سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار تخریب میراث فرهنگی خوزستان

 

تخریب سه خانه تاریخی در آبادان
فرهنگی و هنری  12:7:28 1392/10/23

9210-7380-5 کد خبر
 

دبیر کانون جهانگردی آبادان از تخریب سه خانه قدیمی و تاریخی در آبادان خبر داد.

 

احمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهگنی و هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: در محله بوارده آبادان و روبه‌روی صدا و سیمای این شهرستان سه خانه قدیمی و بسیار زیبا قرار داشت.  

 

وی، با بیان این که این خانه‌های قدیمی ثبت ملی نشده‌ بودند در حالی که قدمت آن‌ها نزدیک به یک قرن می‌رسد، گفت: این سه خانه قدیمی به صورت دو طبقه بودند و جزو معدود خانه‌هایی محسوب می‌شدند که در زمان حضور انگلیسی‌ها و هنگام پیدایش صنعت نفت در آبادان ساخته شدند.

 

امیری بیان کرد: متأسفانه مسؤولان پالایشگاه نفت آبادان بدون هیچ گونه توجه دست به تخریب آنها زدند و هر سه خانه تاریخی را تخریب کردند.

 

او تصریح کرد: این حرکت پالایشگاه نفت آبادان جای افسوس دارد. همچنین ما از اداره میراث فرهنگی آبادان بسیار دلخوریم چراکه بعد از تخریب این سه خانه تاریخی متوجه موضوع شدیم. اگر قبل از تخریب موضوع را به ما اطلاع‌رسانی می‌کردند حداقل ما جلسات مشترکی را با مسؤولان پالایشگاه می‌گذاشتیم و از انجام چنین عملی جلوگیری می‌کردیم.

 

این دوستدار میراث فرهنگی، با اشاره به این که گذشته آبادان را همین خانه‌ها تشکیل می‌دهند، بیان کرد: اگر این خانه‌ها تخریب شوند دیگر چیزی برای آبادان باقی نمی‌ماند.

 

امیری، با بیان این که قدمت این خانه‌ها به پهلوی اول باز‌می‌گردد، تصریح کرد: در این قضیه نظارت درستی صورت نگرفته است و مسؤولان پالایشگاه نیز بدون این که اطلاع دهند دست به تخریب خانه‌ها زدند.

 

وی خاطرنشان کرد: آثار تاریخی ارث پدری هیچ کس نیست بلکه هویت شهر است. آثار تاریخی ملک شخصی نیست حتی اگر به نام کسی باشد. این آثار هویت تاریخی شهر هستند و کسی حق تخریب آن‌ها را ندارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد