سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور



خرمشهر رکورد دار مددجویان در استان خوزستان/ نا امیدی خیرین از همکاری سازمانها
خرمشهر - خبرگزاری مهر: خیرین خرمشهری در حالی از همکاری ضعیف سازمانها سخن می گویند که این شهر با 11 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی رکورد دار مددجویان در استان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، خرمشهر شهری با دارا بودن بزرگترین بندر تجاری ایران و مجاورت با اولین پالایشگاه نفت ایران این اندیشه را در اذهان تداعی می کند که مردمانش اینک نباید دغدغه اشتغال و معیشت داشته باشند ولی عملکرد نادرست کارفرمایان و سازمانها در جذب نیروهای غیر بومی در سال های اخیر موجب ازدیاد فقر و بالا رفتن آمار بیکاری در این شهر شده است.

شرایط بد خرمشهر با 11 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی

مدیرعامل جامعه معلولین استان خوزستان و نماینده بهزیستی در کشور که در ضیافت افطار در کنار مددجویان خرمشهری شرکت کرده بود، به خبرنگار مهر می گوید: آمار بالای خانوارهای تحت پوشش اداره بهزیستی در خرمشهر شرایط خوبی را در خرمشهر حکایت نمی کند.

علی اشرف ظهرابی می افزاید: بودن بیش از 11 هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی در خرمشهر این امر را واجب می کند که خیرین با برنامه ریزی منظم راهکارهایی در خصوص خدمت رسانی به مددجویان داشته باشند.

وی عنوان می کند: جامعه خیرین استان خوزستان پنج ماه است که رسما فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.

مدیرعامل جامعه معلولین خوزستان تصریح می کند: تمام سعی و کوشش جامعه خیرین استان این است که خیرین نسبت به افراد مستضعف و تحت پوشش بهزیستی همت بیشتری نشان دهند و با برنامه ریزی منظم وظایف ترسیم و خدماتی که در شان مددجویان است، ارائه شود.

ظهرابی جمع آوری 18 میلیارد تومان توسط خیرین شهرستان زنجان را الگویی بارز برای خیرین در کشور بر می شمارد و می گوید: جمع آوری بیش از 18 میلیارد تومان توسط خیرین شهرستان زنجان به منظور استفاده در امور فرهنگی شهر نشان از هماهنگی و نظم بین خیرین متدین این شهرستان دارد و انتظار می رود که این حرکت عظیم الگویی برای خیرین در استان خوزستان نیز شود و بتوانیم این فرهنگ عظیم را در استان شکوفا کرده چرا که تامین این مبالغ توسط ارگانهای دولتی کاری بسیار سخت و دشوار است.

117 موسسه خیریه در استان خوزستان

معاونت مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان خوزستان که او نیز در کنار مددجویان خرمشهری در ضیافت افطار شرکت کرده بود، به خبرنگار مهر می گوید: در کل استان خوزستان 117 موسسه خیریه وجود دارد که با انتخاب نمایندگانی از شهرستانهای مختلف استان از این موسسات، جامعه خیرین استان در سال 1392 تاسیس شد.

مهران کریمیان به اهداف جامعه خیرین استان خوزستان اشاره می کند و می گوید: هدف از راه اندازی جامعه خیرین ترویج فرهنگ نیکوکاری و خیرخواهی در جامعه و همچنین جایگاهی مرکزی برای بررسی موسسات خیریه در استان است.

وی اظهار می کند: در استان خوزستان توانستیم اشتغالی برای یکهزار و 650 نفر از خانواده های مددجویان را داشته باشیم که این از طریق مشاغل خانگی و وام های خوداشتغالی در استان انجام گرفته شده است.

معاونت مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خوزستان در بخشی دیگر از گفتگو از راه اندازی سیستم جلب مشارکت های مردمی از طریق اپراتورهای تلفن همراه خبر می دهد و می گوید: امسال به مناسبت هفته بهزیستی سیستم (موبایل پیمنت ) را در استان خوزستان راه اندازی کردیم.

کریمیان می افزاید: سیستم (موبایل پیمنت) به منظور سهولت در جذب مشارکت های مردمی در استان راه اندازی شده است که مردم می توانند هر ساعت از شبانه روز از طریق تلفن همراه خود با هر اپراتوری که مشترک باشند با وارد کردن کد *733*4*1400004# شماره گیری کرده مبلغ دلخواه را وارد و در مرحله بعدی شماره کارت بانکی و رمز دوم اینترنتی را وارد و پرداخت را به صورت آسان از گوشی تلفن همراه خود انجام دهند.

طرح های تشویقی برای کارفرمایان از سوی اداره بهزیستی

معاونت مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خوزستان می گوید: چنانچه کارفرمایان مددجویان را در واحدهای خود استخدام کنند اداره بهزیستی سهم بیمه کارفرمایان را به صورت کامل تقبل می کند.

کریمیان می افزاید: سهم بیمه کارفرمایان 23 درصد است که در صورت ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی از سوی کارفرمایان این درصد از بیمه را اداره بهزیستی پرداخت می کند.

وی به طرح دیگری نیز برای تشویق کارفرمایان برای جذب مددجویان نیز اشاره می کند و می گوید: معلولان به دلیل مشکلات جسمی چون نمی توانند ساعات کار مفید را در شرکت ها و سازمانها به صورت منظم انجام دهند بدین منظور مابقی ساعات کارکرد را اداره بهزیستی به کارفرمایان پرداخت می کند.

معاونت مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خوزستان در بخشی دیگر به حمایت های مالی از سوی اداره بهزیستی برای مسکن مددجویان نیز اشاره می کند و می گوید: چنانچه مددجویان بهزیستی واحدهای مسکونی نیمه ساز داشته باشند و دارای پروانه ساخت و سند مالکیت نیز باشند با ارائه آن به اداره بهزیستی شهرستان محل سکونت می توانند تا مبلغ چهار میلیون تومان کمک بلاعوض برای تکمیل واحد مسکونی خود دریافت کنند.

سازمانها با ایجاد شرایط سخت باعث ناامیدی خیرین نشوند

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر نیز می گوید: گرفتن عوارض شهرداری و مالیات از سازندگان پروژه های عمرانی در شهر از نظر قانون امری کاملا درستی است ولی خیرینی که با نیت ایجاد پروژه های بزرگ خدماتی و عمرانی در کنار دولت گام برداشته اند خوب است مهربانتر با آنان برخورد شود.

علی فرحانی می افزاید: متاسفانه در شهرستان خرمشهر پروژه های نیمه تمامی رها شده اند که دلیل اصلی آنها سخت گیری سازمانهایی چون شهرداری و نظام مهندسی در گرفتن عوارض کلان از خیرین است.پ

وی اظهار می کند: یکی از خیرین برجسته خرمشهر که در تاسیس مدارس در سالهای اخیر فعالیت های مثبتی انجام داده بود با ایجاد طرح بزرگ ساخت بیمارستان مجهز در سالهای اخیر اقدام کرده است که با هزینه های بالای عوارض از سوی شهرداری خرمشهر مواجه شد.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر می افزاید: در حال حاضر این پروژه که می توانست خدمتی بالا برای مردم محروم خرمشهر در امر بهداشت و سلامت داشته باشد نیمه تمام رها شده و دلیل آن سخت گیری های بی مورد سازمانهای مذکور است.

فرحانی در پایان می گوید: از این سازمانها انتظار داریم به منظور فقر زدایی و محرومیت زدایی و تکمیل پروژه های نیمه تمام در کنار خیرین حرکت کنند و خرمشهر را به جایگاه گذشته بلکه بالاتر نیز برسانند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، تحریم های ظالمانه در سالهای اخیر علیه کشور اسلامی ایران به طور واضح باعث شده است که دولت ها نتوانند آن طور که باید و شاید پروژه هایی را در شهرهای محرومی چون خرمشهر به بهره برداری برسانند لیکن با اعلام آمادگی خیرین در کمک کردن به دولت در راه اندازی پروژه های عمرانی و خدماتی، خوب است قانون گذاران در تعریف قانون عوارض برای خیرین اصلاحاتی را ایجاد کرده و باعث توقف پروژه ها و نا امیدی خیرین از این امر نشوند.

---------------
گزارش و عکس: مهدی بحرانی پور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد