سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تشنه در سرزمین آب و انرژی

اندیکا شهری احاطه شده با دریاچه‌های تلوک، سوسن، للر و کارون و دو سد عظیم مسجدسلیمان و شهید عباسپور. سدهایی که آب مورد نیاز برای شرب، صنعت و کشاورزی بسیاری از مناطق ایران را تامین می‌کنند، اما خود مردم اندیکا از آن بی‌بهره‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیکا، اندیکا شهری احاطه شده با دریاچه‌های تلوک، سوسن، للر و  رود کارون و دو سد عظیم مسجدسلیمان و شهید عباسپور است. سدهایی که آب مورد نیاز برای شرب، صنعت و کشاورزی بسیاری از مناطق ایران را تامین می‌کنند، اما خود مردم اندیکا از آن بی‌بهره‌اند.

باقر اسماعیلی‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اندیکا، با بیان کمبود آب در برخی روستاهای این بخش، اظهار کرد: از مجموع ۲۰۰ روستای بخش مرکزی، هیچکدام از آب پایدار بهره‌مند نیستند، اما نزدیک به ۸۰ روستا در وضعیت بدی در این زمینه قرار دارند.

بخشدار مرکزی اندیکا افزود: برخی از روستاهای ما در مناطقی مانند شاهزاده عبدالله تنها در طول هفته چند ساعت آب دارند و این موضوع سبب نارضایتی مردم به‌ویژه در ماه‌های گرم سال می‌شود.

وی گفت: در برخی از مناطق دیگر مانند دوراب، مخزن آب منطقه توسط تانکر پر می‌شود و در زمان بارندگی به علت خاکی و صعب العبور بودن مسیر، امکان آبرسانی به منطقه وجود ندارد‌.

سعید بلدی نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: بسیاری از روستاهای ما با مشکل کمبود آب مواجه هستند و به علت عشایری بودن منطقه، برخی از روستا‌ها از آب لوله کشی بی‌بهره‌اند و آب مورد نیاز آن‌ها به‌وسیله تانکر منتقل می‌شود.

بخشدار چلو افزود: مناطقی مانند کتک که دارای باغات مختلفی نیز هستند، هم از نظر تامین آب شرب و هم آب مورد نیاز برای باغات دچار مشکل جدی است و در حال تلاش برای رفع مشکل این مناطق هستیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد