حمله به مناطق شیعه نشین لبنان حکایت دارد که البته با مقاومت نیروهای حزب الله روبه رو شده است.
کد خبر: ۴۳۹۶۹۸
تاریخ انتشار:۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴-05 October 2014
درگیری شدید حزب‌الله با داعش در مرز لبنان با سوریهاز زمان آغاز پیشروی‌های گروه تروریستی داعش در سوریه و لبنان، مشخص بود کارهای این گروه تنها به دو کشور نامبرده محدود نمانده و دیگر کشور‌ها و مناطق خاورمیانه را درگیر خواهد کرد. در همین زمینه، جدید‌ترین اخبار از اقدام داعش در راستای حمله به مناطق شیعه نشین لبنان حکایت دارد که البته با مقاومت نیروهای حزب الله روبه رو شده است.

به گزارش «تابناک»، اخبار رسیده از منابع محلی لبنانی، حاکی از آن است که تروریست‌های داعش امروز با سه هزار نیرو به منطقه «بریتال» لبنان ـ که از جمله مناطق شیعه نشین این کشور است ـ حمله کرده و درصدد تصرف این منطقه برآمده است. در پی این کار، رزمندگان حزب الله مبارزه شدیدی را با تروریست‌ها آغاز کردند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. 

به گفته منابع یاد شده، پیش از این و در روزهای اخیر، اخبار جسته و گریخته‌ای مبنی بر تصمیم دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره برای حمله به مناطق مرزی لبنان و سوریه در روز عید قربان منتشر شده بود. به همین سبب، حزب الله از طریق پهپاد‌ها و همچنین نیروهای اطلاعاتی خود، تحرکات تروریست‌ها را رصد کرده و ضمن آگاهی از قصد این گروه‌ها، خود را برای مقابله با آن‌ها آماده کرده بود؛ هنوز جزئیات دقیقی از شدت درگیری‌ها و میزان تلفات آن در دست نیست. 

گفتنی است، در هفته‌های اخیر و همزمان با آماده شدن ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا برای اقدام نظامی در عراق و سوریه، گمانه‌هایی در این باره مطرح شده بود که شاید تروریست‌های داعش از دو کشور یاد شده به سمت مناطقی دیگر سرازیر شوند که بر پایه رخدادهای امروز می‌توان گفت، کشور لبنان یکی از اهداف جدید داعش به شمار می‌رود.
ادعای یک روزنامه انگلیسی؛
در حالی که این روز‌ها موضوع نحوه سازماندهی مبارزه بین المللی با گروه تروریستی داعش به مهم‌ترین بحث روز محافل رسانه‌ای، تحلیلی و سیاسی تبدیل شده، یک روزنامه انگلیسی با انتشار مطلبی، مدعی برنامه ریزی داعش برای دستیابی به اسرار هسته‌ای ایران شده است. این ادعا بر پایه بیانیه‌ای مطرح شده که گفته می‌شود از سوی داعش به عنوان دستور کار اعضایش تدوین شده است.
کد خبر: ۴۳۹۶۶۹
تاریخ انتشار:۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷-05 October 2014
جنگ با ایران و دستیابی به اسرار هسته‌ای، محور طرح‌های جدید داعش!در حالی که این روز‌ها موضوع نحوه سازماندهی های مبارزه بین المللی با گروه تروریستی داعش به مهم‌ترین بحث روز محافل رسانه‌ای، تحلیلی و سیاسی تبدیل شده، یک روزنامه انگلیسی با انتشار مطلبی، مدعی برنامه ریزی داعش برای دستیابی به اسرار هسته‌ای ایران شده است. این ادعا بر پایه بیانیه‌ای مطرح شده که گفته می‌شود از سوی داعش به عنوان دستور کار اعضایش تدوین شده است..

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی ساندی تایمز مدعی شده بر پایه بیانیه‌ای که از گروه داعش به دست آمده، این گروه می خواهد به اسرار هسته‌ای ایران دست پیدا کند، کارهایی را در راستای پاکسازی قومی در سطح منطقه انجام دهد و نیز «خلافت» خودخوانده خویش را در دیگر کشور‌ها گسترش دهد. 

در این بیانیه که احتمال می‌رود، توسط عبدالله احمد المشهدانی، یکی از شش مرد اصلی در برنامه ریزی‌های جنگی داعش تهیه شده، از اعضا خواسته می‌شود برای جنگ با ایران آماده باشند و همچنین طرح‌هایی به منظور دستیابی به اسرار هسته‌ای ایران در آن مطرح شده است. 

گفته می‌شود، متن این بیانیه در ماه مارس و در جریان حمله نیروهای عراقی به خانه یکی از فرماندهان داعش به دست آمده است. 

به نوشته ساندی تایمز، این بیانیه از سوی مقامات امنیتی غربی ارزیابی شده و این مقامات اعتبار آن را تأیید کرده‌اند. از جمله دیگر برنامه‌هایی که از سوی مشهدانی در این بیانیه مطرح شده، تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای با کمک روسیه است که می‌تواند در ازای پیشنهاد تحویل میدان‌های نفتی تحت کنترل داعش در استان «انبار» عراق به روسیه محقق شود. 

نویسنده این بیاینه همچنین بر این باور است که روسیه باید حمایت از ایران و برنامه هسته‌ای این کشور را‌‌ رها کرده و اسرار مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را به داعش تحویل دهد. روسیه همچنین ناچار خواهد شد، حمایت خود از رئیس جمهور سوریه را نیز پایان داده و با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس علیه ایران متحد شود. 

روزنامه ساندی تایمز می‌نویسد، این سند که گمان می‌رود به عنوان یک بیانیه سیاسی مخصوص اعضای ارشد داعش تهیه شده، می‌تواند بیانگر گستردگی بلندپروازی‌های داعش باشد که در ماه‌های اخیر، جهان را با خشونت‌ها و جنایات خود شوکه کرده است. 

این سند شامل هفتاد طرح متفاوت است که از جمله می‌توان به انجام پاکسازی قومی مشابه آلمان نازی و همچنین انجام عملیات‌های جمع آوری اطلاعات از مناطق گوناگون به منظور تحکیم و توسعه خلافت خودخوانده این گروه یاد کرد. 

مشهدانی که از جمله وظایفش سازماندهی تروریست‌های انتحاری نیز هست، در بیانیه مذکور خواستار گرفتن همه قدرت ایران شیعه و همچنین پایان دادن به تفوق شیعیان در عراق شده است. 

افزون بر این، مشهدانی از اعضای داعش خواسته نسبت به قتل فرماندهان نظامی عراقی، مقامات شیعه و نیز شبه نظامیان تحت حمایت ایران که به همراه دولت عراق علیه داعش می‌جنگند، اقدام کنند. از جمله دیگر طرح‌های پیشنهاد شده از سوی مشهدانی، خرید جزایری از یمن و کومور در اقیانوس هند است تا داعش بتواند در آن‌ها پایگاه نظامی راه اندازی کند.

در حالی که مردم مناطق شرقی سوریه، زیر فشار شدید هستند، تشکیلات خلیفه خودخوانده تکفیری‌ها در قالبی نظام‌مند به پرداخت عیدی مزدوران این گروه بر مبنای نوع بیعت با خلیفه و شمار عائله آنها پرداخته است.
کد خبر: ۴۳۹۵۹۵
تاریخ انتشار:۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲-04 October 2014
عیدی خلیفۀ خودخوانده و تبعیض بین «مهاجرین و انصار»بر خلاف سوری‌های ساکن مناطق درگیری که در شرایط دشواری زندگی می‌کنند، عناصر گروه داعش شرایط خوبی دارند، به گونه‌ای که همه مایحتاج آنان برایشان فراهم است. 

به گزارش «تابناک» به نقل از العالم، در شرایطی که یک مسئول سازمان ملل متحد از محروم ماندن بیش از ۶۰۰ هزار تن از ساکنان الرقه و دیرالزور از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه خبر می‌دهد، داعشی‌ها با مقرری و دستمزد بالا، شرایط زندگی مناسبی دارند و از سوی «خلیفه» خودخوانده تشویق هم می‌شوند. 

گزارش‌های رسیده از مناطق درگیری در شمال شرقی سوریه حاکی ا‌ست، خشم ساکنان مناطق تحت سلطه گروهک تروریستی داعش از اقدامات این گروه از جمله قطع برق و افزایش بهای مواد غذایی سوختی رو به افزایش است و هر روز آمارهای پنهانی درباره وخامت اوضاع ساکنان این مناطق فاش می‌شود. 

«والری آموس»، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفته است: بیش از ۶۰۰ هزار تن در الرقه و دیرالزور از دستیابی به کمک‌های انسان دوستانه محروم مانده‌اند. 

در چنین شرایطی، پایگاه‌های وابسته به طرفداران داعش در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند، البغدادی دستور داده که به مناسبت عید قربان به هر یک از عناصر داعش، یک رأس گوسفند و ۱۰۰ دلار اهدا شود. بدین ترتیب بنا به دستور البغدادی، دست کم بیش از ۵۰ هزار گوسفند و بیش از ۵ میلیون دلار برای اهدا به عناصر داعش ـ که بنا به اعلام منابع غربی تعداد آنان ۵۰ تا ۷۰ هزار تن است ـ باید پخش شود. 

این در حالی است که ناظران منطقه‌ای، شمار عناصر داعش در سوریه و عراق را بیش از ۱۰۰ هزار تن اعلام کرده‌اند. 

همچنین عناصر داعش در شهرهای دیرالزور و الرقه از اختصاص یافتن «پاداش» به آنان به مناسبت عید قربان خبر دادند که میزان آن بین هفت هزار لیره سوریه برای افراد مجرد و ۱۵ هزار لیره سوریه برای افراد متأهل متغیر است. 

پاداش گروه داعش برای عناصر «مُناصر» این گروه، هفت هزار لیره برای هر نفر، پنج هزار لیره برای همسر وی و ۵ هزار لیره برای هر فرزند است. 

«مناصر» (یاری دهنده) به کسانی گفته می‌شود که به همراه عناصر داعش و تحت لوای این گروه و سرکردگان آن به جنگ مشغولند و از دستورهای این گروه پیروی می‌کنند، ولی با این گروه اعلام بیعت نکرده و به عضویت آن درنیامده‌اند. فرد «مناصر» می‌تواند هر زمان که بخواهد، نبرد در کنار داعش را ترک کند، بدون اینکه جزایی شرعی متوجه وی باشد. 

گروه داعش مشخصات همه کسانی که در کنار این گروه به عنوان مناصر (یاری دهنده) می‌جنگند، شامل اسامی و عکس‌های آنان را تهیه کرده و دارد. 
اما عناصر سوری که با گروه داعش اعلام بیعت کرده‌اند، حقوق آنان بین ۲۰ تا ۳۰ هزار لیره است و آنان در ازای هر همسر، هفت هزار لیره و در ازای داشتن هر فرزند، ۵ هزار لیره اضافه دریافت می‌کنند. 
«فرد بیعت کننده» به آن دسته از عناصر داعش گفته می‌شود که حاضر به پذیرفتن ورود به ساختار اصلی این گروه شده‌اند و با سرکرده آن یعنی البغدادی برای پیروزی از دستورهای او اعلام بیعت کرده‌اند و بنا به نظر فقهای این گروه، این بیعت فسخ نمی‌شود و کسی که بیعت را ترک کند، مرتد به شمار می‌رود و ریختن خونش مباح است. 
داعش به جمع آوری اسناد از همه عناصر خود می‌پردازد و یک پرونده اطلاعاتی درباره هر یک از عناصر خود تهیه می‌کند که شامل محل اقامت سابق و موقت، تصاویر و نام سه گانه و نام مادر و خلاصه‌ای از زندگی سابق و سطح آموزشی و کار سابقش و نیز اطلاعاتی درباره خانواده و همسرش است. 
در حالی که حقوق عناصر سوری در مقایسه با عناصر دیگر کشور‌ها بیشتر است و آن‌ها حقوق خود را با دلار دریافت می‌کنند و نوع حقوق آنان با توجه به مکان انجام مأموریت متفاوت است، کمترین حقوق آنان ۳۰۰ دلار یعنی معادل ۵۸۰۰۰ لیره سوریه است و این مبلغ بنا به وضعیت خانوادگی فرد مهاجر و نیز تعداد همسران و کودکان او افزایش می‌یابد. 
گفتنی است، گروه داعش همچنین پاداش‌های مالی چشمگیری به عناصر زن این گروه که خواهان ازدواج با عناصر مرد داعش باشند، می‌دهد و غالباً گاز مصرفی مورد نیاز آنان برای پخت و پز و سوخت را هم به رایگان در اختیارشان می‌گذارد. سران داعش همچنین مبالغی را به عنوان «غنایم جنگی» شامل لوازم منزل و حیوانات در اختیار عناصر خود قرار می‌دهد و در برخی موارد این غنایم، املاک و مستغلات را که عناصر داعش بر آن دست یافته‌اند، در اختیار عناصر خود می‌گذارد.
کد خبر: ۴۳۹۸۵۹
تاریخ انتشار:۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵-06 October 2014
با نزدیک‌ شدن گروه تروریستی داعش به شهرمحاصره‌ شده کوبانی درمرز ترکیه و سوریه، نیروهای کرد گفتند با اعضای این گروه تروریستی وارد نبرد تن‌ به‌ تن شده‌اند.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل ازخبرگزاری رویترز، درگیری میان نیروهای کرد و داعش در سراسر روز در تپه‌های میشه‌نور مشرف به شهر کوبانی ادامه داشت.
ظاهرا کردهای فاقد سلاح و مهمات برای دفاع از کوبانی دست به حملات انتحاری زده‌اند.
دیدبان حقوق بشر سوریه گفت گروه داعش بخش جنوبی میشته‌نور را در نبردی شدید در نیمه‌های شب تصرف کردند.
جنگجویان کرد در شهر عین العرب (کوبانی) در شمال سوریه برای شکستن محاصره این شهر به حملات انتحاری متوصل شدند. 
یکی از جنگجویان زن کرد نخستین بار از زمان آغاز محاصره شهر عین العرب، حمله انتحاری به تجمع داعش در شرق این شهر انجام داد. 

هلاکت شماری از فرماندهان تروریست در سوریه

شماری از فرماندهان میدانی گروههای تروریستی در سوریه از جمله یک سعودی در کمین های ارتش سوریه و درگیری با نیروهای ارتش این کشور در چند منطقه به هلاکت رسیدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المَنار، دو تن از فرماندهان ارشد میدانی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه به نامهای ابو اللَیث و ابو عُبَیده السحل در کمین ارتش سوریه کشته شدند. یکی از این کمینها در عرسال الورد بود.
احمد محمد الخیّال سرگرد جدا شده از ارتش سوریه در اردوگاه حندرات در حومه حلب در درگیری با نیروهای ارتش این کشور کشته شد.
قطیبه کتکوت یکی از فرماندهان ارشد گروه موسوم به اتحاد اسلامی سربازان شام در درگیری با ارتش سوریه در حرستا در ریف دمشق کشته شد.
در منطقه دورین در حومه شمالی لاذقیه نیز ابو بکر الطائفی از اتباع عربستان و از فرماندهان میدانی جبهه النصره در درگیری با ارتش سوریه کشته شد.
یک روزنامه آمریکا گزارش داده مهمات نیروهای داعش ساخت کشورهای آمریکا و چین است.
کد خبر: ۴۳۹۷۶۰
تاریخ انتشار:۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵-06 October 2014
یک روزنامه آمریکا گزارش داده مهمات نیروهای داعش ساخت کشورهای آمریکا و چین است.

به گزارش تسنیم، داده‌های میدانی جدید گردآوری‌شده توسط یک سازمان رصد تسلیحاتی نشان می‌دهد نیروهای گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شامات» یا «داعش» در عملیات خودشان در شمال سوریه و عراق از مهماتی استفاده می‌کنند که ساخت کشورهای آمریکا و برخی از کشورهای دیگری است که حامی نیروهای امنیتی در پیکار علیه این گروه تروریستی هستند. 
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز ضمن گزارش این مطلب در روز یکشنبه اطلاعات جدید به دست آمده را هشداری ضمنی برای سیاست‌گذران و طرفداران مداخله علیه داعش دانسته است.داده‌های مورد نظر همچنین حاکی از آن هستند که مهماتی که به قصد کمک به با ثبات کردن کشورهای عراق و سوریه به این کشورها انتقال داده شده‌اند عوض آنکه در اختیار دولت‌های این کشورها باشد به دست نیروهای افراطی افتاده و به تقویت قدرت آنها و توان رزمی آنها منجر شده است. نمونه‌های به دست آمده نشان می‌دهند فشنگ‌های ساخت آمریکا، در این میان، نقش مهمی به عهده دارند.
«جیمز بیون»، مدیر سازمان «تحقیقات جنگ‌افزارهای جنگ»، سازمانی که این اطلاعات را گردآوری کرده و به تحلیل تسلیحات مورد استفاده داعش می‌پردازد، می‌گوید: «درسی که باید گرفت این است که نیروهای امنیتی و دفاعی که کشورهای برون‌مرزی این مهمات را به آنها داده‌اند به واقع از ظرفیت‌های لازم برای نگهداری این مهمات برخوردار نیستند.»
وی می‌افزاید: «تأمین سلاح برای نمایندگان منطقه‌ای خطر بزرگی است که وجود نیروهای امنیتی کم‌انگیزه‌ای که با چالش‌های بزرگ مواجه شده‌اند آن را تشدید هم می‌کند.»


پرچم داعش در صحرای عرفات و در روزهای منتهی به عرفه مشاهده شد.
کد خبر: ۴۳۹۷۶۲
تاریخ انتشار:۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۱-06 October 2014
پرچم داعش در صحرای عرفات و در روزهای منتهی به عرفه مشاهده شد. 

به نوشته جمهوری اسلامی، با اینکه دولت عربستان سعودی فعالیت گروه تروریستی داعش در این کشور را ممنوع اعلام کرده است، بالا رفتن پرچم این گروه در صحرای عرفات قابل تأمل است. هنوز گزارشی از برخورد نیروهای امنیتی سعودی با افرادی که مرتکب این اقدام شده‌اند نرسیده است ولی شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم عربستان در خطبه نماز عید قربان گفت: داعش، گروه خون‌ریزی است که لباس جهاد بر تن باطل خود پوشانده و امت اسلامی باید با این گروه که از خوارج خطرناک‌تر است با مشت آهنین برخورد کند. 


کد خبر: ۴۳۹۶۷۲
تاریخ انتشار:۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱-05 October 2014
اخیرا شبکه های اجتماعی در اینترنت، اخبار ضد و نقیضی را درباره وخیم شدن وضعیت سلامتی شاه عربستان منتشر کرده اند و حتی برخی از مرگ وی خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک فعال عربستانی که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق شبکه اجتماعی توییتر با نام مستعار مجتهد شهرت و هواداران بسیاری را کسب کرده است، از پنهانکاری درباره وضع جسمانی شاه سعودی خبر داد.

شبکه های اجتماعی در اینترنت اخباری را درباره وخامت وضعیت سلامتی پادشاه عربستان منتشر کرده اند و برخی پایگاه های خبری نیز از مرگ وی سخن گفته اند.در همین رابطه، فعال معروف عربستانی با نام "مجتهد" که ظاهرا از نزدیکان آل سعود است و درباره این خاندان در پایگاه اجتماعی توییتر افشاگری می کند، با اشاره به پنهان کاری درباره وضع جسمانی عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان تاکید کرد که وی بیش از یک ماه از دید رسانه ها مخفی مانده و هیچ کس به جز فرزندش متعب حق دیدار با وی را نداشته است.

بر اساس گزارش العالم، متعب بن عبدالعزیز این روزها تحت فشار افکار عمومی برای نشان دادن چهره پادشاه در رسانه ها و از بین بردن شایعات است.

برخی رسانه های عربی و غربی چند روز قبل اعلام کردند که ملک عبدالله از یک هفته قبل فقط با کمک دستگاه های پزشکی ادامه حیات می دهد و اندام های حیاتی وی مرده اند.

دیوان پادشاهی عربستان کلیه دیدارهای رسمی ملک عبدالله را که برخی از آنها با مقامات بلندپایه بود، لغو کرده است که این خود نشانه ثبات نداشتن وضعیت جسمانی اوست.

پادشاه عربستان ماه مارس گذشته هنگام دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، در حالی مقابل رسانه ها حاضر شد که یک دستگاه تنفسی به وی متصل بود.

سال گذشته چندین بار خبر مرگ شاه عربستان منتشر شد. ناظران معتقدند که مرگ وی به بروز اختلاف در داخل آل سعود منجر خواهد شد و در حال حاضر نیز میان امرای شاخه های مختلف درگیری هایی وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد