سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

2 کشته در تیراندازی به نماینده مجلس و مقامات کرمانشاه / مهاجمان ماشین را آتش زدند/ فرماندار زخمی/ احتمال دخالت پژاک (+عکس)

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه مورد سوء‌قصد قرار گرفت و زخمی شد در این درگیری فرماندار دالاهو زخمی و راننده فرماندار کشته شد.
در حمله مسلحانه به شماری از مقامات، تعدادی کشته و زخمی شدند.
 به گزارش عصر ایران، در این حمله حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مجلس (از حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو) در مسیر شهر ریجاب استان کرمانشاه مورد سوء‌قصد قرار گرفت و زخمی شد.
برخی منابع از دخالت گروه مسلح پژاک در این حمله خبر می دهند اما منابع رسمی در این باره هنوز اظهار نظر نکرده اند.

2 کشته در تیراندازی به نماینده مجلس و مقامات کرمانشاه / مهاجمان ماشین را آتش زدند/ فرماندار زخمی/ راننده کشته شد

به نوشته رسانه ها، فلاحیه پیشه همراه با جمعی از مسئولان استانی در مسیر حضور در نشست مردمی بوده است که 4 نفر با بستن مسیر به روی وی و هیئت همراه آتش گشوده‌اند. 

بر اساس آنچه تسنیم گزارش داده است در این درگیری فرماندار دالاهو زخمی و راننده فرماندار کشته شد.

همچنین افراد ضارب با به آتش‌کشیدن ماشین، پیاده به سوی نواحی مرزی گریخته‌اند.

سؤقصد نافرجام به یک نماینده مجلس/ 4 تروریست ماشین را به رگبار بستند

این خبر از سوی سجاد حسینی خواهرزاده فلاحت پیشه مورد تأیید قرار گرفته است.
بنا به گفته وی یک اکیپ از مسئولان استانی شامل فرماندار دالاهو و آقای فلاحت پیشه در منطقه "ریجاب" کرمانشاه مورد حمله 4 تروریست قرار گرفتند.
او ادامه داد: این 4 تروریست اتومبیل حامل مسئولان را به رگبار می بندند و سپس خودروی خود را به آتش کشیده و متواری می شوند.

همچنین فرهاد تجری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آقای فلاحت پیشه، فرماندار و عده‌ای از مسئولان استانی برای بررسی مشکلات بخش ریجاب به این محل رفتند که در مسیر راه پژو پارس سفید حامل چهار فرد مسلح خودروی آنان را به رگبار می بندند.
وی افزود: متاسفانه در این حادثه راننده فرماندار شهید شده و فرماندار، مدیر شیلات استان و یک نفر دیگر از همراهان آن‌ها مجروح شدند.
تجری یادآور شد: ضاربان پس از این حمله مسلحانه خودروی خود را به آتش کشیده و متواری شده‌اند.

نماینده مردم قصر شیرین در پایان از مسئولین امنیتی خواست عاملان این حمله را شناسایی و به مجازات برسانند.

ایرنا نوشت: افزایش کشته شدگان حمله مسلحانه به نماینده مجلس و مقامات کرمانشاه به 2 نفر افزایش یافتند.

عذرخواهی وزیر اقتصاد از مردم

طیب‌نیا حساسیت مردم در ماجرای فیش‌های حقوقی را ارج نهاده و اظهار کرد: ابایی از عذرخواهی از مردم بابت آنچه که در مورد فیش‌های حقوقی منجر به رنجش خاطر مردم شد، ندارم.
به گزارش ایسنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش بورس، بانک و بیمه که امروز بیستم تیرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، ضمن تشریح آنچه تاکنون وزارت اقتصاد در زمینه‌ برخورد با موضوع فیش‌های حقوقی انجام داده اظهار کرد: من به عنوان عضوی از دولت در زمینه فیش‌های حقوقی که منجر به رنجش مردم شده است عذرخواهی می‌کنم و به حساسیت مردم ارج نهاده و ابایی از عذرخواهی بابت قصوری که در جریان ارائه خدمت به مردم رخ داده است ندارم.

شاهزاده سعودی و اعلام مرگ مسعود رجوی؛ سازمانی که فرقه شد

مجاهدین خلق (منافقین) حالا به یک فرقه تبدیل شده و پنهان نگاه داشتن خبر وضعیت جسمی یا مرگ مسعود رجوی در این سال ها گواه دیگری بر همین واقعیت است.
عصر ایران- اشاره اخیر شاهزاده سعودی به مسعود رجوی سرکرده گروه منافقین (مجاهدین خلق) با عنوان و ذکر کلمه «مرحوم» این احتمال و حدس را که او دیگر زنده نیست تقویت کرده است.         
 امیر ترکی الفیصل رییس سابق  استخبارات با دستگاه امنیتی سعودی دو بار تعبیر مرحوم یا فقید را درباره مسعود رجوی به کار برد هر چند که مترجم کنفرانس از برگردان واژه «مرحوم» خودداری کرده است. 
بر پایه گزارش پرس‌تی‌وی این کنفرانس روز شنبه در پاریس برگزار شد و شبکه تلویزیونی العربیه عربستان نیز آن را پوشش خبری می داد. 
در این فیلم دیده می شود که ترکی الفیصل مریم رجوی را خطاب قرار می دهد و از واژه «مرحوم» درباره مسعود رجوی استفاده می کند.
با این سخنان احتمال مرگ مسعود رجوی قوت گرفته و می توان گفت او مرده است.در واقع سال هاست که مرده است.
پیش تر نیز این شایعه درگرفته بود که سرکرده منافقین زنده نیست و فیلم هایی که تلویزیون این سازمان از او پخش می کند یا مربوط به گذشته است یا تصویری نشان نمی دهند و فقط صداست.
در این سال ها این احتمال هم شنیده می شد که او در جریان بمباران های آمریکا و بریتانیا علیه حکومت صدام حسین در نوروز 1382 دچار صدمه جدی جسمی و حتی معلول شده است. بر این پایه می توان چند نکته را مطرح کرد:
-روابط درون سازمانی در این گروه چنان استالینیستی است که 13 سال است مهم ترین موضوع خود را مکتوم و مخفی نگاه داشته یا در قبال آن اطلاعات دروغ می دهند.
- مریم رجوی به جز سرکردگی این گروه همسر مسعود رجوی و مطلع ترین فرد در این باره است. اما او نیز در این همه سال از پاسخ و توضیح در قبال زنده بودن یا مرگ سرکرده و همسرش خودداری ورزیده و در عین حال مدعی کشف حقیقت برای مردم ایران هم هست!

- اختفای خبر مرگ مسعود رجوی طی این سال ها یا سکوت این سازمان در قبال طرح علنی این موضوع از جانب موتلف جدید خود (سعودی ها) نشانه دیگری بر این است که سازمانی که 50 سال قبل با آرزوهای جوانانی که در نیت خیر بنیان گذاران آن کمتر تردید می شود اکنون به این نقطه رسیده و به یک فرقه تبدیل شده و از سرکرده خود چنان بتی ساخته اند که نمی توانند بشکنند.مجاهدین خلق حالا به یک فرقه تبدیل شده و پنهان نگاه داشتن خبر وضعیت جسمی یا مرگ مسعود رجوی در این سال ها گواه دیگری بر همین واقعیت است.

این گفتار نمی خواهد به مراحل مختلف حیات این گروه از تأسیس در دوران مباره با رژیم شاه تا تغییر ایدیولوژیک در سال 1354 و انحرافی که جان اعضای ارشدی چون شریف واقفی و صمدیه لباف و لبافی نژاد را گرفت و مرحله بعد که تا پیروزی انقلاب اسلامی است و نیز از این مقطع تا شورش مسلحانه در 30 خرداد 1360 تا انتقال به عراق و مسایل پادگان اشرف بپردازد که حکایت مفصلی است و خون های بسیار در آن ریخته شده و کاربران را می توان به دو ماهنامه راهبردی «چشم انداز ایران» و خصوصا مصاحبه های « سعید شاهوندی» عضو سابق ارجاع داد که واقعیت های بسیاری را درباره سازمان متبوع پیشین خود بازگفته است.
این خبر اما تنها نشانه ای دیگر است بر این که سازمانی که روزی به عنوان «مجاهدین خلق» فعالیت می کرد و دهه هاست با عنوان «منافقین» شناخته می شود اکنون «فرقه رجوی» است منتها رجوی یی که به گفته مقام سابق استخبارات دیگر وجود خارجی ندارد.
اکنون مریم رجوی بیش از هر زمان دیگری با این پرسش رو به روست که چرا از پاسخ به این پرسش می پرهیزد؟ آیا معتقدند رییس فرقه هیچ گاه نمی میرد؟

ارتش روسیه نخستین هواپیمای «جنگ آخر» را تحویل می گیرد

مسکو- ایرنا- ارتش روسیه تا پایان سال جاری میلادی نخستین فروند هواپیمای مجهز و فوق پیشرفته محل استقرار فرماندهان ارشد و طراحان عملیات نظامی موسوم به هواپیمای «روز قیامت» یا «جنگ آخر» را تحویل می گیرد.

به گزارش ایرنا، در تعریف نظامی، این هواپیماها پس از درگیری هسته ای یا نابودی مراکز فرماندهی زمینی برای ادامه جنگ و هدایت نیروها کاربرد دارد و آخرین امکان فرماندهی، کنترل تمامی تسلیحات راهبردی و دوربرد اتمی و غیر اتمی است.
این هواپیما که در ساختار ارتش آمریکا نیز وجود دارد، مجتمع فرماندهی استراتژیک است که بدون نیاز به مراکز ارتباط زمینی می تواند نیروهای در حال عملیات و حتی هوا فضا را فرماندهی کند.به گزارش امروز (شنبه) خبرگزاری ریانووستی دو فروند از هواپیماهای روز قیامت در مراحل پایانی ساخت قرار دارد که یک فروند آن تا پایان سال 2016 تحویل نیروهای مسلح روسیه می شود.مجتمع هوایی فرماندهی روسیه بگونه ای طراحی شده که امکان می دهد، فرماندهان عالی و گروه افسران ارشد طراحی عملیات نظامی تمامی مسئولیت های خود را در شرایط شبه زمینی انجام دهند و با بهره گیری از پیشرفته ترین سامانه ها ارتباطی، نیروهای زمینی، دریایی، هوافضا و همچنین نیروهای موشکی استراتژیک را هدایت کنند.
وجود امکانات مختلف از جمله فرماندهی انواع تسلیحات و جنگ افزارهای راهبردی و دوربردی و تمامی بخش های نیروهای مسلح روسیه، طراحی مقاوم و مصرف اندک انرژی از جمله مزایای نسل جدید این مجتمع فرماندهی هوایی اعلام شده که پایه آن هواپیمای ایلیوشین 80 است.

نابودی سامانه موشکی آمریکا نخستین هدف روسیه در جنگ احتمالی اعلام شد

مسکو- ایرنا- دریادار ولادیمیر کومویدوف رییس کمیسیون امور دفاعی مجلس دومای روسیه اعلام کرد که با برنامه ریزی انجام شده، نخستین اقدام مسکو در یک نبرد احتمالی با ناتو حمله به سامانه موشکی آمریکا است.

به گزارش ایرنا، کومویدوف که نماینده دوما است، با اشاره به تصمیم های نشست سران 28 کشور عضو ناتو در ورشو پایتخت لهستان که دیروز (شنبه) پایان یافت، گفت: آمریکا با استقرار سامانه پدافند موشکی در کشورهای شرق اروپا، این منطقه را گروگان طرح های نظامی خود کرده است.
مقام روسی امروز در گفت وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا افزود: سامانه پدافند موشکی ایجاد شده در شرق اروپا از سوی آمریکا آماده باش جنگی دارد و برای هدف اصلی یعنی نابودی موشک های روسی آماده شده است.
وی ادامه داد: این سامانه علیه توانمندی های موشکی - اتمی روسیه هدف گیری شده و ادعای تهدید ایران و عراق برای توجیه استقرار آن در شرق اروپا فقط یک بازی بود.
کومویدوف ادامه داد: اگر سامانه پدافند موشکی آمریکا وارد مرحله عملیاتی شود، موشک های تاکتیکی روسیه دستور شکستن دیواره آن را در شرق اروپا دریافت می کنند که در واقع فرمان حمله است.
وی با بیان اینکه کشورهای رومانی و لهستان به عنوان میزبان بخش های مختلف سامانه موشکی آمریکا در خط مقدم این سیستم قرار دارند، اظهار کرد: ورشو و بخارست گروگان سیاست های نظامی واشنگتن شده اند.
دریادار کومویدوف تاکید کرد که اکنون فقط زمان آماده بودن برای اقدام است و اگر دستور پرتاب داده شود، موشک های روسیه مراکز استقرار بخش های سامانه موشکی آمریکا را در شرق اروپا هدف قرار خواهند داد.
وی در همین حال گفت: روسیه هیچگاه در حمله اتمی پیشگام نخواهد شد و فقط در صورت مواجهه با اقدام متقابل این کار را خواهد کرد.
الکساندر گروشکو نماینده دائمی روسیه در ناتو نیز پیش از آغاز نشست ورشو اعلام کرده بود: تدابیر نظامی مسکو در مقابل اقدام های ناتو در شرق اروپا این واقعیت را روشن خواهد کرد که امنیت کشورهای میزبان این پیمان مختل می شود.
ناتو که از سال 2014 فعالیت شورای همکاری با مسکو را تقریبا متوقف کرده است با وجود هشدارهای مکرر روسیه حاضر نشده از ادامه راهبرد گسترش نفوذ نظامی خود به نزدیک روسیه و حتی هم مرز این کشور عقب نشینی کند.
سران کشورهای عضو ناتو با ادامه این راهبرد در نشست ورشو، تصمیم گرفتند چهار گردان از نیروهای این پیمان در لهستان (شرق اروپا)، لتونی و استونی هم مرز روسیه و همچنین لیتوانی سه جمهوری بالتیکی شوروی سابق مستقر شود.
ناتو اعلام کرده است: تصمیم استقرار نیروهای جدید در شرق اروپا پس از ارزیابی و تجزیه و تحلیل شرایط کنونی گرفته شده است و در صورت نیاز حتی تقویت خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد