سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی و هنری خوزستان



مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بر ضرورت حمایت مردم از مقوله تئاتر در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ همایون قنواتی اظهار کرد: برای آشنایی هر چه بیشتر مردم استان با تئاتر و حمایت از این قشر، مطبوعات استان باید نمایش‌هایی را که در استان برگزار می‌شود نقد کرده و به مردم معرفی کنند که متاسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

وی با بیان این که تئاتر به دلیل روح لطیفی که دارد می‌تواند لحظات فرح‌بخشی را بری مردم ایجاد کند افزود: تئاتر خوزستان نیاز دارد تا بیش از این به مردم و جامعه شناسانده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: تئاتر امروزه مردمی و عمومی شده و به مکان خاصی متصل نیست و در هر مکانی که بازیگر و هنرمندی وجود دارد آن فضا را می‌توان به فضای تئاتر تبدیل کرد.

قنواتی تصریح کرد: تئاتر خوزستان به حمایت مردم نیاز دارد و به کار فرهنگی و هنری نباید نگاه بی‌ارزشی داشت. مردم می‌توانند با حمایت خود جایگاه تئاتر خوزستان را ارتقا دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 154 گروه تئاتر در استان وجود دارد که از این تعداد 54 گروه شناسنامه‌دار هستند و درصدد شناسنامه‌دار کردن بقیه گروه‌ها هستیم.قنواتی گفت: کمبودهای زیادی در زمینه سالن‌های تئاتر در کلانشهر اهواز و استان خوزستان وجود دارد و در حال حاضر تنها سالنی که برای اجرای تئاتر در اهواز در نظر گرفته شده تالار آفتاب است.



رییس انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک از راهیابی سه اثر نمایشی هنرمندان این شهرستان به جشنواره تئاتر استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ محمد یاقوت‌پور اظهار کرد: سه اثر نمایشی «هراسه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی آشوغ، «ویریا» به نویسندگی و کارگردانی حبیب پرتاری و نمایش «به موازات» به نویسندگی امین آبان و کارگردانی امین پورمند برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی که در 26 شهریور امسال در اهواز برگزار می‌گردد انتخاب و معرفی شدند.

وی افزود: آثار نمایشی هراسه و ویریا با موضوع آیینی، سنتی و نمایش به موازات نیز با موضوع هشت سال دفاع مقدس در این جشنواره استانی شرکت خواهند کرد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک اضافه کرد: اندیمشک مهد جشنواره تئا‌تر کشوری لاله‌های سرخ است و ما نیز تلاش داریم که با حمایت از گروه‌های نمایشی گامی مثبت در زمینه هنر تئا‌تر و آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با این هنر در شهرستان فراهم آوریم.

یاقوت‌پور تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و سازماندهی اصولی، زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی حرفه‌ای در بخش‌های گوناگون این هنر اعم از بازیگری، نویسندگی، کارگردانی، طراحی صحنه و لباس را در بین هنرمندان فراهم سازیم که محقق شدن این امر همکاری و مساعدت جدی مسؤولان شهرستان و استان را می‌طلبد.

وی ادامه داد: با توجه به این که بیش از 12 سال است که سالن سینمای این شهرستان تعطیل بوده تلاش داریم که با حمایت مسؤولان و با اجرای نمایش به صورت هفتگی در تالار خورشید این شهرستان چراغ صحنه و تئا‌تر را روشن نگه داریم.

رییس انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک بیان کرد: در این شهرستان بیش از 400 نفر از علاقمندان به هنر نمایش در قالب شش گروه نمایشی فعالیت می‌کنند.




مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از برپایی جشنواره میراث ناملموس در استان خبر داد و گفت: همه تدارکات لازم برای برپایی این جشنواره باشکوه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ افشین حیدری اظهار داشت: جشنواره میراث ناملموس در استان خوزستان به ابتکار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در برپایی این جشنواره امور بانوان استانداری خوزستان، شهرداری اهواز و اداره کل تعاون روستایی همکاری می‌کنند.

او با اشاره به برنامه‌های جانبی این جشنواره خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره قرار است جشنواره اقوام ایرانی نیز برپا شود که هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

حیدری تاکید کرد: این جشنواره در روزهای 12 و 13 شهریور 93 در محل نمایشگاه بین‌المللی کلانشهر اهواز برپا می‌شود و بازدید برای عموم آزاد است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: در کنار این جشنواره نمایشگاه عرضه صنایع دستی استان نیز برپا خواهد شد که صنعتگران خوزستانی در این بخش حضوری فعال خواهند داشت.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد