سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز




ادعای روزنامه آمریکایی
درحالیکه ظریف گفته «من به اینجا نیامده ام تا در موقعیت حداکثری باشم، ما به اینجا آمده ایم تا به توافق برسیم»، دیپلمات های آمریکایی به نیویرک تایمز گفته اند: در دور جدید مذاکرات، ظریف به گونه ای سرسخت ظاهر شده که ما پیش از این چنین روحیه ای را از وزیر امور خارجه ایران مشاهده نکرده بودیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد: در مذاکرات بسیار فشرده ی اخیر ایران ، دکتر محموجواد ظریف پیشنهادی خارق العاده را مطرح کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ به نشوته این روزنامه آمریکایی ، این پیشنهاد هر دو سو (ایران و آمریکا) را راضی می کند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران که با پایان مهلت تعیین شده برای توافق جامع هسته ای و همچنین آینده فعالیت هسته ای این کشور روبرو است روز دوشنبه اعلام کرد تهران می تواند توافقی را قبول کند که به موجب آن برای چندین سال ظرفیت تولید سوخت ایران در همین میزان فعلی باقی بماند و بعد از گذشت چندین سال با جمهوری اسلامی نیز همانند دیگر کشورهایی برخورد شود که دارای برنامه هسته ای صلح آمیز هستند. 

به نوشته این روزنامه آمریکایی ؛ این یشنهاد که پشت درهای بسته ارائه شده و به سرعت به پایتخت کشورهای گروه 1+5 مخابره شد می تواند به طور موثری بر آینده مذاکرات تاثیر بگذارد. 

نیویورک تایمز می افزاید: هر چند دسترسی کمی به مباحث مطرح شده در مذاکرات محرمانه وین وجود دارد، اما گویا پیشنهاد ظریف به گونه ای است که هم آمریکا را خشنود می کند. چون در مورد شفافیت و محدودیت های بیشتر در تولید سوخت این کشور است و همچنین گروه های موجود در داخل ایران را که تا کنون با توافق هسته ای مخالف بودند، راضی می کند چون بر اساس این پیشنهاد تاسیسات فعلی هسته ای ایران به همین صورت باقی می مانند. 
درحالیکه ظریف گفته «من به اینجا نیامده ام تا در موقعیت حداکثری باشم، ما به اینجا آمده ایم تا به توافق برسیم»، دیپلمات های آمریکایی به نیویرک تایمز گفته اند: در دور جدید مذاکرات، ظریف به گونه ای سرسخت ظاهر شده که ما پیش از این چنین روحیه ای را از وزیر امور خارجه ایران مشاهده نکرده بودیم.  
قابل ذکر است، از آنجا که این پیشنهاد جدید خواسته آمریکا را تامین می کند امکان تمدید دوره مذاکرات وجود دارد. 



ادعای جروسالم پست:
نیویورک تایمز از قول یک مقام ارشد دولت اوباما نوشت که ایران همچنان مواضع «غیرعملی و نامناسب» دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جروسالم پست مدعی شد: جان کری وزیر خارجه آمریکا در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران از او خواهد خواست که انتقال تسلیحات ایرانی به غزه متوقف شود.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، یک مقام ارشد دولت اوباما که در وین به سر می برد گفت: ایران سابقه طولانی در تهیه سلاح و موشک برای گروه ها از جمله حماس در غزه دارد.
وی افزود: ایران باید از ادامه چنین اقدامی دست بردارد.
این مقام آمریکایی اضافه کرد: هر فرصتی که بدست بیاوریم، این پیغام را به انها منتقل می کنیم.
در همین حال نیویورک تایمز از قول یک مقام ارشد دولت اوباما نوشت که ایران همچنان مواضع «غیرعملی و نامناسب» دارد.وی با این حال افزود: در چندین حوزه پیشرفت هایی ایجاد شده است.
مقامات اروپایی نیز گفته اند که اختلافات بر سر آینده راکتور پولوتونیوم درنزدیکی شهر اراک و تاسیسات غنی سازی رفع شده است.




کریستین ساینس مانیتور:
جان کری وزیر خارجه آمریکا با این ارزیابی از مذاکرات هسته ای پیش باراک اوباما می رود: دیدگاه ها نزدیک تر شده، اما هنوز به توافق نرسیده ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کریستین ساینس مانیتور نوشت:  جان کری وزیر خارجه آمریکا با این ارزیابی از مذاکرات هسته ای پیش باراک اوباما می رود: دیدگاه ها نزدیک تر شده، اما هنوز به توافق نرسیده ایم.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، ارزیابی مثبت جان کری از وضعیت مذاکرات هسته ای،  نشان می دهد که جان کری احتمالا پیشنهاد تمدید مذاکرات هسته ای را به اوباما و رهبران کنگره می دهد.

تمدید مذاکرات به مانند توافق ژنو شش ماه نخواهد بود بلکه تنها به چند هفته می رسد.

با این حال تمدید چند هفته ای مذاکرات هسته ای برای کنگره ای که به شدت نسبت به گفتگوها بدبین است، خیلی زیاد است.

برخی از اعضای کنگره از همین حالا به دنبال استفاده از فرصت عدم دستیابی به توافق تا 20 جولای هستند و خواهان تحریم بیشتر هستند.

خوش بینی محتاطانه جان کری در مورد دورنمای مذاکرات هسته ای نشات گرفته از پیشنهادی است که طرف ایرانی ارائه داده است.

پیشنهاد ایران مورد قبول امریکا و دیگر متحدانش قرار نگرفته اما لحن کری که نسبت به گذشته مثب تر تر بود نشان دهنده ی تمدید مذاکرات است.

با این حال، ارزیابی مثبت کری باعث آن نمی شود که کنگره نیز به مسئله تمدید مذاکرات روی خوش نشان دهد. جان کری مجبور خواهد بود که در روزهای آینده با حضور در کنگره چرایی تمدید مذاکرات را برای آنها توضیح دهد.

درحالیکه جان کری همچنان در هوایپما و در حال بازگشت به واشنگتن بود، برخی از رهبران کنگره از سخنان او انتقاد کرده و خواستار موضع سخت تر کاخ سفید در قبال تهران شدند.

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت:  باتوجه به سخنان کری در مورد اختلاف با ایران، امیدوارم که دولت وارد گفتگو با کنگره برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران شود.




بیانیه داعش برای مردم غزه

داعش در واکنشی دیر هنگام به حملات رژیم صهیونیستی عیله مردم غزه، مردم این منطقه را دعوت به صبر کرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، گروه تروریستی داعش پس از مواجه شدن با موج انتقادات درباره سکوت در قبال جنایات رژیم صهیونیستی سرانجام وادار به واکنش دیرهنگام شد.

داعشی‌ها در صفحه با صدور بیانیه‌ای مردم بی دفاع این کشور را به صبر دعوت کردند.

داعش که طی سال‌های اخیر به بهانه دفاع از حقوق مسلمانان اهل تسنن دست به جنایات زیادی در عراق و سوریه زده درحالی یک هفته پس از حملات خونین صهیونیست ها به غزه و شهادت 192 نفر این بیانیه را صادر کرده که این گروه تروریستی تاکنون حتی یک خمپاره‌های هم به سوی اراضی اشغالی شلیک نکرده است.

تروریست‌های داعشی در عراق و سوریه به بهانه واهی دفاع از مسلمانان در راستای تامین منافع ژئوپلتیک آمریکا و متحدانش در منطقه در تضعیف محور مقاومت بلافاصله اقدام به سازماندهی نیروهای خود و اعزام آنها به این دو کشور کردند تا بتوانند دامنه جنگ و بحران امنیتی را افزایش دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد