سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر نگران کننده از دزفول

رئیس دادگستری دزفول:
سن گرایش مواد مخدر جوانان در دزفول به زیر 20 سال آمده است

رئیس دادگستری دزفول گفت: متاسفانه در این شهرستان به دلیل مشکلات اشتغال و فقر مالی و فرهنگی، سن گرایش جوانان به مواد مخدر به زیر 20 سال رسیده است.

خبرگزاری فارس: سن گرایش مواد مخدر جوانان در دزفول به زیر 20 سال آمده است                

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، حجت‌الاسلام صادق ابوهلال ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جامعه امروز ما نیاز مبرم به فعالیت‌های فرهنگی و دینی دارد و متولیان آگاهی مردم در این زمینه خبرنگاران هستند.

وی افزود: تعداد ورودی پرونده‌های دادگاه و دادسرای سال 93 در شعبات قضایی دزفول 51 هزار و 83 پرونده بوده که 51 هزار و 355 پرونده مختومه شده و حتی در آمار مختومه شدن تعدادی از پرونده‌های سال 92 نیز اضافه شده است.

رئیس دادگستری دزفول تصریح کرد: در دادگستری دزفول هر قاضی معادل دو قاضی باید به پرونده‌ها رسیدگی کند و هر کارمند معادل سه کارمند دیگر فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: با وجود فشار بالای کار، از سرعت مختومه شدن پرونده‌ها کاسته نشده بلکه به همت کارکنان افزایش یافته است که این توانایی باعث شده دزفول رتبه نخست در مخدومه کردن پرونده‌های دادگستری را در استان داشته باشد.

ابوهلال افزود: متاسفانه در شهرستان دزفول به دلیل مشکلات اشتغال و فقر مالی و فرهنگی، سن گرایش جوانان به مواد مخدر به زیر 20 سال رسیده است.

وی در ادامه به فعالیت شورای حل اختلاف در دزفول اشاره کرد و افزود: شورای حل اختلاف دزفول از زمان تشکیل، بازوی توانای دادگستری دزفول بوده و به همت نیروهای شورا بار فراوانی از پرونده‌های دادسرا و دادگاه با صلح و سازش بین افراد کاهش یافته است.

رئیس دادگستری دزفول خاطرنشان کرد: از سال گذشته 10 هزار و 936 پرونده به شعب حل اختلاف شهرستان دزفول وارد و تعداد 10 هزار و 464 پرونده آن مختومه شده است.

وی با توجه به تشکیل شورای حل اختلاف گفت: تعداد 45 شورای حل اختلاف مصوب و غیرمصوب در دزفول فعالیت دارد که ساختمان مرکزی شورای حل اختلاف با 80 عضو و بیش از 74 شعبه شورای حل اختلاف در روستاها به همت 314 عضو در حال فعالیت در حال صلح و سازش بین شکات هستند.

ابوهلال اضافه کرد: خوشبختانه به همت نیروهای فعال شورای حل اختلاف دزفول در حال حاضر در مناطق صعب العبور و همه روستاها و مساجد و حتی صنوف اقدام به راه اندازی این شورا کرده که از زمان راه اندازی این شورها از سال 81 و زمان تاسیس این شورا در دزفول تاکنون 187 هزار و 171 پرونده وارد شعب اختلاف شده که 184 هزار و 639 پرونده آن مختومه شد.

رئیس دادگستری دزفول تصریح کرد: بالغ بر 100 زندانی توسط شورای حل اختلاف دزفول آزاد شده و همیشه تلاش شورا رفع مشکلات مردم به‌صورت مصالحه و سازش بوده است.

وی در پایان، به سرمایه کلان مردم دزفول در بانک‌ها اشاره کرد و گفت: مردم دزفول در سه شعبه بانک اعتماد ایرانیان 430 میلیارد ریال پس انداز کرده و این در حالی‌ست که سرمایه مردم تهران در این بانک تنها 140 میلیارد ریال است، در صورتی که اگر این میزان سرمایه صرف مصارف اشتغال جوانان در شهر شود بسیاری از جرائم کاهش خواهد یافت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد