سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار میراث فرهنگی خوزستان

 

دفاع از میراث فرهنگی یعنی این: میراث فرهنگی را با چنگ و دندان محافظت می‌کنم 

حمایت مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از سرای عجم نشانه شناخت او از شناسنامه ایران است. سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان اظهارات افشین حیدری مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان درباره اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی کشور و به خصوص در موضوع اخیر – سرای عجم- نشانه شناخت او از هویت و شناسنامه ایران است. مجتبی گهستونی با اشاره به اینکه مدیر کل قبلی آمده بود تا تیشه به ریشه میراث فرهنگی خوزستان بزند باعث شد همچون مدیران کلان خود میراث فرهنگی را ذلیل و توسری خور بکند.

,ی افزود: ما ضمن دفاع از مدیرکل جدید میراث فرهنگی خوزستان که در یک ماه گذشته عملکرد مثبتی داشته است و بیش از مدیرکل قبلی که ۴ سال فضا را اشغال کرده بود عملکرد مثبت داشته است. گهستونی یادآور شد: ما از مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان می خواهیم که برنامه های خود را در سه حوزه میراث فرهنگی – گردشگری و صنایع دستی را با اتکا به پرسنل خود و انجمن های دوستدار و تشکل های صنفی پیش ببرد و در انجام تغییرات کاربردی تعلل نکند، چرا که بدنه ضعیفی که از گذشته تاکنون برجای مانده است نمی تواند پابه پای دونده پیش برود.

صبح امروز مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: از تخریب سرای عجم اهواز ممانعت می‌کنیم و نمی‌گذاریم نشان هویت این شهر تاریخی از بین رود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: از تخریب سرای عجم اهواز ممانعت می‌کنیم و نمی‌گذاریم نشان هویت این شهر تاریخی از بین رود.افشین حیدری اظهار کرد: سرای عجم هویت مردم اهواز بوده و نباید به سادگی از بین برود و از این کار ممانعت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مانع از تخریب این اثر تاریخی شده است، اذعان داشت: این ملک از نظر هویتی و فرهنگی متعلق به همه مردم اهواز است، بنابراین نباید به راحتی تخریب شود. مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان ادامه داد: ما به این امید مانع از تخریب سرای عجم شده‌ایم تا حداقل دیوان عدالت اداری و قوه قضائیه به این باور برسند که با تخریب این اثر تاریخی ذره ذره تاریخ کشور را از بین خواهیم برد.

وی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری حکم خروج این اثر از ثبت را به مالک وی داده است، عنوان کرد: با وجود اینکه چندین مرتبه با مالک این سرا صحبت کردیم، اما وی راضی نشده و به دنبال تخریب این اثر است. حیدری با اشاره به اینکه آثار تاریخی حرمت و حریم داشته، گفت: ما تا آخر جلوی آن‌ها ایستاده‌ایم و مانع از تخریب این اثر که هویت مردم اهواز است می‌شویم و امیدواریم با این کار راهی تازه برای جلوگیری از تخریب آثار تاریخی در کشور باز شود.

,ی افزود: در این خصوص با استاندار خوزستان و شهردار اهواز صحبت کرده‌ایم و با توافقات انجام شده حاضر هستیم در ازای این ملک زمینی دیگر در اختیار مالک قرار دهیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد