سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ضعف فرهنگی یا نبود واحد فرهنگی در شهرداری ایذه/ توسعه قلیانی‌ها نماد هویت‌بخشی به میراث ملی در نوروز ایذه!

با توجه به نبود واحد فرهنگی در شهرداری ایذه و نگاه های مالی، اماکن گردشگری و فرهنگی شهرستان در ایام نوروز در اختیار قلیان‌سراها قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، هر ساله با فرا رسیدن سال جدید و تکاپوی شهروندان برای استقبال از آن انجام دید و بازدید، شهرداری ایذه نیز برای استقبال از مسافران نوروزی اقداماتی را در ورودی‌های شهرستان انجام می‌دهد.

امسال با وجود مشکلات فراوان در سطح شهر و آماده نبودن فضای این شهر توسط شهرداری برای انجام مراسم استقبال و عدم وجود فضای سبز مناسب، سرویس بهداشتی کافی و مناسب، آسفالت خیابان‌ها و... شهرداری این شهر اقدام به واگذاری ورودی‌ها و اماکن گردشگری تحت مدیریت خود در سطح شهر به پیمانکار کرده است.

اقدامی که در سال‌های گذشته نیز صورت گرفت، بدون شک بحث درآمد برای شهرداری و همچنین ایجاد اشتغال چند روزی برای برخی از افراد در این مکان‌ها جای تقدیر دارد ولی متاسفانه برخی از اقدامات نسنجیده موجب ضربه‌های فرهنگی و بازخورد بد از چهره شهر در میان مسافران خواهد بود.

اقدام شهرداری تنها برای کسب مسائل مالی آن‌هم به بهای واگذاری اماکن فرهنگی شهر به مراکز عرضه قلیان و دخانیات نه تنها کمکی برای چهره فرهنگی ایذه و تمدن چند هزار ساله آن خواهد کرد که یک ضعف فرهنگی را به نمایش خواهد گذاشت.

عدم توجه به مراکز سنتی و فروشگاه‌های عرضه مواد تولیدی شهرستان؛ عدم برپایی نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی و... به میزان کافی، نشانی از بی‌توجهی شهرداری این شهر به مسائل فرهنگی و ویژه بودن نگاه به مسائل مالی دارد.

این نوع اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که شهردار فعلی از آغاز شعار فعالیت خود را توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ظرفیتی شهرستان برای معکوس کردن مهاجرت‌ها از این شهرستان قرار داد ولی متاسفانه باز هم شاهد کوچ اجباری شهروندان هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد