سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان


سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان:

آثار تاریخی مسجدسلیمان به موزه این شهرستان باز می‌گردد

خبرگزاری تسنیم: سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: با افتتاح موزه شهرستان مسجد سلیمان در فروردین ماه امسال کار بازگشت آثار تاریخی این شهر از تهران و شوش آغاز شده است.

عاطفه رشنویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار کرد: آثار تاریخی شهرستان مسجدسلیمان با طی کردن روند اداری به این شهرستان باز می‌گردد.

وی در مورد مدت زمان بازگشت آثار تاریخی گفت: طرح بازگشت آثار باستانی در سیاست اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی است و باید رده حفاظتی و رده موزه‌ای طی شود که کمی زمان می‌برد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در پاسخ به سوال که چه میزان از آثار تاریخی و باستانی به موزه شهرستان مسجدسلیمان باز می‌گردد، گفت: باید توان نگهداری اشیاء و آثار تاریخی در موزه مسجدسلیمان سنجیده شود و رده حفاظتی و رده موزه‌ای طی شود

رشنویی درباره ثبت جهانی شوش عنوان کرد: بازرسان یونسکو تا آخر سال 2014 برای ارزیابی وضعیت این مجموعه به شوش سفر می‌کنند و محتوای این پرونده را با وضعیت کالبدی شهر و محوطه بسنجند و درباره‌اش داوری کنند.

وی در باره اینکه سود ثبت جهانی شوش برای مردم این شهرستان چیست، بیان کرد: باید زمینه‌هایی که ثبت جهانی برای رونق اقتصادی فراهم می‌کند، شکوفا شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، افزود: فرصت‌های جدیدی برای کسب درآمد مردم شوش و فرصت‌های جدیدی برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم خودشان فراهم می‌شود.

وی افزود: ثبت جهانی مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی فرصتی برای حفاظت شایسته‌تر و معرفی آن‌ها برای کشورهای جهان است.

رشنویی عنوان کرد: شوش دارای تاریخی بسیار باسابقه است و به این دلیل از نظر قدمت مشکلی برای ثبت جهانی این محوطه تاریخی وجود ندارد ولی موانعی وجود دارد که به معاونت عمرانی استاندار ارائه شده که امیدواریم رفع شود.

انتهای پیام/ج

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد