سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر فرهنگی



با انتشار نامه 2000 فرهنگ دوست اهوازی به رئیس جمهوری در خصوص جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی اهواز، عده ای از اعضای هیت مدیره انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان می پرسند آیا این نامه را انجمن تاریانا تهیه کرده است یا خیر؟

لازم به توضیح است نامه مورد نظر در روز دوشنبه اول اردیبهشت در روزنامه اعتماد منتشر شده است و بخشی از اعضای هیت مدیره انجمن تاریانا در ساعات پایانی چهارشنبه سوم اردیبهشت از انتشار این نامه آگاه شدند.

گفتنی است که طرح دغدغه های میراثی از سوی هر شهروند ایرانی قابل ستایش و آزاد است اما از آنجایی که انتشار نامه ای به این مهمی آن هم با ادعای اینکه دو هزار نفر آن را امضا کرده اند این پرسش را برای مردم به وجود می آورد که آیا انجمن های فعال دوستدار میراث فرهنگی از تهیه چنین نامه ای مطلع هستند یا خیر که پاسخ انجمن تاریانا در این خصوص منفی است.

در ضمن انجمن تاریانا در هر زمان که قصد تهیه نامه ای را دارد حتما از نام خود در ابتدا یا انتهای نامه به عنوان تهیه کننده و یا پیگیری کننده استفاده خواهد کرد.

توضیح دیگر اینکه اگر انجمن تاریانا به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی قصد ارسال نامه ای به رئیس جمهور را داشته باشد علاوه بر اینکه به مشکلات ابنیه تاریخی اهواز می پردازد، حتما شخص رئیس جمهور را متوجه دیگر بناها و محوطه های تاریخی خوزستان از دوره های مختلف تاریخی می کند.

باز لازم به توضیح است که انجمن تاریانا بارها و بارها در باره بناهایی مثل قصر فیلیه، کوشک حمیدیه، بنای هفت فامیلی در سه گوش امانیه، سرای عجم والبته دیگر بناهای تاریخی شهرهای خوزستان گزارش و خبر تهیه و انتشار داده است.

باری به هر جهت برای انجمن تاریانا همه آثار تاریخی ارزش و اهمیت دارد در حالی که تهیه کنندگان نامه دوهزار فرهنگ دوست اهوازی تنها به آثاری توجه داشته که به شخص شیخ خزعل منسوب هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد