سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معارف و فرهنگ اسلامی

 

 

شش کلمه شریف
ِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِِ
اول کلمه طیبه:
لاَاِلهَ اِلاَّ اللهُ مُحَمَّـدُ‘َرَّسُوْلُ الله
نیست هیچ معبودی بجزالله تعالی، محمد (ص) پیغمبر خداست .
دوم کلمه شهادت:
اَشْهَدُاَنْ لاَّ ۤاِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَه‘لاَشَـِریْکَ له‘ وَاَشْهَدُاَنَّ مُحَمَّـدًاعَبـْدُه‘ وَرَسُوْلُه
گواهی می دهم که نیست هیچ معبودی بجزالله تعالی او یکتا است و هیچ شریکی ندارد و گواهی می دهم که محمد (ص) بنده و فرستاده اوست.
سوم کلمه تمجید
سُبْحَانَ اللهِ وَ الْحَمْدُ ِللهِ وَ لاَ ۤاِلهَ اِلاَّ الله وَاللهُ اَکْبَر وَلاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ اِلاَّبِاللهِ الْعَـِلىِّ الْعَظِـیْم
پاکی خداراست جمله ثنا و ستایش برای خداست جز الله هیچکسی سزاوار عبادت نیست و خدا بزرگ است و نیست برگشت و نیست طاقت مگربه توفیق خدا که بسیار علی و بزرگ است.
چهارم کلمه توحید:
لاَ اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَه‘لاَشَـِریْکَ لَه‘ لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ یُحْى وَیُمِیْتُ وَهُوَحَىَّ لاَّ یَمُوْتُ اَبَدًا اَبَدًا ذُواالْجَلاَلِ وَالاِکْرَامِ بِیَدِﻩِ الْخَیْر وَ هُوَعَلى کُلِّ شَىﺀٍ قَدِیْرُ
نیست هیچ معبودی بجزالله تعالی، اویکتاست، نیست اورا شریکی او راست پادشاهی جمله کاینات جمله ثناو ستایش برای اوست زندگی و مرگ در قدرت اوست و او زنده است هرگزنخواهد مرد و صاحب عظمت و بزرگی است، کلیه خیر و نیکی در قبضه اوست و او برهر چیز قادر است.
پنجم کلمه استغفار:
اَللّهُمَّ اَنْتَ رَبـِّىْ لاَ اِلـهَ اِلاَّ ۤاَنْتَ خَلَقْتَـنِىْ وَ اَنَاعَبْدُکَ وَعَلى عَهْدِکَ وَ وَعْدِکَ مَا اسْـتَطَعْتُ اَعُوْذُبِکَ مِنْ شَرِّ مَا صنعتُ اَبُـوْۤﺀُ اُکُ بِنِعْمَتِکَ عَلَىَّ وَ اَبُوﺀُ بِذَنْبِىْ فَاغْفِرْلِىْ فَاِنَّه‘لاَ یَغْفِرُا لذُّنُوْبَ اِلاَّ اَنْتَ
ای الله توخدای من هستی جزتوهیچکس لایق عبادت نیست، تو مرا آفریدی و من بنده تو ام
ومن برحسب طاقت خویش بر عهدو وعده تو قایم و استوارم وازبدعمل خود بتو پناه می آورم به نعمت تو که بر من انعام شده اقرار می کنم و به گناه خویش هم اعتراف دارم پـس بیامرز مرا زیرا جز تو نیست آمرزنده.
ششم کلمه رد کفر:
اَللّهُمَّ اِنّـِىْ اَعُوْذُبِکَ مِنْ اَنْ اُشْرِکَ بِکَ شَیْـاًواَنَا اَعْلَمُ بِه وَ اَسْـتَغْفِرُکَ لِماَ لاَّ ۤ اَعْلَمُ بِه تُبْتُ عَنْهُ وَتَبـَرَّاتُ مِنَ الْکُفْرِ وَ الشِّرْکِ وَالْغِیْـبَةِ وَالْبِدْعَةِ وَالنَّمِیْمَةِ وَالْفَوَاحِشِ وَالْبُهْـتَانِ وَالْمَعَاصِىْ کُلِّهَا وَاَسْلَمْتُ وَ اَ قُوْلُ لاَ ۤاِلهَ اِلاَّ اللهُ مُحَمَّـدُ‘َرَّسُوْلُ اللهِ
ای خدای من از گناه این امر که چیزی را با تو شریک سازم بتو پناه می جویم (اگر) این گناه ازمن دیده و دانسته بصدور پیوسته و از تومغفرت گناهی را طلبگارم که ازمن بدون علم سرزده است من ازان گناه توبه کردم و من از کفر و شرک و دروغ و غیبت و بدعت و سخن چینی و بی حیایی و بهتان و تمام گناها بیزارم و مطیع و فرمان بردار شدم و میگویم که نیست هیچ معبودی بجزالله تعالی، محمد (ص) پیغمبر خداست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد