سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز


یادداشت توییتری دو دیپلمات ارشد کشورمان در مورد سخنان مقام معظم رهبری؛
عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در صفحه ی توییتر خود نوشت: اعتماد رهبری بزرگترین پشتوانه و باعث دلگرمی ماست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در صفحه ی توییتر خود نوشت: اعتماد رهبری بزرگترین پشتوانه و باعث دلگرمی ماست.

به گزارش «انتخاب»، معاون ظریف نوشت: به رهبری و همه ملت ایران اطمینان می‌دهیم که از هیچ یک از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور نیز در صفحه ی توییتر خود نوشت: دیشب برای کشور شبی تاریخی بود. سخنان رهبری روانشناسی حاذقانه مدیریت کشوربود؛توصیه به تکیه برسنن الهی،عوامل معنوی،عقلانیت،امید، اعتدال،رفتارهای رحمانی،صلابت نفس،صداقت،و...

سخنان روحانی هم درقامت رییس جمهور استراتژیستی که سکان کشور را در دست دارد،"بیانیه وضعیت کشور وآینده درپیش رو"بود.استراتژی فرهنگ وسیاست واقتصاد.
روحانی درفرهنگ،اخلاق رامحورقراردادوآن رادریچه ورودایمان ومعنویت به جامعه دینی دانست؛ اینکه اخلاق ومعنویت ازآن جامعه دینی است؛ اینکه اخلاق دولت اسلامی را نگه می‌داردودرمسیردرست هدایت می‌کند؛اینکه فرهنگ استواربرمشارکت همگان بویژه نهادهای فرهنگی واجتماعی است.
رئیس‌جمهور که با تاکتیکی هوشمندانه درسفربه نیویورک گام اول خوددراستراتژی سیاست خارجی را محکم برداشته بوددیشب درسیاست خارجی گفت: شاکله ایران هراسی رابه طورکامل درهم شکسته واساس بهانه‌جویی‌ها رافروپاشیده ودردیواره تحریمهای ظالمانه شکاف غیرقابل ترمیمی بوجود آورده است.
 این سخن رهبری که بنده دولت راتأییدوحمایت می کنم وازهمه توانی که دراختیاردارم،برای حمایت ازدولت استفاده خواهم کرد وبه مسئولان بلندپایه دولت اعتماد دارم؛ مهمترین سخن برای تاریخی کردن این جلسه بود.



فابیوس به طور مشخص به حوزه های مورد اختلاف بین روسیه و دیگر اعضای 1+5 اشاره ای نکرد اما گفت:" ما می خواهیم همچنان وحدت گروه 1+5 در مذاکرات را حفظ کنیم چون این هماهنگی بود که زمینه توافق ژنو شد.
لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد روسیه با دیگر اعضای گروه 1+5 که طرف گفت و گوهای  هسته ای با ایران در وین اتریش اند، اختلاف نظر دارد.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز فابیوس روز گذشته در جلسه کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه با اشاره به این موضوع گفت که در طی چند روز مذاکره وین 6 تا کنون هیچ کدام از اختلافات اساسی دو طرف مذاکره حل نشده است و آمریکا خواستار حضور وزرای خارجه گروه 1+5 در وین شده است.
فابیوس گفت: " تا کنون اعضای گروه 1+5 در مذاکرات موضع تقریبا هماهنگی داشتند. اما در مذاکرات چند روز گذشته (وین 6) نمایندگان من در مذاکرات (تیم مذاکره کننده فرانسه) شاهد برخی اختلافات بین اعضای گروه 1+5 بوده اند و من امیدوارم این اختلافات بین روسیه و برخی از اعضای گروه 1+5 ،رفع شود ."
فابیوس به طور مشخص به حوزه های مورد اختلاف بین روسیه و دیگر اعضای 1+5 اشاره ای نکرد.
وزیر خارجه فرانسه افزود:" ما می خواهیم همچنان وحدت گروه 1+5 در مذاکرات را حفظ کنیم چون این هماهنگی بود که زمینه توافق ژنو شد.
با وجودی  که فابیوس به اختلافات بین روسیه و کشورهای غربی  گروه 1+5 اشاره ای نکرده است، اما دیپلمات های نزدیک به مذاکرات گفته اند فرانسه به همراه دیگر کشورهای غربی  در گروه 1+5 موضعی سخت گیرانه نسبت به برنامه هسته ای ایران دارند در حالی که موضع روسیه و چین به ایران نزدیک تر است.فابیوس به اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه گفت:" تا کنون بر سر هیچ یک از نکات اصلی اختلافی بین ایران و گروه 1+5 توافق حاصل نشده است ؛ اختلافاتی از قبیل میزان و کیفیت غنی سازی اورانیوم در ایران،تعداد سانتریفیوژها، نحوه فعالیت راکتور اراک،  وضعیت سایت فردو، نحوه بازرسی های بین المللی از تاسیسات هسته ای ایران و نیز نحوه رفع تحریم ها علیه ایران.فابیوس در ادامه گفت:" شرکای آمریکایی ما بسیار مایل اند تا قبل از رسیدن به موعد 20 ژوئیه وزیران خارجه کشورهای  1+5 به  وین بروند ولی من چندان با این ایده موافق نیستم اما تا 20 ژوئیه ما (کشورهای گروه 1+5) باید در یک ارزیابی کلی بدانیم در مذاکرات هسته ای اخیر با ایران در کدام نقطه قرار داریم.

همزمان با تشدید بحران داخلی عراق مطرح شد
لیبرمن با ادعای اینکه اعضای منافقین برای یک ایران سکولار و غیر هسته ای در حال مبارزه اند، افزود: ما باید از آنها حمایت و پشتیبانی کنیم و در صورت لزوم به آنها پناهندگی بدهیم چرا که به آنها قول حمایت و پشتیبانی داده ایم.
همزمان با تداوم ناآرامی های یک ماه گذشته در عراق یک سناتور پیشین آمریکا که از حامیان گروهک مجاهدین خلق( منافقین) محسوب می شود، پیشنهاد انتقال قریب به 3 هزار عضو این گروهک را که هم اکنون در کمپ "لیبرتی"  عراق مستقرند، را مطرح کرد.پیشنهاد انتقال اعضای گروهک منافقین به آمریکا
به گزارش عصر ایران سناتور سابق " جوزف لیبرمن " که یکی از حامیان جدی گروهک منافقین در آمریکا محسوب می شود در مصاحبه با فاکس نیوز با ابراز نگرانی نسبت به سرنوشت اعضای این گروهک که در کمپ لیبرتی بغداد هستند، خواستار اعطای پناهندگی و انتقال آنها به آمریکا شد.
این سناتور سابق آمریکا به فاکس نیوز گفت:" آمریکا با انتقال مسئولیت حفاظت از آنها (منافقین) به دولت عراق نسبت به این گروه یک نقض عهد کرد و من نگرانم ما پس از این شاهد یک بحران انسانی جدی باشیم.
اشاره این سناتور آمریکایی به احتمال بالا گرفتن جنگ داخلی در عراق و یا خطر تجزیه این کشور بود که در این صورت سرنوشت اعضای گروهک منافقین در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت.
لیبرمن افزود: آمریکا نسبت به این گروه نقض عهد کرد و ما نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی صورت گیرد.
لیبرمن با ادعای اینکه اعضای منافقین برای یک ایران سکولار و غیر هسته ای در حال مبارزه اند، افزود: ما باید از آنها حمایت و پشتیبانی کنیم و در صورت لزوم به آنها پناهندگی بدهیم چرا که به آنها قول حمایت و پشتیبانی داده ایم.جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است بنا به دلایل انسان دوستانه اعضای فریب خورده این گروهک را که دستشان به خون مردم آلوده نشده باشد، در صورت ابراز ندامت می توانند به ایران بازگردند.
با این حال سرکردگان منافقین با ایزوله کردن اعضای این گروهک و عدم اجازه ارتباط با جهان خارج ، همچنان  می خواهند این اندک سیاهی لشکر را برای برگزاری میتینگ های سیاسی و دریافت کمک های مالی از کشورهای خارجی نگه داری کنند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع نوشت: هند دومین قسط خود از دارایی‌های نفتی بلوکه شده ایران بالغ بر 550 میلیون دلار را روز سه‌شنبه براساس توافق موقت ژنو پرداخت کرد.
دو مشتری آسیایی ایران یعنی ژاپن و کره جنوبی در حال حاضر بخشی از بدهی‌های خود از واردات نفت ایران را براساس زمان‌بندی اعلام شده در توافق ژنو در ماه‌های گذشته پرداخت کردند.

هند حدود یک ماه گذشته اولین قسط دارایی‌های بلوکه شده خود را به ایران پرداخت کرد.
به نوشته این خبرگزاری، هند به طور کلی چهار میلیون بشکه هر روز نفت از ایران وارد می‌کرد اما اکنون وابستگی خود را به ایران کاهش داده است.
تاکنون هفت قسط از دارایی‌های نفتی بلوکه شده ایران از کل 4.2 میلیارد دلار که قرار است براساس مهلت شش ماهه توافق موقت به ایران پرداخت شود،‌ پرداخت شده است و قرار است تا 20 ژوییه آخرین قسط نیز به ایران پرداخت شود. منبع: ایسنا


وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن، هیچ دلیلی برای شک و تردید در صحت فیلم ویدیوی پخش شده از سخنرانی ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش در نماز جمعه شهر موصل ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمریکا بیانیه دولت عراق در مورد ویدیو رهبر داعش را رد کرده و اعلام کرد که این مرد همان ابوبکر البغدادی است.
به گزارش «انتخاب» به نقل از العربیه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن، هیچ دلیلی برای شک و تردید در صحت فیلم ویدیوی پخش شده از سخنرانی ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش در نماز جمعه شهر موصل ندارد.
جین ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی رسانه‌ای گفت: «در جریان خبرهای منتشر شده درباره فیلم ویدیویی قرار گرفتیم. هیچ دلیلی برای شک و تردید در صحت آن وجود ندارد.»
گروه داعش که یک گروه تروریستی است، حدود سه هفته پیش، بخش‌های وسیعی از شمال عراق را تصرف کرد. این گروه در مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه، خلافت اسلامی برپا کرد.
روز شنبه ویدیویی از سخنرانی ابوبکر البغدادی که خود را به عنوان خلیفه مسلمانان منصوب کرده، در حالی منتشر شد، که نماز جمعه را در شهر موصل، دومین شهر بزرگ عراق اقامه می‌کند. این شهر به تصرف گروه تروریستی داعش در آمده بود.
وزارت کشور عراق در بیانه‌ای صحت این ویدیو را رد کرد و گفت که فرد سخنران، ابو بکر البغدادی نیست. وزارت کشور عراق تاکید کرده که البغدادی در حملات هوایی جنگنده‌های عراق به شهر قائم زخمی شده و برای درمان در سوریه بستری شده است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد