سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک نقد فرهنگی


واکنش روزنامه فرهنگ جنوب به برگزاری یک کنسرت در اهواز

اهواز - ایرنا - روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ˈذره بینˈ خود به واکنش موافقان و مخالفان یک کنسرت موسیقی در سینما هلال اهواز پرداخته و مخالفان را به واقعی بینی و درک درست تر از موقعیت و جایگاه موسیقی در جوانان ایرانی فرا خوانده است.

به گزارش ایرنا نگارنده این ستون درجمع بندی نظرات برخی خوانندگان این روزنامه نوشته استˈ احسان خواجه امیری هزار بار ارجحیت دارد بر خوانندگان لس آنجلسی یا بسیاری از خوانندگان زیرزمینی که الان میان جوانان و نوجوانان کشورمان موقعیت و مخاطب یافته اند ، در ضمن همه موسیقی هم غنایی نیست اتفاقاˈ خوانندگان جدید کشورمان باعث شده اند تا لسن آنجلسی ها به حاشیه راننده شوندˈ. 

نگارنده ستون نوشته است ˈ از آنجا که طرفین ماجر از دلسوزان استان تلقی می شوند و تیم جدید مدیریتی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز از نیروهای مکتبی و متدین هستند پیشنهاد می شود تا مخالفین برگزاری کنسرت در نشست با ارشاد در فضایی رو در رو دلایل مخالفت خود را باز بگویند تا به حد وسطی برسند. 

برگزاری کنسرت موسیقی احسان خواجه امیری در اهواز پیش تر بارها با مخالفت و اعتراض های برخی با ناکامی مواجه شد ولی یکشنبه شب این کنسرت بدون مساله خاصی برگزار و با استقبال چشمگیر شهروندان اهوازی رو به رو شد. 

صاحب امتیاز روزنامه فرهنگ جنوب در سرمقاله صفحه اول روزنامه از اقدام تحسین برانگیز وزارت اطلاعات در شناسایی و دستگیری شماری از عوامل و گردانندگان شبکه های ماهواره ای که بانام های فدک ، اهل بیت ، المهدی در استان های تهران ، قم ، اصفهان و خراسان رضوی فعالیت می کردند تقدیر کرده است. 

ˈسیدموسی بلادیانˈ در سرمقاله اش نوشته است ˈ از اقدامات این شبکه ها که پخش آنان در انگلیس و امریکا است می توان به تفرقه افکنی بین مذاهب و افترا به مقدسات آنان ، اهانت به علمای جهان اسلام ، اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت اشاره کرد که همه کارهای آنان دشمن شاد کن و دستاویزی برای حمله به مذهب تشیع است.

روزنامه کارون در سوتیتر و تیتر اصلی صفحه نخست در یک خبر مهم و اختصاصی نوشتˈ در صورت تصویب فروش 18درصد سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه فولاد جنوب به شرکت فولاد ، هر عضو تعاونی مصرف فولاد خوزستان چهار میلیون تومان دریافت می کندˈ

ˈ نرخ نامه های هردمبیل تاکسی سرویس ها در اهواز!ˈ عنوان مطلبی است که نگارنده تصریح کرده که نرخ نامه ها تابع هیج قانون و مصوبه ای نیست.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز در یک موضع گیری صریح گفته است تعیین نرخ نامه ها تاکسی سرویس ها بر اساس قانون در حیطه وظایف این سازمان است ولی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان در این موضوع دخالت می کند که این دخالت ها سبب شده که نرخ ها نامه ها تاکسی سرویس ها در این کلانشهر مدام افزایش پیدا کند.

روزنامه کارون در مطلبی تحت عنوانˈ افراطیون مجلس همچنان ساز استیضاح می زنندˈ به اصرار برخی نمایندگان مبنی بر اعلام وصول استیضاح فرجی دانا توسط هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اشاره می کند و می نویسد اقلیتی در مجلس هستند که مدتی است ساز استیضاح را کوک کرده اند ، آنها بودند که بازهم از توضیحات وزیر علوم قانع شان نکرد تا فرجی دانا یک گام دیگر به استیضاح نزدیک تر شود.

ˈ عزل و نصب 4 شهردار در یک سال چرا؟ˈ عنوان مطلب اجتماعی این روزنامه در خصوص تغییرات در مدیریت شهرداری اندیمشک است که به پیامدهای این تغییرات می پردازد. 

در این مطلب آمده استˈهیچ شهرداری در این مدت به طور میانگین بیش از 10ماه در شهرداری اندیمشک که در حال حاضر دارای بیش از 370میلیارد ریال بدهی بوده انجام وظیفه نکرده است.ˈ

روزنامه نور خوزستان در صفحات داخلی خود نگاهی به حادثه دلخراش سقوط هواپیمای ایران 140داشته و در یک گمانه زنی نوشته استˈ این هواپیما نقص فنی داشته و یکی از موتورهای آن قبل از سقوط آتش گرفته است.

این روزنامه در بخش خبر اختصاصی خود تحت عنوانˈ نقش موثر رستوران ها و فست فودها را در اشتغال زایی نباید نادیده گرفتˈ نوشته است قطعاˈ تمامی سوسیس ها و کالباس ها مضر نیستند چون اگر چنین بود اداره استاندارد و معاونت غذا ودارو که نظارت مستقیم بر تولید این فراورده ها را دارند برای تعطیلی آنها اقدام نموده و مجوزی صادر نمی کردندˈ.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد