سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور


فارس از تنها بیمارستان هندیجان گزارش می‌دهد
درمان هندیجانی‌ها در بیمارستانی بیمار

تنها بیمارستان هندیجان با نام شهدا، با وجود گذشته چندین سال از زمان افتتاح، همچنان برای خدمت‌رسانی به شهروندان و بیماران دچار کمبود امکانات و فقر نیرو است.

خبرگزاری فارس: درمان هندیجانی‌ها در بیمارستانی بیمار

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، بیمارستان شهدای هندیجان در دولت گذشته با تجهیزاتی نیمه تمام و نیمه کاره شاهد قیچی شدن روبان افتتاحش بود و همین امر تا به امروز گلایه و نارضایتی شهروندان را برانگیخته است. این بیمارستان در حالی که همچنان در حال تکمیل کادر پزشکی‌اش است بیماران هندیجانی را برای انجام جراحی و درمان‌های تخصصی روانه مناطق همجوار می‌کند و در بسیاری از بخش‌ها همچنان نیازمند تعامل مسئولان است.

شهرستان هندیجان که در جنوبی‌ترین نقطه استان خوزستان قرار دارد و همواره از کمبود امکانات در بخش‌های مختلف رنج می‌برد این روزها صدای شکوه و گلایه خود را بالاتر برده و در انتظار برای رفع مشکلات درمانی و بهداشتی این منطقه است.

تنها بیمارستان هندیجان به گفته بسیاری از شهروندان این دیار در حد درمانگاه هم نیست و با وجود گذشت چندین سال از زمان افتتاح، بسیار آهسته شاهد رشد و شکوفایی است. هزینه‌های درمان از یکسو، پذیرفتن خطر تردد جاده‌ها برای بیماران هندیجانی از سوی دیگر، تاب و توان مردم این منطقه را بریده است.

البته هندیجان علاوه بر بیمارستان شهدا، مجهز به دو درمانگاه شهری و دو درمانگاه روستایی برای انجام خدمات درمانی است که این مراکز علاوه بر پرداختن به بخش درمان، خدمات بهداشتی را نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند.

تماس‌های مکرر برخی از شهروندان هندیجانی در خصوص وضعیت درمانی ضعیف این بیمارستان با خبرنگار فارس، ما را بر آن داشته است که پای درددل تنی چند از مردم و مسئولان این منطقه بنشینیم.

*بیمارستان مجهز به آمبولانس نیست

یکی از شهروندان هندیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر از وضعیت بیمارستان شهدا اظهار نارضایتی کرد و اظهار داشت: این بیمارستان از تجهیزات مطلوب و در خور شان چون سایر بیمارستان‌ها برخوردار نیست.

احمد 34 ساله عنوان کرد: این بیمارستان برای اعزام بیماران حتی تجهیز به آمبولانس نیز نیست و این امر برای منطقه‌‌ای چون هندیجان بسیار تاسف برانگیز است.

وی تصریح کرد: چندی پیش برای آپاندیس پسرم که نیاز به عمل جراحی داشت به بیمارستان شهدای هندیجان مراجعه کردیم اما به دلیل نبود امکانات مجبور شدم فرزندم را با خودروی شخصی به بیمارستان ماهشهر رسانده و در آنجا تحت درمان و جراحی قرار دهم.

این شهروند هندیجانی خاطرنشان کرد: چندین پرستار و پزشکی که در این بیمارستان مشغول به کار هستند نیز بسیار جوان و بی‌تجربه بوده و گویی در حال گذراندن دوره کارآموزی هستند.

*بیمارستان شهدای هندیجان در حد درمانگاه هم نیست

در ادامه این توضیحات عضو شورای فرهنگ عمومی هندیجان با تاکید بر اینکه وضعیت تنها بیمارستان این شهرستان و آمار و ارقام درمانی که هر چند وقت یکبار مسئولان آن، ارائه می‌دهد با واقعیت همخوانی ندارد اظهار کرد: اینکه مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در رسانه‌ها اخباری منتشر کرده و آورده است «در ایام نوروز در بیمارستان شهدای هندیجان بیش از 2 هزار نفر تحت معاینه قرار گرفته‌اند» قدری سوال برانگیز است.

ناصر حکیمی توضیح داد: بیمارستانی که تنها مجهز به یک پزشک عمومی و متخصص است چگونه می‌تواند جوابگوی این تعداد مراجعه کننده و بیمار باشد؟ از مسئولان انتظار داریم به جای دادن آمار غلط، به راهکاری برای رفع مشکلات مردم بیندیشند.

وی ادامه داد: یکی از معضلات درمانی این شهرستان، نبود پزشک متخصص است که بیماران را به بیمارستان‌های مناطق همجوار چون ماهشهر و یا اهواز رهسپار می‌کند و این امر خود خطرات جانی را برای شهروندان هندیجانی به همراه دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی هندیجان در پایان گفت: باید برای تجهیز این بیمارستان هرچه سریع‌تر اقدامات لازم محقق شود زیرا حرکت کند و لاک‌پشت‌وار درمانی و تجهیزاتی برای بیمارستانی که سال‌هاست از زمان افتتاح آن می‌گذرد روی خوشی ندارد و در واقع درد مردم را به جای مداوا بیشتر می‌کند.

*در انتظار تامین اعتبار هستیم

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر از آخرین وضعیت بیمارستان شهدا گفت و اظهار کرد: این بیمارستان در روزهای عادی پذیرای یک‌صد تا 120 بیمار است و این آمار مطمئنا با ترافیک مراجعه بیماران و مسافران نوروزی افزایش خواهد یافت.

احمد حسینی اصل افزود: در این بیمارستان سه پزشک بخش اورژانس، عمومی و متخصص در ایام نوروز به معاینه و ویزیت مراجعه کنندگان مشغول بودند و علاوه بر این در درمانگاه و سایر مراکز درمانی هندیجان کار با جدیت دنبال شد.

وی ادامه داد: تنها بیمارستان هندیجان در موقعیت کنونی دارای یک پزشک متخصص، یک پزشک داخلی، یک متخصص زنان و یک پزشک اطفال است که همه روزه مشغول به انجام کار و ارائه خدمات درمانی به شهروندان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان خاطرنشان کرد: علاوه بر این پزشکان در سایر مراکز درمانی شهری و روستایی وضعیت درمان منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر ارائه آمار نوروزی و تجارب کاری پزشکان مستقر در بیمارستان شهدای هندیجان چنین عنوان کرد: پزشکان این بیمارستان همگی دارای مدارج عالیه تحصیلی هستند و کارشان برابر با کار پزشکانی است که هم اکنون در شهرهای بزرگ مشغول ارائه خدمت هستند اما خب برخی از آنها به دلیل گذراندن طرح در این منطقه مستقر شده‌اند.

حسینی اصل اضافه کرد: با تلاش همکارانمان در بیمارستان شهدای هندیجان در ایام نوروز به صورت دقیق تعداد 2 هزار و 404 نفر با مراجعه به این بیمارستان معاینه عمومی شدند و درمان خود را پیگیری کردند زیرا همانطور که قبلا گفته شد تعداد مراجعات در تعطیلات نوروز به چندین برابر افزایش می‌یابد.

وی در خصوص آخرین اقدامات برای تکمیل بخش‌های مختلف تنها بیمارستان هندیجان نیز بیان کرد: در سفر اخیری که وزیر بهداشت و درمان در این شهرستان داشت کمبود و کاستی عمرانی و درمانی این بیمارستان مطرح و در خصوص تحقق بخشیدن به خواسته‌های ما نیز وعده‌هایی داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در پایان افزود: قرار است در صورت اعطای اعتباری برای تکمیل تجهیزات بیمارستان شهدای هندیجان و در نخستین گام، 15 تخت را برای درمان بیماران فعال کنیم.

امید است دولت جدید در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و سفر اعضای هیئت دولت به استان، و بازدید از بیمارستان شهدای هندیجان هرچه سریع‌تر به مشکلات این منطقه محروم پایان دهد.

انتهای پیام/72001/ع30

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930207000317#sthash.01xSdzy1.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد