سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



واشنگتن تایمز مدعی شد؛
روزنامه واشینگتن تایمز در مطلبی ایران را متهم به همکاری با حماس در بروز رسانی فناوری موشکی کرد. این روزنامه در گزارشی آورد:" زمانی که در سال گذشته اوباما با کاهش تحریم و توقف روند تصویب بیشتر تحریم ها بر ضد ایران در ازای گفت و گویهای هسته ای و روند اعتماد سازی ایران موافق کرد، و "فرصت واقعی برای رسیدن به، حل و فصل مسالمت آمیز جامع" را بر این فرایند نام گذاری کرد، کسی فرکش را نمی کرد که ایران هنوز بر توسعه و پیشبرد دامنه موشکی حماس اصرار ورزد.
گروه بین الملل شفاف: روزنامه واشینگتن تایمز در مطلبی ایران را متهم به همکاری با حماس در بروز رسانی فناوری موشکی کرد. این روزنامه در گزارشی آورد:" زمانی که در سال گذشته اوباما با کاهش تحریم و توقف روند تصویب بیشتر تحریم ها بر ضد ایران در ازای گفت و گوهای هسته ای و روند اعتماد سازی ایران موافق کرد، و  "فرصت واقعی برای رسیدن به، حل و فصل مسالمت آمیز جامع" را بر این فرایند نام گذاری کرد، کسی فکرش را نمی کرد که ایران هنوز بر توسعه و پیشبرد دامنه موشکی حماس اصرار ورزد.

این روزنامه در ادامه می آورد:"اما شواهد نشان می دهد که ایران به توسعه فناوری های نوین موشکی حماس کمک کرده و در همین جنگ نیز به خوبی رد این اقدامات ایران قابل مشاهده است."

واشنگتن تایمز می آورد:" مقامات اسرائیل و آمریکا هر دو به این نتیجه از طریق ارزیابی های مختلف رسیده اند که ایران با توجه به کمک های مادی که به حماس در طول سالیان گذشته کرده و همچنین روند انتقال فناوری توسعه راکت ها، باعث بوجود آمدن هزاران راکت مرگ آور برای حماس طی سالهای گذشته شده است."

این روزنامه با ارائه تحلیلی می گوید که حداقل یک مقام ارشد ایرانی با حضور در غزه و یا دیدار با مقامات ارشد حماس در خارج از این کشور، اطلاعات نظامی را در اختیار این گروه قرار داده است. پس از آن بود که حماس اذعان نمود می تواند اهداف دورتری در اسرائیل را هدف قرار دهدو این چیزی نبود جز کمک های جدی و خاص ایران به این گروه کوچک نظامی."


این روزنامه پرشمار آمریکایی با ارائه این جمله که "موشک های مقاومت فلسطین برکات انتقال ایران از فن آوری است،" و آن را نقل شده از سوی محسن رضایی-دبیر تشخیص مصلحت نظام و همچنین فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی-می داند، و این برد موشکی حماس را مرتبط با ایران می داند.

واشنگتن تایمز اضافه می کند،"محسن رضایی در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم گفت: باید فن آوری‌های دفاعی و تسلیحاتی را به فلسطینی‌ها منتقل کنیم، تا آنها در محاصره کامل هم بتوانند سلاح بسازند و از خودشان دفاع کنند."

این رسانه در ادامه به نقل از  آسوشیتد پرس از ارائه نظر محسن رضایی به حسن روحانی مبنی بر اینکه ایران باید سامانه های دفاع ضد موشک به فلسطینیان دهد تا آنها در برابر حملات هوایی بر ضد اسرائیلیها از خود دفاع کنند، خبر داد و می آورد "باید دید حسن روحانی چه قدر به قول خود مبنی بر گرم تر شدن رابطه تهران و واشنگتن پایبند است."

به گفته مقامات آمریکایی شواهد زیادی وجود دارد که طی چند سال گذشته سامانه های موشکی حماس رشد قابل توجهی داشته است. طی یک دهه گذشته حماس تغییرات گسترده ای در نوع موشک ها و برد آنها داشته است و به نظر می رسد این موشک ها خانگی باشد!

یک مقام امنیتی آمریکا که نخواست نامش فاش شود از اطلاعات حساسی که از نوع موشک های حماس بوده خبر داد، که به دست آمریکا رسیده است.

منبع: شفاف

گروه بین الملل شفاف:  آسوشیتدپرس تصویری از لحظه سوار شدن باراک اوباما-رئیس جمهور آمریکا- به بالگرد اختصاصی و گرانقیمت او پخش نموده است که سر اوباما محکم به درب ورودی این بالگرد اصابت می کند.
این خبرگزاری می افزاید هنوز باراک اوباما یاد نگرفته است که درب ورودی این بالگرد بسیار کوتاه تر از قد اوست.



(عکس از آسوشیتدپرس / ران ادموندز)
منبع: شفاف

پیشروی غیرمنتظره شیعیان یمن، ادامه دارد
در تجمع گسترده ای که روز گذشته برگزار شد، ده ها هزار نفر شرکت کرده اند. ضمن این که در ورودی های غربی پایتخت، بیش از 5 چادر بزرگ و ده ها چادر کوچک تر مشابه الگوی میدان تحریر بر پا شده است. هم زمان خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد در حالی که نیروهای مسلح وفادار به جنبش حوثی، امنیت این ...
سرویس بین الملل شفاف – در پی دعوت رهبر جنبش شیعیان یمن موسوم به جنبش حوثی ها برای تحصن در پایتخت، تجمع دیروز حامیان جنبش «انصار الله» با مشارکت گسترده شهروندان پایتخت برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل شفاف، در تجمع گسترده ای که روز گذشته برگزار شد، ده ها هزار نفر شرکت کرده اند. ضمن این که در ورودی های غربی پایتخت، بیش از 5 چادر بزرگ و ده ها چادر کوچک تر مشابه الگوی میدان تحریر بر پا شده است.


هم زمان خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد در حالی که نیروهای مسلح وفادار به جنبش حوثی، امنیت این منطقه را بر عهده گرفته و از حمله احتمالی ارتش دولتی یا نیروهای شبه نظامی نزدیک به القاعده ممانعت می کنند؛ جنبش انصار الله (شاخه سیاسی جنبش حوثی ها) قصد دارند چادرهای مشابهی را در جنوب و شمال پایتخت نیز نصب کرده و مناطق مزبور را از دست دولت مرکزی خارج کند. 

در همین حال، برخی منابع خبری می گویند در جریان بازگشت شهروندان پایتخت از تظاهرات دیروز در غرب صنعا، صدها نیروی وفادار به جنبش حوثی ها نیز در پوشش شهروندان به مناطق مرکزی پایتخت وارد شده و در منازل از پیش تعیین شده غیرنظامیان سکنی گزیده اند. این افراد، در حالت آماده باش کامل قرار دارند تا برنامه های مدنی یا احیانا عملیات ها را در مناطق مرکزی پایتخت به احرا بگذارند.

گفتنی است تجمع باشکوه دیروز در حالی برگزار شد که عبد ربه منصور هادی، رئیس دولت موقت یمن این تجمع و پیشروی های جنبش حوثی ها را «بی پروایی و بی شرمی معنادار» خوانده بود و اعلام کرده بود نیروهای امنیتی مانع برگزاری این تجمع می شوند. نیروهای وفادار به حوثی ها از چند روز قبل کنترل محله های غربی پایتخت را به دست گرفته و در جریان این تجمع نیز در برابر حمله نیروهای ارتشی مقاومت کرده و امنیت تظاهرات را تأمین کردند.


همزمان با گسترش دامنه حمایت مردمی از جریان انصار الله، مخالفان حوثی ها با یکدیگر ائتلاف کرده و علیه شیعیان یمن همدست شدند. با این حال، پیش بینی می شود تجمع امروز نسبت به دیروز با شکوه بیش تری برگزار شود؛ زیرا شهروندان پایتخت، تازه دارند اعتماد به نفس خود را باز می یابند. 

همزمان شبکه العربیه در خبری عجیب مدعی شد: «حداقل 50هزار نفر از حامیان حوثی ها از شمال یمن وارد صنعا شده اند.» این خبر در حالی منتشر شده که در دل خود به این حقیقت اعتراف می کند که تجمع انصار الله در پایتخت، هر روز با استقبال مردمی گسترده تری برگزار می شود.


گفتنی است عبد المالک الحوثی، رهبر جنبش حوثی های یمن روز یکشنبه در یک پیام ویدئویی اعلام کرد تا روز جمعه به رئیس دولت موقت و معاون سابق دیکتاتور سابق یمن مهلت می دهد تا از قدرت کناره گیری کند. او هشدار داد در صورت اهمال رئیس دولت، «اعتراضات بدون محدودیت مکانی و زمانی» کلید خواهد خورد. رهبر شیعیان یمن در این پیام، تأکید کرد که این اعتراضات به همه توده های ملت یمن اختصاص دارد و علیه دیکتاتوری و نابرابری تحمیلی از سوی دولت مرکزی وابسته به عربستان سعودی است.

از لندن و اسکاتلند تا سوریه و عراق
دیویز، جوانی 30 ساله است که در محله ای فقیرنشین در لندن و در خانواده ای مسیحی به دنیا آمد. او تا چند سال قبل در این محله مشغول مواد فروشی بود و حتی در سطح محله و میان اشرار لندن با نام مستعار Biggs شناخته می شد.
سرویس بین الملل شفاف – رسانه های انگلیسی طی دو روز اخیر، از فردی سخن می گویند که پیش از این در محلات فقیرنشین لندن به شغل(!) مواد فروشی اشتغال داشت و حالا عکس های منتشره از داعش نشان می دهد در صفوف این گروه تروریستی در حال آدمکشی است.

به گزارش سرویس بین الملل شفاف، روزنامه های گاردین و دیلی میل در شماره روز گذشته خود، مدعی شدند در میان عکس هایی که داعش از سربازان تروریست خود منتشر کرده، جوانی به نام «دیویز» (ِDavis) شناسایی شده که حتی خانواده اش نیز در تشخیص هویت صاحب عکس، او را دیویز نامیده اند.

تصویر دیویز در کنار یکی از تروریست های داعش
مواد فروش مخلات فقیرنشین لندن به یک تروریست بین المللی در داعش تبدیل شده است.

دیویز، جوانی 30 ساله است که در محله ای فقیرنشین در لندن و در خانواده ای مسیحی به دنیا آمد. او تا چند سال قبل در این محله مشغول مواد فروشی بود و حتی در سطح محله و میان اشرار لندن با نام مستعار Biggs شناخته می شد. چند سال قبل دیویز به یک زن جوان مسلمان در همین محله با نام «امل الوهابی» علاقمند می شود و برای ازدواج با وی، دین اسلام را اختیار می کند.

امل الوهابی 7 ماه قبل همراه با یکی از دوستانش به نام نوال مسعّد از اتباع مراکش، در اسکاتلند بازداشت شده و بعد از محاکمه به زندان محکوم می شود. از این زمان، دیویز از دیده ها پنهان شده و دیگر کسی از وی خبر ندارد. 

تصویر دیگری از دیویز که به آدمکشی افتخار می کند.

امل الوهابی و مسعّد نیز مشکوک به ارتباط با گروه های نزدیک به القاعده بوده اند. انی دو برای بار نخست در خانه وهابی در لندن بازداشت می شوند؛ اما به علت نبود مدارک، ساعاتی بعد آزاد می شود. در این زمان، دیویز در خانه حضور نداشته است. وهابی و مسعد در بازداشتگاه تعهد می دهند که در صورت خروج از لندن، اداره آگاهی را در جریان بگذارند، اما به صورت پنهانی به اسکاتلند رفته و در ایستگاه قطار گلاسکو در حالی که بلیط استانبول را در دست داشتند، بازداشت می شوند. در زمان بازداشت دوم، 20هزار یورو همراه این دو نفر بوده است. جالب این بود که این مبلغ، در لابلای لباس زیر این دو زن، جاسازی شده بود!

در جریان محاکمه این دو نفر، نوال تنها به پرداخت جریمه نقدی به علت خروج از لندن و زیر پا نهادن تعهدش محکوم می شود؛ اما وهابی به جرم همکاری با همسرش و اخفاء اطلاعات گروه های تروریستی، به زندان محکوم می شود. 

دیویز و وهابی دارای دو فرزند پنج ساله و یک ساله هستند و قرار است تکلیف فرزندان از سوی دادگاه به زودی روشن شود. پدر دیویز اهل گامبیا بوده و بعد از مهاجرت به لندن، ازدواج می کند. حاصل این ازدواج 13 پسر بوده که همگی ساکن لندن بوده اند و دیویز برای نخستین بار این شهر را ترک کرده است. 

امل الوهابی، همسر دیویز
جالب است که همسر سرباز داعش، ابتدایی ترین اصول شریعت اسلام یعنی حجاب را رعایت نمی کند.

دیویز در سال 2004 برای نخستین بار به زندان افتاد و پس از تحمل دو سال حبس، به خیابان های لندن بازگشت و فروش مواد مخدر را از سر گرفت. تاریخ دقیق فرار او از انگلستان و حضور در سوریه مشخص نشده، اما عکس های داعش از فتوحاتش در سوریه نشان می دهد دیویز به یکی از تروریست هایی تبدیل شده که سر اسراء در بند را از بدن جدا کرده و با سرهای قربانیان عکس یادگاری می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد