سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر هنری

دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر خوزستان منصوب شد
فرهنگی و هنری  9:25:56 1393/04/17
934-6680-5 کد خبر
RSS :: پرینت

سید صادق فاضلی به عنوان دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان خوزستان منصوب شد.

به  گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، طی حکمی سیدصادق فاضلی را به عنوان دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر خوزستان منصوب کرد.

سید صادق فاضلی متولد ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در شوش دانیال می‌باشد. وی در زمان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ در جبهه تئاتر را زیر نظر (محمد جمالپور) آغاز می‌کند و به زودی به یکی از کارگردان‌های مطرح استان خوزستان تبدیل می‌گردد. فاضلی در تئاتر خوزستان برای اولین بار تئاتر بومی و فلکلوریک عربی را تجربه و معرفی کرد. در جشنواره بین المللی فجر در سال 87 از او به عنوان یکی از 30 چهره برتر تئاتر در 30 سال پس از انقلاب تقدیر شد.

او در سال 1375 در جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس مقام برگزیده دوم کشور را با نمایش خدای عشق کسب کرد و در سال ۱۳۷۶ نمایش زهور را در استان خوزستان  اجرا کرد که دو سال بعد خسرو سینایی فیلم (عروس آتش) را با بهره از نمایش زهور ساخت.

فاضلی در سال 1379 با نمایش لیلوا به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت و در این جشنواره جایزه بازیگر سوم مرد را کسب کرد. او در سال 1382 با نمایش نقل آخر در جشنواره بین المللی تئاتر ایران زمین مطرح گردید و در سال ۱۳۸۳ مقام اول تئاتر ایران را در جشنواره سراسری دفاع مقدس به دست آورد. سید صادق فاضلی در دو سال پیاپی به عنوان نویسنده و کارگردان برتر استان خوزستان در سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ انتخاب و معرفی گردید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد