سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شوش

 

نوری:
کمبود نیرو در محیط زیست شوش/ جنگل ها همچنان در آتش می سوزند 
اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: آتش سوزی های اخیر در بیشه های شچاخ و کرخه و دز در حد فاجعه زیست محیطی است که اغلب آنها به علت کمبود شدید نیروی انسانی رخ می دهد.

سید راضی نوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آتش سوزی اخیر در پارک ملی کرخه در استان خوزستان اظهار کرد: هنوز دلایل آتش سوزی بیشه های اطراف منطقه شچاخ در شوش مشخص نشده است ولی یکصد هکتار از اراضی این پارک طعمه حریق شد.

نوری افزود: متاسفانه 15 نفر از نیروهای حفاظت از محیط زیست منطقه بازنشسته شده اند و هنوز کسی جایگزین آنها نشده است. انتظار می رود سازمان های مربوطه از جمله سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به این موضوع توجه بیشتری کنند.

نوری توضیح داد: محیط زیست در جغرافیای طبیعی شوش میراثی است که باید به خوبی از آن حفظات کنیم تا آن را به نسل های دیگر منتقل کنیم و نباید نابود کننده آن باشیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از همه مسئولان شهرستان و استان و همچنین مردم شوش درخواست دارم با با همت و بسیجی وار از محیط زیست که به عنوان شش های محیط طبیعی به حساب می آیند حفاظت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر،این آتش سوزی گسترده که حوالی ساعت 12و 30 دقیقه ظهر دیروز در منطقه حفاظت شده کرخه آغاز شد؛ ساعت 19 و 30 دقیقه با وجود گرمای هوای شدید و شرایط دشوار منطقه بویژه سختی عبور در محل حادثه توسط ماموران تلاشگر امدادی مهار شد. در این حادثه که احتمال عمدی بودن آن وجود دارد حدود یکصد هکتار از جنگل پارک ملی کرخه در آتش سوخت.

در این آتش سوزی محل زیست گوزن زرد مورد تهدید قرار گرفت اما با اقدامات حفاظتی آسیبی به گوزن ها وارد نشد. تحقیق برای شناسایی سایر عوامل احتمالی این آتش سوزی که خسارت جدی به محیط زیست منطقه و پارک ملی کرخه وارد کرد ادامه دارد.

پارک ملی کرخه (منطقه حفاظت شده کرخه) به مساحت حدود 200 هکتار محل زیست گونه های مختلف گیاهی و جانوری از جمله گوزن زرد ایرانی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد