سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کارگران خوزستانی معیشت می‌خواهند

تجمعات اعتراضی کارگران در برخی صنایع و سازمان‌های خوزستان نشان می‌دهد که نیاز توجه بیشتر به معیشت کارگران در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، شرایط کارگران در صنایع استان را نگران‌کننده توصیف می‌کنند؛ فعالان حوزه کارگری همچنین می‌گویند: نیاز توجه بیشتر به معیشت کارگران در استان خوزستان وجود دارد.

این نگرانی به دلیل پرداخت نشدن مطالبات کارگران و تبدیل شدن به یک فرآیند تکراری در سالهای اخیر است؛ در چند هفته اخیر کارگران شهرداری‌های آبادان، اهواز، خرمشهر، نیشکر هفت‌تپه، گروه ملی صنعتی فولاد ایران با برپایی تجمع‌های اعتراضی، خواستار پرداخت حقوق معوقه خود از سوی کارگزاران و مسؤولان شدند.

رهبر معظم انقلاب با دیدگاهی جامع در خصوص ضرورت تکریم کارگران و ارزش نهادن به جایگاه این قشر موثر در کشورمان می‌فرمایند: « اگر قشر کارگر در یک کشوری برخوردار از رفاه بود، برخوردار از امید بود، برخوردار از امنیت شغلی بود، حرکت این کشور به سوی پیشرفت، آسان خواهد شد».

اما با وجود تأکید مقام معظم رهبری این قشر زحمت‌کش در خوزستان مورد تکریم قرار نمی‌گیرد؛ این مسئله را از تجمعات اعتراضی اخیر آنها می‌توان به سادگی فهمید.

 فعالان حوزه کارگری نیز در این ارتباط معتقدند که معیشت کارگران خوزستان مورد توجه مدیران صنایع و ادارات و مسؤولان مرتبط با جامعه کارگری قرار نمی‌گیرد؛ دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان می‌گوید: گوش شنوایی برای مطالبات و حقوق معوقه این قشر در استان وجود ندارد.

سید آقایار حسینی بر ضرورت ورود شخص استاندار برای برطرف کردن مشکلات کارگران استان تأکید می‌کند و می‌گوید: تا چه زمانی باید شاهد پرداخت نشدن حقوق کارگران استان باشیم و آنان را به حال خود رها کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارگران خوزستانی در گرمای 50 درجه در حالی مشغول فعالیت هستند که مهم‌ترین مشکل آنها امنیت نداشتن شغلی و در مرحله دوم پایین بودن سطح دستمزدها و تاخیر در پرداخت حقوق عنوان می‌شود.

گرمای 50 درجه و گرد و غبار نیز از مشکلات ویژه کارگران خوزستانی است که در این زمینه به نظر می‌رسد دولت هیچ امتیازی برای کارگران این مناطق در نظر نگرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد