سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول


محبوب‌ترین مجموعه گردشگری استان خوزستان کجا است؟
فرهنگی و هنری  0:31:32 1393/05/06
935-3580-5 کد خبر
RSS :: پرینت

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول معتقد است: تفریح‌گاه ساحلی دز محبوب‌ترین مجموعه گردشگری استان خوزستان محسوب می‌شود.

محمد آذرکیش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی و هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: رود دز از میان شهر دزفول عبور می‌کند و سبب شده در ساحل آن پارک‌های ساحلی متنوع و جذابی در شهر دزفول احداث شود که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، تفریحگاه ساحلی دز معروف به علی کله است.

وی با بیان اینکه تفریحگاه ساحلی دز در پایین دست سد تنظیمی دز و شمال شهر دزفول واقع شده است توضیح داد:  مساحت این پارک 155000 متر مربع بوده که از این مساحت 42800 متر مربع آن به فضای سبز اختصاص یافته است. در محدوده این تفریحگاه ساحل‌سازی مناسبی صورت گرفته و کانالی به طول کل پارک در کنار محل‌های نشیمن ایجاد شده که ضمن متبوع‌تر کردن فضای آن، فرصت شنا برای افراد ناآشنا با فن شنا را نیز فراهم کرده است.

آذرکیش تصریح کرد: برای آسایش و راحتی گردشگران در این مجموعه، شهرداری دزفول صفه‌هایی سر پوشیده احداث نموده است. آب زلال و فضای فرح‌بخش علی کله به خصوص در فصول گرم سال فرصتی مغتنم برای شنا و استفاده از فضای آرامش بخش ساحل دز را فراهم آورده است .

این دوستدار میراث فرهنگی توضیح داد: یکی از ویژگی‌های جذاب این مجموعه تفریحی رستوان سنتی زیگورات است که با الگوگیری از بنای ارزشمند چغازنبیل خوزستان و در سه طبقه با نمایی آجری و نورپردازی با مشارکت شهرداری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده و شامل رستوران، کافی‌شاپ و چایخانه است که اطراف آن نیز به شکل مناسبی محوطه سازی شده است.

او با اشاره به اینکه در فصول بهار و تابستان و به ویژه  ایام  نوروز گردشگران بسیاری از شهرهای مختلف خوزستان به علی کله می‌آیند تا از فضای خنک و زیبای آن استفاده نمایند اظهار کرد: همین استقبال موجب شد شهرداری دزفول عملیات احداث  کمپ‌هایی برای اسکان و نیز ایجاد استخری برای استفاده بانوان از این مجموعه را آغاز کند که پیشرفت فیزیکی خوبی تاکنون داشته‌ است.یک پارک آبی نیز در بخشی از این تفریحگاه توسط بخش خصوصی احداث گردیده است.

آذرکیش ادامه داد: برای امنیت بیشتر گردشگران از این مجموعه پایگاه امداد ساحلی و غریق نجات نیز در سال 1392 احداث شده و گروه‌های امداد و نجات در این پارک مستقر هستند.

او افزود: از دیگر جذابیت‌های این پارک ساحلی، منظره زیبای سد تنظیمی دز است که به صورت زیبایی نورپردازی شده و نسیم خنکی از سر ریز دریچه‌های آن، هوای علی کله را مطبوع‌تر می‌نماید.

این دوستدار میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: فضای سبز وسیع کنار ساحل به همراه وسایل بازی و تفریحی متنوعی که دارد مکمل زیبایی برای رود دز شده و سبب شده علاوه بر ماه‌های گرم سال، در سایر ایام نیز محلی برای تفریح مردم باشد. به خاطر مسیر مناسب ساحل ، بسیاری از مردم دزفول در صبح به ورزش عمومی در این محل می‌پردازند.

وی اضافه کرد: استقبال کم نظیر شهروندان و گردشگران از این مجموعه تفریحی زمینه بسیار مناسبی جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و رونق گردشگری در شمال استان خوزستان را فراهم آورده ، که می‌تواند به رونق هر چه بیشتر این صنعت رو به رشد در منطقه کمک نماید.

آذرکیش گفت: همه این امکانات و ویژگی‌ها، مجموعه تفریحگاه ساحلی دز (علی کله) را تبدیل به محبوب‌ترین تفریحگاه استان خوزستان نموده و مردم شهرهای مختلف را برای داشتن لحظه‌های شاد و خاطره انگیز به شهر دزفول جذب می‌کند.

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول بیان کرد: وسعت و محبوبیت این تفریحگاه، زمینه مناسبی را برای سرمایه‌گذاری و توسعه منطقه فراهم می‌آورد، در درون این مجموعه پارک آبی، استخر ویژه بانوان ، اقامتگاه ساحلی به عنوان پروژه‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده است و در اطراف آن هتل 5 ستاره، ورزشگاه سرپوشیده 3000 نفری و هایپر مارکت با سرمایه گذاری بخش خصوصی و شهرداری دزفول در دست احداث است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد