سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز


هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک:
یک نشریه آمریکایی طی تحلیلی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقاومت منطقه با راهبرد پیشبرد اسلامی راستین در خاورمیانه در بالاترین سطح آمادگی ارتباطی قرار دارند.
کد خبر: ۴۲۴۷۹۲
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۱-12 August 2014
یک نشریه آمریکایی طی تحلیلی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقاومت منطقه با راهبرد پیشبرد اسلامی راستین در خاورمیانه در بالاترین سطح آمادگی ارتباطی قرار دارند.

به گزارش  فارس، هفته‌نامه «نیوزویک» طی مطلبی درباره «ارتباط گرم ایران و گروه‌های مقاومت منطقه» نوشت: حماس و گروه‌های مقاومت منطقه در حال تحکیم حلقه اتحاد خود با ایران هستند.

بر اساس گزارش  این هفته‌نامه، هم اکنون روابط ایران و حماس در اوج شکوفایی قرار دارد. تهران از دیرباز تامین‌کننده سلاح به مبارزان حماس بوده و این گروه نیز همانند دولت ایران از گروه‌های اصولگرایی هستند که باور بر گسترش اسلام و شریعت اسلامی در خاورمیانه و فراتر از آن دارند.
 نیوزویک می‌افزاید: آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوای ایران در ماه جولای گذشته نیز قاطعانه در برابر درخواست «اوباما»، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خلع سلاح حماس ایستاد. رهبری ایران در سخنان خود همچنین تصریح کرد که ایران کنار حماس خواهد ایستاد.

نیوزویک در ادامه نوشت: حتی ممنوعیت‌های سازمان ملل نیز نتوانسته ایران را از تجهیز متحدانش باز دارد. این در حالی است که عربستان سعودی، رقیب ایران در داخل کشور با شیعیان حامی ایران در نبرد آرامی بسر می‌برد.

نیوزویک نوشت : به قول مقامات اسرائیلی، جنگ اخیر نبرد نیابتی ایران در غزه علیه اسرائیل بود.
«علی آلفونه»، کارشناس اندیشکده «دفاع از دموکراسی» درباره روابط حسنه ایران با گروه‌های مقاومت منطقه  نیز به نیوزویک گفت:«ایران به دنبال فرمولی جادویی برای حفظ حکومت اسد بدون اصطکاک با نیروهای مقاومت سنی فلسطین بود. جنگ غزه باعث شد تا حالا تهران با خیالی راحت‌تر نسبت به بقای حکومت اسد، در پی احیا روابط با حماس باشد.

«جاناتان‌هالوی»، کارشناس ارشد یک اندیشکده کانادایی نیز به این هفته‌نامه گفته است نیروهای مقاومت خاورمیانه ایران را به عنوان ابر قدرت منطقه‌ای می‌پندارند. ایران نیز نیروهایی چون حماس را همانند سدی در برابر منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه می‌داند.

 همچنین یک اندیشکده آمریکایی نیز  طی تحلیلی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای بسیج به عنوان نیروهای مستحکم در برابر تهدیدهای بالقوه بیرونی و داخلی با اعتقادات راسخ مذهبی یاد کرد.

اندیشکده آمریکایی «استراتفور»، طی مقاله‌ای درباره «سپاه پاسداران ایران» نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که به دنبال جنگ دهه 80 عراق علیه ایران به وجود آمد و ضامن بقای جمهوری اسلامی شد، تاریخچه‌ای از دفاع از کشور را در برابر تهدیدهای خارجی بر عهده دارد .

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران ایران در حفظ امنیت داخلی و دفاع ملی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند و علاوه بر این در زمینه‌های مهندسی شهری و حوزه انرژی نیز فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

 این گزارش می‌افزاید : این نیروی نظامی نخبه همچنین در شورای عالی امنیت ملی کشور، به عنوان بالاترین نهاد سیاستگذاری، دارای عضو است و سردار سرلشگر «محمد علی جعفری»، فرمانده این نیرو نقش مهمی را در مباحثات این نهاد بر عهده دارد.

این اندیشکده در ادامه نوشت: سپاه پاسداران ایران علاوه بر این، در حفظ امنیت داخلی ایران و حفاظت اطلاعات جایگاه مهمی دارد. از سوی دیگر بسیج مستضعفین ایران نیز که در حدود یک میلیون نفر مبارز پایبند به اعتقادات راسخ مذهبی دارد همکاری تنگاتنگی را با سپاه پاسداران دارد که نمونه آن را می‌توان در ماجرای سال 2009 (فتنه 88) ملاحظه کرد. 




جانشین مالکی کیست؟
"حیدر جواد العبادی" در سال 1952 در خانواده‌ای جنوبی‌الاصل که در منطقه‌ الکراده‌ی شرقی بغداد به تجارت و داشتن مغازه‌های عطرفروشی معروف بودند، متولد شد. وی پس از گذراندن دوره‌ای ابتدایی و راهنمایی در بغداد، وارد بخش مهندسی برق در دانشگاه فناوری بغداد شده و توانست با مدرک کارشناسی فارغ‌التحصیل شود.
نخست وزیر جدید عراق کیست؟گروه بین‌الملل مشرق - حیدر العبادی که پیش از این با انتخاب و اعتماد نمایندگان مجلس عراق به عنوان نایب رئیس اول مجلس انتخاب شده بود، امروز از طرف رئیس‌جمهور عراق مأمور تشکیل کابینه شد. بعد از مذاکراتی نفس‌گیر در منزل ابراهیم الجعفری [نخست‌وزیر اسبق عراق] اسم العبادی در آخرین جلسه‌ی ائتلاف ملی به عنوان کاندیدای نایب‌رئیسی مجلس مطرح شده بود. خصوصا که ائتلاف دولت قانون اصرار داشت که یکی از اعضایش به عنوان نایب‌رئیس‌ مجلس و معاون رئیس جمهور شود.
حیدر جواد العبادی در سال 1952 در بغداد متولد شد، در خانواده‌ای جنوبی الاصل که در منطقه‌ی الکراده‌ی شرقی به تجارت و داشتن مغازه‌های عطرفروشی معروف بودند. حیدر العبادی پس از گذراندن دوره‌ای ابتدایی و راهنمایی و متوسطه در بغداد، وارد بخش مهندسی برق در دانشگاه فناوری بغداد شده و توانست در سال 1975 با مدرک کارشناسی فارغ‌التحصیل شود. 
او در اوایل دهه‌ی 90 میلادی برای ادامه‌ی تحصیل به انگلستان رفته و در سال 1977 به دریافت مدرک کارشناسی ارشد و در سال 1980 به دریافت مدرک دکترا در رشته‌ی مهندسی برق از دانشگاه منچستر انگلیس نائل شد. او از آن زمان تا سال 2003 [زمان سرنگونی صدام] که به عراق بازگشت، در انگلستان ساکن بود.
در جریان تبلیغات انتخابات، العبادی شرحی از زندگی خود منتشر کرد که در آن مسیر «جهادی» خود همره با حزب الدعوة الاسلامیة [حزب الدعوه] را شرح داده که در آن آمده بود که در سال 1967 و درحالیکه 15 سال داشته به حزب الدعوه پیوسته است و سپس در سال 1977 به عنوان مسئول سازمانی حزب الدعوه در انگلیس برگزیده شده و در سال 1979 به عضویت رهبری مرکزی حزب در آمده است.
العبادی در سال 1980 به عنوان مسئول دفتر خاورمیانه‌ی حزب الدعوه انتخاب شد که مقرش در بیروت قرار داشت ولی او دفتر را از لندن اداره می‌کرد و همین امر موجب بروز مشکلاتی در حزب شد که در نتیجه شخص دیگری جایگزین او شد.
هرچند حزب‌الدعوه عبادی را سخنگوی خود نامیده است ولی او چندان در رسانه‌ها ظاهر نمی‌شود.
در جریان فعالیت‌هایش بعد از سال 2003، در دولت انتقالی ایاد علاوی به عنوان وزیر ارتباطات منصوب شد. سپس در سال 2005 به نمایندگی مجلس برگزیده شد و تا امروز در همین سمت بوده است. در سال 2005 به عنوان رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری و در سال 2010 به سمت رئیس کمیسیون مالی مجلس برگزیده شد و در همین سمت بود که در سال 2013 در خصوص بودجه‌ی کشور، وارد درگیری‌های سیاسی متعددی گردید.
هنگام جایگزینی شخصی به جای ابراهیم الجعفری، اسم حیدر العبادی به عنوان گزینه‌ه‌ی اصلی حزب الدعوه برای نخست‌وزیری مطرح شد. اسم او همچنین در سال 2013 هم برای تصدی سمت نخست‌وزیری مطرح شده بود.




پایگاههای خبری عراق با اشاره دیدار هفته گذشته سعدون الدلیمی وزیر دفاع عراق از مسکو، از خرید یک میلارد دلاری سلاحهای جدید خبر دادند. این قرارداد مربوط به سیستم های توپخانه و راکت اندازها از جمله راکت انداز "TOS-۱" است.
به گزارش مشرق، در دیدار هیئت عراقی با همتای خود در مسکو قراردادی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار مربوط به ارائه طیف کاملی از سلاح روسی، از جمله سیستم های توپخانه و راکت اندازها از جمله راکت انداز  "tos-1"به امضا رسید.

روزنامه روسی  "vedomosti" نیز اعلام کرد:روسیه 2 تا 3 گردان "tos-1" و مهمات مورد نیاز آن به همراه موشک ضد تانک را در اختیار دولت عراق میگذارد.

TOS-۱ به جنگ داعش می رود+عکس

در ماه گذشته عراق 2 محموله هواپیماهای سوخو 25 را برای پشتیبانی هوایی از نیزوهای عملیاتی خود خریداری کرد و مذاکره در مورد خرید سوخوهای پیشرفته تر را نیز ادامه میدهد.



tos-1  یک راکت انداز سنگین چند لانچره ساخت شوروی سابق و روسیه می باشد. این راکت انداز در دو نمونه 30 و 24 لول تولید شده است که بر روی شاسی تانک t-72 نصب شده و قادر به پرتاب راکتهای 220 میلیمتری می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر کل این سیستم در واقع موشک اندازی است که بر روی یک کشنده زرهی نصب شده است و شامل سکوی پرتابو سیستم کنترل آتش است. نمونه این سلاح  (که tos-1m نیز خوانده می شود) 30 لول است که می تواند 30 راکت را در عرض 15 ثانیه پرتاب کند.

نمونه ارتقا یافته این راکت انداز موسوم به tos-1a که در سال 2001 وارد خدمت شد، دارای 24 لول است که می تواند در هر نیم ثانیه یک راکت را به صورت تکی یا  دو راکت را به صورت همزمان شلیک کند، همچنین مجهز به کامپیوتر کنترل آتش بالستیک می باشد و می تواند در حالت اتوماتیک در 6 ثانیه تمام 24 راکت خود را شلیک کند.

TOS-۱ به جنگ داعش می رود+عکس

در این نمونه جدید نیز همانند مدل اصلی، دو انتخاب برای کلاهک موشک وجود دارد : کلاهک شدید الانفجار و کلاهک ترموباریک (thermobaric) ، کلاهکهای ترموباریک که با نام کلاهکهای خلا هم شناخته می شوند با استفاده از اکسیژن موجود در هوا برای سوختن، یک ابر انفجاری قدرتمند ایجاد می کنند که برای پاکسازی استحکامات و سنگرها، سلاحی ایده آل است.
تواناییهای این سلاح برای پاکسازی مناطق جنگی شهری از سربازان کمین کرده و بمبهای کنار جاده ای و همچنین در هم کوبیدن استحکامات و حمایت نزدیک از نیروهای خودی، tos-1 را به یکی از سلاحهای مورد علاقه  فرماندهان نظامی تبدیل کرد.منبع:شبکه خبر

آلمان 250 نظامی خود را برای آموزش دیدن در مورد نحوه حمله به خانه های مسکونی و تاسیسات زیرزمینی مانند تونل های مقاومت به سرزمین های اشغالی می فرستد.
 به گزارش مشرق، همکاری های نظامی آلمان و رژیم صهیونیستی فشرده تر می شود. "برونو کازدوف" یک مقام ارتش آلمان با اعلام این خبر به شورای دفاع پارلمان این کشور (بوندستاگ) گفت در این ماموریت ارتش اسرائیل تجارب خود در حمله به خانه ها و تونل های زیرزمینی فلسطینی ها را به ارتش آلمان انتقال می دهد.
وی در پاسخ مکتوب  خود به درخواست "هانس پتر بارتلس" از حزب سوسیال دمکرات آلمان (SPD) نوشت ارتش به دنبال استفاده از تجارب اسرائیل از جنگ زیر زمینی (تونل های مقاومت) گرفته تا نیروی شبه نظامی تقویت شده است.
بر این اساس نبرد خانه به خانه و جنگ در تونل ها برای ارتش اسرائیل اهمیت ویژه ای دارد. قرار است ارتش آلمان از جدیدترین تجارت صهیونیست ها در حمله به نوار غزه که هزاران کشته و مجروح به ویژه در بین زنان و کودکان فلسطینی بر جا گذاشت، بهره ببرد.
این اقدام آلمان در حالی انجام می گیرد که جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غیرنظامیان در غزه با محکومیت جهانی و انتقادهای بین المللی همراه بوده است. دولت آلمان به عنوان یکی از تامین کنندگان تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی بزرگترین حامی این رژیم در اروپا به شمار می رود.منبع: مهر



حیدرالعبادی دارای دکترای الکترونیک از دانشگاه منچستر انگلیس، سیاستمدار شیعه از حزب الدعوه،‌ وزیر پیشین ارتباطات و معاون رئیس پارلمان بود.
رئیس جمهور عراق جانشین نوری مالکی را معرفی کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها،‌ فواد معصوم رئیس جمهور عراق،‌ "حیدر العبادی" را به عنوان نخست وزیر جدید و جایگزین نوری مالکی معرفی کرد.

حیدرالعبادی 62 ساله دارای دکترای الکترونیک از دانشگاه منچستر انگلیس، سیاستمدار شیعه از حزب الدعوه،‌ وزیر پیشین ارتباطات، معاون رئیس پارلمان و یکی از چهره های سرشناس مبارزه با حکومت صدام حسین رئیس جمهور پیشین عراق است.

نوری مالکی هم با نخست وزیری حیدر العبادی مخالفت کرد. او معقد است فراکسیون پارلمانی تحت رهبری وی بیشترین کرسی های پارلمان را در دست دارد اما فراکسیون بزرگ شیعیان (پیمان ملی) این موضوع را رد می کند و خود را بزرگترین فراکسیون می داند.

حیدر العبادی هم حزبی نوری مالکی و یکی از اعضای فراکسیون پارلمانی دولت قانونی به رهبری نوری مالکی است.
فراکسیون پیمان ملی به ریاست ابراهیم جعفری در رای گیری دورن گروهی با 127 رای،‌ حیدر العبادی را به عنوان گزینه اول نخست وزیری انتخاب کرد.

 معرفی العبادی در مراسم رسمی با حضور چهره های سیاسی از احزاب برجسته شیعه انجام شد.

نوری مالکی قبل از این دو دوره 4 ساله سمت نخست وزیری را برعهده داشت و همچنان برای تصدی این سمت برای سومین دوره ،‌ پافشاری می کرد. او به شدت اصرار داشت که می بایست به عنوان نخست وزیر جدید معرفی می شد.
حیدر العبادی (سمت راست) نخست وزیر جدید جایگزین نوری مالکی شد

 یک عضو فراکسیون پارلمانی دولت قانون به رهبری نوری مالکی گفت که این فراکسیون این تصمیم را نمی پذیرد.

مهمترین تحولات عراق به این شرح است:

- آمریکا به حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق تبریک گفت.

- حزب شیعه "مجلس اعلای اسلامی" از معرفی العبادی استقبال کرد.

- فواد معصوم رئیس جمهور عراق در مراسم رسمی،‌ یادداشت معرفی حیدرالعبادی را به عنوان نخست وزیر جدید را ارائه کرد. 

در این مراسم شماری از سیاستمداران شیعه از جمله ابراهیم جعفری رهبر فراکسیون "پیمان ملی" (بزرگترین فراکسیون شیعه در پارلمان) حسین شهرستانی معاون نخست وزیر (سیاستمدار شیعه نزدیک به ایت الله سیستانی و عضو فراکسیون "دولت قانون") و بیان جبر وزیر دارائی (به نمایندگی از مجلس اعلا) حضور داشتند. این سیاستمداران، به حیدر العبادی تبریک گفتند.
مراسم معرفی نخست وزیر جدید عراق - از راست :‌ حیدر العبادی نخست وزیر جدید،‌ ابراهیم الجعفری رئیس فراکسیون شیعیان، فواد معصوم رئیس جمهور و سلیم الجبوری رئیس پارلمان 

- حضور حسین شهرستانی از فراکسیون "دولت قانون" به رهبری نوری مالکی در مراسم معرفی حیدرالعبادی به عنوان نخست وزیر جدید نشان داد این فراکسیون نیز با تغییر نوری مالکی موافق است.

- سازمان ملل متحد از ارتش عراق خواست از دخالت در مسائل سیاسی خودداری کند.

- نگرانی زیادی درباره واکنش نوری مالکی در برابر معرفی جانشین وی وجود دارد.

- قبل از این رسانه های خارجی گفته بودند ایران با تغییر نوری مالکی مخالفتی ندارد.

- فراکسیون نوری مالکی اعلام کرد ضمن غیرقانونی خواندن معرفی حیدرالعبادی به عنوان نخست وزیر جدید اعلام کرد در برابر این اتفاق  سکوت نخواهد کرد.

- حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق،‌ مردم این کشور را به یکپارچگی و وحدت در برابر داعش فراخواند.

- مقتدی صدر رهبر مجموعه سیاسی "جریان صدری" در تماس تلفنی با حیدر العبادی،‌ سمت جدید وی را تبریک گفت.

- اتحادیه اروپا معرفی حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر جدید عراق را تبریک گفت.

- کاخ سفید ضمن تبریک نخست وزیری حیدر العبادی، خواستار تشکیل فوری کابینه جدید شد.

- بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از معرفی حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر جدید عراق استقبال کرد.

- نوری مالکی در جمع نمایندگان پارلمان حامی وی در سخنرانی ضبط شده ای ضمن رد نخست وزیری العبادی گفت: این اقدام،‌ نقض خطرناک قانون اساسی است. ما حتما این اشتباه را تصحیح می کنیم.



روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از بیوگرافی گروه تروریستی تکفیری داعش و رهبر این گروه نوشت: ژنرال‌های رژیم بعثی عراق تحت رهبری بغدادی نقش مهمی در تشکیلات گروه تکفیری داعش دارند.
کد خبر: ۴۲۴۷۶۰
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۱-12 August 2014
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از بیوگرافی گروه تروریستی تکفیری داعش و رهبر این گروه نوشت: ژنرال‌های رژیم بعثی عراق تحت رهبری بغدادی نقش مهمی در تشکیلات گروه تکفیری داعش دارند.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه ایندیپندنت «ابوبکر البغدادی» در فاصله‌ای کمتر از یک سال به قدرتمندترین رهبر گروه‌های تروریستی جهان تبدیل شد. نیروهای وی توانستند یک شبه موصل را اشغال کنند. بغدادی که طرفدارانش او را با نام «ابو دعا»  می شناسند به ناگهان تبدیل به چهره‌ای شد که آینده عراق، سوریه و خاورمیانه را متاثرکرد.

به گفته ایندیپندنت، بغدادی با رسیدن به رهبری القاعده عراق در سال 2010مطرح گردید. آغاز شورش‌های سوریه در سال 2011 و شرکت در عملیات‌های تروریستی مشترک میان سوریه و عراق توانست شرایط ارتقاء قدرت بغدادی را فراهم کند. گفته‌ها حاکی از آن است که ژنرال‌های رژیم بعثی عراق تحت کنترل و رهبری بغدادی نقش مهمی در تشکیلات القاعده عراق و پس از آن گروه تکفیری داعش دارند.
بنا بر گزارش ایندیپندنت، بغدادی در شهر«سامرا» ودر سال1971 متولد شده است. عمده جمعیت این شهر شمالی عراق را سنیان تشکیل می‌دهند. گفته شده است که وی از تحصیلات عالیه برخوردار است. عکسی که ازچهره بغدادی منتشر شده مربوط به دورانیست که وی در اردوگاه «بوکا» توسط نیروهای آمریکایی زندانی شده بود(بازه زمانی 2005 تا 2009).
بر اساس این گزارش اسم واقعی بغدادی «عواد ابراهیم علی البدری السامرائی» است. وی در مطالعات اسلامی، ادبیات، تاریخ و ژنتیک در دانشگاه اسلامی بغداد تحصیل کرده است. با تسلط بغدادی بر شاخه القاعده عراق، این گروه توانست تحت مدیریت وی به سازماندهی قابل قبولی برسد. گزارش سالانه اقدامات این گروه به‌خوبی عملیات‌های این گروه در تک‌تک استان‌های عراق را بیان می‌کند. با توجه به رویه حاکم بر گروه‌های تروریستی رمز و رازهای بسیاری در مورد وی وجود دارد. حتی زندانیان القاعده عراق نیز عمدتا اظهار داشته‌اند که تاکنون وی را از نزدیک ملاقات نکرده‌اند.
القاعده عراق با رهبری بغدادی از شروع جنگ داخلی در سوریه استفاده کرده و تروریست‌های باتجربه خود را برای تشکیل جبهه النصره به سوریه فرستاد. وی سال گذشته از جبهه النصره جدا شد اما کنترل مناطق گسترده‌ای از عراق و سوریه را هم اکنون در دست دارد و به‌زعم خویش، خود را خلیفه دولت اسلامی تازه تاسیس نامیده است.


کد خبر: ۴۲۴۸۰۸
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵-12 August 2014
باراک اوباما از تعیین نخست‌وزیر جدید عراق استقبال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود درباره عراق از انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور استقبال کرد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد، اوباما با اشاره به انتخاب حیدر العبادی به عنوان نخست‌وزیر جدید عراق گفت، بغداد گامی امیدبخش به سمت تشکیل دولتی همه‌جانبه برداشته است؛ گامی که می‌تواند جناح‌های مختلف را در عراق متحد سازد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در قبال حمایت از العبادی متعهد شد و گفت که دولت جدید عراق را در مقابله با شبه‌نظامیان یاری خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: روزهای دشواری پیش روست و ما آماده شراکت با عراق در مبارزه با نیروهای تروریستی هستیم.

به گزارش ای.بی.سی نیوز، اوباما همچنین گفت که با نخست‌وزیر جدید عراق تماس تلفنی داشته است.

وی تصریح کرد: از رهبران سیاسی عراق می‌خواهم طی روزهای آتی در چارچوب فرآیندی سیاسی با یکدیگر به صورت مسالمت‌آمیز همکاری کنند. رهبری جدید عراق وظیفه دشواری دارد و باید با حکومتی فراگیر اعتماد شهروندان را باز پس گیرد.

در همین حال، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: نیروی هوایی ما در موقعیتی مستقر است که می‌تواند نیروهای تروریستی را که شهروندان را تهدید می‌کنند، هدف قرار دهد.

وی یک بار دیگر با تأکید بر این که آمریکا به عراق نیروی زمینی اعزام نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: تنها راه حل پایدار برای عراقی‌ها اتحاد در حمایت از دولتی جدید و همه‌جانبه است. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد