سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان دوباره زیر خاک/ منشا گردوغبار داخلی است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: منشا گرد و غبارهای امروز و روزهای گذشته داخلی است و محل شکل گرفتن این پدیده در بیابان‌های اطراف اهواز و منطقه نفتی جاده رامهرمز گزارش شده است.

کوروش بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در استان اظهار کرد: امروز (4 اسفند) نیز مانند روزهای گذشته وزش باد در سطح استان گزارش شد و در این شرایط، همان سناریوی روزهای گذشته تکرار خواهد شد و همچنین انتظار می‌رود تا ساعت 4 بعدازظهر کاهش دید در برخی از نقاط استان به ویژه در شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر رخ دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون شدت وزش باد در اهواز 30 کیلومتر در ساعت و میزان دید افقی در بر اثر گرد و خاک به 2500 متر کاهش یافته و این رقم ممکن است به 1500 متر نیز برسد.

بهادری افزود: انتظار می‌رود از بعد از ظهر امروز آسمان صاف شود و سپس فعالیت یک سامانه بارشی را در برخی از نقاط استان به ویژه در نقاط شمالی و شرقی تا بعد از ظهر فردا شاهد باشیم. در شب گذشته نیز رگبارهای پراکنده‌ای در شهرهای شوش، لالی و حسینیه اندیمشک گزارش شده است.

وی در خصوص منشا گرد و غبار چند روز گذشته و امروز در خوزستان تصریح کرد: منشا گرد و غبارهای امروز و روزهای گذشته داخلی است و محل شکل گرفتن این پدیده در کانون ریزگردها واقع در بیابان‌های اطراف اهواز، حد فاصل آزادراه اهواز به بندر امام و همچنین منطقه نفتی جاده رامهرمز گزارش شده است.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: این که از سوی مسئولان حفاظت محیط زیست گفته می شود منشا پدیده گرد و غبار هفته جاری در خوزستان، کانون‌های خارجی است، صحیح نیست و تصور نادرستی است.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با 31 درجه و ایذه با 9 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 29 تا 19 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد