سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف برانگیز

 

بلاتکلیفی فارغ التحصیلان کشاورزی
10 سال پیش در رشته زراعت با معدل 17 فارغ التحصیل شدم و برای فعالیت در این رشته از سازمان جهاد کشاورزی درخواست زمین کردم...
اختصاصی شوشان: حدود شش ماهی می شود که از روی ناچاری در شغل هایی که در شان و منزلت یک مهندس کشاورزی نیست مشغول بکار شده ام. انتظار داریم با ابلاغ سیاست های مدون دولت تدبیر و امید به وزارت جهاد کشاورزی و اجرای سریع آن توسط جهاد کشاورزی خوزستان و سازمان نظام مهندسی به وضعیت فارغ التحصیلان کشاورزی رسیدگی شود تا بیش از این بر سر دوراهی و درگیر مشکلات نباشیم.
یک فارغ التحصیلان کشاورزی در گفتگو با شوشان با انتقاد از برخی سیاست ها درخصوص ساماندهی فارغ التحصیلان جویای کار کشاورزی گفت: با گذشت 10 سال از گرفتن مدرک مهندسی کشاورزی همچنان در حسرت استخدام در بخش کشاورزی هستم.
این مهندس کشاورزی خوزستانی گفت: 10 سال پیش در رشته زراعت و اصلاح نباتات آن هم با معدل 17 فارغ التحصیل شدم و برای فعالیت در این رشته از سازمان جهاد کشاورزی درخواست زمین کردم و متاسفانه پاسخ این درخواست سالها طول کشید و مقرر شد تا در قالب یک طرح کشاورزی، زمینی به من واگذار شود.

وی ادامه داد: در نهایت هم با سختی هایی که برای اجاره کردن این زمین گذراندم به بانک عامل معرفی شدم و آنها درخواست 200 میلیون تومان وثیقه ملکی کردند که تاکنون موفق به تهیه وثیقه برای دریافت تسهیلات نشده ام. جالب اینجاست بجای بکارگیری فارغ التحصیلی مانند من هر روز برایم نامه می فرستند که اگر طرح را اجرا نکنی زمین را پس می گیریم!
وی به شوشان گفت: چندی پیش هم از گرفتن این زمین ناامید شدم و بدنبال کار دیگری رفتم. این شد که به توصیه برخی دوستان سری به سازمان نظام مهندسی کشاورزی زدم و از برنامه های این سازمان برای اشتغال مهندسین کشاورزی جویا شدم و جالب اینجا بود که گفتند در ابتدا باید یک دوره «جی پی اس» را پیش ما بگذرانی و این در حالی بود که این دوره هیچ کاربردی برای من نداشت اما به هر حال با پرداخت هزینه ای این دوره را سپری کردم. نا گفته نماند بعدها متوجه شدم که دوره هایی که نظام مهندسی کشاورزی می گذارد باید رایگان باشد!


این فارغ التحصیل کشاورزی افزود: از پایان آن دوره بیش از یکسال می گذرد و نه مدرک آموزشی «جی پی اس» برای من کاربردی داشت و نه از سازمان نظام مهندسی کشاورزی خبر امیدوارکننده ای برایم آمد و تنها برای روز مهندس یک پیام تبریک برایم ارسال شد که روز مهندس را به من تبریک گفتند.


وی ادامه داد: حدود شش ماهی می شود که از روی ناچاری در شغل هایی که در شان و منزلت یک مهندس کشاورزی نیست مشغول بکار شده ام. از فلافل فروشی گرفته تا مشاور بنگاه املاک!!! - اگر چه امید خود را از دست نداده ام و چشم انتظار برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی مهندسین کشاورزی بویژه افراد با سابقه ای مانند من هستم.
وی در پایان درخواستی هم از رییس جمهور جدید داشت و به شوشان گفت: انتظار داریم دکتر روحانی با ابلاغ سیاست های مدونی به وزارت جهاد کشاورزی، به وضعیت فارغ التحصیلان کشاورزی رسیدگی کند تا بیش از این بر سر دوراهی و درگیر مشکلات نباشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد