سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز


طی سال های اخیر، استفاده از فضای سایبر و انجام حملات سایبری، به عنوان یکی از ابزارهای متداول مورد استفاده دولت آمریکا به منظور هدف قرار دادن دیگر کشورها مورد توجه قرار گرفته است. در همین زمینه، یک روزنامه آمریکایی اطلاعات جدیدی را منتشر کرده که دربردارنده جزئیات حملات سایبری پلیس فدرال آمریکا علیه برخی از کشورها، از جمله ایران است.
کد خبر: ۳۹۵۴۹۳
تاریخ انتشار:۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱-24 April 2014
طی سال های اخیر، استفاده از فضای سایبر و انجام حملات سایبری، به عنوان یکی از ابزارهای متداول مورد استفاده دولت آمریکا به منظور هدف قرار دادن دیگر کشورها مورد توجه قرار گرفته است. در همین زمینه، یک روزنامه آمریکایی اطلاعات جدیدی را منتشر کرده که دربردارنده جزئیات حملات سایبری پلیس فدرال آمریکا علیه برخی از کشورها، از جمله ایران است.

به گزارش «تابناک» به نقل از نیویورک تایمز، یکی از خبرچین های پلیس فدرال آمریکا، مأمور هماهنگ کننده حملات سایبری گسترده علیه وب سایت های خارجی، از جمله پایگاه های اینرنتی نهادهای دولتی ایران، سوریه، برزیل و پاکستان بوده که در سال 2012 انجام گرفته است. 

بر اساس اسنادی که به تازگی منتشر شده، این فرد با شناسایی حفره های امنیتی موجود در نرم افزارهای میزبان وبسایت ها، دستکم یک هکر را برای انجام سرقت حجم گسترده ای از اطلاعات – از حساب های بانکی گرفته تا اطلاعات کاربری – استخدام کرده است. این اطلاعات از سِرورهای دولتی کشورهای مذکور سرقت شده و بر روی یک سِرور وابسته به «اف بی آی» بارگذاری شده است.

جزئیات حملات سایبری سال 2012 تاکنون از عرصه عمومی مخفی نگه داشته می شد و تنها در جلسات محرمانه دادگاه فدرال آمریکا درباره آن بحث شده است. هرچند اسنادی که اکنون منتشر شده صریحاً بیان نمی کند که «اف بی آی» مستقیماً دستور حملات سایبری مذکور را صادر کرده باشد، اما بر اساس آن ها می توان نتیجه گرفت که دولت آمریما از هکرها به منظور کسب اطلاعات از کشورهای خارجی استفاده می کند. این در حالی است که دولت آمریکا پیش از این گروه های هکری مختلف را به مجازات های سنگین محکوم کرده است.

به هر حال، حملات سایبری سال 2012 از سوی فردی با نام هکتور خاویر مونسگور برنامه ریزی شده که پیش از این در گروه هکری معروف  Anonymous عضویت داشته است. مونسگور در اوایل سال 2012 از سوی «اف بی آی» بازداشت شده و از آن زمان به همکاری با این سازمان پرداخته است. جرمی هاموند، از همدستان سابق مونسگور، از جمله افراد دیگری است که نامش در اسناد تازه منتشر شده به چشم می خورد.بر اساس این اسناد، مونسگور از هاموند خواسته تا بیش از دو هزار دامنه اینترنتی متعلق به کشورهای ایران، نیجریه، پاکستان، ترکیه و برزیل را مورد حمله قرار دهد. سایت سفارت لهستان در انگلیس و سایت وزارت برق عراق، از جمله دیگر اهداف این حملات بوده است.

در بخش دیگری از اسناد به دست آمده، اشاره شده که مونسگور چندین هکر دیگر را نیز مأمور کرده تا اطلاعات گسترده ای را از وبسایت های دولتی سوریه، از جمله وبسایت های متعلق به بانک ها و وزارتخانه های این کشور در اختیارش بگذارند. در این بخش، اف بی آی با شعار مبارزه با دولت بشار اسد، شماری از هکرها را به خدمت گرفته است.اسناد منتشره حکایت از آن دارد که دولت آمریکا برای دستیابی به اهداف اطلاعاتی خود، اقدامات گسترده ای را علیه امنیت سایبری انجام داده است. افزون بر این، مشخص می شود که نهادهای دولتی آمریکا با به کارگیری هکرهایی که پیش از این علیه اهداف آمریکایی اقدام می کرده اند، از آن ها برای انجام حملات سایبری علیه دیگر کشورها استفاده می کنند. البته هنوز از میزان نقش آفرینی مستقیم «اف بی آی» در این ماجرا اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. 



مقاله مستدل «گلوبال ریسرچ» درباره نتایج «دموکراسی آمریکایی»
چرا خاورمیانه اکنون تبدیل به انباری پر از مواد منفجره شده است؟ علت اصلی وضعیت فعلی خاورمیانه را باید در سیاست های توسعه طلبانه و امپریالیستی آمریکا جست و جو کرد. آمریکا میخواهد سلطه خود را بر خاور میانه و شمال آفریقا تثبیت کند. به همین دلیل این کشور چاره ای جز نظامی کردن منطقه ندارد. کشورهای منطقه ابزارهایی هستند برای ساختن امپراتوری آمریکا.

سرویس سیاسی «فردا»؛ باراک اوباما در ابتدای دوران اول ریاست جمهوری خود قول داد که در سیاست خارجی آمریکا‘تحولی اساسی ایجاد کرده و آن را بازسازی کند. او وعده داد که این سیاست‌ها خاورمیانه را به آزادی و شکوفایی خواهد رساند. اکنون شش سال از آن زمان می‌گذرد. اما اوضاع کاملا بر خلاف وعده‌های اوباما است. «پروفسور جیمز پتراس» در مقاله‌ای که در پایگاه خبری-تحلیلی گلوبال ریسرچ منتشر شده به مرور سیاست‌های اوباما در خاورمیانه پرداخته است. در ادامه می‌توانید خواننده متن این مقاله باشید

مصر: دیکتاتوری نظامیان

بزرگ‌ترین کشور جهان عرب اکنون دست خوش خشونت و نظامی‌گری است و فرسنگ‌ها از دموکراسی فاصله دارد. بر اساس آمار اعلام شده توسط مرکز حقوق اجتماعی و اقتصادی مصر(ESCE) در فاصله جولای تا دسامبر سال گذشته میلادی یعنی در فاصله‌ای حدودا دو ماهه حدود بیست و یک هزار نفر توسط پلیس و نیروهای امنیتی مصر دستگیر شده‌اند. جرم اکثر این افراد شرکت در راه پیمایی‌های ضد دولتی است. تا آوریل امسال حدود شانزده هزار زندانی سیاسی در مصر وجود داشته است. زندانی‌های سیاسی در مصر به صورت گسترده و سازمان یافته شکنجه می‌شوند. در محاکمه‌های نمایشی دولت نظامی صد‌ها زندانی سیاسی به اعدام محکوم شده‌اند. آمریکا برای حفظ تجارت پرسود خود با ارتش مصر‘از دیکتاتوری نظامی در مصر حمایت میکند. از سوی دیگر دولت نظامی راه غزه را مسدود کرده و از حضور ناوگان آمریکا در دریای مدیترانه حمایت می‌کند.

اسرائیل: بزرگ‌ترین زندان جهان

دولت مردان آمریکایی اسرائیل را تنها دموکراسی در خاور میانه می‌نامند. بر اساس اعلام سازمان‌های بین المللی در فاصله سال‌های ۱۹۶۷ تا ۲۰۱۲ ‘حدود ۸۰۰هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل وجود داشته‌اند. این یعنی ۲۰درصد کل مردم فلسطین در زندان‌های اسرائیل بوده‌اند. حدودا۱۰۰هزار نفر بدون محاکمه و دادرسی در بازداشت به سر می‌برند. به این شرایط شکنجه‌های وحشیانه را هم اضافه کنید تا بتوانید تصوری از ابعاد فاجعه برای خود ترسیم کنید. اما زندان اصلی در جای دیگری است. در غزه. جایی که حدود ۲ میلیون فلسطینی در زندانی روباز اسیر دست اسرائیلیان هستند. جایی که مسافرت تردد ورود و خروج تجارت ساختمان سازی‘ماهیگیری و حتی کشاورزی تحت سخت‌ترین محدودیت‌ها و تقییدات ممکن است. نزدیک به سه میلیون فلسطینی هم در کرانه باختری رود اردن ‘تحت محاصره دیوار حائل هستند.

عربستان سعودی: استبداد مطلق

اوباما در‌‌ همان سخنرانی‌ای که وعده بازسازی سیاسی خاور میانه را داداز عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین متحد آمریکا در جهان عرب نام برد. کشوری که زندان‌هایش نمی‌تواند حجم عظیم زندانیان سیاسی و فعالان دموکراسی را پوشش دهد. افرادی که تنها خواسته‌هایشان ‘برگزاری انتخابات آزاد ‘آزادی‌های مدنی و اجتماعی و پایان سیاست‌های زن ستیزانه دولت است. حدودا سی هزار زندانی سیاسی در عربستان وجود دارد که برای اکثریت آن‌ها حتی محاکمه‌ای نمایشی هم برگزار نشده است. کمک ۱۵ میلیارد دلاری عربستان به دیکتاتوری نظامی در مصرتنها یکی از جلوه‌های بذل و بخشش آل سعود برای به اتش کشاندن خاور میانه است. عربستان حامی اصلی کشتار و سرکوب دولتی در پاکستان،یمن،بحرین، اردن و مصر است. سیاست‌های نفتی عربستان‘جیب خاندان سعود و بانک‌های واسطه اسرائیلی را پر پول کرده است. محور آمریکا-اسرائیل-عربستان منافع مشترک زیادی در سرکوب جریان دموکراسی خواه در منطقه دارد. عربستان بزرگ‌ترین پایگاه جاسوسی آمریکا در منطقه است. مسول تامین هزینه جنگ نیابتی تکفیری‌های سلفی در سوریه بر دوش عربستان سعودی است. بزرگ‌ترین مشتری تسلیحاتی آمریکا در جهان عربستان است. از سال ۱۹۵۱ تا ۲۰۰۶ عربستان حدود ۸۰ میلیارد دلار تجهیزات نظامی از آمریکا خریداری کرده است. در اکتبر سال ۲۰۱۰ قرارداد نظامی دیگری به ارزش ۶۰ میلیارد دلار میان دو کشور منعقد شد.

بحرین: کشور کوچک و کشتار بزرگ

بحرین از نظر میزان زندانی سیاسی به نسبت جمعیت و مساحت رتبه اول را در میان کشورهای جهان دارد. از میان جمعیت ۷۵۰ هزار نفری این کشور حدود ۴ هزار نفر زندانی سیاسی هستند. اقلیت حاکم به شدت در حال اکثریت معترض و دموکراسی خواه است. آل خلیفه اینک نتیجه همکاری خود در حمله نظامی به افغانستان و عراق را می‌گیرد. بحرین یکی از پایگاه‌های اصلی نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه است. در صورت حمله به ایران، آمریکا بر روی بحرین به عنوان پایگاهی برای حمله به ایران حسابی جدی و جداگانه باز خواهد کرد. بحرین در سالیان گذشته‘یکی از مقاصد تجارت اسلحه آمریکا بوده است. حجم قراردادهای تسلیحاتی بحرین و آمریکا از حدود ۴۰۰میلیون دلار در فاصله سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰‘به چیزی حدود یک و نیم میلیارد دلار در یک دهه گذشته رسیده است.

عراق: ابوغریب بزرگ

از زمان اشغال نظامی این کشور توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳‘تا کنون ده‌ها هزار عراقی زندانی شکنجه و کشته شده‌اند. دولت بار دیگر مراکز شکنجه را باز کرده است. از جمله زندان بد نام ابو غریب. نتیجه جنگ عراق تا کنون چیزی حدود یک میلیون و پانصد هزار کشته بوده است که اکثر آن‌ها را افراد غیر نظامی تشکیل می‌دهند. حدود ۵ هزار سرباز آمریکایی در این جنگ کشته شده‌اند و آمریکا متحمل هزینه‌ای معادل یک و نیم تریلیارد دلار شده است. عملا این مستشاران آمریکایی هستند که سیاست‌های امنیتی و نظامی عراق را ترسیم می‌کنند. حدود ۱۶ هزار نیرو و مستشار نظامی آمریکایی هنوز در عراق فعالیت می‌کنند. در سال گذشته میلادی‘دولت عراق حدود پانزده میلیارد دلار هزینه خرید اسلحه کرده است. از جمله خرید ۳۶ فروند جنگنده اف شانزده.اکنون حدود ۸ هزار زندانی سیاسی در عراق وجود دارد.

ملاحظات پایانی

چرا خاورمیانه اکنون تبدیل به انباری پر از مواد منفجره شده است؟ علت اصلی وضعیت فعلی خاورمیانه را باید در سیاست های توسعه طلبانه و امپریالیستی آمریکا جست و جو کرد. آمریکا میخواهد سلطه خود را بر خاور میانه و شمال آفریقا تثبیت کند. به همین دلیل این کشور چاره ای جز نظامی کردن منطقه ندارد. کشورهای منطقه ابزارهایی هستند برای ساختن امپراتوری آمریکا. لازمه اتخاذ چنین استراتژی ای سرکوبی حرکت های دموکراتیک در منطقه و تقویت رژیم های وابسته است. خط سیاست های امپریالیستی آمریکا از مصر شروع می‌شود و بعد از گذر از اسرائیل، ترکیه، اردن، یمن، عراق و بحرین به عربستان سعودی ختم می‌شود. خطی که با زندان کشتار و سرکوب محافظت می‌شود. گذشت شش سال از آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما به خوبی نشان داده است که اوباما ادامه دهنده همان سیاست های امپریالیستی آمریکا در جهان است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد