سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ارائه خدمات اشتغالی توسط بانک‌های خوزستان تاسف برانگیز است

خبرگزاری فارس: ارائه خدمات اشتغالی توسط بانک‌های خوزستان تاسف برانگیز است

استاندار خوزستان با بیان اینکه ارائه خدمات اشتغالی توسط بانک‌های استان تاسف برانگیز است، گفت: علاوه بر عوامل زیست محیطی؛ سخت‌گیری‌های بی‌مورد برخی مدیران در خوزستان یکی از دلایل مهاجرت مردم از استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اشتغال که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اختصاص 14 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای پرداخت به متقاضیان توسط بانک‌های عامل اظهار کرد: تاکنون تنها 530 نفر یعنی به ازای هر نفر، 4 میلیون و 300 هزار تومان وام تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند.

وی با ابراز گله‌مندی از وضعیت پرداختی بانک‌های عامل گفت: آیا شایسته است در هر جلسه شورای اشتغال وقت خود را صرف 14 میلیارد تومان کنیم.

استاندار خوزستان خطاب به نمایندگان بانک‌های عامل در جلسه متذکر شد: این شیوه عملکرد باعث ایجاد مشکل در روند اشتغال استان است.

شریعتی گفت: از اعتبار اختصاص شده برای وام تسهیلات یک درصد هم در حساب بانک‌ها باقی نماند و در اسرع وقت به متقاضیان پرداخت کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه پرداخت وام 4میلیونی به متقاضیان در استان روند غیر قابل قبولی را طی می‌کند گفت: متقاضی وام باید 500 تومان در حساب بانک نگهداری کند و کارمزد تسهیلات را پرداخت کند.

شریعتی با بیان اینکه این صدمین باری است که نسبت به این مساله تذکر می‌دهم و تحمل و صبر ما هم حدی دارد تصریح کرد: اعطای تسهیلات اشتغال جزو روندهای جاری زندگی است و شیوه برخورد بانک‌ها با متقاضیان، رفاه را در استان پایین می‌آورد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با اشاره به علت‌های مهاجرت از استان تصریح کرد: همیشه عامل آب و هوا و ریز گرد‌ها دلیل مهاجرت مردم از استان نیست بلکه سخت‌گیری‌های بی‌مورد برخی مدیران در استان است.

وی از مشاور اقتصادی خود در خواست کرد؛ شعبه‌ای که این برخورد‌ها را با متقاضیان می‌کند شناسایی و گزارش آن داده شود.

شریعتی با بیان اینکه متوسط بیمه سلامت هر خوزستانی 23هزار تومان در مقایسه با متوسط کشوری که 27هزار تومان و استان یزد که 47 هزار تومان است تصریح کرد: استان‌های دیگر که شاخص‌های مطرحی هم ندارند متوسط بیمه سلامت آنها از ما بیشتر است چرا که پول مردم آنها صرف اشتغال می‌شود.

شریعتی در رابطه با عمل نکردن آموزش و پرورش به تعهدات خود در بخش اشتغال متذکر شد: پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد عامل افت تحصیلی در استان دو زبانه بودن آن است.

رئیس شورای تامین استان افزود: به همین منظور با اهتمامی که در زمینه اجرایی کردن طرح پیش دبستانی صورت گرفت این طرح بیش از 4 هزار نفر را مشغول به کار کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد