سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش نگران کننده



21 مجمتع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و بندر امام فعال هستند که یکی از آنها به میزان گسترده‌ای جیوه را در پس‌آبهای خود وارد آبهای خور و دریا می‌کند / سازمان حفاظت از محیط‌ زیست در برابر آلاینده‌های واقعی و اثبات شده مانند جیوه که با حجم انبوه بوسیله پسآب پتروشیمی‌ها وارد آب‌های خلیج‌فارس شده و در میان کارشناسان نگرانی‌های جدی درباره ایجاد موج سرطان در مناطق جنوبی کشور ایجاد کرده است حساسیتی نشان نمی‌دهد
نماینده مردم ماهشهر، امیدیه، بندرامام و هندیجان با اشاره به ورود گسترده ماده سرطانزای جیوه به آب‌های خلیج‌فارس توسط شرکت‌های پتروشیمی گفت: سلامتی مردم منطقه از طریق مصرف آبزیان در معرض تهدید جدی است.

حبیب آقاجری در ادامه اظهار داشت: 21 مجمتع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و بندر امام فعال هستند که یکی از آنها به میزان گسترده‌ای جیوه را در پس‌آبهای خود وارد آبهای خور و دریا می‌کند.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه، بندرامام و هندیجان افزود: جیوه یک فلز سنگین و به شدت سرطان‌زاست که برای آبزیان مضر است و از طریق ماهی‌ها به مردم منطقه منتقل شده و روی سلامتی آنها تاثیر بسیار منفی دارد.

وی تاکید کرد:‌ قرار بود این سیستم اصلاح شده و جیوه دیگر به دریا ریخته نشود اما هنوز هیچ اقدامی نشده است.

نماینده مردم ماهشهر تصریح کرد: همواره قول‌هایی در این باره داده می‌شود اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد و کسی به این آلایندگی شدید و خطرناک توجه نمی‌کند.

وی ادامه داد: در عین حال انواع گازهای شیمیایی از طریق این پتروشیمی‌ها در هوا منتشر می‌شود و بوی مواد شیمیایی به صورت واضح به خصوص در روزهای شرجی در شهر به مشام می‌رسد.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: با این وجود آلودگی آب و آبزیان بسیار خطرناک‌تر است و با توجه به تاثیر شدید جیوه روی ایجاد سرطان، سلامتی مردم منطقه از طریق مصرف آبزیان در معرض تهدید جدی است.

سازمان حفاظت از محیط‌زیست در برابر آلاینده‌های واقعی و اثبات شده مانند جیوه که با حجم انبوه بوسیله پسآب پتروشیمی‌ها وارد آب‌های خلیج‌فارس شده و در میان کارشناسان نگرانی‌های جدی درباره ایجاد موج سرطان در مناطق جنوبی کشور ایجاد کرده است حساسیتی نشان نمی‌دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد