سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


مقتدایی خبرداد:
تردد خودروهای پلاک اروند در کل شهرهای خوزستان آزاد شد
اهواز - خبرگزاری مهر: استاندار خوزستان گفت: به مناسبت هفته دولت تردد خودروهای پلاک اروند در کل شهرهای استان خوزستان از سوی دولت آزاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مقتدایی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته دولت اظهار کرد: دولت قصد داشت در این هفته یک هدیه ارزشمند به کل مردم استان خوزستان اهدا کند که در این راستا از امروز تردد خودروهای پلاک اروند در کل شهرهای استان خوزستان آزاد اعلام شد.

وی افزود: چند ماه قبل امکان تردد این خودروها تا شعاع  120 کیلومتری از شهرهای آبادان و خرمشهر یا همان منطقه آزاد اروند مهیا شد و شهرهایی مثل اهواز، شادگان و ماهشهر امکان استفاده و توقف نامحدود خودروهای پلاک اروند را به دست آوردند.

مقتدایی عنوان کرد: بر همین اساس پیگیری هایی از سوی استانداری برای گسترس این محدوده به کل شهرهای استان خوزستان آغاز شد تا مردم این شهرها نیز از مزایای خودروهای خارجی پلاک اروند با قیمت مناسب بهره‌مند شوند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: خودروهای خارجی دارای پلاک اروند در ابتدای راه اندازی این منطقه، تنها امکان تردد در این دو شهر را داشتند و برای خروج از محدوده این دو شهر ضرروی بود اقدام به گرفتن مرخصی آن هم برای زمانی محدود بکنند. بعد از این، در حدود سه سال قبل دولت تصویب کرد که خودروهای پلاک اروند برای رفاه حال مردم آبادان و خرمشهر که نیاز به تردد به مرکز استان را دارند، امکان تردد بدون مرخصی و مجوز تا شهر اهواز را داشته باشند منوط به اینکه شب در محدوده منطقه آزاد اروند یعنی شهرستانهای آبادان و خرمشهر بازگردند.

وی تصریح کرد: همچنین دولت این اجازه را داده است؛ افرادی که این خودروها را در اختیار دارند برای اینکه از تعطیلات پایان هفته هم به خوبی استفاده کنند؛ روزهای پنج شنبه و جمعه در کل شهرهای استان خوزستان به صورت آزادانه تردد کنند و نیاز به گرفتن مرخصی نداشته باشند. مالکان این خودروها حتی این امکان را دارند که به سایر نقاط کشور هم مسافرت کنند که این موضوع منوط به گرفتن مرخصی از سازمان منطقه آزاد اروند است.

مقتدایی تاکید کرد: بر همین اساس خودروهای عمومی مثل تاکسی ها، آتش نشانی ها و .... هم می توانند در کل شهرهای استان خوزستان حضور داشته باشند به عبارتی دیگر برای نمونه شهرداری اهواز می تواند ناوگان تاکسیرانی خود را به ماشین های خارجی مجهز کند. دولت با این اقدام خود امتیاز مناسبی به مردم خوزستان داد زیرا مردم خوزستان به علت گرمای شدید و گرد و غبار و انواع آلودگی ها به خودروهایی با کیفیت بالا نیاز دارند که خوشبختانه دولت این حق را به آنها داد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد