سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



این دیپلمات ها اضافه کردند: گزارش سه ماه آژانس درباره ایران به احتمال زیاد بیان می کند که تهران به مهلت از پیش مشخص شده در اواخر اگوست برای پاسخگویی به سؤالات آژانس درباره فعالیت های هسته ای اش عمل نکرده است.
رویترز در گزارشی نوشت: پیش بینی می شود گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کند که پیشرفتی در تحقیقات هسته ای از ایران روی نداده است.

به گزارش عصرایران، دیپلمات ها در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی به رویترز گفته اند قرار است آژانس به زودی گزارشی را درباره وضعیت هسته ای ایران منتشر کند. این گزارش نشان دهنده عدم پیشرفت در تحقیقاتی هسته ای از ایران است.

تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره بخش هایی از فعالیت های هسته ای ایران است که با تردید آژانس روبه رو شده است.
 
این دیپلمات ها اضافه کردند: گزارش سه ماه آژانس درباره ایران به احتمال زیاد بیان می کند که تهران به مهلت از پیش مشخص شده در اواخر اگوست برای پاسخگویی به سؤالات آژانس درباره فعالیت های هسته ای اش عمل نکرده است.

دیپلمات های غربی معتقدند عدم پیشرفت در تحقیقات آژانس از ایران تلاش های وسیع تر برای پایان دادن به مسئله هسته ای ایران را با مانع روبه رو می کند.

ایران می گوید فعالیت های هسته ای اش صلح آمیز است اما غرب تهران را به فعالیت هسته ای نظامی متهم می کند.
 
پیش بینی می شود آژانس گزارش خود را امروز پنجشنبه یا جمعه منتشر کند و در اختیار اعضای آژانس قرار دهد.
نشست آتی آژانس بین المللی انرژی اتمی روزهای 15 تا 19 سپتامبر آینده در مقر این سازمان بین المللی در وین برگزار می شود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی هنوز به این گزارش آژانس واکنشی نشان ندادند.

ایران از زمان آغاز به کار حسن روحانی رئیس جمهور در بهار سال گذشته، وعده داد همکاری جدی تر و نزدیک تری با آژانس داشته باشد.
تهران و آژانس در ماه می گذشته درباره اجرای 5 مرحله مشخص به توافق رسیدند.

ایران نیز وعده داد اطلاعاتی را درباره دو مسئله مربوط به تحقیق آژانس بین المللی در زمینه ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای اش ارائه کند.
این دو مسئله شامل آزمایش های مشکوک به انفجارهایی که می تواند در بمب اتمی استفاده شود و تحقیقات مربوط به انرژی به دست آده از انفجار هسته ای هستند.

دیپلمات های غربی ادامه دادند: گرچه احتمال دارد ایران و آژانس بررسی این دو مسئله را آغاز کرده باشند اما نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد تهران اطلاعات ضروری را به آژانس ارائه کرده است.

رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز قبل از این تایید کرد که تهران از مهلت تعیین شده برای پاسخگویی به سوؤالات آژانس عبور کرد اما گفت که دو طرف در این باره در حال رایزنی هستند.


او گفت : اگر ما بشار اسد را سرنگون کنیم با واقعیت " سرزمین شگفت انگیز افراط گرایان" در سوریه مواجه خواهیم بود.
"رند پاول " سناتور جمهوریخواه آمریکایی و یکی از نامزد های احتمالی حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 ، اعلام کرد که آمریکا برای مبارزه با داعش به متحدانی چون ایران و سوریه نیاز دارد.نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: ایران و سوریه دو متحد ما برای مقابله با داعش هستند

به گزارش عصر ایران به نقل از "دیلی بیست" این سیاستمدار جمهوریخواه آمریکایی در یک مصاحبه رادیویی گفت: تا اکنون دو متحد که هدف مشترکی برای از بین بردن داعش دارند ایران و سوریه اند. آنها هم ابزار و توانایی این کار را دارند و هم انگیزه کافی آن را."

این سناتور جمهوریخواه آمریکایی در عین حال تاکید کرد که از نظر او داعش تنها یک تهدید برای آمریکا ست و دشمن جدی برای این کشور محسوب نمی شود.

او افزود که اگر در جایگاه رییس جمهوری آمریکا باشد برای مقابله با داعش از نیروهای منطقه ای چون ایران و سوریه و ترکیه کمک می گیرد و برای این کار پشتیبانی لجستیک و هوایی فراهم می کند.

این سناتور آمریکایی در عین حال از این گفته اوباما که دولت آمریکا هنوز فاقد استراتژی   برای مقابله با داعش در سوریه است، انتقاد کردو گفت اگر او رییس جمهور بود از کنگره آمریکا مجوز دخالت نظامی علیه داعش در منطقه را دریافت می کرد.

این سناتور آمریکایی در عین حال سیاست های واشنگتن را در 3 سال گذشته در سوریه به باد انتقاد گرفت و گفت در نتیجه این سیاست ها و کمک هایی که آمریکا به مخالفان مسلح حکومت سوریه کرد، گروه هایی چون داعش شکل گرفته و تقویت شدند.

او گفت :" اگر ما بشار اسد را سرنگون کنیم با واقعیت " سرزمین شگفت انگیز افراط گرایان" در سوریه مواجه خواهیم بود."
رند پاول به طور غیر رسمی کمپین انتخابات خود را برای نامزدی از حزب جمهوریخواه برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا آغاز کرده است.

موضع هسته ای ایران همچنان به همان سرسختی سابق است و اگر موضع این کشور در ماه های آینده همچنان بدون تغییر بماند ، یا توافقی حاصل نخواهد شد و یا توافقی بد حاصل خواهد شد که قابلیت ساخت سلاح هسته ای ایران را محفوظ خواهد کرد که این از نظر ما قابل پذیرش نیست.
یک مقام ارشد اسراییل اعلام کرد این رژیم در آستانه آغاز دور جدیدی از گفت و گوهای ایران و گروه 1+5 لابی خود در آمریکا را برای جلوگیری از یک توافق احتمالی هسته ای قدرت های جهانی با ایران که متضمن حفظ قابلیت ساخت سلاح هسته ای از سوی ایران باشد، فعال کرده است.

به گزارش عصر ایران و به نقل از رویترز " یووال اشتینیتز" وزیر امور استراتژیک کابینه نتانیاهو به رادیو اسراییل گفت : هفته آینده به همراه یک هیات، سفری دو روزه به واشنگتن خواهد داشت تا با مقامات آمریکایی درباره آغاز دور جدید گفت و گوهای هسته ای با ایران رایزنی کند.

این مقام اسراییلی ابراز امیدواری کرد دولت اوباما به جای یک توافق به گفته او "بد " با ایران تحریم های این کشور را افزایش دهد.

دور بعدی گفت و گوهای هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در حاشیه برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی ملل متحد در اواخر ماه جاری میلادی و در نیویورک برگزار خواهد شد.

اشتینیتز با اشاره به اینکه تا کنون ایران در هیچ یک از بخش های مهم و اصلی برنامه هسته ای خود عقب نشینی نکرده است، افزود:" آنچه در واقع روحانی انجام داده دادن امتیازات جزئی در مباحث فرعی هسته ای است و هنوز هسته اصلی برنامه هسته ای ایران که قابلیت غنی سازی است و تهدیدی برای اسراییل و جامعه جهانی است ، باقی مانده است."
او افزود:" این به آن معناست که موضع هسته ای ایران همچنان به همان سرسختی سابق است و اگر موضع این کشور در ماه های آینده همچنان بدون تغییر بماند ، یا توافقی حاصل نخواهد شد و یا توافقی بد حاصل خواهد شد که قابلیت ساخت سلاح هسته ای ایران را محفوظ خواهد کرد که این از نظر ما  قابل پذیرش نیست."

عصر ایران- صفحه گوگل پلاس حزب الله لبنان تصویری از سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه را در شهر آمرلی عراق منتشر کرد. اصالت این عکس تأیید نشده است.

شهر آمرلی حدود 75 روز در محاصره داعش بود که طی یک عملیات ضربتی با مشارکت نیروهای ارتش عراق، داوطلبان شیعه و نظامیان کردستان عراق (پیشمرگه) محاصره این شهر شکسته شد و هزاران نفر از مردم منطقه با ورود نیروهای عراقی به جشن و پایکوبی پرداختند.

تصویر حاج قاسم سلیمانی در آمرلی عراق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد