سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

حجازی: خوزستان رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را کسب کرد
اقتصادی  15:46:2 1392/06/20

926-12174-5 کد خبر
 

استاندار خوزستان گفت: امسال استان با جذب سرمایه‌گذاری خارجی به میزان 1.9 میلیارد دلار، رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، سیدجعفر حجازی در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری که امروز، 20 شهریورماه در محل استانداری برگزار شد، عنوان‌کرد: 204 میلیون دلار از این میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌های غیرنفتی است و مابقی مربوط به فرآورده‌های نفتی می‌باشد.

وی افزود: طی سه سال متوالی خوزستان در جایگاه نخست کشور در زمینه سرمایه‌گذاری قرار دارد.

استاندار خوزستان بیان‌کرد: مجموع سرمایه‌گذاری‌های خارجی از سال‌های 85 تا 91، 5.9 میلیارد دلار بوده که روند رشد از 155 میلیون دلار به 1.9 میلیارد دلار رسیده که نشان‌دهنده افزایش 12 برابری است.

حجازی تصریح‌کرد: ارزشی سرمایه‌گذاری‌های داخلی نیز 6 هزار میلیارد تومان می‌باشد که نشان‌دهنده پیشرفت خوشایندی است و این پیشرفت مرهون ایجاد بستر مناسب جهت توسعه سرمایه‌گذاری است.

استاندار خوزستان افزود: استقرار نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در ساختمان سرمایه‌گذاری و ایجاد پنجره واحد اقتصادی به توسعه سرمایه‌گذاری کمک زیادی کرده است. ارزشی طرح‌های سرمایه‌گذاری که هم‌اکنون در کشور منعقد شده 13 میلیارد دلار است که حدود 2 میلیارد دلار از آن مربوط به خوزستان می‌باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: تا مدتی پیش اوضاع صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی استان خوب نبود اما توسعه سرمایه‌گذاری‌های اخیر در این بخش واحدهای زیادی را فعال کرده است.

استاندار خوزستان ادامه‌داد: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی، تولید و اشتغال پایداری را به ارمغان می‌آورد.

حجازی تصریح‌کرد: با استفاده از منابع موجود مانند آب و اراضی مستعد زراعی می‌توان ظرفیت تولید محصولات کشاورزی را از 14.5 میلیون تن فعلی به 25 میلیون تن تا 4 سال آینده رساند.

وی در پایان اظهارکرد: از شهرداری انتظار داریم تا ساختار اداری خود را اصلاح کند تا موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران حوزه شهری برداشته شده و آن‌ها راحت‌تر نسبت به اجرای طرح‌های خود اقدام کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد