سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

برپایی نمایشگاه عکس بناها و یادمان‌های تاریخی استان خوزستان در اهواز

نمایشگاه یک روزه عکس بناها و یادمان‌های تاریخی استان خوزستان به مناسبت روز بین‌المللی بناها و یادمان‌های تاریخی روز گذشته (29 فروردین 96) به همت انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان (تاریانا) در پارک باغ معین برپا شد.

عکس: علیرضا محمدی - ایسنا خوزستان

انتهای پیام

انعقاد تفاهم نامه با لهستانی‌ها برای راه‌اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به سفر هیات اقتصادی خوزستان به لهستان گفت: تفاهم نامه ای با یک شرکت تراکتورسازی لهستانی برای راه‌اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان منعقد شد و در این زمینه منطقه آزاد اروند آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن زمین جهت راه‌اندازی شرکت تراکتورسازی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۲۵۰ اسب بخار به این شرکت اعلام کرد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اسماعیل زمانی شامگاه 29 فروردین ماه در نشست بررسی دستاوردهای سفر به لهستان با اشاره به بحث ریزگردها در استان خوزستان اظهار کرد: در تبریز تولید تراکتور با ظرفیت پایین‌تر از ۱۰۰ اسب بخار در حال انجام است و  در این زمینه طبق مذاکرات انجام شده، شرکت لهستانی متعهد شده است تا سالانه ۲ هزار دستگاه تراکتور تولید کند.

 

وی افزود: هدف از راه‌اندازی خط تولید تراکتور در استان خوزستان و منطقه آزاد اروند، توسعه و افزایش توان کشاورزی در استان و کشور و همچنین تامین نیاز کشورهای منطقه است که امیدواریم در این زمینه موفق عمل کنیم.

 

زمانی تصریح کرد: همچنین در این سفر طی بازدید از یک شرکت تولید بالگرد در لهستان، مقرر شد در صورت توافق، ۲ دستگاه بالگرد از این شرکت برای استان خریداری و وارد کشور شود.

 

وی ادامه داد: در این راستا با توجه به استفاده بالگرد در امداد هوایی، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت و منطقه آزاد اروند امضا شد که در این تفاهم‌نامه نگهداری و تامین پرسنل مورد نیاز به عهده وزارت بهداشت و خریداری این هلیکوپترها در صورت لیزینگ شدن از سوی منطقه آزاد انجام می‌گیرد.

 

زمانی با بیان این‌که خط تراموا بین آبادان و خرمشهر را نیز اجرایی خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: یک شرکت برای توسعه تکنولوژی و تولید برق از پسماند اعلام ‌آمادگی‌ کرده است که با توجه به میزان تولید زباله در آبادان و خرمشهر، شاید نیاز باشد از زباله دیگر شهرهای استان نیز استفاده شود.

 

همچنین در این نشست کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای قرارداد ساخت کارخانه ادوات کشاورزی که جزو دستاوردهای سفر به لهستان است، با توجه به شرایط حاکم بر استان از جمله شرایط اقلیمی پیشنهاد می‌شود ساخت هرگونه کارخانه ابزار یا ادوات کشاورزی با برگزاری نشست تخصصی و بررسی‌های پارامترهای مختلف انجام گیرد .

 

وی با اشاره به بحث ریزگردها در استان خوزستان افزود: بعد از سفر به کشور لهستان ۹ ایمیل دریافت کردیم و در این زمینه تبادل اطلاعات لازم انجام گرفته تا تفاهم‌نامه‌های منعقد شده را بتوانیم اجرایی کنیم . از این تعداد ۸ مورد درخواست فروش محصولات از جمله صنایع غذایی، سبزیجات و میوه‌های تازه یا خشک شده، ماشین آلات کشاورزی، کودهای شیمیایی و یک مورد نیز درخواست خرید پسته بود .

 

چنگلوایی تصریح کرد: در بحث فروش هماهنگی‌های لازم با بخش مرکز توسعه مکانیزاسیون و  مدیریت صنایع وزارت انجام شد. همچنین در بحث فروش پسته نیز لیست فروشندگان یا صادرکنندگان این محصول با هماهنگی استان‌های مرتبط ارسال شد .

 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص قرارداد احداث نیروگاه‌ در کانون‌های ریزگرد، باید جلسه‌ای برگزار شود تا اطلاعات لازم در خصوص زمین‌های مورد نیاز، ارایه و بررسی شوند.

قدرت نظامی عربستان سعودی؛ اعداد و ارقام (عربستان/ 24 جهان)

قدرت نظامی عربستان سعودی؛ اعداد و ارقام (عربستان/ 24 جهان)

مجله تصویری سلاح– تمامی اطلاعات و جزئیاتی که پیرامون قدرت نظامی و حجم آتش (توان شلیک گلوله و یا هر وسیله ی جنگی دیگر توسط فرد یا یگان نظامی به سوی دشمن) عربستان سعودی، در ادامه مشاهده خواهید کرد، مربوط به سال 2016 هستند.

این کشور رتبه ی بیست و چهارم – از 126 کشور مورد بررسی – در “شاخص قدرت” را به خود اختصاص می دهد. شاخصی که طی مجموعه ای از مطالب براساس آن به توان نظامی کشورهای مختلف اشاره می کنیم. به منظور ارائه رده بندی حاضر بیش از 50 فاکتور مختلف در نظر گرفته شده است. توان و قابلیت های نظامی هر کشور در زمین، آسمان، دریا همراه با منابع، اقتصاد، جغرافیا و … از جمله موارد اثر گذار در شکل گیری نتایج هستند.

در این شاخص مقیاس 0.0000 تحت عنوان “فوق العاده” تفسیر می شود. امتیازی که برای عربستان سعودی بر مبنای این عدد در نظر گرفته شده، برابر 0.4335 است.

  • رتبه اول آمریکا »»» اطلاعات مربوط به شاخص قدرت نظامی آمریکا را اینجا مشاهده کنید.
  • رتبه دوم روسیه »»» اطلاعات مربوط  به شاخص قدرت نظامی روسیه رااینجا مشاهده کنید.
  • رتبه بیست و پنجم کره شمالی »»» اطلاعات مربوط به شاخص قدرت کره شمالی را اینجا مشاهده کنید.

 

نیروی انسانی (نفر)

با وجود آن که تجهیزات جنگی بروز و قدرت نظامی در دست یابی به پیروزی اهمیت بالایی دارند، اما این نیروی انسانی است که حرف اول و آخر را می زند. به آمار زیر توجه کنید:

– جمعیت کل: 27،752،316

– نیروی انسانی موجود برای تعلیم و شرکت در جنگ: 15،300،000

– نیروی انسانی مناسب برای خدمت: 14،000،000

– شمار افرادی که سالیانه به سن خدمت نظامی می رسند: 510،000

– نیروی خط مقدم فعال: 235،000

– نیروی ذخیره ی فعال: 25،000

سیستم های زمینی (دستگاه)

از جمله تجهیزات نیرو های زمینی می توان به تانک های اصلی میدان نبرد، تانک های سبک، خودرو ها و نفربرهای زره پوش جنگی و خودرو های جنگی پیاده نظام اشاره کرد.

– شمار تانک ها: 1،210

– خودرو های زره پوش جنگی: 5،472

– توپ های خودکششی: 524

– توپخانه ی متحرک: 432

– سیستم پرتاب موشک های متعدد: 322

قدرت هوایی (فروند)

قدرت هوایی عربستان شامل هر دو نوع هواگرد های ثابت بال و هواگرد های گردنده بال از کمپانی های مختلف می شود.

شمار کل پرنده های جنگی: 722

– جنگنده ها: 245

– هواگرد های ثابت بال ویژه ی حمله ی هوایی: 245

– هواپیما های ویژه ی حمل و نقل: 221

– هواپیما های آموزشی: 213

– بالگرد ها: 204

– بالگرد های جنگنده: 22

قدرت دریایی

کل توان نیروی دریایی در لیست زیر شامل شامل کشتی های جنگی بوده که خود متشکل از ناو های هواپیما بر، ناوچه ها، ناوشکن ها، ناوچه های سبک، شناور های گشتی، کشتی های پشتیبان آب خاکی و ناوچه های آب خاکی یا نیرو پیاده کن است. کشتی های امدادی نیز در این تقسیم بندی جای می گیرند. مجموع قدرت نیروی دریایی عربستان شامل تمامی این تجهیزات فعال می شود که در این قسمت تعدادی از مهمترین ها لیست شده است:

– کل توان نیروی دریایی: 55

– ناو های هواپیما بر: 0

– ناو های محافظ: 7

– ناوشکن ها: 0

– ناوچه های سبک: 4

ناوچه های سبک به عنوان یکی از مهم ترین بخش های ناوگان دریایی به شمار می رود، با این حال این دسته ناوچه های جنگی تنها در نیرو های دریایی کوچک تر دنیا یافت می شوند.

– زیر دریایی ها: 0

– کشتی های دفاع ساحلی: 39

 

منابع

با وجود تمام پیشرفت های حاصله در حیطه ی تکنولوژی و حضور در میادین جنگی، نفت و مواد نفتی همچنان حیات بخش نیرو های جنگ و مهم ترین پشتیبان اقتصادی آن محسوب می شوند.

– تولید نفت:  bbl/day9،735،000

– مصرف نفت:  bbl/day3،000،000

– ذخایر نفتی تایید شده:  bbl/day268،300،000،000

اعداد بالا براساس واحد بشکه در روز خوانده می شوند اما باید توجه داشت: شاخص تولید و مصرف بشکه ای نفت در آمریکا که مخفف آن به صورت bbl نشان داده می شود، واحدی در حجم است که مقیاس استاندارد جهانی ندارد. در آمریکا یک بشکه نفت معادل 42 گالن آمریکایی بوده که خود برابر 159 لیتر است.

 

تدارکات

از جمله پر اهمیت ترین فاکتور هایی که در تمامی جنگ ها باید مد نظر قرار گیرد، محاسبات است. محاسبات دقیق منجر به آماده سازی کامل ترین تدارکات لازم خواهد شد.

– نیروی کار: 11،220،000

– کشتی های تجاری: 72

– بنادر و پایانه های مهم: 4

– پوشش جاده ای: 221،372 کیلومتر

– پوشش راه آهن: 1،378 کیلومتر

– فرودگاه های قابل استفاده: 214

 

وضعیت مالی (دلار)

صرف نظر از تعداد نیرو ها و یا تجهیزاتی که در اختیار آن ها قرار می گیرد، بودجه ای که صرف عملیات های جنگی می شود، نخستین عامل تعیین کننده در پیروزی و یا شکست خواهد بود.

– بودجه ی دفاعی: 56،725،000،000 دلار

– بدهی خارجی: 166،100،000،000 دلار

– ذخایر ارزی خارجی و طلا: 660،100،000،000 دلار

برابری قدرت خرید: 1،610،000،000،000 دلار

 

جفرافیا (کیلومتر)

فاکتور های جغرافیایی مختلف، بالقوه می توانند بر توان دفاعی یک کشور و نتیجه ی جنگ تاثیر گذار باشند.

– مساحت مربع زمین: 2،149،690 کیلومتر

– خط ساحلی: 2،640 کیلومتر

– مرز مشترک: 4،272 کیلومتر

– راه های آبی: 0 کیلومتر (مقادیر جزئی لحاظ نمی شوند)

 

لازم به ذکر است که هیچ گونه اطلاعاتی از سلاح ها و تجهیزات هسته ای عربستان سعودی در این لیست آورده نشده است.

وزیر دفاع آمریکا: پرتاب موشک‌های ایرانی از یمن به عربستان باید متوقف شود

این نخستین سفر وزیر دفاع آمریکا به عربستان سعودی در دوره ریاست ترامپ است.
وزیر دفاع آمریکا گفت: ما می‌بینیم که ایرانی‌ها موشک‌هایی که حوثی‌ها (انصارالله) به سمت عربستان سعودی شلیک می‌کنند را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، "جیمز متیس" وزیر دفاع آمریکا سه‌‌شنبه 29 فروردین‌ماه در مسیر پرواز به سمت عربستان سعودی در هواپیما به خبرنگاران گفت: جنگ یمن مدت زمان زیادی است که ادامه دارد. ما می‌بینیم که ایرانی‌ها موشک‌هایی که حوثی‌ها (انصارالله) به سمت عربستان سعودی شلیک می‌کنند را در اختیار حوثی‌های یمن قرار می‌دهند.

وی افزود: این امر به ویژه با توجه به افزایش تعداد قربانیان در یمن باید متوقف شود.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در فرودگاه جده عربستان سعودی

وزیر دفاع آمریکا: پرتاب موشک‌های ایرانی از یمن به عربستان باید متوقف شود

متیس بر لزوم حل سیاسی مسئله یمن تاکید کرد و گفت: در کنار هم‌پیمانان و شرکای خود تلاش می‌کنیم که با وساطت سازمان ملل به میز مذاکره برسیم.

وی در ادامه گفت که باید از طریق گفتگو با به‌کارگیری راه‌حل سیاسی زیر نظر سازمان ملل به جنگ یمن پایان داد.

وزیر دفاع آمریکا درباره کمک نظامی آمریکا به عربستان سعودی در جنگ با یمن سخن نگفت اما ابراز امیدواری کرد که این سفر به نهادینه شدن و گسترش روابط میان 2 کشور منجر شود.

این نخستین سفر وزیر دفاع جدید آمریکا به عربستان سعودی است.

جیمز متیس قرار است در این سفر با تعداد زیادی از مقامات سعودی از جمله ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار و گفتگو کند.

متیس در سفر به خاورمیانه علاوه بر عربستان سعودی به مصر، قطر و اسرائیل نیز سفر خواهد کرد.

بیش از 2 سال از آغاز جنگ عربستان سعودی و همپیمانان آن در یمن می‌گذرد.
عربستان سعودی به نفع "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن مستقر در شهر عدن وارد جنگ در یمن شد.

یمن هم اکنون دارای دو دولت مستقر در صنعا (پایتخت) که توسط حوثی ها و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن اداره می شود و دولت دوم در شهر عدن در جنوب یمن مستقر است و تحت اداره عبدربه منصور هادی رئیس جمهور است.
 
عربستان مدعی است که ایران از حوثی‌های شیعه حمایت تسلیحاتی می‌کند. ایران این مسئله را رد کرده است.

امضای نخستین توافقنامه ایمنی هسته‌ای ایران و اروپا

کمیسیون اروپا برای اولین بار توافقی برای همکاری با ایران در زمینه ایمنی هسته‌ای امضا کرده است.
کمیسیون اروپا اعلام کرد: برای اولین بار توافقی برای همکاری با ایران در زمینه ایمنی هسته‌ای امضا کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از ایسنا؛ اکمیسیون اروپا روز سه‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای که روی وب سایت اتحادیه اروپا قرار گرفته است، اعلام کرد که این نهاد اروپایی در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای اولین بار توافقی برای همکاری با ایران در زمینه ایمنی هسته‌ای امضا کرده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: روابط ایران و اتحادیه اروپا در طول یک دهه گذشته در عرصه‌های مختلف جریان داشته و به تازگی نیز تحت تاثیر گفت‌وگوهای بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و رژیم تحریم‌ها علیه ایران بوده است. لغو تحریم‌های ایران مسیری جدید برای تجدید روابطی گسترده‌تر را باز کرده است.

کمیسیون اروپا در ادامه اطلاعیه خود آورده است: هدف از این پروژه 2.5 میلیون یورویی ارتقاء ظرفیت و توانایی‌های ایران در زمینه ایمنی هسته‌ای است که از طریق فراهم کردن امکان مطالعه برای مرکز ایمنی هسته‌ای آن‌گونه که در برجام تعیین شده است، انجام خواهد شد. کمیسیون اروپا از نظام ایمنی هسته‌ای ایران در زمینه توسعه چارچوب نظارت هسته‌ای پشتیبانی و در راستای دستیابی ایران به کنوانسیون‌های هسته‌ای بین‌المللی شامل کنوانسیون ایمنی هسته‌ای همکاری و نتایج تست مقاومت را که قرار است در نیروگاه برق هسته‌ای بوشهر انجام شود، بررسی خواهد کرد.

این پروژه بخش اولیه از یک اقدام پنج میلیون یورویی است که اتحادیه اروپا ذیل سند همکاری ایمنی هسته‌ای در سال 2016 آن را مورد تایید قرار داد. پروژه دوم برای انجام "تست مقاومت" در نیروگاه هسته‌ای بوشهر نیز قرار است در هفته‌های آینده امضا شود.
منبع: ایسنا

هوای خوزستان به 40 درجه می‌رسد

مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع پدیده گرد و غبار از چهارشنبه‌شب و تشدید آن در روز جمعه در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، کوروش بهادری  اظهار کرد: به دلیل افزایش سرعت باد شمال غربی، در چهارشنبه‌شب و روز پنج‌شنبه امکان وقوع گرد و غبار و کاهش دید در برخی ساعات در مناطق غربی و مرکز اهواز وجود دارد که این پدیده در این مدت شدت کمی خواهد داشت.
وی افزود: گرد و غبار در روز جمعه تشدید می‌شود و کانون‌های داخلی نیز می‌توانند این گرد و خاک را تشدید کنند ولی وقوع آن مداوم نیست.

بهادری خاطرنشان کرد: در این مدت خلیج فارس مواج است و از امروز نیز شاهد افزایش دما خواهیم بود و ممکن است در روز جمعه در برخی نقاط دمای هوا به بیش از 40 درجه سانتی‌گراد برسد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به بارندگی شب گذشته گفت: شب گذشته در دزفول 2 میلیمتر و در اندیمشک نیز 6 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

بهادری بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته اهواز با 32 درجه سانتی‌گراد و دهدز با 14 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 21 تا 32 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

آتش سوزی در رستوران باغ فیروزه اهواز

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از وقوع حادثه آتش سوزی در رستوران باغ فیروزه در کیانپارس خبر داد.

محمود روزبهانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: رستوران باغ فیروزه واقع در خیابان اصلی کیانپارس اهواز، ساعت 14:44 دچار حادثه آتش سوزی شد و پس از اطلاع رسانی این حادثه، آتش نشانان بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی افزود: در حال حاضر عملیات مهار آتش سوزی ادامه دارد و شش دستگاه خودرو آتش نشانی از سه ایستگاه با حضور بیش از 15 آتش نشان در حال انجام عملیات هستند.

روزبهانی با بیان این که هنگام وقوع حادثه درهای رستوران بسته و قفل شده بود، کرد: دلیل آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.

اطلاعیه توزیع برق خوزستان در خصوص بخشودگی بهای برق بهمن 95

شرکت توزیع برق خوزستان در خصوص بحث بخشودگی بهای برق بهمن‌ماه سال گذشته مردم استان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع مردم شریف استان خوزستان می‌رساند در پی انتشار اخباری در خصوص معافیت پرداخت قبوض بهمن ماه سال 95 در استان، این موضوع به صورت جدی و مستمر از سوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و به ویژه مدیرعامل این شرکت در حال پیگیری است. بنابراین ضمن تاکید بر قطعی بودن معافیت همه مردم استان از پرداخت بهای برق مصرفی بهمن ماه 95 به اطلاع می‌رساند به محض دریافت مجوزهای لازم در این خصوص اقدام خواهد شد.

ضمنا آن‌دسته از مشترکان و مردم خوزستان که قبوض برق بهمن ماه خود را پرداخت نموده‌اند نیز جزو بستانکاران محسوب شده و جای هیچ‌گونه نگرانی بابت بهای برق مصرفی بهمن ماه و یا احیانا چگونگی محاسبه بستانکاری ایشان وجود ندارد. 

دستور استاندار برای پرداخت بودجه کامل استقلال خوزستان

استاندار خوزستان با بیان این‌که زمانی که گروه ملی زیر نظر بانک ملی رفت، با مسوولان مربوطه صحبت کردم که به باشگاه استقلال خوزستان هم کمک کنند، گفت: دستور دادم که بودجه این باشگاه به صورت کامل پرداخت شود.


دکتر غلام‌رضا شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص مشکلات استقلال خوزستان و عدم حضور بازیکنان این تیم در تمرینات روزهای گذشته، اظهار کرد: زمانی که گروه ملی زیر نظر بانک ملی رفت، با مسوولان مربوطه صحبت کردم که به باشگاه استقلال خوزستان هم کمک کنند و سه روز پیش به من گزارش دادند که 500 میلیون تومان پیش از عید و 500 میلیون تومان هم طی هفته پیش به این باشگاه داده‌اند. همچنین گفته شد که قرار است، 500 میلیون تومان طی سه چهار روز آینده به باشگاه استقلال تزریق کنند؛ اگر به این صورت انجام شود، در این فصل پنج میلیارد تومان به این باشگاه پرداخت شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مبلغ جوابگوی این باشگاه است؟ گفت: من نمی‌گویم که کافی بوده است ولی سعی می‌کنیم طبق بودجه‌شان که 6.5 میلیارد تومان بوده است، به آن‌ها پرداخت شود. اگر 500 میلیون تومانی که قرار است، طی روزهای آینده داده شود، محقق شود تا بودجه مورد نظر، یک میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر باقی می‌ماند که من دستور دادم کار به صورت کامل انجام شود.

استاندار خوزستان همچین در پاسخ به این سوال که آیا در جریان عدم حضور بازیکنان این تیم در تمرینات هستید؟، عنوان کرد: بله شنیده‌ام ولی به من مراجعه نکرده‌اند. مسوولان باشگاه همیشه پیش من می‌آمدند و مشکلات را می‌گفتند و من هم پیگیری می‌کردم. البته من پیگیر مشکلات این باشگاه بوده‌ام و هستم.

رژه روز ارتش در اهواز

آیین گرامی‌داشت روز ارتش با رژه نیروهای نظامی و انتظامی و یگانهای نمونه، امروز (29 فروردین ماه) در اهواز برگزار شد.

عکس: علیرضا محمدی - ایسنا خوزستان 

انتهای پیام

ضرب و شتم یکی از معلمان لالی در مدرسه

            اهواز - ایرنا - یک معلم در روستایی از توابع شهرستان لالی در زمان حضور در مدرسه مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

گودرز ترکی زاده فرماندار لالی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا حادثه ضرب و شتم یکی از معلمان این شهرستان را تایید کرد و افزود: این درگیری بر اثر اختلافات خانوادگی اتفاق افتاده است.
وی جزئیات بیشتر از این حادثه را به رئیس آموزش و پرورش شهرستان لالی ارجاع داد اما با وجود تماس های مکرر با رئیس آموزش و پرورش شهرستان لالی وی حاضر به پاسخگویی نشد.
بر اساس این گزارش خبر ضرب و شتم یک معلم در روستای جمال آباد شهرستان لالی امروز در فضای مجازی منتشر شده است.
گفته می شود صبح دیروز 12 نفر که سر و صورت خود را کاملا پوشانده بودند، با چوب و چماق به یک مدرسه ابتدایی در این روستا حمله ور شدند و پس از بستن در مدرسه، یکی از معلمان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان دانش آموزان ابتدایی این مدرسه شد.
شهرستان لالی در شمال خوزستان قرار دارد و در سال 1382 از مسجدسلیمان تفکیک شده است.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: سید بهادر حسینی

ایرانی‌ها چقدر با تلفن حرف می‌زنند؟

یک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت میزان مکالمات خارج از کشور کاربران ایرانی را در سال ۹۵ بالغ بر ۱.۵ میلیارد دقیقه اعلام کرد.

مرجع / مـهـر

رتبه خوزستان در حوزه مواد مخدر خوب نیست

رتبه استان خوزستان در حوزه مواد مخدر اصلا خوب نیست و در سال 96 باید این رتبه جبران شود

وزیر کشور با بیان این که در حوزه مبارزه با مواد مخدر سمن‌ها باید به عنوان نهادی مردمی فعال شوند، گفت: بهترین راه برای معتاد نشدن، پیشگیری است و به این منظور باید شرایط فراغت و تفریح را فراهم کنیم.

رتبه خوزستان در حوزه مواد مخدر خوب نیست

عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان که روز چهارشنبه (23 فروردین ماه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان برای ما استان مهمی است و باید تلاش کنیم که جایگاه این استان در حوزه های مختلف به خصوص حوزه های اجتماعی در بالاترین سطح قرار بگیرد.

وی بیان کرد: چهار جلسه در زمینه آسیب‌های اجتماعی با مقام معظم رهبری داشتیم و ایشان بر اهمیت توجه به این موضوع تاکید فراوان داشتند و پیگیر این موضوع بودند. ایشان تعبیر "کار فوق العاده" را داشتند و فرمودند که کار فوق العاده می‌خواهند. انتظار است که چنین کاری در استان خوزستان نیز انجام شود.

وزیر کشور عنوان کرد: در بحث شیوع‌شناسی که خود استان خوزستان انجام داده است، متاسفانه آمار و ارقام مناسب نیست. این آمار و ارقام در شان مردم خوزستان نیست و همچنین باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که تمام جوانان کشور، فرزندان ما هستند و ما نیز متولی اداره حکومتی کشور هستیم و این جوانان حق دارند که از ما مطالبه کنند و ما مسئول و متعهد هستیم و باید جواب دهیم.

وی افزود: باید به وجدان خود رجوع کنیم که آیا کاری انجام داده‌ایم یا خیر. به هر حال جدا از جلسات، باید به خداوند هم پاسخگو باشیم. آمار و ارقام برای من رضایت‌بخش نیست و توقع من برآورده نشده است. در جلسه صبح امروز نیز که در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استانداری خوزستان برگزار شد، چند نفر غیبت داشتند؛ چه توجیهی برای این کار خود دارند و چرا از مسئولیت فرار می‌کنند؟ از استاندار می‌خواهم هر کسی که دلیل مشخصی برای غیبت خود ندارد، حتما توبیخ شود. باید گزارش‌ها دقیق و حساب شده باشد زیرا ما باید پاسخگو باشیم.

رحمانی فضلی گفت: این موضوع را هم مدنظر داشته باشید که امسال به صورت ماهانه گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان را دریافت می‌کنم و این موضوع باید به صورت مستمر پیگیری شود.

وی عنوان کرد: در خصوص مبارزه با مواد مخدر باید از طریق اجتماعی کردن موضوع، کار کنیم. به این منظور می‌توانیم از ظرفیت آموزش و پرورش نیز استفاده کنیم. به طور مثال آموزش و پرورش باید متولی جامعه خود باشد و تمام معلمان و کسانی که در این حوزه هستند، باید نسبت به دانش‌آموزان احساس مسئولیت داشته باشند. همچنین دستگاه‌های مختلف، دارای بودجه و امکانات هستند و وظیفه ذاتی آن‌ها است که کار را انجام دهند و ستاد مبارزه با مواد مخدر کار هماهنگی، سیاست گذاری، نظارت و پیگیری را دارد.

رحمانی فضلی با بیان این که در حوزه مبارزه با مواد مخدر سمن‌ها باید به عنوان نهادی مردمی فعال شوند، افزود: بهترین راه برای معتاد نشدن، پیشگیری است و به این منظور باید شرایط فراغت و تفریح را فراهم کنیم. در هر صورت باید پیگیری‌ها را به شدت تقویت کنیم، آگاهی بخشی و آموزش دادن به مردم و خانواده‌ها بسیار مهم است و رسانه‌ها در این امر تاثیرگذار هستند.

وزیر کشور با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر در کشور گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر و همچنین خرده‌فروشان در 12 استان در دستور کار قرار گرفت که در این طرح، 20 هزار نفر را جمع‌آوری و ساماندهی کردیم. در این طرح، کار درمان هم انجام می‌شود که این برای ما بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: کار روانشناختی، تقویت فرهنگ‌پذیری، توانمندسازی و مجموعه کارهای اجتماعی نیز باید برای این قشر در نظر گرفته شود. روابط این افراد در خانواده‌هایشان نیز باید تقویت شود.

رحمانی فضلی بیان کرد: مقابله با مواد مخدر یک کار تخصصی است و این گونه نیست که مردم وارد شوند؛ این کار وظیفه اصلی نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات است و قوه قضاییه نیز در این بخش بسیار موثر است. به هر حال دوستان باید بیشتر از این تلاش کنند.

وی عنوان کرد: مسیر ترانزیت مواد مخدر به سمت آب حرکت کرده است و دوستان باید کار اطلاعاتی و نفوذ و پیگیری‌های پنهان را داشته باشند. در دنیا چرخش مالی مواد مخدر بالا است و حتما باید با روش پیچیده و پنهان و کارهای اطلاعاتی با آن‌ها برخورد کرد.

وزیر کشور بیان کرد: در سال گذشته در کشور 17 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم و 706 تن مواد مخدر کشف شد. نیروهای ما در این بخش به خوبی کار می‌کنند، البته جا دارد بیش از این عمل کنیم. پیچیدگی بحث اعتیاد بسیار بالا رفته و به شدت به این پیچیدگی افزوده می‌شود. البته در دو سال اخیر گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی خطاب به استاندار خوزستان گفت: استاندار نباید تعارف داشته باشد، برخی فرمانداران تعداد جلسات لازم را در بحث مقابله با مواد مخدر نداشته‌اند و کوتاهی آن‌ها در این زمینه برای من توجیه‌پذیر نیست. فرمانداری برای من محترم است که وظایف خود را انجام دهد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: رتبه استان خوزستان در حوزه مواد مخدر اصلا خوب نیست و در سال 96 باید این رتبه جبران شود.

وی افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان به سه فرماندار نمونه استان پاداش داده شود و همچنین سه فرماندار پایین نیز تذکر کتبی داده شود و در خصوص سایر مسئولان نیز به همین صورت عمل شود.

مرجع / ایسنا

بخشش قبض های برق مردم خوزستان ابلاغ نشده است

شرکت توانیر یا وزارت نیرو هیچ بخشنامه ای دال بربخشودگی قبض های بهمن ماه گذشته به شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و یا اهواز ابلاغ نکرده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: شرکت توانیر یا وزارت نیرو هیچ بخشنامه ای دال بربخشودگی قبض های بهمن ماه گذشته به شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و یا اهواز ابلاغ نکرده است.

رضا غضنفری اظهار کرد: تاکنون بخشنامه ای از سمت وزیر و یا شرکت توانیر در ارتباط با موضوع بخشودگی قبوض برق بهمن ماه مشترکان خوزستانی به ما ابلاغ نشده است.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع را از سوی همه افراد به گوش ما رسانده اند ولی بخشنامه رسمی آن ابلاغ نشده است، گفت: از استاندار خوزستان که موضوع را پیگیری کردیم وی اعلام کرده موضوع بخشودگی قبوض بهمن ماه را از رئیس جمهور خواستم که قبول کرده و حتی به وزیر نیرو نیز گفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تأکید کرد: باز هم اعلام می کنم تا کنون هیچ نامه، بخشنامه، دستور و اشاره ای به ما اعلام نشده و حتی از ساز و کار آن هم خبر نداریم.

غضنفری بیان کرد: توانیر و یا وزارت نیرو هیچ بخشنامه ای دال بر بخشودگی قبوض بهمن ماه به شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و یا اهواز ابلاغ نکرده است.

وی در ارتباط با تکلیف قبوض بهمن ماه مشترکان برق خوزستانی گفت: به هر حال تا زمانی که بخشنامه به دست ما نرسد طبق روال همیشگی مبلغ قبوض مشترکان را دریافت می کنیم.

گفتنی است؛ فروردین ماه جاری بود که به دنبال مشکلات به وجود آمده بر اثر پدیده ریزگردها، رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار خوزستان مبنی بر رایگان شدن قبض برق مردم خوزستان در بهمن پارسال موافقت و در پی نوشت نامه استاندار، دستور رایگان شدن قبض برق بهمن مردم استان خوزستان را به حمید چیت چیان وزیر نیرو صادر کرد.

اکنون قبض های برق برخی مشترکان خوزستانی در حالی صادر شده که در آنها به علت عدم پرداخت قبض بهمن ماه، اخطار قطع برق قید شده است.

مرجع / مـهـر

تصاویر / بازدید وزیر کشور از تالاب شادگان

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسئولان استانی و کشوری از تالاب شادگان بازدید کرد. و در پایان در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالن ملا فاضل سکرانی در شادگان شرکت کرد.

مشکل قطار شهری اهواز "مشکل مالی" نیست

اکنون اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز موجود است و باید پیمان‌کار صورت وضعیت کرده و اعتبارات لازم را اخذ کند

مشکل قطار شهری اهواز معاون وزیر کشور با بیان اینکه مشکل قطار شهری اهواز مشکل مالی نیست، گفت: اکنون اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز موجود است و باید پیمان‌کار صورت وضعیت کرده و اعتبارات لازم را اخذ کند.

هوشنگ خندان‌دل درباره پروژه قطار شهری اهواز با بیان اینکه مشکل قطار شهری اهواز مشکل مالی نیست، اظهار داشت: از سال 92 در حال پیگیری پروژه قطار شهری اهواز هستیم و همیشه آمادگی خود را از نظر تامین مالی و به بهره‌وری رساندن پروژه مترو اعلام کردیم.

وی افزود: مشکل قطار شهری اهواز این است که بین کارفرما و پیمان‌کار اختلاف نظر وجود دارد و سبب تقریبا توقف کار شده به طوری که در مدت 3 سال گذشته 2.5 درصد پیشرفت کاری حاصل شده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به اعتبارات هزینه شده جهت اجرای پروژه قطار شهری اهواز گفت: مجموعا در مدت 3 سال گذشته شاید 100 میلیارد تومان برای اجرای قطار شهری اهواز هزینه شده در حالی که اکنون منابع مالی آماده هزینه شدن، وجود دارد اما پیمان‌کار آمادگی اجرا ندارد.

وی درباره عدم برکناری پیمان‌کار قطار شهری اهواز تصریح کرد: اکنون به پیمان‌کار تا اواخر اردیبهشت ماه فرصت دادیم که کار را انجام دهد در غیر این صورت از طریق شورای عالی فنی اقدام می‌کنیم.

خندان‌دل ادامه داد: نوبخت به قول خود عمل کرده و اکنون اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز موجود است و باید پیمان‌کار صورت وضعیت کرده و اعتبارات لازم را اخذ کند.

مرجع / تسنیم

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مهار آتش سوزی در بخشی از نیزارهای پارک جزیره اهواز خبر داد

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مهار آتش سوزی در بخشی از نیزارهای پارک جزیره اهواز خبر داد.

مقصود حقشناس اظهار کرد: حدود ساعت 23:30 بخشی از نیزارهای پارک جزیره در بلوار ساحلی اهواز دچار آتش سوزی شدند.

وی ادامه داد: با اعزام آتش نشانان و دو خودروی اطفای حریق و امداد و نجات، این حریق در حدود ساعت 23:40 مهار شد.

حقشناس گفت: علت این حریق هنوز مشخص نشده است و تیم تحقیقات حاضر در محل حادثه در حال بررسی این موضوع هستند.

مرجع / ایسنا

در سال آبی جاری، خوزستان با کمترین میزان بارندگی در صدر استان‌های کشور است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در سال آبی جاری، خوزستان با کمترین میزان بارندگی در صدر استان‌های کشور است.

کوروش بهادری اظهار کرد: با توجه به موج بارشی که از دوشنبه وارد استان شد، تا ظهر فردا بارش‌های پراکنده‌ای در مناطق شمالی و شرقی استان خواهیم داشت.

وی افزود: حجم بارش‌ها قابل ملاحظه و همچنین قابل استفاده برای مصارف کشاورزی نخواهد بود. پیش‌بینی می‌شود تا ظهر فردا در اهواز نیز بارش‌های جزئی داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از روند افزایش نسبی دمای هوای استان در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: تا روز شنبه دمای هوای خوزستان افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود دمای بسیاری از نقاط استان حتی به 40 درجه سانتی‌گراد نیز برسد.

بهادری با بیان این‌که حجم بارش‌های سال جاری در خوزستان بسیار کم بود، عنوان کرد: در سال آبی 96ـ95 که از مهرماه سال گذشته شروع شد، کمترین بارش‌های کشور را در خوزستان داشتیم و خوزستان اولین استان با کمترین حجم بارندگی در کشور بود به طوری که حتی یزد از نظر میزان بارش‌ها پس از استان خوزستان قرار دارد و دومین استان کشور با کمترین میزان بارندگی بود.

وی ادامه داد: در سال آبی جاری بارش‌های خوزستان حدود 40 درصد نسبت به دوره نرمال کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع پدیده اینورژن در اهواز گفت: امروز ارتفاع اینورژن در اهواز 112 متر بود  که علت این ارتفاع پایین، ریزش هوای سرد در روزهای گذشته بود.

بهادری اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دزفول با 29 درجه سانتی‌گراد و دهدز با 14 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 21 تا 28 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.  

مرجع / ایسنا

تصاویر/ منطقه گردشگری «منگره» اندیمشک

این منطقه دارای مناظر بسیار زیبایی از طبیعت شامل درختان انار، بلوط، انگور، انجیر، چنار و دیگر درختان است. در زیر این درختان چشمه‌های بزرگی جاری است. درون این دره سرشار از باغات انار است

خوزنیوز: «منگره» روستایی است با جاذبه‌های فراوان گردشگری در فاصله 50 کیلومتری شمال اندیمشک و در منطقه بخش الوار گرمسیری قراردارد. منگره در بخش الوار گرمسیری و دهستان قیلاب واقع شده است و یکی از مناطق کوهستانی می باشد و محدود است از شمال و غرب به کوه چوونی ودورق از مشرق به کوه باریک آب و از جنوب به کوه چناره ، رودخانه ای که از دهکدة گرداب سرچشمه می گیرد ، پس از عبور از تنگة کول گاو به رودخانه انارکی می پیوندد و جاده سراسری را در محلی موسوم به بالارود قطع می کند . باغهای انار منگره  یکی از منابع درآمدی اهالی محسوب می شود. جاذبه های موجود در روستای گرداب منگره عبارتند از کوه جنگل با آب و هوای معتدل و منابع عظیم طبیعی و حیات وحش می باشد.

 این منطقه دارای مناظر بسیار زیبایی از طبیعت شامل درختان انار، بلوط، انگور، انجیر، چنار و دیگر درختان است. در زیر این درختان چشمه‌های بزرگی جاری است. درون این دره سرشار از باغات انار است.

اختلاف دمای این منطقه با شهرستان اندیمشک بین 10 تا 15 درجه‌سانتی‌گراد بوده و اوج گرمای این منطقه در تابستان به بیش از 30 درجه نمی‌رسد.

جاده دسترسی از اندیمشک به منطقه منگره آسفالت شده و هم چنین امکانات اولیه اقامت در منطقه برای حضور گردشگران توسط اهالی روستا ایجاد شده است.

در حقیقت منگره از مجموع روستاهای بسیاری هم چون روستاهای دورق، گرداب، چاونی و چنار تشکیل شده است. در اطراف آن محوطه‌های باستانی با ارزشی مثل دورق قرار گرفته ‌است.

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

جاذبه های گردشگری خوزستان/ منطقه گردشگری منگره اندیمشک

جاذبه های گردشگری خوزستان/ منطقه گردشگری منگره اندیمشک

جاذبه های گردشگری خوزستان/ منطقه گردشگری منگره اندیمشک

جاذبه های گردشگری خوزستان/ منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک


منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک





منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

منطقه گردشگری منگره اندیمشک

بهترین خودروی سال 2017 مشخص شد (+عکس)

در ابتدا 23 دستگاه خودرو برای کسب عنوان بهترین خودروی سال وارد گود رقابت شدند، پس از آن در مراحل میانی تعدادشان به 10 دستگاه رسید و در نهایت لیست سه نفره از کاندیدهای اصلی به مرحله پایانی راه یافتند.

جدا از نمایش انواع خوودروهای عجیب و غریب، بامزه،  و طیف‌ گسترد‌ه‌ای از مفهومی‌ها؛ نمایشگاه خودرویی نیویورک یک وجه مهم دیگر نیز دارد و آن معرفی خودروی سال جهان است.

انتخاب خودروی سال 2017 نیز بنابر سنت همیشگی و هرساله، چندان آسان و سریع انجام نگرفت. این پروسه زمان‌بر، تقریبا از ماه‌های جولای و آگوست سال قبل آغاز شد و مراحل تحقیق و ارزیابی روی خودروها چند ماه طول کشید. در این مدت با چند مرحله غربالگری توسط کارشناسان جهان، تعداد کاندیداهای شرکت کننده به سه دستگاه رسید تا یک خودروی ویژه، جایزه خودروی سال 2017  را از آن خود ‌کند. برنده‌ای که به شیوه مرسوم در نمایشگاه خودرویی نیویورک مشخص می‌شود.

در مراسم اسکار ماشین‌هاجایزه خودرو سال جهان تعلق می گیرد به..

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "تاپ‌گیر"، در سال 2017 جگوار "اف-پیس" جایزه خودروی سال را از آن خود کرد.

در ابتدا 23 دستگاه خودرو برای کسب عنوان بهترین خودروی سال وارد گود رقابت شدند، پس از آن در مراحل میانی تعدادشان به 10 دستگاه رسید و در نهایت لیست سه  خودرو نهایی  از کاندیدهای اصلی به مرحله پایانی راه یافتند.

در مراسم اسکار ماشین‌هاجایزه خودرو سال جهان تعلق می گیرد به..

اینک جگوار اف- پیس با پشت سر گذاشتن دو رقیب قدر خود –آئودی Q5 و فولکس واگن تیگوان- جایزه بهترین خودروی سال 2017 را برده است.

اف- پیس نه تنها جایزه نهایی این خودرو را برده است، بلکه جایزه سال بهترین طراحی خودروی سال 2017 را نیز از آن خود کرده است.

مدیر لندروور جگوار در این خصوص گفت: برد این دو جایزه گواه استعداد و کار بزرگ گروهی برای ارسال یکی از کاربردی‌ترین خودروهای اسپورت جهان به بازار است و می‌تواند فروش این خودرو در بازار را افزایش داده و روند موفقیت تجاری آن را سرعت بخشد.

در مراسم اسکار ماشین‌هاجایزه خودرو سال جهان تعلق می گیرد به..

این برای نخستین بار است که یک خودرو از خانواده کراس‌اوور‌ها، موفق به دریافت جایزه بهترین خودروی سال می‌شود.

مرسدس بنز E کلاس در بخش خودروی لوکس سال با غلبه بر بی‌ام‌و سری 5 و ولوو S90 پیروز میدان شد و در بخش خودروی عملکردی (پرفورمنس) سال نیز پورشه 718 کیمن / باکستر موفق شد بالاتر از مک لارن 570 اس و آئودی آر 8 اسپایدر یا دیگر همتایانش قرار بگیرد.

همچنین تویوتا پریوس، مطابق انتظار به عنوان خودروی سبز سال 2017 انتخاب شد. بی‌ام‌و I3 نیز به عنوان خودروی شهری سال 2017 در جایگاهی برتر و بالاتر از دیگر خودروهای شهری قرار گرفت.

دیدنی های امروز

بازدید مایک پنس معاون رییس جمهور آمریکا و همسرش از پایگاه نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی بازدید مایک پنس معاون رییس جمهور آمریکا و همسرش از پایگاه نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی

پاپ فرانسیس در مراسم عید پاک در میدان سن پیترز واتیکان
پاپ فرانسیس در مراسم عید پاک در میدان سن پیترز واتیکان
واکنش ترامپ به ابراز احساسات حامیانش در کنار خیابان به هنگام عبور کاروان او و هیات همراهش – پالم بیچ فلوریدا
واکنش ترامپ به ابراز احساسات حامیانش در کنار خیابان به هنگام عبور کاروان او و هیات همراهش – پالم بیچ فلوریدا
شادمانی هواداران حزب حاکم ترکیه از نتیجه همه پرسی تغییر قانون اساسی – استانبول و آنکارا
شادمانی هواداران حزب حاکم ترکیه از نتیجه همه پرسی تغییر قانون اساسی – استانبول و آنکارا
تنش و درگیری موافقان و مخالفان حکومت به هنگام برگزاری همه پرسی تغییر قانون اساسی در شهر کردنشین دیاربکر ترکیه منجر به مرگ 3 شهروند شد
تنش و درگیری موافقان و مخالفان حکومت به هنگام برگزاری همه پرسی تغییر قانون اساسی در شهر کردنشین دیاربکر ترکیه منجر به مرگ 3 شهروند شد
آیین های عید پاک – آلمان
آیین های عید پاک – آلمان
نجات پناهجویان سرگردان در آب های مدیترانه از سوی یک کشتی ماهیگیری تونسی
نجات پناهجویان سرگردان در آب های مدیترانه از سوی یک کشتی ماهیگیری تونسی
662 نفر در لباس ولگرد در مراسم صدوبیست‌وهشتمین سالگرد تولد چارلی چاپلین در موزه چاپلین در سوییس
662 نفر در لباس ولگرد در مراسم صدوبیست‌وهشتمین سالگرد تولد چارلی چاپلین در موزه چاپلین در سوییس
خیابانی در شهر پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی
خیابانی در شهر پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی
مسابقات دو شترها – امارات متحده عربی
مسابقات دو شترها – امارات متحده عربی
سلفی گرفتن یک مادر و دختر در ساحل استانبول
سلفی گرفتن یک مادر و دختر در ساحل استانبول
مسابقات بین المللی ماراتون صحرایی در مراکش
مسابقات بین المللی ماراتون صحرایی در مراکش
مسابقات سالانه دو با پودر رنگی در شهر پاریس
مسابقات سالانه دو با پودر رنگی در شهر پاریس
بدون شرح

قدرت نظامی چین؛ اعداد و ارقام (چین/سوم جهان)

توان و قابلیت های نظامی هر کشور در زمین، آسمان، دریا همراه با منابع، اقتصاد، جغرافیا و ... از جمله موارد اثر گذار در شکل گیری نتایج هستند.

عصرایران؛ مجله تصویری سلاح- تمامی اطلاعات و جزئیاتی که پیرامون قدرت نظامی و حجم آتش (توان شلیک گلوله و یا هر وسیله ی جنگی دیگر توسط فرد یا یگان نظامی به سوی دشمن) چین، در ادامه مشاهده خواهید کرد، مربوط به سال 2016 هستند.

این کشور رتبه ی سوم - از 126 کشور مورد بررسی - در "شاخص قدرت" را به خود اختصاص می دهد. شاخصی که طی مجموعه ای از مطالب براساس آن به توان نظامی کشورهای مختلف اشاره می کنیم. به منظور ارائه رده بندی حاضر بیش از 50 فاکتور مختلف در نظر گرفته شده است. توان و قابلیت های نظامی هر کشور در زمین، آسمان، دریا همراه با منابع، اقتصاد، جغرافیا و ... از جمله موارد اثر گذار در شکل گیری نتایج هستند.

در این شاخص مقیاس 0.0000 تحت عنوان "فوق العاده" تفسیر می شود. امتیازی که برای چین بر مبنای این عدد در نظر گرفته شده، برابر 0.0988 است.

رتبه اول آمریکا »»» اطلاعات مربوط  به شاخص قدرت نظامی آمریکا را اینجا مشاهده کنید.

رتبه دوم روسیه »»» اطلاعات مربوط  به شاخص قدرت نظامی روسیه را اینجا مشاهده کنید.

رتبه هشتم  ترکیه »»» اطلاعات مربوط به شاخص قدرت ترکیه را اینجا مشاهده کنید.

رتبه بیست و چهارم عربستان »»» اطلاعات مربوط به شاخص قدرت عربستان را اینجا مشاهده کنید.

رتبه بیست و پنجم کره شمالی »»» اطلاعات مربوط به شاخص قدرت کره شمالی را اینجا مشاهده کنید.

   ««برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ روی آنها کلیک کنید»»

نیروی انسانی (نفر)

با وجود آن که تجهیزات جنگی بروز و قدرت نظامی در دست یابی به پیروزی اهمیت بالایی دارند، اما این نیروی انسانی است که حرف اول و آخر را می زند. به آمار زیر توجه کنید:

- جمعیت کل: 1،367،485،388

- نیروی انسانی موجود برای تعلیم و شرکت در جنگ: 750،000،000

- نیروی انسانی مناسب برای خدمت: 619،000،000

- شمار افرادی که سالیانه به سن خدمت نظامی می رسند: 19،550،000

- نیروی خط مقدم فعال: 2،335،000

- نیروی ذخیره ی فعال: 2،300،000

 قدرت نظامی چین؛ اعداد و ارقام (چین/سوم جهان)

قدرت نظامی چین؛ اعداد و ارقام (چین/سوم جهان)

سیستم های زمینی (عدد)

از جمله تجهیزات نیرو های زمینی می توان به تانک های اصلی میدان نبرد، تانک های سبک، خودرو ها و نفربرهای زره پوش جنگی و خودرو های جنگی پیاده نظام اشاره کرد.

- شمار تانک ها: 9،150

- خودرو های زره پوش جنگی: 4،788

- توپ های خودکششی: 1،710

- توپخانه ی متحرک: 6،246

- سیستم پرتاب موشک های متعدد: 1،770

 قدرت نظامی چین؛ اعداد و ارقام (چین/سوم جهان)

قدرت نظامی چین؛ اعداد و ارقام (چین/سوم جهان)

قدرت هوایی (تعداد)

قدرت هوایی چین شامل هر دو نوع هواگرد های ثابت بال و هواگرد های گردنده بال از کمپانی های مختلف می شود.

- شمار کل پرنده های جنگی: 2،942

- جنگنده ها: 1،230

- هواگرد های ثابت بال ویژه ی حمله ی هوایی: 1،385

- هواپیما های ویژه ی حمل و نقل: 782

- هواپیما های آموزشی: 352

- بالگرد ها: 802

- بالگرد های جنگنده: 200

 قدرت نظامی چین؛ اعداد و ارقام (چین/سوم جهان)

قدرت نظامی چین؛ اعداد و ارقام (چین/سوم جهان)

قدرت دریایی (تعداد)

کل توان نیروی دریایی در لیست زیر شامل شامل کشتی های جنگی بوده که خود متشکل از ناو های هواپیما بر، ناوچه ها، ناوشکن ها، ناوچه های سبک، شناور های گشتی، کشتی های پشتیبان آب خاکی و ناوچه های آب خاکی یا نیرو پیاده کن است. کشتی های امدادی نیز در این تقسیم بندی جای می گیرند. مجموع قدرت نیروی دریایی روسیه شامل تمامی این تجهیزات فعال می شود که در این قسمت تعدادی از مهمترین ها لیست شده است:

- کل توان نیروی دریایی: 714

- ناو های هواپیما بر: 1

- ناو های محافظ: 48

- ناوشکن ها: 32

- ناوچه های سبک: 26

ناوچه های سبک به عنوان یکی از مهم ترین بخش های ناوگان دریایی به شمار می رود، با این حال این دسته ناوچه های جنگی تنها در نیرو های دریایی کوچک تر دنیا یافت می شوند.

- زیر دریایی ها: 68

- کشتی های دفاع ساحلی: 138

 قدرت نظامی چین؛ اعداد و ارقام (چین/سوم جهان)

قدرت نظامی چین؛ اعداد و ارقام (چین/سوم جهان)

منابع (bbl/day)

با وجود تمام پیشرفت های حاصله در حیطه ی تکنولوژی و حضور در میادین جنگی، نفت و مواد نفتی همچنان حیات بخش نیرو های جنگ و مهم ترین پشتیبان اقتصادی آن محسوب می شوند.

- تولید نفت:  bbl/day4،189،000

- مصرف نفت:  bbl/day10،120،000

- ذخایر نفتی تایید شده:  bbl/day24،650،000،000

اعداد بالا براساس واحد بشکه در روز خوانده می شوند اما باید توجه داشت: شاخص تولید و مصرف بشکه ای نفت در آمریکا که مخفف آن به صورت bbl نشان داده می شود، واحدی در حجم است که مقیاس استاندارد جهانی ندارد. در آمریکا یک بشکه نفت معادل 42 گالن آمریکایی بوده که خود برابر 159 لیتر است.

 

تدارکات (تعداد و کیلومتر)

از جمله پر اهمیت ترین فاکتور هایی که در تمامی جنگ ها باید مد نظر قرار گیرد، محاسبات است. محاسبات دقیق منجر به آماده سازی کامل ترین تدارکات لازم خواهد شد.

- نیروی کار: 804،200،000

- کشتی های تجاری: 2،030

- بنادر و پایانه های مهم: 15

- پوشش جاده ای: 3،860،800 کیلومتر

- پوشش راه آهن: 86،000 کیلومتر

- فرودگاه های قابل استفاده: 507

 

وضعیت مالی (دلار)

صرف نظر از تعداد نیرو ها و یا تجهیزاتی که در اختیار آن ها قرار می گیرد، بودجه ای که صرف عملیات های جنگی می شود، نخستین عامل تعیین کننده در پیروزی و یا شکست خواهد بود.

- بودجه ی دفاعی: 155،600،000،000 دلار

- بدهی خارجی: 949،600،000،000 دلار

- ذخایر ارزی خارجی و طلا: 3،217،000،000،000 دلار

- برابری قدرت خرید: 18،090،000،000،000 دلار

 

جفرافیا (کیلومتر)

فاکتور های جغرافیایی مختلف، بالقوه می توانند بر توان دفاعی یک کشور و نتیجه ی جنگ تاثیر گذار باشند.

- مساحت مربع زمین: 9،596،961 کیلومتر

- خط ساحلی: 14،500 کیلومتر

- مرز مشترک: 22،457 کیلومتر

- راه های آبی: 110،000 کیلومتر

 

لازم به ذکر است که هیچ گونه اطلاعاتی از سلاح ها و تجهیزات هسته ای چین در این لیست آورده نشده است.

علت اتمام حجم بسته‌های اینترنتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک کارشناس نرم‌افزار مهم‌ترین علت اتمام حجم بسته‌های اینترنتی کاربران را دانلود خودکار فایل‌های تصویری و ویدئویی در تلگرام و آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های گوشی دانست و راه جلوگیری از این موضوع را غیرفعال کردن این قابلیت‌ها در تنظیمات اعلام کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، غفاری با اشاره به اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نبود حجم خوری اینترنت در عین شکایت کاربران در این خصوص اظهار کرد: این‌که مردم تصور می‌کنند حجم اینترنت‌شان زودتر از گذشته تمام می‌شود، بخشی به این دلیل است که سرعت اینترنت نسبت به قبل بسیار زیاد شده است و افزایش سرعت باعث می‌شود دانلود فایل‌ها زودتر انجام شود و بدین ترتیب حجم اینترنت نیز زودتر تمام می‌شود.
 
وی ادامه داد: مشکل عمده دیگر این است که در تلگرام تنظیماتی مبنی بر لود شدن خودکار فایل‌های تصویری و ویدئویی وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود حتی اگر فایل‌هایی در تلگرام وجود داشته باشد که کاربران نخواهند آنها را باز کنند، این فایل‌ها به‌صورت خودکار دانلود شده و از حجم اینترنت استفاده کنند.
 
این کارشناس نرم‌افزار تلفن همراه همچنین آپدیت خودکار برنامه‌های تلفن همراه را یکی دیگر از دلایل مصرف اینترنت دانست و گفت: تنظیمات برخی از گوشی‌ها به این صورت است که برنامه‌های نرم‌افزاری را به صورت خودکار به روزرسانی می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود آپدیت برنامه‌ها با استفاده از مصرف حجم دیتای موبایل انجام شود.
 
غفاری درباره تصور مردم مبنی بر اتمام زودهنگام حجم بسته اینترنتی توضیح داد: این کار در اپراتورها توسط ماشین انجام می‌شود و برای ماشین هم مشخص شده که چه میزان حجم به کاربران اختصاص دهد. بنابراین این‌طور نیست که ماشین دستکاری شده و برای برخی از کاربران حجم اینترنت را زودتر از موعد تمام کند.
 
وی با ذکر توصیه‌هایی برای جلوگیری از اتمام حجم اینترنت، بیان کرد: مردم باید اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های گوشی را از مبادی رسمی دانلود کنند. زیرا زمانی که اقدام به دانلود این برنامه‌ها از سایت‌های غیرمعتبر می‌کنند، عواقبی مانند آلوده شدن به ویروس که اتمام حجم اینترنت را در پی دارد خواهد داشت.
 
این کارشناس نرم‌افزار تلفن همراه همچنین خاطر نشان کرد: از آنجایی که کاربران ایرانی در حال حاضر استفاده بسیار زیادی از اپلیکیشن‌ تلگرام دارند، باید در بخش تنظیمات این برنامه، دانلود خودکار فایل‌های تصویری و ویدئویی را غیرفعال کنند، زیرا این موضوع تاثیر بسیار زیادی در مصرف حجم اینترنت آنها دارد.
 
غفاری درباره‌ی به‌روزرسانی برنامه‌ها نیز توضیح داد: همچنین کاربران می‌توانند در بخش تنظیمات گوشی‌های هوشمند خود، آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های مختلف را غیرفعال کنند.

صبحانه چربی سوز شکم

|
0 دیدگاه

اگر به دنبال یک دستور ساده برای لاغر شدن شکم و پهلو هستید این صبحانه چربی سوز شکم را حتما امتحان کنید.

صبحانه چربی سوز شکم

کسانی که درگیر رژیم غذایی و چاقی و لاغری بوده اند می‌دانند که صبحانه مهمترین وعده غذ ایی است. و نخوردن و حذف آن تاثیرات بسیار بدی روی بدن می گذارد. برای اینکه یک صبحانه عالی و چربی سوز داشته باشید ما یک دستور فوق العاده داریم.

این صبحانه علاوه بر آنکه تمام مواد مغذی و مورد نیاز بدن در صبح را دارد برای از بین بردن چربی های شکمی بسیار مفید است کافیست برای مدتی این صبحانه را بخورید تا ببینید چطور سایز کمر خود را کمتر و کمتر می‌کنید. این صبحانه چربی سوز شکم تنها با وجود داشتن مواد مغذی و معدنی کافی یک خوبی دیگر هم دارد و آن اینکه با مصرف مدام آن در رشد مو هم تاثیر می گذارد.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و متابولیسم را بالا می‌برد.

همچنین این صبحانه چربی سوز شکم خاصیت سم زدایی بالایی دارد و و شکم را از انواع سموم پاکسازی می‌کند. و در آخر اینکه سیستم چربی سوزی بدن را فعال می‌کند و وزن بدن را نرمال می‌کند بهترین قسمت ماجرا این است که با مصرف یک ماه از این صبحانه به طور مسلم از ۲ تا ۳ کیلوگرم از چربی های دور شکم و پهلو می‌سوزد. به این دستور صبحانه چربی سوز اعتماد کنید و و از آن لذت ببرید.

مواد مورد نیاز برای صبحانه چربی سوز شکم

۵تا ۷ آلو بخارای گوشتی

۳۰۰ میلی لیتر کفیر

یک قاشق غذاخوری پودر تخم کتان

۲ قاشق غذاخوری جو پرک

۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

روش تهیه:

همیشه صبحانه اتان را از شب قبل آماده کنید. آلوها را با ۱۰۰ میلی لیتر آب جوش بپوشانید و بگذارید ۱۵ دقیقه به حال خودشان بمانند.

مواد خشک جو پرک، کاکائو و تخم کتان را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. کفیر را خوب مخلوط کنید وبه ترکیب اضافه کنید. آلوها را می توانید در مخلوط کن بریزید و پوره کنید یا در آب له کنید و به ترکیب اضافه کنید همه چیز را خوب مخلوط کنید و در یخچال بگذارید برای فرد ا صبح آماده شود. صبح روز بعد از صبحانه لاغری و چربی سوزتان لذت ببرید.

نکته: ممکن است دو روز اول یک احساس عجیب در شکم خود داشته باشید یا صدای قار وقور شکم زیاد شده باشد نگران نباشید بعد از دو روز از بین می‌رود و سیستم گوارشی بدن فعالیت خودش را به نحو احسن ادامه خواهد داد. حتی چند روز اول ممکن است مدفوع زیاد داشته باشید ویا دچار اسهال شوید. همه اینها در روزهای اول از بین می رود و روده خود به خود پاکسازی می‌شود.

ادامه بدهید تا بعد از یک ماه به نتیجه خوبی برسید.

دعوت 10 فرنگی‌کار جوان خوزستانی به اردوی تیم ملی

از سوی کادر فنی تیم ملی 10 نفر از کشتی گیران آینده‌دار خوزستانی برای حضور در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان فرا خوانده شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، از سوی کادر فنی تیم ملی 10 نفر از کشتی‌گیران آینده‌دار خوزستانی برای حضور در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان فرا خوانده شدند.

استان خوزستان که مهد و مرکز کشتی فرنگی کشور به حساب می‌آید همواره در ترکیب تیم‌های ملی پایه تا بزرگسال این رشته از سهم بالای ملی‌پوشان برخوردار بوده است.

برای این اردو از استان خوزستان در اوزان 50 کیلوگرم پویا دادمرز از شهرستان ایذه و علی یاری‌زاده از شهرستان اندیمشک؛ در وزن 55 کیلوگرم بهنام عبدولی از شهرستان اندیمشک؛ در وزن 60 کیلوگرم حامد تاب از شهرستان بهبهان و یوسف حسینوند فتحی از شهرستان دزفول؛ در وزن 66 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد از شهرستان اندیمشک و حسین اسدی از شهرستان ایذه؛ در وزن 74 کیلوگرم محمد شربی نیازی از شهرستان اندیمشک؛ در84 کیلوگرم نیز آرمان علیزاده از شهرستان اندیمشک و در وزن 120 کیلوگرم نیز امین میرزازاده از شهرستان گتوند به تیم ملی دعوت شدند.

مهرداد اسفندیاری‌فر از شهرستان اندیمشک نیز به عنوان مربی در کنار این ورزشکاران در اردو حضور خواهد داشت.

تشنج در جلسه کانون پیشکسوتان آبادان

/نشستی که منجر به انحلال تنها نماینده فوتبال ساحلی خوزستان در لیگ برتر شد

پس از مسائلی که در کانون پیشکسوتان فوتبال آبادان برگزار شد، مدیر عامل باشگاه شهید جهان‌نژادیان تصمیم به انحلال تیم فوتبال ساحلی این باشگاه گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری فارس خوزستان از آبادان، در نشستی که شب گذشته در کانون پیشکسوتان آبادان برگزار شد، مدیرعامل باشگاه شهید جهان‌نژادیان آبادان به عنوان تنها نماینده استان خوزستان در لیگ برتر فوتبال ساحلی برای بررسی مشکلات این تیم در این جلسه حاضر شد.

این نشست که که در حضور رئیس هیات فوتبال آبادان نیز اداره می‌شد، سرانجام به تشنج کشیده شد، دو نفر از اعضای کانون در پاسخ به ایراد مشکلات باشگاه شهید جهان‌نژادیان، عنوان کردند که مشکلات این باشگاه ارتباطی به ما ندارد و وظایف ما در قبال رسیدگی به پیشکسوتان فوتبال است و نه فوتبال آبادان.

مدیرعامل باشگاه شهید جهان‌نژادیان در ارتباط با این اتفاق به خبرنگار فارس گفت: درجلسه کانون پیشکسوتان ابادان حضور داشتم و پیرامون مشکلات تیم فوتبال ساحلی مطالبی گفتم که انتظار حمایت داشتم اما آقایان گودرزی عضو هیات مدیره کانون پیشکسوتان و مدیر عامل اسبق صنعت نفت و رضا کاملی مسئول روابط عمومی کانون اشاره کردند که مشکلات باشگاه‌داران و فوتبال ساحلی به کانون ارتباط ندارد.

وی ادامه داد: پس از گذشت دقایقی از جلسه، مسؤول روابط عمومی کانون به حاضران اشاره کرد که رئیس هیات فوتبال آبادان به نشست دعوت شده و اگر شخصی سوالی دارد ایشان جوابگو خواهد بود، در این زمان برخی از پیشکسوتان مشکلاتی را گفتند و برخی نیز مثل اقایان شاه‌غریب و بشاگردی و بزمه سوال اصولی پرسیده و از ریس اداره ورزش و جوانان آبادان سوال فنی کرده که شما چه برنامه‌ای برای فوتبال دارید و برخی دیگر مثل سعید سلامات سوال نکردند با توجه به گلایه‌هایی که داشتند، حرمت را نگه داشتند.

مدیرعامل باشگاه شهید جهان‌نژادیان تصریح کرد: اما مسؤول روابط عمومی کانون گویی فضا را برای اعتراض مکرر یکی از اعضای حاضر باز گذاشته بود و هیچ‌گونه تذکری به وی داده نشد، اما ما تا صحبت می‌کردیم  تذکر می‌گرفتیم.

جهان‌نژادیان با اشاره به گریستن رئیس هیات فوتبال آبادان در این جلسه بابت صحبت‌های نسنجیده یکی از اعضا، عنوان کرد: تا جایی که از نزدیک شاهد خدمات شاملی بوده‌ام، از  مسئول روابط عمومی کانون پیشکسوتان گلایه کردم که  به‌جای حضور در مسابقات باشگاه‌ها چرا اقا رئیس هیات را دعوت کردید و به عنوان سیبل قرار داده‌اید.

وی یادآور شد: در این زمان بود که مسئول روابط عمومی کانون پیشکسوتان با سرعت فراوان به‌طرف اینجانب حمله‌ور شد و علیرغم حضور بزرگان در این مجلس، بنده را مورد ضرب و شتم قرار داد که با این وجود بعد از وساطت بزرگان گذشت کردم، اما خارج از کانون نامبرده در حضور برخی اعضا و حاضران، مجددا من را تهدید کرد.

مدیرعامل باشگاه شهید جهان‌نژادیان در ادامه گفت: ظاهرا برخی اعضای کانون از کمک‌های ناچیز صورت گرفته به تیم لیگ برتری فوتبال ساحلی آبادان ناراحت بودند، نخست اینکه به تیم من هیچ کمکی نشده است و رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان صراحتا اعلام  کرد که در فصل گذشته تنها هزینه چند سفر این تیم تقبل شده است، دوم اینکه چرا این آقایان زمانی که به تیم‌هایی همچون نفت مسجدسلیمان، استقلال خوزستان کمک شد ناراحت نشدند؟

جهان‌نژادیان تصریح کرد: 10 سال است که شخصا هزینه‌های سرسام آور این تیم لیگ برتری را پرداخت می‌کنم و به هر دری زدم تا تنها نماینده استان خوزستان را در لیگ حفظ کنم، اما حالا متوجه می‌شوم که همین آقایان بودند که نزد فرماندار و سازمان منطقه آزاد و شورای شهر و سایر مسئولان می‌رفتند و مانع از کمک به تیم فوتبال ساحلی می‌شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هر صورت بنده از کلیه فعالیت‌های ورزشی پس از گذشت پانزده سال تیم‌داری انصراف داده و

انحلال تیم فوتبال ساحلی را اعلام می‌دارم تا آقایان مورد اشاره، پاسخگوی هواداران فوتبال ساحلی و زمین‌های چمن و مدارس فوتبال باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در شهری که فوتبالش به قدمت بالا و افتخارات بی‌اندازه خود می‌بالد، شایسته نیست در نشست پیشکسوتانی که وارث این قدمت هستند چنین اتفاقاتی رخ دهد.

در خصوص مشکلات تیم فوتبال شهید جهان‌نژادیان نیز بارها در سرویس ورزشی خبرگزاری فارس استان خوزستان اخبار و گزارش‌هایی منتشر شد که این تیم تنها در چند برهه از زمان مورد حمایت حداقلی قرار گرفت و خود را در لیگ برتر حفظ کرد.

همچنین کانون پیشکسوتان آبادان دارای حرمت و عزت خاصی نزد اهالی فوتبال در کشور است و صلاح نیست این‌گونه مسائل در محافل دیگری باز شده و به آم دامن‌ زده شود.

بدون شک تشنج‌های ایجاد شده در این نشست حاصل دلسوزی و دغدغه‌های اهالی فوتبال بوده است و پس از آن دو طرف نسبت به مسائلی که در این نشست صورت گرفته ناراحت هستند.

امید که به تعامل و حس مسؤولیت پذیری تمامی اقشار در ورزش، مشکلات بی‌شمار رشته‌ها از جمله فوتبال افول کرده و در راستای بهبود اوضاع فوتبال و سایر رشته‌ها گام‌های بهتری برداشته شود.

از هوای ابری تا پیش‌بینی بارش باران پراکنده

با توجه به ابری شدن هوای استان خوزستان پیش‌بینی‌ها حکایت از بارش‌های پراکنده تا روز آینده دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، از چند روز پیش تاکنون هوای ابری به اصلی‌ترین پدیده آسمان بسیاری از مناطق استان تبدیل شده است.
با وجود اینکه روزهای زیادی از آخرین بارش در سطح استان می‌گذرد انتظارها برای باریدن باران بهاری ادامه دارد و کشاورزان امیدوارند این باران زمینه برداشت یک محصول بسیار مناسب باشد.
با این وجود پیش‌بینی‌ها برای امروز و فردا حکایت از بارش پراکنده در برخی از شهرستان‌های استان دارد.
هرچند که از روزهای پیش تاکنون این سامانه قبلی بارش آنچنان نیز نداشته است.

چشم‌ها خیره به شهرآورد خوزستان/ روز نجات نفت آبادان

در فاصله دو هفته مانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر، تیم‌های خوزستانی با خیالی آسوده به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری فارس خوزستان از اهواز، هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال، از فردا با دیدار دو تیم پرسپولیس و پدیده در ورزشگاه آزادی پیگیری خواهد شد.

در حالی که تکلیف قهرمان لیگ روشن شده و در انتهای جدول نیز، ماشین‌سازی تبریز بار سفر را بسته است، سایر تیم‌های در بالا و پایین جدول در اندیشه رهایی از وضعیت موجود خود هستند.

در ادامه این پیکارها، در روز پنجشنبه گسترش فولاد میزبان نفت تهران خواهد بود تا دایی و یارانش آخرین تلاش‌ها را برای گرفتن سهمیه به کار ببندند، همچنین ذوب‌آهن نیز برای گرفتن سهمیه در خانه به مصاف تیم سقوط کرده و بی‌انگیزه ماشین سازی خواهد رفت تا شاید بتواند جزو آسیایی‌های فصل آینده باشد.

همزمان با این دیدار‌ها صبای قم که در لبه پرتگاه قرار دارد پس از یک باخت مایوس کننده در آزادی مقابل استقلال، حال سپاهان را در مقابل دارد، صبا در صورتی که اشتباه کند، جای خود را به سیاه‌جامگان جنگنده خواهد دادو مسافر لیگ یک می‌شود.

در دیگر دیدار این هفته، سیاه‌جامگان با اکبر میثاقیان به مصاف پیکان خواهد رفت و ضمن اینکه در اندیشه برد مقابل پیکان است، نیم‌نگاهی به ورزشگاه یادگار امام قم نیز دوخته است تا خود را از منطقه خطر دور کند.

تراکتورسازی  نیز با امیر قلعه نویی در یادگار امام تبریز انتظار یاران منصوریان را می‌کشد تا یکی دیگر از مهیج‌ترین دیدارهای لیگ را به نمایش بگذارند، این بهترین فرصت برای تراکتورسازان است تا خود را به رده دوم برسانند.

اما در ورزشگاه انقلاب کرج، دو تیم همسایه جدولی سایپا و نفت آبادان به مصاف هم خواهند رفت تا احتمالا جدول را در نیمه پایینی دچار تغییرات کنند.

نفتی‌ها که خیال راحتی از بابت بقا دارند، در اندیشه توقف سایپا در خانه هستند تا خیال همه را از بابت ماندن در لیگ راحت‌تر کنند.

نفت آبادان که یک فصل کابوس‌وار را پشت‌سر گذاشت و هزینه‌ زیادی بابت بازیکنانی که به کار این تیم نیامدند پرداخت، حال قصد دارد با اهرم تدافعی که در چنگال فیروز کریمی است، سه مسابقه انتهایی لیگ را نیز به سلامت پشت سر گذاشته و برای هواداران خود پیام‌آور شادی از بابت بقا در لیگ باشد.

نفت در این دیدار ممشلی، گوی هیان کیم و شادکام را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت تا فیروز کریمی در اندیشه جایگزین مناسب برای این سه بازیکن باشد، برای نفت که مدت‌هاست از کم‌تاثیری شادکام رنج برده، این بهترین فرصت است تا مهره دیگری به جای آزمون دهد.

دیدار دو تیم سایپا و نفت آبادان را در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال، حمید حاج ملک سوت خواهد زد، این دیدار از ساعت 17 و 45 دقیقه در ورزشگاه انقلاب کرج آغاز خواهد شد.

در دیگر دیدار نمایندگان خوزستان در این آوردگاه، دو تیم سرخابی شهر اهواز همزمان با سایر دیدارها در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم خواهند رفت.

فولادی‌ها که به همراه سعداوی فصلی نه‌چندان خوب را سپری کردند، در این اندیشه به سر می‌برند که سرانجام فصل جاری را به اتمام رسانده و برای بستن تیمی مناسب برای فصل آینده تلاش کنند.

برای فولاد به مرابت نتیجه این دیدار مهم‌تر از استقلال است، چرا که رتبه دو رقمی برای قرمز‌های شهر اهواز بسیار دور از ذهن و در کارنامه سعداوی یک نمره منفی به شمار خواهد رفت.

استقلال خوزستان نیز که این روزها حال و روز خوشی ندارد و در پیچ و خم مشکلات مالی به سر می‌برد، گرچه نتیجه این دیدار چندان تاثیری در روند و جایگاه این تیم نخواهد داشت، اما بالطبع آبی‌های شهر اهواز تا اینجای کار نیز دست به کار بزرگی زده‌اند و نمی‌خواهند نتیجه زحمات یک فصل پر مشقت خود را با بی‌انگیزگی بدهند.

انتظار می‌رود تقابل دو تیم سرخابی شهر اهواز از زیبایی لازم برخوردار باشد، اما به سبب برگزاری این دیدار در یک ساعت هوای گرم خوزستانی، روی استقبال تماشگران تاثیر منفی خواهد داشت، احمد صالحی عهده‌دار  قضاوت در شهرآورد خوزستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، از هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال، صنعت نفت آبادان در کرج به مصاف سایپا خواهد رفت و دو تیم استقلال خوزستان و فولاد در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم خواهند رفت، تمامی این دیدارها راس ساعت 17 و 45 آغاز خواهد شد.

رژه نیروهای مسلح خوزستان برگزار شد

رژه نیروهای مسلح خوزستان همزمان با روز ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همزمان با روز ارتش و همراه با تمام تمام نقاط کشور ویژه برنامه‌های این روز انجام شد.
نیروهای مسلح استان خوزستان در رژه امروز توان دفاعی و زرهی خود را به نمایش گذاشتند.
رژه خودرویی و موتوری؛ نمایش ادوات زرهی و دفاعی سنگین و نیمه سنگین؛ رژه چتربازان و پریدن از بالگرد از دیگر برنامه های انجام شده بود.
انتهای پیام/72026/

گزارش فارس از رژه ارتش در 29 فروردین

مردم تهران تصاویر پرواز عقاب‌ها را ثبت کردند+تصاویر

خبرگزاری فارس: مردم تهران تصاویر پرواز عقاب‌ها را ثبت کردند+تصاویر

جمعی از مردم تهران برای تماشای جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در نزدیک مهرآباد جمع شده و از با عقاب‌های نهاجا عکس یادگاری گرفتند. این پرنده‌ها یکی از مهمترین بخش‌های رژه 29 فروردین را اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، رژه بزرگ ارتش صبح امروز همچون سال‌های قبل با حضور رئیس جمهور و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح به مناسبت 29 فروردین ماه (روز ارتش و تجلیل از فداکاری‌های نیروی زمینی) در جوار حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

29 فروردین ماه روز تکریم از دلاورمردی ها و رشادتهای پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سایه حمایت های بی دریغ حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پشتیبانی های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور اعلام کردند.ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه انجام این وظیفه مقدس بیش از 48 هزار شهید و 2000 هزار جانباز و آزاده تقدیم کرد و نقش موثری را در کسب پیروزی های ملت ایران و همچنین شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.

این مراسم اندکی با تاخیر در ساعت 8:40 دقیقه شروع شد و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، امیر سرلشکر علی شهبازی فرمانده سابق ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر حبیبیان رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، سردار حسین دهقان وزیر دفاع، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و حجت الاسلام محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آن حضور داشتند.

رئیس جمهور نیز دقایق کوتاهی به ایراد سخنرانی پرداخت. (اینجا را کلیک کنید)

از نکات جالب این مراسم، عدم حضور حسین فریدون برادر رئیس جمهور در جایگاه ویژه بود.

رسم بر این است که تنها فرماندهان و مسئولان عالیرتبه نیروهای مسلح در مراسم‌های رژه روز ارتش و 31 شهریور در این جایگاه در کنار رئیس جمهور می‌ایستند اما در برخی رژه های قبل شاهد حضور نامتعارف برادر رئیس جمهور نیز بودیم که این امر امروز به چشم نخورد.

سمت راست جایگاه، وابستگان نظامی کشورهای خارجی و دیگر مسئولان نیروهای مسلح و سمت چپ نیز میهمانان دیگر ازجمله خانواده معظم شهدا نشسته بودند.

در پایان سخنرانی روحانی، جنگنده‌های نیروی هوایی از جمله جنگنده‌های F-4 (فانتوم)، RF-4 (شناسایی)، F-5 (تایگر)، سوخو24، میگ29، F-14 (تامکت) و صاعقه به همراه هواپیماهای C130 (هرکولس) و تانکر سوخت‌رسان بوئینگ707 از مقابل جایگاه عبور کردند.

رژه جنگنده‌ها بر خلاف دوره‌های قبل 2 مرتبه انجام شد و عکاسان و فیلمبرداران خبری این فرصت را پیدا کردند تا از این عقابان تیز پرواز بر فراز حرم امام خمینی(ره) تصویربرداری کنند.

همزمان با رژه جنگنده‌ها و با پایان سخنرانی رئیس جمهور، یگان‌های پیاده نیروهای سه گانه و قرارگاه پدافند هوایی به انجام رژه پرداختند و در آن سوی میدان، 53 فروند از بالگردهای هوانیروز ازجمله بالگردهای کبرا، شینوک، 214 و 206 از مقابل جایگاه رژه رفتند.

چتربازان تیپ 65 هوابرد نزاجا (نوهد) هم با پرش از هواپیماها به اجرای برنامه پرداختند.

با پایان رژه یگان‌های پیاده، رئیس جمهور میدان را ترک کرد و سرلشکر باقری به عنوان مقام ارشد در جایگاه ویژه ایستاد.

سامانه موشکی برد بلند S300، موشک های صیاد (مورد استفاده در سامانه موشکی تلاش)، ماکت‌های زیرسطحی‌ها و شناورهای موشک انداز نیروی دریایی، رادارهای بومی ساخته شده در قرارگاه پدافند هوایی، سامانه موشکی S200، تسلیحات رزم زمینی نظیر تک تیرانداز شاهر و تیربار اخگر، خودروهای تاکتیکی، شناورهای تندروی تکاوران نیروی دریایی، انواع تانک‌ها و نفربرهای زرهی، تسلحیات هواپایه، اژدر، موشک‌های پدافند هوایی هاوک و... ازجمله تجهیزاتی بودند که در رژه امروز به نمایش درآمدند.

تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی با حضور در مراسم امروز رژه روز ارتش را پوشش خبری دادند.

یکی از نکات حاشیه‌ای مراسم امروز که البته در نقطه دیگری از تهران رخ داد، حضور جمع زیادی از مردم در غرب تهران و در نزدیکی فرودگاه مهرآباد بود که به تماشای  نشست و برخاست جنگنده‌های نیروی هوایی پرداختند.

پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای نیروی هوایی یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های رژه نیروهای مسلح چه در 29 فروردین و چه در 31 شهریور است.

جاذبه‌های توریستی خوزستان + عکس

سرسبزی بی‌وصف شهرستان ایذه در فصول مختلف سال و آرامش بهاری در سبزه زاران دیار منگشت و سفیدکوه، آرامش روحی را به دل و افکار هر فرد طبیعت‌دوست نثار می‌کند.

سرزمین حاصلخیز ایذه غرق در کوه‌های زاگرس جنوب غرب، همواره محل مناسبی برای رشد و پرورش گونه‌های مختلف گیاهی و کشاورزی بوده است.

سرسبزی بی‌وصف این شهرستان در فصول مختلف سال و آرامش بهاری در سبزه زاران دیار منگشت و سفیدکوه، آرامش روحی را به دل و افکار هر فرد طبیعت‌دوست نثار می‌کند.

با حرکت در مسیر سبزه‌زاران به‌سمت غرب شهرستان ایذه، در 45 کیلومتری مرکز شهرستان سرزمین رنگ دیگری به‌خود می‌گیرد و سبزه به گل آراسته می‌شود.

چشمه‌های جوشان سیاه چال تا بوی باغستان‌های مهرنان، همه حس آرامش بخشی است که از بالای این سرزمین با اقلیم جغرافیایی خاصش به‌چشم می‌خورد.

سوسن

سوسن دشت آرامش‌بخش شقایق‌هایی است که با نوای بلبل و برق درخشان آفتاب بر برگ پونه و گندم چشم را به حیرت و دل را به آرامش روحانی وصف‌ناپذیری می‌رساند.

گام نهادن در مسیر گندم‌زاران، میان چشمه‌ساران و زلال آبشاران تا بوی کارون خروشان همه برخاسته از خاکی‌ است که نه تنها نامش سوسن، بلکه بو و عطرش سوسن‌وار و همچون بوی برنج خاصش است.

از گورستان شیرهای سنگی دوپک که آرام در میان دشت، گذشت زمان را نشان می‌دهد تا پل سریا که کارون را در دهانه خود به سخره گرفته است.

طبیعت بی‌وصف شیمن با جاده خاص کوهستانی و پر پیچ و خمش تا مقبره دانیال و باغات اطرافش در روستای ثریا که چیزی شبیه «ماسوله» در شمال کشور را در ذهن تداعی می‌کند.

ثریا «ماسوله خوزستان»

با حرکت در سراشیبی‌های جاده سوسن و در سمت چپ جاده دو راهی انتهای گردنه‌ها، با وارد شدن به روستای زیبای ده‌شیخ و گذشتن از آن تا ساحل کارون و رد شدن از آب کارون با قایق، به باغات انار و انجیر روستای ثریا می‌رسیم.

از میان باغات که سر به آسمان بالا می‌آوریم روستای ثریا با ساختار ویژه خود، ماسوله در شمال کشور را در ذهن ما تداعی می‌کند و خانه‌های پر از صفا و گلی چشم را نوازش و فرد را به حیرت وا می‌دارد.

هر چه از زیبایی‌ها و حس بی‌وصف در منطقه سوسن سخن آوریم زمان کم می‌آورد و چشم و لنز دوربین هم برای ثبت نقطه به نقطه آن محو زیبایی‌هایش می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری و توریستی خوزستان + عکس

جاذبه‌های گردشگری و توریستی خوزستان + عکس

جاذبه‌های گردشگری و توریستی خوزستان + عکس

جاذبه‌های گردشگری و توریستی خوزستان + عکس

جاذبه‌های گردشگری و توریستی خوزستان + عکس

جاذبه‌های گردشگری و توریستی خوزستان + عکس

جاذبه‌های گردشگری و توریستی خوزستان + عکس

جاذبه‌های گردشگری و توریستی خوزستان + عکس

منبع: فارس

سد و نیروگاه شهید عباسپور، برترین اداره ایمنی شهرستان مسجدسلیمان شد

 "سید حمید صالحی" مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سد و نیروگاه شهید عباسپور که به همراه مسئول کمیته ایمنی و بهداشت این سد در همایش معرفی برترین کمیته های حفاظت فنی و ایمنی اداره کار و امور اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان حضور داشت، تندیس و لوح تقدیر برترین کمیته حفاظت فنی و ایمنی شهرستان مسجد سلیمان را از دست ریاست اداره کار و امور اجتماعی این شهرستان دریافت کرد.

صالحی پس از این همایش در دیدار با رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان گفت: مهم ترین اصل ورود به محیط های کاری رعایت اصول و قوانین ایمنی است که در جریان آن، فرد با رعایت این اصول علاوه بر حفاظت از جان خود و پیشگیری از بروز حوادث ناخوشایند، در فضایی سالم و آرام تمام و کمال در خدمت اداره و امور شغلی خود بوده و به فعالیت خواهد پرداخت.

وی افزود: رعایت اصول ایمنی و بهداشت در محیط کار به صورت یک اصل جدا نشدنی از کار در تمامی نقاط سد و نیروگاه شهید عباسپور رعایت شده و در جریان انجام فعالیت های کاری در تمامی ادارات شرکت در میان کارکنان نهادینه و به اجرا در آمده است.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور ضمن تقدیر از تلاش های مسئول ایمنی و بهداشت این شرکت اظهار داشت: اجرای برنامه های مختلف آموزشی، نصب تابلوهای ایمنی، بهداشتی، سرکشی و گزارش گیری روزانه اداره ایمنی از بخش های مختلف اداری و فنی شرکت موجب شده تا سد و نیروگاه شهید عباسپور امروز به عنوان یک الگو در بین سایر ادارات شهرستان قرار گیرد و در سال های اخیر رتبه های مختلفی در بخش ایمنی و حفاظت فنی کسب کند.

"گودرز مهدی پور" مسئول اداره ایمنی سد و نیروگاه شهید عباسپور نیز طی سخنانی ضمن تبریک این عنوان به تمامی کارکنان ساعی سد و نیروگاه شهید عباسپور گفت: همکاری، پیگیری و مساعدت مدیرعامل شرکت و رعایت قوانین از سوی همه همکاران، موجب کسب موفقیت های اخیر شده است.

پویانفر رییس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان نیز در زمینه رعایت اصول ایمنی و حفاظت فنی گفت: کسب عنوان نخست چهارمین همایش برترین کمیته های حفاظت فنی و ایمنی شهرستان مسجدسلیمان برای دومین سال متوالی توسط سد شهید عباسپور در بین شرکت های بزرگ داخلی و خارجی که در این شهرستان مشغول به کار هستند، این امیدواری را ایجاد خواهد کرد که این شرکت در ادامه همین روند رو به رشد بتواند حرف های زیادی در سطح استان و کشور برای گفتن داشته باشد.

چهارمین همایش معرفی برترین کمیته های حفاظت فنی و ایمنی ادارات شهرستان مسجدسلیمان با اهدای تندیس و لوح افتخار به سد و نیروگاه شهید عباسپور به کار خود پایان داد.

منبع: تابناک

93درصد از داوطلبان انتخابات شورای شهر در هیات اجرایی تایید شدند

به گزارش تابناک خوزستان ؛دکتر نبی اله خون میرزائی سرپرست فرمانداری این شهرستان در خصوص تایید صلاحیت داوطلبان شورای شهر گفت:از مجموع 751 نفر ثبت نامی  11نفر انصراف دادند، 688 نفر تایید و 52 نفر دیگر رد صلاحیت شدند.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز ادامه داد: 25 نفر از داوطلبان بعلت نقص مدارک مورد نیاز ،10نفر بعلت نداشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز و 27نفردیگر نیز به علت موضوعات استعلام های مراجع چهارگانه رد صلاحیت شدند.

دکتر خون میرزائی گفت: برنامه زمان بندی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا دراین شهرستان درحال انجام است.

وی همچنین از تشکیل هیات اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد و گفت: فرایند انتخابات ریاست جمهوری نیز طبق برنامه ریزی در حال انجام است.

پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.

منبع: تابناک

خریداری زمین سوری ها توسط ترکیه؛ اشغالگری به سبک رژیم صهیونیستی

ترکیه از آغاز بحران در سوریه تاکنون سیاست ها و اقدامات زیادی را برای دستیابی به اهداف خود در این کشور اجرا کرده است. حمایت های نظامی و سیاسی از معارضان و تروریست ها و مداخله نظامی و اشغال مناطق شمالی سوریه بخشی از از اقدامات آنکارا در بحران سوریه بوده است. اما به تازگی گزارش ها حاکی از آن است که این کشور به سبک و روش اسرائیلی ها در حال خرید زمین های مردم واقع در شهر الباب هستند.
 

به گزارش «تابناک» به نقل از العالم، مقامات ترکیه با پرداخت مبالغ هنگفت در شهر الباب، زمین ها و املاک شهروندان را خریداری می‌کنند.

یکی از سرکرده های گروه های مسلح و افسر فراری از ارتش سوریه تأکید کرد: مقامات ترکیه در مقابل پرداخت مبالغ هنگفتی به شهروندان سوری در شهر الباب در حومه شمالی استان حلب، اقدام به خرید زمین ها و املاک شهروندان می کنند و در عوض، خانه هایی را در منطقه الراعی در مرز ترکیه و سوریه به آنها می دهند.
 
 

 

 

به گزارش پایگاه اینترنتی «شام تایمز» به نقل از این منبع، ترک ها با تشکیل کمیته ای از اهالی این منطقه، آنها را مأمور گفت و گو با شهروندان و راضی کردن آنها به فروش خانه های خود کرده اند. این کمیته به اهالی وانمود می کند که ترک ها فقط ساختمان ها را می خرند و زمین ها در مالکیت شما می ماند.

به گفته این منبع، ترکیه در حال اجرای پروژه ای مسکونی در شمال شهر الباب و ضمیمه کردن بیش از 11 هزار واحد آپارتمان به اضافه مدارس، بیمارستان ها و ساختمان های خدماتی و ... به آن است.

این افسر فراری سوری خاطرنشان کرد: آنچه در شمال سوریه در حال جریان است در حقیقت اجرای مرحله اول پروژه گسترده ترکیه به منظور تقسیم شمال سوریه و ضمیمه آن به خاک ترکیه است، تا جایی که مناطق تحت کنترل نیروهای مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه به دو منطقه تقسیم شدند و از دو استان کلّس و غازی عنتاب پیروی و این دو استان مستقیم بر امور این مناطق نظارت می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط این مناطق از نظر اقتصادی با ترکیه هم در این راستاست؛ امری که خود به خود تعامل با لیره ترکیه در مناطق شمالی سوریه را در پی خواهد داشت.

 
 
شهر الباب در شمال سوریه و ۳۸ کیلومتری از شهر حلب واقع شده است. ساکنان شهر الباب کشاورز، صنعتگر و تاجر هستند و محصولات لبنی به دیگر شهرهای سوریه صادر می کنند.

شهر الباب از شهرهای قدیمی و تاریخی سوریه و متعلق به زمان رومی هاست. این شهر پنج منطقه اصلی شامل باب القدیم، منطقه شمالی، منطقه غربی، شرقی و جنوبی است که در هر یک از این مناطق، محله هایی قرار دارند. بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ تعداد ساکنان آن ۳۰۰۸۸۹ تن بوده است.
 
 
بر اساس آمار سال ۲۰۱۱ حدود صد هزار تن در این شهر بودند و به علت اینکه در مقایسه با دیگر مناطق از آرامش برخوردار بود، تعدادی از آوارگان از مناطق دیگر حلب به آنجا رفتند. امروزه بر اساس گزارش رسانه ها، بیشتر ساکنان آن را اعراب سنی و اقلیت کُرد تشکیل می دهند. در سال ۲۰۱۲ نیروهای دولتی از آن خارج شدند و شورشیان بر آن مسلط گشتند و در ژانویه ۲۰۱۴ نیز تروریست های تکفیری داعش بر آن مسلط شدند. اما بر اساس آخرین گزارش رسانه ها، سرکرده های داعشی از این شهر خارج و به سوی الرقه رفته اند.

ترکیه در آگوست گذشته، عملیات موسوم به سپر فرات را با کمک گروه های مسلح وابسته به خود آغاز کرد و بر شهر جرابلس مسلط شد و به سوی جنوب و غرب حرکت کرد. آن گونه که رجب طیب  اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته بود، هدف پاکسازی ۵ هزار کیلومتر مربع و ایجاد مناطق امن برای آوارگان بود. هدف ترکیه ملحق کردن شهر الباب ـ که در حال حاضر تحت اشغال داعش است ـ به منطقه امن مذکور است و تانک ها و جنگنده های خود را به یاری گروه موسوم به ارتش آزاد مورد حمایت خود فرستاده است. ترکیه هدف خود را الباب و در ادامه شهر منبج دانسته بود.
 
 الباب در واقع عرصه قدرت نمایی طرفها در جبهه شمال سوریه است؛ پیام هایی که قبلا به ترکیه از سوی طرف های موثر صادر شده بود، مفادش نهی آنکارا از نزدیک شدن به شهر الباب بود؛ اما ترکیه تلاش دارد با خرید زمین ها و املاک مردم الباب بر این شهر سیطره پیدا کند که می تواند زمینه های بحران جدیدی در شمال سوریه را فراهم آورد.

چرا آمریکا در افغانستان از «مادر همه بمب‌ها» استفاده کرد؟

تأیید و اذعان به استفاده از سلاح «مادر همه بمب ها» توسط نیروی نظامی آمریکا در افغانستان و علیه داعش ـ که یکی از غول پیکرترین بمب های غیر هسته ای در جهان است ـ در حالی صورت گرفته که بنا به گفته خود مقامات آمریکایی، اکنون تنها حدود 700 تروریست داعشی در این کشور باقی مانده است. این برای اولین بار است که ایالات متحده از این سلاح غیر هسته ای و قدرتمند خود استفاده می کند.
کد خبر: ۶۸۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 15 April 2017
امتیاز خبر: 89 از 100 تعداد رای دهندگان 15942
تأیید و اذعان به استفاده از سلاح «مادر همه بمب ها» توسط نیروی نظامی آمریکا در افغانستان و علیه داعش ـ که یکی از غول پیکرترین بمب های غیر هسته ای در جهان است ـ در حالی صورت گرفته که بنا به گفته خود مقامات آمریکایی، اکنون تنها حدود 700 تروریست داعشی در این کشور باقی مانده است. این برای اولین بار است که ایالات متحده از این سلاح غیر هسته ای و قدرتمند خود استفاده می کند.

به گزارش «تابناک»؛ سلاح موسوم به GBU-43/B Massive Ordnance Air Blast یا MOAB که همان مادر همه بمب هاست، بمب یازده تنی است که از سوی نیروی نظامی آمریکا برای اولین بار در ایالت ننگرهار افغانستان در مرز پاکستان و برای هدف قرار دادن تونل ها و غارهای اختفایی و دفاعی داعش مورد استفاده قرار گرفت.

چرا آمریکا در افغانستان از «مادر همه بمب‌ها» استفاده کرد؟ 
برای مقایسه قدرت تخریبی این سلاح باید گفت: بمب هسته ای که در سال 1945 از سوی آمریکا روی هیروشیما فرود آمد، موسوم به Little Boy، قدرت تخریبی برابر با 15 کیلو تن دارد، و همچنین بمب هسته ای فرود آمده بر سر ناگازاکی، به نام Fat Man قدرت تخریبی برابر با 21 کیلوتن؛ به عبارت دیگر، در حالی که MOAB یکی از بزرگترین و قدرتمندترین سلاح های غیر هسته ای موجود در جهان است، قدرت تخریبی آن بسیار و بسیار پایین تر از بسیاری از سلاح های اتمی است که ایالات متحده در زرادخانه خود داشته و یا از آنها استفاده کرده است.

بمب 10 متری MOAB برای اولین بار در سال 2003 مورد آزمایش قرار گرفت. نشریه NPR گزارش داده که بعد از آزمایش موفق، این بمب در پایگاه های نظامی آمریکا در خاورمیانه ذخیره شده تا در صورت نیاز بر روی هواپیماهای قادر به حمل آن مانند MC-130 – که این بمب را برای اولین بار بر سر داعش فرود آورد – بارگذاری شود. این بمب از سوی ماهواره هدایت می شود که یکی از نقاط برجسته قوت و دقت آن نسبت به بمب BLU-82 Daisy Cutter که نمونه قبلی MOAB است، تلقی می شود.
 
چرا آمریکا در افغانستان از «مادر همه بمب‌ها» استفاده کرد؟ 
ژنرال «جان نیکلسون»، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان طی بیانیه ای اعلام کرد: از آنجایی که داعش خراسان ـ شعبه افغانستان داعش ـ در حال از دست دادن مواضع خود هستند، از خودروهای انفجاری و انتحاری، سنگرها و تونل ها برای تقویت قوای دفاعی خود استفاده می کنند. این بمب سلاح مناسبی برای رفع موانع ترسیم شده از سوی داعش خراسان و تقویت مواضع تهاجمی ما علیه آنان است.

داعش نسبتا در کشور افغانستان یک گروه تروریستی تازه وارد به حساب می آید. این گروه ورود خود به افغانستان را در ژانویه 2015 اعلام کرد. از آن زمان به این سو، این گروه اقدام به حملات تروریستی و بعضا خونباری در افغانستان و علیه شهروندان غیر نظامی کرده که حتی منجر به انتقادات شدیدی از سوی گروهی مانند طالبان که از سال 2001 در افغانستان علیه دولت و نیروهای آمریکایی مبارزه می کنند، شد.

ایالت ننگرهار دژ مهم داعش در افغانستان است و نیروهای نظامی آمریکایی و افغان در این ایالت درگیری های شدیدی با این گروه تروریستی دارند و از زمین و هوا آنها را آماج قرار می دهند. طی هفته گذشته، یکی از سربازان نیروهای ویژه ارتش آمریکا طی یکی از این درگیری ها جان خود را از دست داد.

نیکلسون در رابطه با این موضوع پیش از این به مرکز مبارزه با تروریسم وست پویینت گفته بود: ما مجموعا چندین سری عملیات علیه داعش خراسان از ابتدای سال 2016 به این سو ترتیب داده ایم و موفق شده ایم که تعداد تروریست های این گروه را به نصف و مساحت تحت اشغال آنها را به دو سوم در افغانستان کاهش دهیم. وی همچنین بیان کرده که طی این عملیات ها 14 رهبر رده بالای این گروه نیز به هلاکت رسیده اند.

وی بیان کرده است: ما به آنها حمله ور شده و افراد آنها را نابود می کنیم، ولی آنها مشغول تطابق خود با این شرایط هستند. ما موفق به کاهش جریان مالی آنها شده اما هنوز موفق به نابودی کامل آنها نشده ایم.

از ابتدای شروع دولت دونالد ترامپ به این سو تعداد عملیات های هوایی و حملات نیروهای نظامی آمریکا به افغانستان افزایش چشمگیری داشته است. از ژانویه تا مارس 2017 نیروهای هوایی آمریکا تعداد 450 بمب را بر سر افغانستان فرو ریخته که اگر تعداد 1300 بمب ریخته شده در کل سال 2016 را در نظر آوریم، می توان گفت، حملات هوایی آمریکا در 2017 تا اینجا با تعداد حملات 2016 به خوبی برابری می کند.

«بیل سالیوان»، سخنگوی ستاد فرماندهی نیروی نظامی آمریکا درکابل به فارین پالیسی گفته است: هدف ما نابودی داعش شعبه خراسان در افغانستان در سال 2017 است. به گفته وی MOAB قادر به نابودی و تخریب کامل تونل ها و سنگرهایی است که داعش از آنها برای فرار از دست نیروهای افغان استفاده می کند.

با این حال، با توجه به تعداد اندک نیروهای داعش در افغانستان و کاهش همین تعداد به اذعان ژنرال آمریکایی، برخی تحلیلگران بر این باور هستند که استفاده از MOAB برای اولین بار در افغانستان نشانگر قابلیتی در این سلاح غول پیکر است که بنا بر انتظارات ایالات متحده، می تواند از آن برای نابوید تاسیسات هسته ای ایران و کره شمالی نیز استفاده کند. در واقع گفته می شود که استفاده از این بمب در افغانستان پیامی به ایران و کره شمالی به شکل همزمان است.

این موضوع را زمانی بهتر درک می کنیم که سخنان لئون پانتا رئیس سابق سیا و وزیر اسبق دفاع آمریکا را در مصاحبه با آن بی سی بازخوانی کنیم که گفته است: وقتی من وزیر دفاع بودم ما در حال کار روی آن سلاح بودیم. خیلی صریح بگویم که این بمب ابتدائا برای هدف قرار دادن احتمالی تأسیسات غنی سازی زیر زمینی در ایران بود. این دغدغه ما بود. این یک سلاح مؤثر است. من آزمایش و تست آن را دیدم. این سلاح می تواند در زیر زمین نفوذ کند.

تازه ترین جنایت تروریست ها علیه مردم فوعه و کفریا+ تصاویر

در آخرین جنایت گروه های تروریستی در سوریه، بیش از پنجاه تن از افراد غیرنظامی در انفجار خودروی بمب گذاری شده در کنار اتوبوس‌های حامل ساکنان شهرک‌های شیعه نشین فوعه و کفریا به شهادت رسیدند که تصاویر این انفجار و افراد کشته شده هر انسانی را متاثر می کند.
 
به گزارش «تابناک»، بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در محله الراشدین در حومه حلب، که مواد غذایی برای کودکان با خود حمل می کرد، ده ها غیرنظامی شهید یا زخمی شدند.


 این خودرو در نزدیکی اتوبوس‌های حامل ساکنان شهرک‌های شیعه‌نشین «الفوعه و کفریا» در منطقه الراشدین حلب منفجر شد.


تازه ترین جنایت تروریست ها علیه مردم فوعه و کفریا+ تصاویر

بر پایه خبرهای اولیه، بیش از سی تن بر اثر این انفجار به شهادت رسیده اند. شاهدان عینی از وقوع انفجار در مکان تجمع اتوبوس های حامل اهالی فوعا و کفریا در منطقه راشدین در حومه حلب خبر می دهند. 

تازه ترین جنایت تروریست ها علیه مردم فوعه و کفریا+ تصاویر

شماری از زنان و کودکان در این انفجار هدف قرار گرفته اند. 

تازه ترین جنایت تروریست ها علیه مردم فوعه و کفریا+ تصاویر

شبکه تلویزیونی العالم نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: در انفجاری که نزدیک اتوبوس های حامل ساکنان کفریا و الفوعه در منطقه الراشدین در حومه حلب رخ داد، شماری از آنان زخمی شدند. منابع خبری غربی شمار کشته شدگان این انفجار را 50 تن اعلام کرده‌اند.

تازه ترین جنایت تروریست ها علیه مردم فوعه و کفریا+ تصاویر

انتقال اهالی دو شهرک در محاصره کفریا و الفوعه سوریه به محله الراشدین حلب در قبال خروج شمار بسیاری از تروریست ها از مناطق المضایا و زبدانی در حالی مورد توافق طرفین درگیر قرار گرفته که تروریست ها همچنان در مسیر حرکت اتوبوس های اهالی فوعه و کفریا که بیشترشان زن، کودک، افراد مریض و مسن هستند، سنگ اندازی می کنند و با انجام عملیات انتحاری و تروریستی جان آنها را به خطر می اندازند.

صبح جمعه (دیروز) توافق میان دولت سوریه و تروریست‌ها برای خروج ساکنان شهرکهای «الفوعه»، «کفریا»، «مضایا» و «الزبدانی» اجرایی و پس از مدت‌ها ساکنان الفوعه و کفریا توانستند در ازای خروج تروریست‌ها از مضایا و الزبدانی، از محاصره خارج شوند.

در پی این توافق ۷۵ اتوبوس حامل حدود ۵ هزار تن از ساکنان فوعه و کفریا از این دو شهرک وارد شهر حلب شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. افزایش تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها پیش‌بینی می‌شود.

آقای سفیر روسیه سوخو 30 می خواهیم؛ چرا نمی دهید؟

کارشکنی روس ها در مورد ایران، سابقه طولانی در تاریخ دارد. ایرانیان هنوز خلف وعده بیش از یک دهه روس ها در تکمیل نیروگاه بوشهر، خلف وعده در تحویل اس 300، رأی مثبت به قطعنامه های شورای امنیت در مورد پرونده هسته ای و... را از یاد نبرده اند؛ اما این بار انتظار دارند که روس ها از گذشته درس بگیرند و به فکر بازی موش و گربه برای گرفتن بیشترین امتیاز دست بردارند و به وعده فروش سوخو 30 عمل کنند!
کد خبر: ۶۸۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 16 April 2017
امتیاز خبر: 98 از 100 تعداد رای دهندگان 22360
اوایل فروردین ماه امسال بود که آقای روحانی به همراه یک هیأت عالی رتبه، آخرین سفر خارجی در دولت یازدهم را به روسیه انجام داد. در پایان سفر دو روزه رئیس جمهور به روسیه، در بیانیه ای مشترک، دو طرف از توافق‌های انجام گرفته در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خبر دادند، که از برداشتن قدم های جدید برای ارتقای سطح روابط و گسترش عرصه های تعامل و مشارکت ایران و روسیه حکایت داشت.

به گزارش «تابناک»، یکی از موضوعات مهمی که در این سفر به آن اشاره شد، موضوع احتمال خرید هواپیمای سوخو از روس ها بود. پوتین، رئیس جمهور روسیه، بلافاصله پس از نشست خود با روحانی اعلام کرد: «احتمال فروش هواپیماهای پیشرفته سوخو سوپرجت و نیز هلی‌کوپترهای خدمات پزشکی نیز به ایران وجود دارد.»

اعلام احتمال فروش سوخو مسافربری به ایران، در حالی مطرح می شود که ایران از چندی پیش، خواهان خرید جنگنده سوخو ۳۰ از روس ها بوده که به دلایلی از جمله مخالفت امریکایی ها و صهیونیست ها و یا به عبارت دیگر، کارشکنی روس ها به ایران فروخته نشده است.

حال در زمانی که ایران به واسطه توافق برجام توانسته است با شرکت های بوئینگ و ایرباس برای خرید هواپیماهای نو به توافق برسد، یکباره روس ها خواهان فروختن هواپیمای مسافربری به ایران شده اند؛ اما درباره فروش جنگنده سوخو 30 سکوت کرده اند.

جالب اینکه سفیر روسیه در تهران نیز دیروز در مصاحبه با یکی از روزنامه های کشور در ادعایی از عملکرد ایران در خرید هواپیما از امریکا و فرانسه انتقاد کرده است. «لوان جاگاریان»، سفیر فدراسیون روسیه در تهران بیان داشته است: «ما برای فروش سوخو سوپرجت ١٠٠ اعلام آمادگی کردیم و اگر طرف ایرانی هم مایل باشد، مشکلی نخواهد بود. البته طرف ایرانی ترجیح می‌دهد بویینگ، ایرباس یا ATR بخرد. ما خیلی به لغو شدن تحریم‌های علیه ایران کمک کرده‌ایم و انتظار داشتیم که ایران به جای خرید از کشورهای تحریم‌کننده از کشورهایی که کمک کردند تحریم‌ها لغو شود، خرید کند

هواپیمای سوخو 30 SM جنگنده‌ای چندمنظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای مأموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است. این جنگنده با جنگنده‌های F15 و F16 و F18 آمریکایی برابری می‌کند و همه نیازهای عملیاتی کشور پهناور ایران را تأمین می کند.

آقای سفیر روسیه سوخو 30 می خواهیم چرا نمی دهید؟ 
 
بنابراین حال که روس ها ادعای روابط راهبردی با ایران در زمینه های مختلف دارند، برای اثبات حسن نیت خود قرارداد فروش سوخو 30 را با ایران نهایی کنند تا در ادامه این همکاری، انتظار خرید هواپیمای مسافربری توسط ایران از آنها را داشته باشند.

اینکه همه روابط راهبردی! یکسویه به نفع یکی از طرف های سیاسی باشد، در دنیای امروز مورد قبول هیچ یک از بازیگران و کنشگران بین المللی نخواهد بود؛ بنابراین، اینکه سفیر روسیه در تهران از اینکه ایران برای تأمین نیازهای خود به شرکت های معتبر هواپیمایی به توافق رسیده است، شکایت کند، به هیچ وجه قابل قبول نیست و به نوعی زیاده خواهی در روابط و همچنین دخالت در امور داخلی سایر کشورها قلمداد می شود.

البته کارشکنی روس ها در مورد ایران از سابقه طولانی تاریخ برخوردار است. ایرانیان هنوز خلف وعده بیش از یک دهه روس ها در تکمیل نیروگاه بوشهر، خلف وعده در تحویل اس 300، رأی مثبت به قطعنامه های شورای امنیت در مورد پرونده هسته ای و... را از یاد نبرده اند؛ اما این بار انتظار دارند روس ها از گذشته درس بگیرند و از فکر بازی موش و گربه برای گرفتن بیشترین امتیاز دست بردارند و به وعده فروش سوخو 30 عمل کنند!

آقای سفیر روسیه سوخو 30 می خواهیم؛ چرا نمی دهید؟

اوایل فروردین ماه امسال بود که آقای روحانی به همراه یک هیأت عالی رتبه، آخرین سفر خارجی در دولت یازدهم را به روسیه انجام داد. در پایان سفر دو روزه رئیس جمهور به روسیه، در بیانیه ای مشترک، دو طرف از توافق‌های انجام گرفته در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خبر دادند، که از برداشتن قدم های جدید برای ارتقای سطح روابط و گسترش عرصه های تعامل و مشارکت ایران و روسیه حکایت داشت.

به گزارش «تابناک»، یکی از موضوعات مهمی که در این سفر به آن اشاره شد، موضوع احتمال خرید هواپیمای سوخو از روس ها بود. پوتین، رئیس جمهور روسیه، بلافاصله پس از نشست خود با روحانی اعلام کرد: «احتمال فروش هواپیماهای پیشرفته سوخو سوپرجت و نیز هلی‌کوپترهای خدمات پزشکی نیز به ایران وجود دارد.»

اعلام احتمال فروش سوخو مسافربری به ایران، در حالی مطرح می شود که ایران از چندی پیش، خواهان خرید جنگنده سوخو ۳۰ از روس ها بوده که به دلایلی از جمله مخالفت امریکایی ها و صهیونیست ها و یا به عبارت دیگر، کارشکنی روس ها به ایران فروخته نشده است.

حال در زمانی که ایران به واسطه توافق برجام توانسته است با شرکت های بوئینگ و ایرباس برای خرید هواپیماهای نو به توافق برسد، یکباره روس ها خواهان فروختن هواپیمای مسافربری به ایران شده اند؛ اما درباره فروش جنگنده سوخو 30 سکوت کرده اند.

جالب اینکه سفیر روسیه در تهران نیز دیروز در مصاحبه با یکی از روزنامه های کشور در ادعایی از عملکرد ایران در خرید هواپیما از امریکا و فرانسه انتقاد کرده است. «لوان جاگاریان»، سفیر فدراسیون روسیه در تهران بیان داشته است: «ما برای فروش سوخو سوپرجت ١٠٠ اعلام آمادگی کردیم و اگر طرف ایرانی هم مایل باشد، مشکلی نخواهد بود. البته طرف ایرانی ترجیح می‌دهد بویینگ، ایرباس یا ATR بخرد. ما خیلی به لغو شدن تحریم‌های علیه ایران کمک کرده‌ایم و انتظار داشتیم که ایران به جای خرید از کشورهای تحریم‌کننده از کشورهایی که کمک کردند تحریم‌ها لغو شود، خرید کند

هواپیمای سوخو 30 SM جنگنده‌ای چندمنظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای مأموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است. این جنگنده با جنگنده‌های F15 و F16 و F18 آمریکایی برابری می‌کند و همه نیازهای عملیاتی کشور پهناور ایران را تأمین می کند.

آقای سفیر روسیه سوخو 30 می خواهیم چرا نمی دهید؟ 
 
بنابراین حال که روس ها ادعای روابط راهبردی با ایران در زمینه های مختلف دارند، برای اثبات حسن نیت خود قرارداد فروش سوخو 30 را با ایران نهایی کنند تا در ادامه این همکاری، انتظار خرید هواپیمای مسافربری توسط ایران از آنها را داشته باشند.


اینکه همه روابط راهبردی! یکسویه به نفع یکی از طرف های سیاسی باشد، در دنیای امروز مورد قبول هیچ یک از بازیگران و کنشگران بین المللی نخواهد بود؛ بنابراین، اینکه سفیر روسیه در تهران از اینکه ایران برای تأمین نیازهای خود به شرکت های معتبر هواپیمایی به توافق رسیده است، شکایت کند، به هیچ وجه قابل قبول نیست و به نوعی زیاده خواهی در روابط و همچنین دخالت در امور داخلی سایر کشورها قلمداد می شود.

البته کارشکنی روس ها در مورد ایران از سابقه طولانی تاریخ برخوردار است. ایرانیان هنوز خلف وعده بیش از یک دهه روس ها در تکمیل نیروگاه بوشهر، خلف وعده در تحویل اس 300، رأی مثبت به قطعنامه های شورای امنیت در مورد پرونده هسته ای و... را از یاد نبرده اند؛ اما این بار انتظار دارند روس ها از گذشته درس بگیرند و از فکر بازی موش و گربه برای گرفتن بیشترین امتیاز دست بردارند و به وعده فروش سوخو 30 عمل کنند!

تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف

خانم والری ساسیکُف به شکلی زیرکانه، نقاشی‌های کاریکاتوری از سگ‌ها را روی دفتر طراحی خود پیاده و همزمان یک دست را در حالت گرفتن اشیاء به آنها اضافه کرده است که باعث ایجاد ارتباط خاصی درون تصویر می گردد.

تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف اختصاصی «تابناک باتو» ؛ هنر خلاقانه: والری ساسیکُف (Valerie Susikf)، یک هنرمند روس است که علاقه مفرطی به تصویرگری دیجیتالی، عکاسی و نقاشی دارد. خانم والری مجموعه‌ای مملوء از نقاشی‌های تعاملی از سگ ها را خلق کرده است که بسیار خلاقانه و مبتکرانه به نظر می رسد.

شما می توانید در این مجموعه از نقاشی‌های سگ، حیواناتی را در قالب رفتارهای طبیعی حیوانات مشاهده کنید. از این طراحی‌ها پس از ترسیم، توسط روشی گویا عکس گرفته می‌شود که این نقاشی‌ها را منحصر به فرد و خاص می کند.

کاری که یک سگ در زمان دیدن توپ انجام می دهد، تلاش برای به چنگ آوردن آن است. این نقاشی‌های خلاقانه با استفاده از وسایل و اشیاء روزمره، هوش از سر شما می‌برد. خانم والری ساسیکُف به شکلی زیرکانه، نقاشی‌های کاریکاتوری از سگ‌ها را روی دفتر طراحی خود پیاده و همزمان یک دست را در حالت گرفتن اشیاء به آنها اضافه کرده است که باعث ایجاد ارتباط خاصی درون تصویر می گردد. حالت‌های زیادی به همین شیوه خلق و باعث ایجاد تصاویری به شدت تعاملی از سگ‌ها شدند.

تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف
تصویرگری‌های خیره‌کننده و تاثیرگذار والری ساسیکُف

تصاویر جذاب و دیدنی از اسکن های مغزی پیشرفته

هرکسی فکر می کند که یک دانشمند نمی تواند هنرمند باشد کافیست دکتر گرگ دان و دکتر برایان ادواردز را ببیند. عصب شناس و فیزیکدان کاربردی با هم همکاری کرده اند تا مجموعه تصاویر هنری ایجاد کنند که هنرمندان آن را «بنیادی ترین سلف پرتره ای که تاکنون ایجاد شده» توصیف می کنند.
 
این تصاویر از 500 هزار نورون دوسال طول کشیده است و دان و ادواردز تکنولوژی خاصی را برای این پروژه توسعه داده اند. آن ها بااستفاده از تکنولوژی reflective microetching انعکاس سطح مغز را به صورت میکروسکوپی دستکاری می کنند. مناطق مختلف مغز با دست رنگ آمیزی و دیجیتالی می شوند، بعد با استفاده از یک برنامه کامپیوتری که توسط ادواردز ایجاد شده حرکات موزون پیچیده مغزمان تحت فرآیند پردازش اطلاعات نشان داده می شود. بعد از چاپ طرح ها، 1750 ورق طلا اضافه می شود تا انعکاس هنری آن را افزایش دهد. نتایج حیرت انگیز آن تصاویری هستند که جریان ظریف و نعادل فعالیت های مغز ما را نشان می دهد. این تصاویر ایجاد شده اند تا به ما یادآوری کند شگفت انگیزترین دستگاه در جهان شناخته شده هسته اصلی وجود ما و ریشه انسانیت مشترک ماست.
 
 تصاویر جذاب و دیدنی از اسکن های مغزی پیشرفته
 
تصاویر جذاب و دیدنی از اسکن های مغزی پیشرفته 
 
تصاویر جذاب و دیدنی از اسکن های مغزی پیشرفته 
 
تصاویر جذاب و دیدنی از اسکن های مغزی پیشرفته 
 
تصاویر جذاب و دیدنی از اسکن های مغزی پیشرفته 
 
تصاویر جذاب و دیدنی از اسکن های مغزی پیشرفته 
 
تصاویر جذاب و دیدنی از اسکن های مغزی پیشرفته 
 
تصاویر جذاب و دیدنی از اسکن های مغزی پیشرفته
bato-adv