سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان:
خوزستان دیرتر از کشور سالخورده می‌شود

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه با داشتن اطلاعات دقیق جمعیتی سالمندان می‌توان نیازهای بهداشتی، عاطفی و درمانی آنها را تامین کرد، گفت: خوزستان دیرتر از کشور سالخورده می‌شود.

خبرگزاری فارس: خوزستان دیرتر از کشور سالخورده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، مهرداد شریف مخمل‌زاده در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سالمندان بر اساس تقسیم سازمان ملل به سه نوع ساختار جمعیتی جوان، بزرگسال و سالخورده تقسیم می‌شوند که معیار این تقسیم بندی نسبت جمعیتی 65 سال و بالاتر است.

وی افزود: کشورهای دارای جمعیت جوان کشورهایی هستند که نسبت جمعیت سالخورده آنها زیر چهار درصد کل جمعیت باشد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: کشورهای دارای جمعیت بزرگسال نسبت سالخورده‌ها بین چهار تا شش درصد جمعیت و کشورهای دارای جمعیت سالخورده نسبت جمعیت سالخورده بالای هفت درصد کل جمعیت کشور است.

وی با بیان اینکه در کشور ما در سال 75 جمعیت سالخوردگان 4.3 درصد جمعیت کشور را تشکیل می داد گفت: این رقم در سال 85 به 5.1 درصد و در سرشماری سال 90 به 5.7 درصد رسید.

وی ادامه داد: در استان خوزستان جمعیت سالخوردگان در سال‌های 75، 85 و 90 به ترتیب سه درصد، 3.8 درصد و 4.1 درصد بوده است با این وجود ساختار جمعیتی استان نسبت به کشور ساختار جوان‌تری است و دیرتر به مرحله سالخوردگی خواهد رسید.

شریف مخمل‌زاده با اشاره به اینکه توزیع جمعیتی در شهرستان‌ها بر اساس سرشماری سال 90 دامنه تغییرات وسیع‌تری را نشان می‌دهد عنوان کرد: در شهرستان هندیجان 6.4 درصد جمعیت را افراد 65 سال و بالاتر تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد این شهرستان بزرگسالی را طی کرده و در مرحله سالخوردگی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جمعیت سالخوردگان در شهرستان‌های بهبهان 5.9 درصد، لالی 5.9 درصد، باغملک 5.5 درصد، مسجدسلیمان 5.2 درصد، باوی 3.3 درصد، اهواز 3.2 درصد و بندر ماهشهر 3.1 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه با داشتن اطلاعات دقیق جمعیتی سالمندان می‌توان نیازهای بهداشتی، عاطفی و درمانی آنها را تامین کرد، گفت: خوزستان دیرتر از کشور سالخورده می‌شود زیرا بخش قابل توجهی از مسائل سالمندان به حیطه عاطفی برمی‌گردد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930328000803#sthash.O2hY26os.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد