سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آب زنید «خاک» را بوی بهار می‌رسد / انتظارها برای بارش باران بهاره در خوزستان

با وجود وزش نسیم بهاری از پشت کوچه‌های اسفند هنوز هم بوی خاک و غبار در آسمان و زمین خوزستان یکه‌تازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، با وجود اینکه در واپسین روزهای زمستان قرار داریم و بوی بهار از پشت کوچه‌های اسفند به مشام می‌رسد، باز هم غبار و باد شدیدی مهمان اکثر نقاط استان خوزستان شده است.

هر چند که در روزهای اخیر آسمان گاها تمام ابری استان انتظارها را برای بارش باران و کاستن از میزان گرد و خاک بالا برد ولی باز هم قطره‌ای باران به سوی زمین نبارید تا بتوان به صراحت سال 95 را کم بارش‌ترین و خشک‌ترین سال دهه اخیر نام برد.

این شرایط در حالی در برخی از شهرستان‌های استان مانند ایذه در حال رقم خوردن است که در سال‌های گذشته در این مقطع از سال هوای پاکیزه و کاملا بهاری در آن کاملا مشهود بود و این روزها کوه‌های اطراف با غبار آلودگی در حسرت خودنمایی هستند.

این شرایط هوایی در حالی در سال‌های اخیر در حال وقوع است که در دهه‌های گذشته برف کوه‌های بلند استان تا خرداد نیز قابل مشاهده بود و امروز در حسرت گذشته در نخستین روزهای بهار برف به کوه و سنگ رنگ می‌بازد و در حسرت یک فصل سرد دیگر گرمای بالای 40 درجه تابستان خوزستان را به جان می‌خرد.

با وجود گرد و غبار این روزهای استان خوزستان و وزش بادهای نسبتا شدید، پیش‌بینی‌ها از بارش نسبتا مناسب باران در روزهای نخست سال حکایت دارد و همچنین برای امروز و فردا در برخی از مناطق استان پیش‌بینی بارش‌های پراکنده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد