سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

 

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان:
نمایندگان خوزستان، مشکلات استان را به اطلاع دولت رسانده‌اند
سیاسی  15:8:42 1392/10/23
9210-2873-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به سفر رییس جمهور به این استان در سه روز پایانی هفته جاری، گفت: نمایندگان استان قبلا طی جلساتی با معاونین رییس جمهور مشکلات استان خوزستان را به اطلاع دولت رسانده‌اند.

جواد سعدون‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، در مورد سفر رییس جمهور به استان خوزستان که قرار است فردا سه‌شنبه آغاز شود، گفت: نمایندگان قبلا در این مورد با معاونین رییس جمهور دیدار کرده و مشکلات استان را به اطلاع آنها رسانده‌اند.

وی در مورد دیدارهای قبلی نمایندگان با معاونین رییس جمهور در رابطه با سفر رییس جمهور به استان خوزستان گفت: در این دیدارها نمایندگان اتفاق‌نظر داشتند که در حد توان دولت و مقدورات مالی آن اساسی‌ترین مشکلات استان خوزستان حل شود.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مورد محورهای موردنظر نمایندگان و مشکلات استان خوزستان که باید در سفر رییس جمهور مورد توجه قرار گیرد، گفت: پنج محور مورد توجه نمایندگان بوده است، موضوع اول مربوط به آب شرب شهری و روستایی است که نمایندگان در این مساله تاکید دارند که لازم است اعتباراتی به این بخش اختصاص داده شود، موضوع دوم پروژه‌های فاضلاب شهرستان‌هاست که با توجه به اینکه این پروژه‌ها زمان‌بر هستند، ما انتظار مساعدت‌های دولت در تکمیل این پروژه‌ها را داریم.

سعدون‌زاده ادامه داد: طرح 50 هزار هکتاری توسعه کشاورزی از مصوبات سفر رهبری در سال 76 به استان خوزستان رشد قابل توجهی طی سال‌های اخیر نداشته است و ما امیدواریم با توجه دولت شاهد توسعه هرچه سریع‌تر این طرح باشیم، همچنین در زمینه‌های بهداشت، درمان و سلامت، قول‌های مساعدی به نمایندگان داده شده است.

وی همچنین در مورد پنجمین محور مورد بحث بین نمایندگان و معاونین رییس جمهور گفت: مساله حمل و نقل و بهبود راه‌ها در استان خوزستان از جمله مواردی است که مورد تاکید نمایندگان است چراکه ما سالانه قربانیان زیادی را در راه‌ها شاهد هستیم و دولت باید در این زمینه هم به استان کمک کند.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا اعتبارات این سفر و تیم همراهی کننده رییس جمهور مشخص شده است یا خیر، گفت: هنوز مشخص نیست که رییس جمهور چه میزان اعتبار با خود به همراه خواهد آورد یا چه کسانی او را در این سفر همراهی خواهند کرد.

سعدون‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه نیمی از درآمدهای دولت از محل استان خوزستان تامین می‌شود، گفت: ما به همین دلیل خواهان توجه بیشتر به استان خوزستان هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌های سفر رییس جمهور به نمایندگان اعلام شده است، گفت: مشخص است که در سفر رییس جمهور یک شورای اداری در یکی از شهرستان‌ها شکل خواهد گرفت و آنجا در مورد اعتبارات لازم صحبت خواهد شد، همچنین یکسری برنامه‌های سرکشی به برخی اماکن اعلام شده است که اعلام جزییات آن فعلا ضروری نیست.

سعدون‌زاده در پایان گفت: آنچه قرار است در مورد سفر رییس جمهور به استان خوزستان گفته شود، در سخنرانی پنجشنبه وی بعد از سفر به استان خوزستان اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سفر رییس جمهور به استان خوزستان اولین سفر وی به یکی از استان‌های کشور است، نمایندگان استان خوزستان چندی پیش همزمان با تسلیم لایحه بودجه از طرف دولت به مجلس در اعتراض با کاهش اعتبارات عمرانی استان خوزستان در بودجه سال 93 به صورت دسته‌جمعی استعفا کردند اما این استعفا هنوز در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار نگرفته است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد