سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حاشیه های یک مراسم

 

حاشیه های معارفه شهردار اهواز / مقتدایی: هنوز به پسوند استاندار خو نگرفته ام
استاندار خوزستان گفت: هر مدیری استانی اگر یک جو غیرت داشته باشد حتی اگر سود با زیان برابر باشد...

 اختصاصی شوشان : آیین تودیع و معارفه شهردار اهواز با حضور استاندار خوزستان، رییس دادگستری استان خوزستان، سید شریف حسینی و سید شکرخدا موسوی نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، حضرات آیات حیدری و کعبی نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و شماری از مدیران و مسئولان کشوری و لشکری استان خوزستان در سالن اجتماعات ملی حفاری ایران برگزار شد.

* مقتدایی استاندار خوزستان با اشاره به انتصابش به سمت استاندار خوزستان گفت: هنوز زمان نیاز است تا با پسوند استاندار خوزستان خو بگیرم. مقتدایی گفت : عنوان شهروند خوزستانی را برای خود زیبنده تر از استاندار خوزستان می دانم. استاندار خوزستان با انتقاد از نگاه صرف ملی مرکزنشینان به خوزستان گفت : اکثر جاده های مواصلاتی استان ترانزیتی است و بعد ملی دارد همین که به جاده های فرعی و بین شهری می رسید وضعیت بغرنج می شود.  با این روند نزولی که تاکنون شاهد بودیم استان به جایگاه شایسته خود نخواهد رسید. استان های که از صفر شروع کردند به شاخص های توسعه رسیده اند اما خوزستان با این منابع سرشار که باید گل سرسبد استان های دیگر باشد هنوز اندر خم یک کوچه است.

* مقتدایی گفت : یک شرکت فولاد خوزستان به تنهایی برای اداره و توسعه استان کفایت می کند. در 15 سال گذشته فولاد میانه با سرمایه ای که فولاد خوزستان در اختیار او گذاشت احداث شد. اما بحث کمک به شهرستان کارون که می شود محدودیت ها و محذورات قانونی را بهانه می کنند. استاندار خوزستان بیان داشت : چرا باید منبع تامین اعتبار احداث فولاد شادگان و خرمشهر باید فایناس و صندوق توسعه ملی باشد چرا نباید فولاد خوزستان تامین کننده اعتبار برای فولاد خوزستان باشد.

* استاندار خوزستان گفت: هر مدیری استانی اگر یک جو غیرت داشته باشد حتی اگر سود با زیان برابر باشد باید در استان هزینه کند. این برای اقتدار و حاکمیت ملی نیز خوب است.

*استاندار خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: وقتی به برخی از محلات اهواز سری می زنی واقعا باید خجالت کشید. وظیفه حاکمیت جز رضایت مندی شهروندان نیست. من از راه قانون حق مردم خوزستان را مطالبه خواهم کرد.

* در این مراسم سید خلف موسوی به صورت رسمی حکم شهردار شدنش را دریافت کرد تا از روز یکشنبه مردم شهر اهواز وی را شهردار خود بدانند.

* نکته تاسف برانگیز آن که شهرداری اهواز با آن همه وسعت یک سالن اجتماعات مناسب برای برگزاری مراسم معارفه شهردار نداشت. این امر نشان می دهد در اهواز به کارها و فعالیت های اساسی نگاهی جدی نشده است.

* آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم، کارنامه کاری شهردار سابق اهواز را درخشان و ستودنی برشمرد و گفت: کتانباف در حد وسع و توان خود کار کرد.

* آیت الله حیدری گفت : شهردار جدید به تعریف نیازی ندارد و از اول انقلاب هم در سنگرهای مختلف مدیریتهای موفقیت آمیزی داشته است و مدیریت شهرهایی همچون شادگان، دزفول شوشتر و آبادان که شهرهایی پرمشغله هستند از نمونه این کارهاست.

* در این مراسم فرماندار اهواز  با تقدیر از زحمات شهردار سابق اهواز گفت: کتانباف خستگی ناپذیر کار کرد و تفکر جهادی داشت و زمان برای وی مطرح نبود ضمن اینکه بدون حاشیه و تنها برای رضای خدا کار کرد. سلامت نفس و حساس بودن به بیت المال و هزینه کرد صحیح بودجه  و انحراف نداشتن آن مهمترین خصلت کاری کتانباف بوده است و آنچه مسلم رضایت مردم در کارها شرط است که دستیابی به آن از مسیر رضایت خداوند می گذرد.

* فرماندار اهواز به دوره خدمت سید جعفر حجازی در سمت استانداری خوزستان اشاره کرد و گفت: در مدت 27 ماهی که استاندار سابق خوزستان در سمت قائم مقام شورا بود، مسائل شهرداری را به خوبی مدیریت کرد و تصویب لوایح در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

* کتانباف شهردار سابق اهواز در این مراسم  با بیان اینکه این شهرداری، چیزی نیست که من تحویل گرفتم تصریح کرد: شهرداری که تحویل گرفتم مانند یک کشتی شکسته در دریایی متلاطم بود که با اعتماد به خودمان توانستیم آن را سالم به ساحل برسانیم.

* محمد باقر الفت رییس دادگستری خوزستان نیز در این مراسم گفت : مدت 27 ماهی که کتانباف در خدمت مردم اهواز بود، یک کشتی طوفان‌زده را تحویل گرفت که با همت بالا و حمایت عقلای اهواز در شهرداری خدمات بسیاری را ارائه داد.

* الفت گفت : کار کردن در شهرداری به واسطه رسوم غلط و توقعات نا‌بجا بسیار سخت است که شهردار سابق اهواز با سلامت و بسیار خوب کار کرد.

* مدیرکل دادگستری استان به هنگام سخنرانی خود، وقتی که از عملکرد منصور کتان‌باف تقدیر کرد به اشتباه وی را شهردار سابق قزوین قلمداد کرد که مورد تعجب حاضرین قرار گرفت.

* در این مراسم  ناصر سودانی نماینده مجلس اهواز حضور نداشت. این در حالی بود که دو نماینده شهر اهواز به همراه نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مراسم حضور داشتند.

* از نکات جالب توجه در این مراسم، غلط املایی نوشته شده در لوح تقدیر شهردار اهواز بود که از جانب وزیر کشور به وی اهداء شده بود، در این لوح تقدیر به جای نوشتن کلمه تجارب از کلمه تجارت استفاده شده بود.

* مقتدایی استاندار خوزستان نیز یکی از سخنرانان این مراسم بود. وی گفت: از محل در آمدهای شرکت فولاد اصفهان، تمامی جاده های این استان آباد شده است ،در حالی که نگاهی به وضعیت جاده در استان خوزستان نشان می دهد صنایع کلان استان فایده ای برای خوزستان نداشته است.

* وی گفت : خوزستان نقش پدری را دارد که همواره برای تمامی فرزندانش تلاش بسیاری انجام می دهد و هیچگاه به حق خود نمی رسد. 

* مقتدایی به شهردار جدید اهواز توصیه کرد در انتصاب افراد جدید در شهرداری اهواز ،شایسته سالاری را ملاک قرار دهد.


* حضور مقامات قضایی در جلسه پر رنگ بود و علاوه بر دکتر الفت رییس دادگستری خوزستان ، فرهادی راد رییس دادگاه انقلاب اهواز و افشار نیا دادستان اهواز نیز در جلسه حضور داشتند.

* آیت الله کعبی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری نیز که برای سخنرانی به جایگاه دعوت شده بود به دلیل ضیق وقت با فروتنی سخنرانی نکرد اما در تقدیر و معارفه شهرداران اهواز در کنار مسئولین به روی سن رفت.

* محمد صفری که برای 3 بار سرپرستی شهرداری اهواز را برعهده گرفته است و در اصطلاح ورزشی هت تریک کرده است در سخنان کوتاه خود از پرسنل و کارگران و کارمندان خدوم شهرداری قدرشناسی کرد که مورد تشویق نیروهای شهرداری قرار گرفت.

* برای مراسم کلیپ جالب توجهی از تاریخچه اهواز در یک سده گذشته ارائه شد که مجری این مراسم اشاره کرد ظرف مدت کوتاهی تهیه شده است و در آن سخنان حضرت امام خمینی (ره) در جمع پرسنل شهرداری اهواز در سال 1359 در دوره تصدی حجت الاسلام طباطبایی زینت بخش فیلم بود. این فیلم با پیگیری مدیر فعال وقت روابط عمومی شهرداری اهواز مهدی مکارمی از آرشیو صدا و سیما بیرون آمد.

* یکی از اعضای شورای اسلامی اهواز در پاسخ سلام یکی از خبرنگاران برخورد ناشایستی کرده و وی را به دادگاه تهدید کرد! گفتنی است که برخی شوراییان از لغو مصوبه  وام 50 میلیونی خرید خودرو که با مقاومت و روشنگری رسانه ها ایجاد شد ناراحت هستند.

* دکتر شمس الله بهمنی نماینده مردم شریف رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی وقتی او را نماینده رامهرمز خطاب کردند واکنش نشان داد و مجری سمت ایشان را تصحیح کرد و سمت کامل ایشان را نماینده مردم رامهرمز و رامشیر ذکر کرد.





























نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد