سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


فارس گزارش می‌دهد
تردد به شرط امنیت در جاده‌های خوزستان

امسال جاده‌های خوزستان نسبت به نوروز سال‌های گذشته کم‌خطر و پرتردد بود اما باز هم بسیاری از مسافران برای حضور در این استان، تردد را به شرط امنیت می‌پذیرند.

خبرگزاری فارس: تردد به شرط امنیت در جاده‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هر ساله با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و تابستانی، سیل مسافران و گردشگران و کاروان‌های راهیان نور است که برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و تفریحی رهسپار این استان می‌شوند.

با توجه به حجم ترافیکی میلیونی این مسافران و میهمانان، به مراتب حوادث و تصادفات بی‌شماری در جای جای جاده‌های خوزستان رخ می‌دهد و اغلب منجر به سوانح غیرقابل جبرانی هستند.

وجود جاده‌هایی با ظرفیت نامناسب، روسازی نامناسب و ناامن، طرح هندسی خطرآفرین، شیب‌‌های قائم تند و طولانی و همچنین لغزندگی سطح راه‌ها از جمله موارد حادثه آفرین در بخش ساخت و ساز جاده‌ای به شمار می‌روند.

استفاده از وسایل نقلیه فرسوده، نقص فنی خودرو، استاندارد نبودن خودروها و ده‌ها مشکل دیگر نیز از جمله موارد حادثه‌ساز وسایل نقلیه در کشورمان و از جمله این استان به شمار می‌‌رود.

رشد روز افزون جمعیت و وسایل نقلیه از یک سو و توسعه نیافتن متناسب راه‌‌های مواصلاتی از سوی دیگر، باعث شده تا هر ساله هزاران تن کشته، مجروح و معلول شوند و بسیاری از هزینه‌‌های پنهان از جمله هزینه‌های خدمات پزشکی، روان‌پزشکی، خدمات پلیس و … بر اثر تصادفات و حوادث جاده‌‌ای درون و برون‌شهری بر مردم تحمیل می‌‌شود.

در نوروز امسال نیز با وجود همه تمهیدات اندیشیده شده مسئولان و اقدامات اجرا شده توسط ارگان‌های مختلف، کم و بیش این تصادفات به گوش می‌رسید و شادی و ایام خوش نوروز را به کام مسافران و گردشگران تلخ می‌کرد.

اما در مجموع بنا به گفته مسئولان مختلف خوزستانی و با توجه به برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گرفته، امسال نوروزی کم سر و صداتر از تعطیلات نوروزی سال‌های گذشته و کم سانحه‌تر داشتیم که ارقام و آمار تصادفات، این امر را به اثبات می‌رساند.

در این گزارش قصدمان این است که تامین امنیت جاده‌های خوزستان در ایام نوروز را از گوشه و کنار استان و از زبان مسئولان مربوطه گزارش دهیم که در زیر آن را می‌خوانید.

*تنها یک مورد تصادف منجر به فوت نداشتیم

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان در ارتباط با تامین جاده‌های این شهرستان در نوروز 93 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: با برگزاری جلسات ممتد در آستانه سال جدید برای تامین امنیت در جاده‌های مرتبط به شهرستان تلاش و برنامه‌ریزی کردیم.

حجت‌الله ابوعلی افزود: از ابتدای بهمن ماه سال 92 اقدامات مطلوبی در سطح جاده‌های هندیجان اجرایی کردیم که از جمله آنها نصب و استقرار تمام علائم ایمنی و راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها بود.

وی اضافه کرد: همچنین انجام خط‌کشی‌ها، نصب تابلوهای اطلاعاتی در جاده‌ها به ویژه در دو محور اصلی شهرستان از جمله هندیجان ـ دیلم و هندیجان ـ ماهشهر از دیگر اقدامات انجام شده بود که توسط مجموعه راه و شهرسازی محقق شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان بیان کرد: چهار خطه کردن جاده هندیجان ـ دیلم نیز اقدام بسیار مهمی بود که در روزهای پایانی سال 92، هشت کیلومتر از آن، از کیلومتر 22 تا 30 این جاده انجام گرفت.

وی ادامه داد: در این مسیر ارتباطی همه ساله به ویژه در ایام نوروز تصادفات بسیاری شکل می‌گرفت که خوشبختانه در نوروز امسال شاهد بروز هیچگونه تصادفی در این محور نبودیم.

ابوعلی خاطرنشان کرد: همچنین همکاری با پلیس راه در جاده‌های شهرستان برای برقراری هر چه بیشتر تامین امنیت مسافران نوروزی، استقرار گشت‌های راهداری و دو گشت ویژه نوروز از دیگر برنامه‌های این اداره بوده است.

وی اضافه کرد: استقرار یک چادر برای راهنمایی مسافران نوروزی و میهمانان وارد شده به شهرستان، توزیع بروشور و نقشه راهنمای گردشگران و راه اندازی مکانیک سیار در جاده‌ها به همراه استقرار یک جرثقیل از جمله دیگر اقدامات اداره راه و شهرسازی در نوروز 93 بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان ادامه داد: خوشبختانه در نوروز امسال به جز سه، چهار فقره تصادف که به دلیل خستگی و خواب آلودگی صورت گرفت و منجر به واژگونی خودروها شد و یک مورد فوتی، هیچ مورد دیگری رخ نداد.

وی توضیح داد: یک مورد فوتی تصادفی نیز در 35 کیلومتر جاده هندیجان ـ دیلم رخ داد که البته امسال حوادث و سوانح نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر بوده است که به دلیل چهار خطه کردن این محور انجام گرفت.

*حجم سفرها، افزایش قابل توجهی داشت

ابوعلی همچنین عنوان کرد: امسال به نسبت سال‌های گذشته حجم سفرهای نوروزی افزایش قابل توجهی داشت و به همین دلیل تمام چراغ‌های چشمک‌زن جاده‌های مرتبط با شهرستان را برای دید بهتر رانندگان خودروها و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی فعال کردیم.

وی در خصوص پروژه چهار بانده کردن محور هندیجان ـ دیلم تصریح کرد: به‌منظور تسهیل تردد در جاده‌های ارتباطی کشور و مسیر هندیجان به دیلم و ماهشهر فاز سوم جاده هندیجان به دیلم و به طور کامل تکمیل و با پیشرفت فیزیکی100درصد انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان اعتبار این پروژه را 13 میلیارد در فازهای سه و چهار عنوان کرد و گفت: از مسئولان استانی و کشور می‌‌خواهیم که اعتبارات بیشتری در اختیار این اداره قرار دهند تا بتوانیم پروژه‌ها را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: با حمایت‌های فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان اقدامات مناسبی برای تخصیص اعتبارات محورهای هندیجان انجام شده است که امیدواریم با اختصاص آنها شاهد بهره‌برداری از تعدادی از این پروژه‌‌ها باشیم.

ابوعلی از اقدامات نوروزی این اداره اعلام رضایتمندی کرد و افزود: خوشبختانه در نوروز 93 آرامش نسبی و مطلوبی در جاده‌های ارتباطی شهرستان برقرار بود.

*برقراری کشیک نوروزی در تمام ایام نوروز

معاون امور راه و شهرسازی خرمشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این منطقه از اقدامات انجام شده در جاده‌های این شهرستان گفت و اظهار کرد: برای نوروز 93 حدود یکصد و 30 کیلومتر خط‌کشی در جاده‌های منتهی به شهرستان انجام دادیم.

مهران خاویزی اضافه کرد: همچنین بیش از یکصد تابلوی راهنمایی و رانندگی و اطلاعاتی را در جای جای جاده‌های خرمشهر نصب کردیم.

وی بیان کرد: 570 مترمربع نیز لکه‌گیری در جاده‌های حوزه خرمشهر صورت گرفت که اعتباری برابر با 3 میلیارد و 300 میلیون ریال را در برگرفت.

معاون امور راه و شهرسازی خرمشهر ادامه داد: در تمام ایام نوروز نیز کشیک نوروزی را برقرار کردیم تا برای مقابله با سوانح و حوادث احتمالی آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران باشد.

وی خاطرنشان کرد: استقرار ایستگاه نوروزی جنب پلیس راه شهرستان، توزیع بروشور راهنمایی مسافران نوروزی و گردشگران و کاروان‌های راهیان نور، برقراری گشت‌های راهداری در سطح جاده‌های خرمشهر جهت بررسی اوضاع، امدادرسانی احتمالی به خودروها هم از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره بود که محقق شد.

خاویزی بیان کرد: گشت لکه‌گیری جاده‌های شهرستان نیز در تمام ایام و تعطیلات نوروز مستقر و فعال بود.

وی توضیح داد: در مجموع از 28 اسفندماه 92 تا 15 فروردین سال جاری، همه پرسنل و مجموعه این اداره کشیک بودند و خوشبختانه همکاری و هماهنگی خوبی برای ارائه خدمات داشتند.

*برقراری امنیت کامل در جاده‌های شادگان

معاون فرماندار شادگان نیز در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: در ماه‌های پایانی سال 92 با برگزاری جلسات منظم، مسئولان کمیته‌های ستاد تسهیلات و استقبال از میهمانان نوروزی طبق شرح وظایف، نسبت به انجام برنامه ها و اقدامات نوروزی عمل کردند.

نعمت‌الله آلبوغبیش عنوان کرد: در همین راستا فرماندهی انتظامی برای برقراری امنیت در جاده‌ها، نسبت به استقرار پست ثابت انتظامی در سه راهی دارخوین، سه راهی خوردورق، ایستگاه گردشگری صراخیه، پارک سید محمود و تامین امنیت اسکان میهمانان اقدام کرد.

وی ادامه داد: شهرداری‌های شادگان دارخوین نیز نسبت به نصب پلاکارد خوش‌آمدگویی در ورودی‌های شهر و پاکسازی معابر و پارک‌های شهر اقدام کرد و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تامین سوخت مورد نیاز جایگاه‌‌ها، نظارت دقیق بر جایگاه‌های عرضه سوخت را محقق کرد.

معاون فرماندار شادگان در ادامه با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی نیز نسبت به نصب پلاکارد خوش‌آمدگویی در ایستگاه گردشگری صراخیه و پیگیری و رفع نواقص ایستگاه مذکور اقدام کرد می‌افزاید: همه ادارات نسبت به برقراری کشیک نوروزی اقدام کردند و رسیدگی به وضعیت روشنایی معابر شهری و روستایی توسط شهرداری‌‌ها و اداره برق به نحوی مطلوب انجام شد.

آلبوغبیش گفت: همچنین شهرداری، اداره راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان نسبت به کنترل و نظارت بر ایستگاه‌های حمل و نقل مسافران درون و برون شهری برنامه‌‌های لازم را در دستور کار قرار دادند و اداره برق نیز نسبت به وصل برق پایگاه اورژانس 115 دارخوین اقدام کرد و بخشداری باید در این زمینه پیگیری و گزارش ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر نیز نسبت به برقراری پایگاه امداد و نجات و راهنمایی مسافران ایستگاه گردشگری صراخیه اقدام کرد و راه و شهرسازی نسبت به پاکسازی مسیرهای ورودی شهرستان و سه راهی دارخوین و خوردورق اقدامات لازم را محقق کرد.

معاون فرماندار شادگان در پایان افزود: شادگان، ﺩﺭ مسیر ﺍﺭﺗﺒﺎطی ﺷﻬﺮﻫﺎی ﺍﻫﻮﺍﺯ، ﺩﺍﺭﺧﻮین، ﻣﺎﻫﺸﻬﺮ، ﺁﺑﺎﺩﺍﻥ ﻭ ﺑﻨﺪﺭﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤینی(ره) ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ همین دلیل ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﭘﺮﺗﺮﺩﺩ ﻭ ﻣیزبان ﺍﺳﺖ.

*لکه‌گیری و ترمیم جاده‌های هفتکل

فرماندار هفتکل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این منطقه اظهار کرد: چندین جلسه ستاد نوروزی را پیش از فرارسیدن نوروز 93 در فرمانداری و با حضور تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هفتکل برگزار کردیم.

محسن بیرانوند افزود: در این جلسات، نیروی انتظامی را برای ایجاد امنیت در شهرستان موظف کردیم و این موضوع چه در سطح جاده‌ها در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی و چه در مناطق اسکان مسافران و میهمانان نوروزی محقق شد.

وی ادامه داد: راه و شهرسازی نیز برای لکه‌‌گیری و ترمیم جاده‌‌ها و شهرداری برای بهسازی نوارهای حفاری سطح شهر تا 20 اسفندماه سال 92 کم و کاستی‌های در این زمینه را برطرف کردند و مابقی کارهای مانده به امسال انتقال داده شد.

با همه این اوصاف امید می‌رود با تخصیص اعتبارات ویژه تر در سال جدید برای رفع مشکلات ریز و درشت جاده‌های استان نظیر چند بانده کردن و آسفالت و روشنایی مسیرهای ارتباطی شاهد کاهش و به صفر رساندن تصادف منجر به فوت باشیم زیرا به جرات می‌توان گفت خوزستان از پرحادثه‌ترین جاده‌های ارتباطی کشور برخوردار است و هر ساله شاهد بروز حوادث بسیار تلخ و دسته جمعی در محورهای ارتباطی آن هستیم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930131000492#sthash.Y1KWkSjl.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد