سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر



امام جمعه خرمشهر:
انتقال شرکت نفتی خرمشهر غیرقابل پذیرش است

امام جمعه خرمشهر گفت: انتقال شرکت نفتی خرمشهر غیرقابل پذیرش است و در مقابل این‌گونه اقدامات خواهیم ایستاد.

خبرگزاری فارس: انتقال شرکت نفتی خرمشهر غیرقابل پذیرش است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام سیدبنی موسوی در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته شهرستان، روز زن و هفته ارتش را به تمام بانوان و نیروهای مسلح تبریک گفت و اظهار کرد: بنده شخصا شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی دوستانمان در نیروهای مسلح در شرایط بد و موقعیت‌های نامناسب بوده‌ام.

وی در ادامه به شعار امسال اشاره کرد و گفت: نامگذاری سال 93 بی‌جهت و بی‌حکمت نیست و تک تک لغات آن از روی درایت است، چراکه اقتصاد و فرهنگ مهمترین امور مملکتی است که فرهنگ از اقتصاد نیز مهمتر است و با ارتقای فرهنگ وضع اقتصاد نیز بهبود می‌یابد.

وی ادامه داد: مراد از عزم ملی این است که این مقوله‌ها، نیازمند عزم و همت همگانی است و مسئولان به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیستند.

موسوی اضافه کرد: کاربرد مدیریت جهادی از این رو است که این تحریم‌ها و فشارها نوعی جنگ است که برای مقابله با آن نیازمند جهاد هستیم.

وی، ایجاد انقلاب فرهنگی را از دغدغه‌های دیرینه امام راحل و مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: امام راحل از همان ابتدا به فکر ایجاد انقلاب فرهنگی بودند چرا که انقلاب فرهنگی پایه و اساس انقلاب است و امام برای انقلاب افکار را هدایت و مهره‌هایی را برای تحقق انقلاب فرهنگی تربیت کردند.

امام جمعه خرمشهر خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات خرابکارانه انجام شده توسط دشمنان با قصد ممانعت از وقوع انقلاب فرهنگی بوده است.

وی در همین راستا توضیح داد: شهادت افراد برجسته‌ای همچون شهید مطهری، بهشتی و رجایی، جنگ تحمیلی، محاصره‌ها و تحریم‌ها همگی از جمله اقدامات دشمنان برای ضربه زدن به بنیان انقلاب فرهنگی ایران است.

موسوی در ادامه خطبه‌های این هفته به جنگ بوسنی اشاره کرد و ابراز داشت: جنگ بوسنی و جنایات اتفاق افتاده در آن دلیلی است بر ادعاهای پوچ غرب در باب بشردوستی، چرا که این ملت‌ها که برای حیوانی زخمی تظاهرات می‌کنند در برابر جنایت‌های اتفاق افتاده در این جنگ نه تنها سکوت کردند که از جنایت‌ها نیز حمایت داشتند.

وی همچنین عنوان داشت: ما باید تلاش کنیم، اسلام را آن‌طور که هست بشناسیم و بشناسانیم تا افرادی که از روی بی‌اطلاعی در مقابل امام راحل و افکار بلند ایشان قرار گرفته‌اند به صف امام ملحق شوند.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه شعار و شور به تنهایی کافی نیست، اذعان داشت: من همیشه بر لزوم عزاداری‌ها تاکید داشته‌ام ولی این شعارها به تنهایی کافی نیست و شور و شعور باید هم زمان موجود باشد.

وی صحبت‌های خود به برخی اخبار درباره انتقال شرکت نفتی خرمشهر اشاره کرد و تصریح داشت: اخبار یا شایعاتی مبنی بر انتقال شرکت نفتی خرمشهر به مکانی دیگر با علل ناموجه و غیرقابل پذیرش وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خرمشهر نسبت به این قبیل افکار و اقدامات موضع‌گیری و تاکید کرد: این شرکت‌ها متعلق به خرمشهر است و اگر تنها دلیل انتقال آن به مکانی دیگر بعد مسافت برای کارمندان آن است این دلیل به هیچ عنوان قابل قبول نیست چراکه می‌توان از مدیران و نیروهای بومی استفاده کرد.

موسوی در پایان بیان کرد: استفاده از نیروهای غیربومی در عمل اشتباه است و من و تمام خرمشهر در برابر آن خواهیم ایستاد و مانع انجام این امر می‌شویم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930129000652#sthash.7iXaxRuG.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد