سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

کلاس​های مربیگری آمادگی جسمانی آقایان و بانوان در اهواز برگزار می​شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، کلاس مربیگری ارتقا درجه 3 به 2 آمادگی جسمانی در بخش آقایان ششم اردیبهشت‌ماه به میزبانی اهواز برگزار می​شود.

در این کلاس 40 نفر از شهرستان​های ایذه، باغملک، ماهشهر، اهواز، خرمشهر، آبادان و بندرامام شرکت می‌کنند و مدرس آن نیز کوروش رسالتی است. همچنین یک دوره مربیگری درجه 3 ویژه بانوان اهوازی پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار می​شود. در این دوره 40 شرکت‌کننده حضور پیدا می​کنند و مهری درخشان​نژاد نیز حاضران در کلاس را آموزش می‌‌دهد.

ورزشکاران خوزستانی در رقابت‌های آزاد،‏ دسته یک و دسته برتر تنیس‌روی‌میز استان به مصاف یکدیگر می‌روند.

عبدالامیر بخشنده، دبیر هیات تنیس‌روی‌‌میز استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار‌کرد: این مسابقات روز جمعه (یکم خردادماه) به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن انقلاب مجموعه ورزشی تختی اهواز برگزار می‌شود.

وی با ‌بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود که تنیسورهای خوزستانی استقبال خوبی از این رقابت‌ها داشته باشند، گفت:‌ معمولا از شهرستان‌های اهواز،‏ شوش، دزفول، آبادان، ماهشهر، خرمشهر، شادگان، شوشتر، گتوند، باغملک، رامهرمز و ایذه شرکت‌کننده داریم.دبیر هیات تنیس‌روی‌‌میز خوزستان عنوان‌کرد: مسابقاتی که تا این ‌جای سال برگزار کرده‌ایم، تاثیر خوبی داشته است؛ همیشه تنیسورهای استان تا این موقع از سال خیلی تمرین نمی‌کردند ولی امسال با برنامه‌هایی که داشته‌‌ایم، تمام بازیکنان مطرح استان به خوبی تمرین می‌کنند و این نوید روزهای خوب را می‌دهد.

سرمربی تیم کشتی فرنگی دوکوهه اندیمشک هدف‌شان در فصل جدید لیگ برتر کشور را کسب سهمیه جام باشگاه​های جهان دانست.

مهرزاد اسفندیاری​فر در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، درباره حضور تیمش در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور، اظهارکرد: با توجه به این‌که تیم اندیمشک سال گذشته در لیگ برتر و جام باشگاه​های جهان به قهرمانی رسید، انگیزه خاصی بین مردم اندیمشک وجود دارد. ضمن این‌که توقع​ مردم شهرمان هم بالا رفته است.وی با بیان این‌که تیم​مان برای شرکت در مسابقات از شرایط خوبی برخوردار است، گفت: ما یک اردوی 20 روزه در کشور آذربایجان برگزار کردیم که بسیار خوب بود. نزدیک به دو ماه است که تیم​مان بسته شده است و از هر جهت همه چیز مهیا است. امسال هم شرکت فنی و مهندسی پدیده دو کوهه اندیمشک اسپانسر تیم شده است.

سرمربی تیم کشتی فرنگی دوکوهه اندیمشک درباره ترکیب تیمش در این رقابت ها، عنوان‌کرد: پاپی، زیدوند، سامان و سعید عبدولی، رستمی​کیا، هدایی، کریم​فر، گیل‌نیرنگ و نعمت‌چکانی، ترکیب تیم ما را تشکیل می​دهند و بزرگترین حسن تیم ما این است که بیشتر ترکیب تیم‌مان بومی و از کشتی​گیران شهر اندیمشک است و می​توان گفت 90 درصد تیم ما اندیمشکی است.

وی با بیان این‌که امسال بیمه رازی رقیب اصلی ما در لیگ برتر محسوب می​شود، گفت:‌ چهار کشتی​گیر اصلی این تیم که اخلاقی، سوری، رامین طاهری و پیام بویری هستند نیز خوزستانی‌اند. به هر حال امیدوارم نماینده شایسته​ای برای استان خوزستان باشیم و از خوزستان هم این توقع وجود دارد که با قدرت در این مسابقات شرکت کند.

اسفندیاری‌فر بیان‌کرد:‌ ما نسبت به مردم استان خوزستان، شهرستان اندیمشک و اسپانسر مالی​مان که اعتماد کرده و برای حضور ما در این مسابقات هزینه کرده است، تعهد داریم و باید بتوانیم جواب این اعتماد را بدهیم. فدراسیون نیز باید از این اسپانسرها حمایت و آن‌ها را جذب کند تا یک بار مصرف نباشند.

وی هدف نهایی تیمش را از حضور در این مسابقات کسب سهمیه جام باشگاه​های جهان دانست و گفت:‌ می‌خواهیم امتیازات لازم را در مجموع دو فصل لیگ برتر کشور به دست آوریم تا در نهایت مجوز حضور در جام باشگاه‌های جهان را کسب کنیم. با توجه به این‌که سال گذشته تیم​مان، هم قهرمان ایران و هم جهان شد، کمی کار برای ما سخت شده است و همه انتظار دارند که باز هم قهرمان شویم. رقبا نیز با این دید که ما یک تیم قهرمان هستیم، مقابل ما ظاهر می​شوند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی دوکوهه اندیمشک با گله​مندی از فدراسیون عنوان‌کرد: متاسفانه پس از گذشت یک سال، فدراسیون کشتی هنوز پاداش قهرمانی ما را در مسابقات لیگ برتر، پرداخت نکرده است و این باعث کم‌شدن تعداد تیم​های شرکت‌کننده در لیگ می​‌شود؛ برای لیگ برتر کشتی فرنگی و آزاد، امسال به ترتیب شش و هفت تیم اعلام آمادگی کرده​اند که این تعداد تیم زیبنده کشتی ایران که سال گذشته قهرمان جهان شد، نیست.

وی افزود: در هر صورت با توجه به قولی که فدراسیون به ما داد، ما هم به کشتی​گیران​مان قول دادیم که اگر قهرمان یا نایب‌قهرمان شویم، فلان مبلغ را به ما می​دهند که به این صورت نشد و یک سال است هر چه هم تماس می​گیریم کسی جواب خوبی به ما نمی​دهد. به نظرم همین موضوع باعث شده است که امسال تیم‌های کمتری در لیگ شرکت کنند.

رقابت​های سوارکاری خوزستان در دو ماده کورس و استقامت به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می​شود.

فتاح کنعانی، رییس هیات سوارکاری استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این مسابقات یکم خردادماه در بخش استقامت در مسافت​های 20، 40 و 60 کیلومتر و در بخش کورس در مسافت 1000 متر به میزبانی آبادان برگزار می​شود.وی ادامه داد: پیش​بینی می​شود در بخش کورس نزدیک به 30 راس اسب و در بخش استقامت نزدیک به 25 راس اسب از سراسر استان حضور داشته باشند. 

رییس هیات سوارکاری خوزستان گفت: در پایان به برترین های این رقابت ها جوایز نقدی اهدا می​شود.

تیم وزنه​برداری جانبازان و معلولان خوزستان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این مسابقات از چهارم خردادماه به مدت شش روز به میزبانی تهران برگزار می​شود که هفت وزنه​بردار خوزستانی در آن حضور پیدا می‌کنند.

سجاد مهرآقایی و رضا بلوکی هر دو در وزن 49 کیلوگرم، مهیار روشن​زاده و غلامحسین شلتوک​کار هر دو در وزن 65 کیلوگرم، نادر و داوود زرگانی به ترتیب در وزن های 80 و 88 کیلوگرم و احمد امین​زاده در وزن 107 کیلوگرم، از خوزستان به این مسابقات اعزام می​شوند. احمد اعتمادیان و علیرضا رضاییان نیز به ترتیب به عنوان مربی و سرپرست، تیم استان را در این رقابت​ها همراهی می​کنند.

تیم فوتبال استقلال خوزستان در دیدار رفت پلی آف لیگ برتر کشور، روز دوشنبه هفته آینده در اهواز از مس کرمان پذیرایی می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- آبی پوشان اهوازی از ساعت 18:30 روز دوشنبه (چهارم خردادماه) در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان مس کرمان خواهند بود. دیدار برگشت این دو تیم نیز از ساعت 18 روز یکشنبه (دهم خردادماه) به میزبانی مس کرمان برگزار خواهد شد.

بانوی خوزستانی در رقابت​های قایقرانی آب‌های آرام جانبازان و معلولان کشور با حریفان خود به رقابت می‌پردازد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، هانیه کاکاحاجی از استان خوزستان به عنوان تنها نماینده استان در این رقابت​ها که انتخابی تیم‌ملی نیز است، شرکت می​کند. رقابت​های قهرمانی و انتخابی تیم‌ملی آب‌های آرام جانبازان و معلولان کشور، فردا 30 اردیبهشت‌ماه در دریاچه آزادی تهران برگزار می​شود. این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می​شود که خوزستان تنها در بخش بانوان شرکت​کننده دارد.

ترکیب تیم‌‌های سینا صنعت ایذه خوزستان و دوکوهه اندیمشک برای شرکت در لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور اعلام شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون کشتی، مرحله اول رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه های کشور از سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه به مدت دو روز در مجموعه ورزشی انقلاب کرج برگزار می‌شود.

شش تیم برای حضور در لیگ کشتی فرنگی کشور اعلام آمادگی کرده‌اند که تیم‌های سینا صنعت ایذه خوزستان و دوکوهه اندیمشک نمایندگان استان خوزستان در این مسابقات هستند.

ترکیب تیم سینا صنعت ایذه خوزستان

59کیلوگرم: اشکان قلی‌کیانی

66 کیلوگرم: اصغر آل‌محمودی- پویا بویری

71 کیلوگرم: فرشاد بلفکه

75 کیلوگرم: وحید بابایی‌جعفری- بهرام جمشیدی

80 کیلوگرم: علی شریفی

85 کیلوگرم: علی قیطاسی

98 کیلوگرم: مهدی عسگری‌زاده

130 کیلوگرم: امیر قاسمی‌منجزی

ترکیب تیم دوکوهه اندیمشک

59 کیلوگرم: عبدالمحمد پاپی

66 کیلوگرم: سامان عبدولی

71 کیلوگرم: مهدی زیدوند

75 کیلوگرم: سعید عبدولی- فرشاد رستمی‌کیا

80 کیلوگرم: مهدی هدایی

85 کیلوگرم: مجتبی کریم‌فر

98 کیلوگرم: داوود گیل‌نیرنگ

130 کیلوگرم: مسعود نعمت‌چگانی

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز پس از دیدار روز گذشته این تیم برابر شهرداری تبریز و سقوط به لیگ دسته دو کشور‏، گفت: به دو نفر از بازیکنان​مان مشکوک هستیم اما ثابت کردنش سخت است.

به 2 بازیکن تیم مشکوک هستیم

ارسطو جهانداری در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، پس از سقوط تیم استقلال اهواز به لیگ دسته دو کشور اظهار کرد: شهرداری تبریز در بازی روز گذشته فقط دو توپ روی دروازه​ ما آورد که هر دو توپ هم گل شد. متاسفانه یکسری عوامل باعث شد که ما شکست را بپذیریم. این عوامل هم متاسفانه از سوی خودمان بود. به دو نفر از بازیکنان​مان مشکوک هستیم. مانند قبل که دلالی به دروازه​بان‌مان زنگ زد و گفت 50 میلیون تومان به تو می‌دهیم و یک پنالتی به تیم حریف بده‏، متاسفانه در بازی روز گذشته به دو بازیکن‌مان مشکوک هستیم و 90 درصد احتمال می‌دهم آن‌ها را خریده‌اند.

همه می​خواستند حق تبریزی‌ها را از استقلال اهواز بگیرند

وی ادامه داد: من شدیدا دنبال این مساله هستم و باید چنین بازیکنانی از فوتبال منع شوند. آن‌ها به تیم​مان خیانت کردند. همچنین داور بازی و همه عوامل این دیدار با اشتباهات زیادشان باعث شدند ما نتیجه مورد نظرمان را نگیریم. همه می​خواستند شهرداری تبریز در این بازی برنده شود چرا که در لیگ برتر حق تراکتورسازی خورده ‌شد و قصد داشتند این جا جبران کنند.

اثبات خریده شدن 2 بازیکن تیم‌مان سخت است

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز با بیان این‌که ما از فدراسیون خواسته بودیم که از عوامل قوی در این بازی استفاده کند، عنوان کرد: متاسفانه این دیدار را بسیار معمولی حساب و از افراد ضعیفی استفاده کردند. مشکلات زیادی در این بازی برای ما پیش آمد و دنبالش هم هستیم تا ببینیم می​توانیم حق​مان را بگیریم یا نه. من به طور قطع می​توانم بگویم بازیکنان​مان را در این بازی خریدند اما ثابت کردنش سخت است. دو بازیکن ما که بهترین​های ما در بازی​های گذشته بودند، روز گذشته بدترین بازی​شان را به نمایش گذاشتند.

خداداد عزیزی جو شلوغی به راه انداخت

وی درباره درگیری​هایی که در بازی روز گذشته به وجود آمد، گفت: تیم شهرداری تبریز در این بازی بسیار وقت تلف کرد اما داور بازی زمان تلف شده‌ زیادی محاسبه نکرد و به همین دلیل تماشاگران از داور بازی ناراضی بودند. در ادامه هم خداداد عزیزی یک مقدار شلوغ کرد و جو راه انداخت و حاشیه را وارد زمین کردند و در نهایت همه چیز دست به دست هم داد تا تیم‌شان پیروز از زمین خارج شوند.

هدف‌مان ایجاد یک ساختار مناسب برای استقلال اهواز است

جهانداری در پاسخ به این سوال که باتوجه به سقوط تیم به لیگ دسته 2، برنامه​تان برای فصل آینده چیست؟ گفت: ما فوتبال​مان را ادامه خواهیم داد و فرق نمی​کند که چه نتیجه​ای کسب شده است. هدف ما این است که استقلال اهواز تیمی درست و حسابی باشد. استقلال اکنون فقط یک اسم است. می​خواهیم برایش امکانات فراهم کنیم، استادیوم اختصاصی بسازیم و یک تیم بومی درست کنیم تا ظرف چند سال آینده به لیگ برتر صعود کند. تیم استقلال اهواز 70 سال قدمت دارد اما هنوز یک زمین اختصاصی ندارد. من ابتدا دنبال این هستم که یک ساختار خوب و مناسب را برای این تیم بسازم و در کنار این، بازی​های‌مان را هم ادامه دهیم تا با شرایطی خوب به لیگ​ برتر صعود کنیم.

مالکان باشگاه از تیم حمایت نکردند

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز در پاسخ به این سوال که هدف این تیم در ابتدای فصل صعود به لیگ برتر بود و چرا اکنون این تیم به این عاقبت دچار شده است؟ عنوان کرد: به دلیل این‌که مالکان باشگاه از نظر مالی تیم را حمایت نکردند و تیم را رها کردند و هیچ پولی به تیم تزریق نکردند و در ادامه هم بازیکنان از تیم ما رفتند. در اواخر لیگ هم خودم هزینه‌های تیم را متقبل شدم و بعد از آن هم مالکان باشگاه گفتند به جای هزینه​هایی که برای باشگاه انجام داده‌ای، تیم را بردار. اگر روز اول پول می​دادند، اکنون این‌گونه نمی​شد. تماشاگران از هیچ چیز باخبر نیستند و فکر می​کنند به سادگی می​شود مسایل را حل کرد.

من هم باید تیم را رها می‌کردم

وی ادامه داد: وقتی تیم​تان پول نداشته باشد چگونه می​خواهید مربی خوب بیاورید. هر کسی را می​آورید می‌گوید ابتدا 30 درصد قرارداد را بدهید. فکر می​کنید چرا داریوش یزدی رفت؟ به دلیل این‌که در تیم ما پول نبود. بازیکنان​مان هم یکسری​شان از تیم​ رفتند و یکسری​شان هم سرباز شدند و وعده​های مالکان هم عملی نمی‌شد و تیم ما به این دلایل به مشکل خورد. حتی من هم باید تیم را رها می​کردم اما دلم برای این تیم سوخت و گفتم حیف است این تیم را خراب کرد. من کسی نیستم که بخواهم تیم را رها کنم.

با برنامه‌ریزی، تا سه سال دیگر لیگ برتری می‌شویم

جهانداری در پایان گفت: باید از پایه تیم را بازسازی کنیم. زمینی برای این تیم بگیریم و یک استادیوم اختصاصی برایش بسازیم و برای تیم ساختارسازی کنیم. استقلال اهواز با این برنامه​ها ظرف سه سال آینده در لیگ برتر حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، رقابت تیم های استقلال اهواز و شهرداری تبریز در پلی‌آف لیگ دسته یک کشور، در دو بازی رفت و برگشت با تساوی 3 بر 3 به پایان رسید که تبریزی ها به دلیل قانون گل زده بیشتر در خانه حریف در لیگ دسته یک ماندنی شدند و استقلال اهواز به لیگ دسته دو سقوط کرد.

مربی تیم کشتی سینا صنعت ایذه خبر داد
اعزام تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه به تهران برای حضور در لیگ برتر

مربی تیم سینا صنعت ایذه از اعزام این تیم برای حضور در مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی کشور به تهران خبر داد.

خبرگزاری فارس: اعزام تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه به تهران برای حضور در لیگ برتر                

ملک بویری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با اشاره به اعزام تیم سینا صنعت به لیگ برتر کشتی فرنگی اظهار کرد: تیم سینا صنعت ایذه امسال به نمایندگی از شهرستان، و به‌عنوان یکی از نمایندگان استان خوزستان در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور حاضر شده است و برای حضور در این مسابقات به تهران اعزام شد.

وی با بیان اینکه این اولین تجربه تیم سینا صنعت در لیگ برتر کشتی کشور است افزود: در ترکیب این تیم از کشتی‌گیران جوان و با آتیه استفاده شده است که چندتن از آنها در مسابقات کشوری و بین‌المللی صاحب نشان هستند.

مربی تیم سینا صنعت ایذه در ادامه افزود: طبق اعلام فدارسیون کشتی دو نفر کشتی گیر دارای رنکینگ باید استفاده می‌شد که اصغر عالی‌محمودی و مسعود مرادی معرفی شدند و مهدی عسکری‌زاده نیز به‌عنوان کشتی‌گیر خارج از رنکینگ در ترکیب این تیم حضور خواهد داشت.

بویری سایر کشتی‌گیران تیم را اشکان قلی‌کیانی، داریوش مقصودی، پویا بویری، فرشاد بلفکر، عظیم گرمسیری، وحید بابایی جعفری، بهرام جمشیدی، علی شریفی، مسعود مرادی، علی غیطاسی و امیر قاسمی منجزی دانست که در این دوره از مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی برای این تیم ایذه‌ای به روی تشک خواهند رفت.

وی با بیان اینکه این مسابقات از 30 اردیبهشت به میزبانی تهران آغاز خواهد شد خاطرنشان کرد: این مسابقات که به‌صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود، سه روز به طول خواهد انجامید و در روز یک خرداد تیم‌ها با شناسایی مقام‌های اول تا سوم به‌کار خود در این دوره پایان خواهند داد.

بویری اضافه کرد: در ترکیب تیم سینا صنعت بیشتر از کشتی‌گیران خوزستانی استفاده شده است و یک کشتی‌گیر خارج از استان نیز این تیم را در این دوره از مسابقات همراهی خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم حضور این تیم در لیگ برتر کشتی فرنگی بتواند باعث شکوفایی بیشتر این ورزش در شهرستان ایذه و استان خوزستان شود گفت: جا دارد از زحمات مهندس علی‌بابا احمدپور مدیرعامل تیم سینا صنعت، به‌عنوان یکی از حامیان ورزش و ورزشکاران ایذه‌ای صمیمانه قدردانی کنم.


تیم کشتی سینا صنعت ایذه


حمزه احمدزاده - سینا سنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، تیم سینا صنعت ایذه برای اولین‌بار به این دوره از مسابقات اعزام خواهد شد و این در حالی است که شهرستان ایذه به‌عنوان یکی از قطب‌های کشتی فرنگی کشور به حساب می آید و از افتخارات آن می‌توان به قهرمانی چند روز پیش رامین طاهری و کسب مقام سومی پیام بویری در مسابقات قهرمانی آسیا برای تیم ملی کشورمان اشاره کرد.

بدون شک توجه بیشتر مسئولان ورزش کشور و استان خوزستان به ورزش این دیار، باعث شکوفایی بیشتر تمام رشته‌های ورزشی و ورزشکاران مستعد شهرستان خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد