سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

مک کین: به دلیل همین سیاست های اشتباه ما الان در سوریه بین دو انتخاب بد و بدتر گرفتار شده ایم . یا باید اسد را انتخاب کنیم و یا به قدرت رسیدن گروه های تندرو اسلامگرا را شاهد باشیم. این وضعیت به خاطر این است که دولت اوباما صحنه را ترک کرد و بر اوضاع مدیریت نداشت.

جان مک کین سناتور جمهوریخواه و رقیب انتخاباتی سابق اوباما در سخنانی مدعی شد سیاست های اشتباه دولت اوباما در خاورمیانه باعث برتری ایران در منطقه شده است.مک کین : کنترل خاورمیانه به دست ایران افتاده است
به گزارش عصر ایران مک کین در مصاحبه ای با شبکه "MSNBC" آمریکا با اشاره به اینکه عدم ورود آمریکا به بحران های خاورمیانه باعث کسب برتری ایران در منطقه شده است، مدعی شد ایران هم اکنون کنترل 4 پایتخت عربی شامل بغداد، دمشق،بیروت و صنعا را در دست گرفته است.
مک کین گفت:" یکی از بزرگ ترین مشکلات ما این است که متحدان ما از جمله ترکیه و عربستان خطر و تهدید ایران را بزرگ تر از تهدید داعش می دانند. آنها از حفظ برتری ایران بر منطقه نگرانی دارند. اگر ایالات متحده آمریکا از اپوزیسیون و نیروهای میانه روی سوری حمایت جدی تری می کرد و به آنها سلاح و آموزش می داد ، در این صورت کشورهایی چون ترکیه هم اکنون همکاری بیشتری با ما داشتند"
مک کین افزود:" من فکر می کنم اگر ما فردا به دولت ترکیه بگوییم که با داعش می جنگیم و منطقه پرواز ممنوع مورد نظر شما را بر فراز سوریه برقرار می سازیم و به نیروهای معارض سوری سلاح و تجهیزات می دهیم و از پایگاه هوایی شما برای بمباران سوریه استفاده خواهیم کرد .. در این صورت به نظر من ایالات متحده آمریکا همکاری های بیشتری از دولت هایی چون ترکیه برای بحران خاورمیانه شاهد باشد."
مک کین در ادامه تاکید کرد:" متاسفانه تمرکز دولت اوباما در شرایط کنونی روی مساله داعش است در حالی که  ایران در عراق، سوریه، لبنان و یمن نفوذ گسترده ای دارد. هم اکنون نفوذ اصلی در عراق از آن ما نیست بلکه در دست ایران است."این سناتور جمهوریخواه آمریکایی و رییس کمیته امور نیروهای مسلح سنا در ادامه افزود:" یکی از اشتباهات اصلی اوباما این بود که توصیه تیم امنیت ملی خود مبنی بر تسلیح و حمایت جدی از ارتش آزاد سوریه را رد کرد. در اثر این اقدام رییس جمهور ما الان در سوریه شاهد اتفاقات عجیب و غیر طبیعی هستیم. یکی از دلایل اصلی قدرت گرفتن گروه های تندرو اسلامگرا در سوریه نیز به همین خاطر بود."
او گفت:" به دلیل همین سیاست های اشتباه ما الان در سوریه بین دو انتخاب بد و بدتر گرفتار شده ایم . یا باید اسد را انتخاب کنیم و یا به قدرت رسیدن گروه های تندرو اسلامگرا را شاهد باشیم. این وضعیت به خاطر این است که دولت اوباما صحنه را ترک کرد و بر اوضاع مدیریت نداشت."
مک کین همچنین تسلط داعش بر شهر رمادی عراق را نیز از تبعات سیاست های اشتباه اوباما در منطقه خاورمیانه دانست.مک کین یکی از مدافعان سر سخت ایده تسلیح مخالفان مسلح حکومت سوریه و حمله نظامی تحت یک ائتلاف بین المللی به سوریه به منظور ساقط کردن حکومت بشار اسد از قدرت است. او و برخی هم حزبی های تندرویش در سنا اخیرا  طرحی تصویب کرده اند که در قالب آن بیش از 500 میلیون دلار سلاح و تجهیزات نظامی به صورت مستقیم در اختیار گروه های کرد و سنی در عراق قرار داده شود. دولت اوباما تهدید کرده است این طرح را وتو خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه از صدور احکام اخیر اعدام در مصر ابراز تاسف و نگرانی کرد.
به گزارش ایسناT مرضیه افخم با تاکید بر جایگاه کهن و تاریخی این کشور اظهار داشت: اعتقاد داریم برخی مشکلات و اختلافات بر اساس اهداف بلند انقلاب مردمی مصر و از طریق گفت‌وگوهای ملی و توافق سیاسی میان جریان‌های سیاسی و اجتماعی مسالمت‌جو قابل حل و فصل است.وی اضافه کرد : صدور چنین احکامی که تشویق روش‌های مبتنی بر خشونت و حذف را در بر دارد وجهه و اعتبار کشور مصر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امیدواریم از چنین راهکارهایی اجتناب گردد.منبع: ایسنا
نوار صوتی را از ابوبکر البغدادی سرکرده داعش منتشر شد که در آن ابوبکر البغدادی به افراد مسلح این گروه برای تسلط بر شهر الرمادی مرکز استان الانبار تبریک می گوید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ابوبکر بغدادی: به زودی بغداد و کربلا را هم تصرف می‌کنیم

سرکرده گروه تروریستی داعش به افراد مسلح این گروه وعده داد بغداد و کربلاء را تصرف خواهند کرد.
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری «وردنا»، موسسه رسانه ای «مناصره» وابسته به داعش، نوار صوتی را از ابوبکر البغدادی سرکرده داعش منتشر کرد که در آن به افراد مسلح این گروه برای تسلط بر شهر الرمادی مرکز استان الانبار تبریک می گوید.البغدادی در این نوار صوتی که هنوز منابع رسمی صحت آن را تایید نکرده اند، وعده داد نبردهای آینده در بغداد و کربلا خواهد بود.وی در این نوار صوتی با صراحت از تصمیم داعش برای حمله به بغداد و کربلا پس از «پیروزی در الانبار» سخن می گوید. این درحالیست که پیشتر منابع خبری از وخامت حال این تروریست خبر داده بودند.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق به علت وخامت اوضاع امنیتی با صدور دستوری سرتیپ «موسی کاطع فالح » فرمانده نیروهای واکنش سریع الانبار را از پستش برکنار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تدارک گسترده شیعیان برای بازپس گیری الرمادی / ادعای الجزیره: پیروزی شیعیان یعنی اشغال الرمادی بدست ایران!

الجزیره نوشت: نخست وزیر عراق پس از سقوط الرمادی به دست داعش فرمانده نیروهای واکنش سریع الانبار را از پست خود برکنار کرد.به گزارش «انتخاب»، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق اعلام کرد حیدر العبادی نخست وزیر عراق به علت وخامت اوضاع امنیتی با صدور دستوری سرتیپ «موسی کاطع فالح » فرمانده نیروهای واکنش سریع الانبار را از پستش برکنار کرد.این منبع افزود: برکناری سرتیپ موسی کاطع فالح به علت وخامت اوضاع امنیتی و نداشتن مدیریت وی در سازماندهی نیروهای واکنش سریع به ویژه در الکرمه بود.

تدرارک شیعیان برای بازپس گیری الرمادی
پس از درخواست مسئولان رمادی، نیروهای داوطلب شیعی در حال تدارک برای پس گرفتن این شهر هستند. داعش پس از سه روز حمله پیچیده و دشوار، کنترل شهر رمادی را بدست گرفت. آنها توانستند نیروهای دولتی را از مرکز استان الانبار به عقب برانند. شورای استانی الانبار خواستار کمک شبه نظامیان شیعی برای پس گرفتن این شهر شده است.
اطلاعات دریافتی نشان می دهد که این نیروهای بسیج شیعی در قالب گروههای مختلف در تدارک برای یک ضد حمله گسترده برضد داعش هستند.بنابرادعای الجزیره، این تصمیم به شدت جنجالی است و شماری از رهبران قبایل سنی برضد این اقدام هشدار داده اند و اعلام کرده اند این اقدام را اشغال رمادی توسط ایران قلمداد می کنند. رهبران سنی، دولت عراق را مقصر سقوط رمادی می دانند و می گویند در این باره هشدار داده و خواستار کمک های تسلیحاتی شده بودند.
آنها می گویند خواستار سلاح شده بودند تا بتوانند خود درگیری با داعش را در دست بگیرند اما دولت تمایلی به دادن سلاح به آنها نداشت، زیرا هیچ اعتمادی به آنها ندارد. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی تحولات رمادی را بی اهمیت توصیف کرده است و گفته است که عراق سرزمین های خود را پس خواهد گرفت.

روزنامه الحیات با ادعای اینکه ایران در امور کشورهای عربی مداخله می کند ، از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست در دادگاه های بین المللی از ایران شکایت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الحیات: اعراب متحد شوند؛ باید از ایران به این 4 دلیل شکایت کنیم
روزنامه الحیات با ادعای اینکه ایران در امور کشورهای عربی مداخله می کند ، از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست در دادگاه های بین المللی از ایران شکایت کنند.
به گزارش «انتخاب»، روزنامه الحیات چاپ لندن در شماره امروز خود در مقاله ای با عنوان «چهار مسئله بین المللی در انتظار ایران است» به قلم عبدالله ناصر العتابی نوشت: مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره نشست کمپ دیوید گفت ادعاها درباره اقدامات بی ثبات ساز ایران تکراری است.  مقامات ایران ازجمله امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه این کشور نیز این جمله را تکرار می کند. البته مردود دانستن اظهارات مبنی بر اقدامات بی ثبات ساز ایران از سوی مرضیه افخم مسئله قابل پیش بینی است و سیاستمداران عرب که با سیاست ایران آشنایی دارند، منتظر نیستند تهران به این مسئله اذعان کند.
در همین حال، باوجود اینکه مقامات عربی مسئله مداخله(!) ایران را در امور کشورهایشان مطرح می کنند، باید اتهام های خود را در عرصه بین المللی اثبات کنند. باید کشورهای ذیربط یا کشورهای خلیج (فارس) در برابر سازمان ملل و دادگاه های بین المللی ذیصلاح چهار دعوای حقوقی اقامه کنند.
دعوای اول مربوط به حضور ایران در عراق، زیرا ایران روند تغییر دمکراتیک را تعطیل کرده است، از گروه های شبه نظامی بسیج مردمی در این کشور حمایت می کند و تهران فرماندهی گروه های شبه نظامی شیعه را به عهده دارد. دعوای دوم مربوط به مداخله ایران در سوریه است البته رسیدگی به این دعوا آسان خواهد بود، به ویژه این که ایران از بشار اسد حمایت می کند.
دعوای سوم به تحمیل جنبش حزب الله بر عرصه سیاسی لبنان مربوط است.
دعوای اخر مربوط به ایجاد بی ثباتی در یمن است، زیرا ایران از گروه حوثی ها حمایت می کند.
در ادامه این ادعاها، الحیات آورده است: اقامه این چهار دعوا می تواند کلمه «تکراری» در اظهارات افخم، امیر عبداللهیان و مقامات سیاسی ایران را بی اعتبار کند، فقط باید کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و همپیمانانشان در این چهار محور فعالیت کنند.
نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای تیم ایران را بسیار توانمند توصیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مذاکره کننده هسته ای روسیه: به تیم ظریف آفرین می گویم؛ آنها قابلند و ما از آنها خیلی چیزها یاد گرفته ایم

نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای تیم ایران را بسیار توانمند توصیف کرد.
به گزارش «انتخاب» به نقل از پرس تی وی ، اخیرا، پس از چهار روز گفتگوهای فشرده هسته ای در وین، هیئت ایرانی اعلام کرد گفتگوها دشوار است و کند پیش می رود. یکی از نکات کلیدی این توافقنامه مربوط به تحریمهاست.عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران گفت مذاکرات ما بر اساس مفاهیم و راه حلهایی است که ما در لوزان به آن رسیدیم. راه حلهای مربوط به تحریمها که ما در لوزان به آن رسیدیم ، این بود که همه تحریمهای اقتصادی و مالی باید روزی که ما اجرای توافقنامه را شروع کردیم، پایان یابد.
مذاکره کنندگان اتفاق نظر دارند اگر اراده سیاسی برای پیدا کردن زمینه های مشترک وجود داشته باشد، حصول توافق امکانپذیر است. ایران همچنان تاکید دارد توافقنامه ای قابل قبول باید به حقوق قانونی هسته ای ایران احترام بگذارد.سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هم گفت ما به هیئت ایرانی برای اینکه از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند و آن را تقویت می کنند، آفرین می گوییم.آنها مذاکره کنندگان بسیار قابلی هستند. ما گاهی از آنها خیلی چیزها را یاد می گیریم.
شورای سیاسی جنبش انصارالله با صدور بیانیه ای ضمن تشریح مواضع این جنبش نسبت به آخرین تحولات یمن، خواستار حضور جمهوری اسلامی ایران در هر مذاکراتی که تحت نظارت سازمان ملل صورت گیرد، شد.
به گزارش ایرنا، پایگاه خبری یمن پرس، جنبش انصار الله در این بیانیه که شب گذشته صادر شد ضمن محکومیت تجاوز عربستان به یمن وضرورت مقابله با آن اعلام کرد حضور ایران در مذاکرات ژنو که قرار است 28 مه ( 7 خرداد) برگزار شود ضروری است.
انصار الله بار دیگر مخالفت خود را با قطعنامه شماره 2216 تحت بند هفتم شورای امنیت واتهامات وارده به بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصار الله ودو تن دیگر از اعضای این جنبش را اعلام کرد وخواستار حذف نام های بدر الدین و عبدالملک الحوثی از فهرست مجازات های بین المللی شد.
شورای سیاسی انصار الله این قطعنامه را ظالمانه و در جانبداری از تجاوز عربستان به یمن که منجر به تعمیق بحران شد دانست.
این شورا با تاکید بر ضرورت تداوم ایستادگی ارتش، نیروهای امنیتی وکمیته های مردمی در میدان های جنگ همه استان ها در برابر تجاوز عربستان ، مبارزه با القاعده را خاطر نشان ساخت.
انصار الله اعلام کرد، هیچ راه حلی جز گفت وگوی ملی ، توافق صلح ومشارکت ملی بر اساس مسیر عملیات انتقالی که کشور درحال عبور از آن است وجود ندارد.
شورای سیاسی انصار الله از همه کشورهای دوست خواست به اراده ملت یمن احترام گذاشته از گزینه های آن با هدف تکمیل مسئولیت های باقیمانده مرحله انتقالی در راس آنها تکمیل تدوین قانون اساسی وبرگزاری انتخابات سپس اصلاح نظام انتخابات حمایت کنند.
بیانیه انصار الله تاکید کرد، هر تصمیم یا قطعنامه صادر شده توسط هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن فاقد اعتبار وغیر قانونی است وهر تصمیم ویا قطعنامه ای باید در نتیجه گفت وگو میان نیروهای سیاسی یمن صادر شود. انصار الله افزود: یمن برای هیچ یک از کشورهای همسایه به هیچ وجه تهدید به حساب نمی آید وشایعات برخی ها برای توجیه تجاوز عربستان به یمن مانند صحبت از هدف قرار دادن مقدسات اسلامی در مکه مکرمه ومدینه منوره ویا هدف قرار دادن منافع دیگران ، تهدید امنیت ملی عربی ادعاهایی باطل وپوچ با هدف گمراه کردن افکار عمومی وقانونی جلوه دادن تجاوز عربستان به یمن وهمکاری با آن است. عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری کند .
بر اساس آمار رسمی، در پی حملات عربستان به یمن تاکنون هزاران نفر کشته یا زخمی و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع مسئول تاکید کرد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جسد خلبان مراکشی را که هواپیمایش در استان صعده سقوط کرده بود، تحویل گرفت. در همین حال عبدربه منصور هادی در ریاض دیداری با سفیر اتحادیه اروپا در یمن و همچنین با فرستاده سازمان ملل به یمن داشت. ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی نیز تاکید کرده است که حملات و بمباران یمن تا زمان تسلیم شدن انصارالله ادامه دارد.به گزارش پایگاه اینترنتی بوابة الفجر، یک منبع مسئول در فرودگاه بین‌المللی صنعاء اعلام کرد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جسد یاسین بحتی، خلبان مراکشی را که چند روز قبل هواپیمایش در منطقه وادی نشور در استان صعده در شمال یمن سقوط کرد تحویل گرفت و این اقدام پس از میانجی‌گری جمال بن عمر، فرستاده سابق سازمان ملل به یمن صورت گرفت.
این منبع در مصاحبه با خبرگزاری یمنی سبأ گفت که جسد این خلبان مراکشی از طریق کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به دولت مراکش تحویل داده خواهد شد.
این منبع خاطرنشان کرد: تحویل جسد خلبان مراکشی این پیام را به ائتلاف می‌دهد که هر چقدر هم که دست به جنایت‌ها علیه مردم بزرگ یمن بزند اما یمنی‌ها به قوانین بین‌المللی متعهدند.
پیشتر ارتش مراکش اعلام کرده بود که هواپیمای F16 که در ائتلاف عربی در حملات به یمن مشارکت دارد مفقود شده است.در همین حال جنبش انصارالله مسئولیت سرنگون کردن این جنگنده در منطقه وادی نشور در استان صعده را برعهده گرفت.

ائتلاف متجاوز به یمن: بمباران تا زمان تسلیم شدن حوثی‌ها ادامه دارد
احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف ضد یمن بر از سرگیری تمامی عملیات ائتلاف عربی علیه یمن تاکید کرد و عنوان داشت که این ائتلاف حملات خود را متوقف نخواهد کرد تا اینکه حوثی‌ها تسلیم شوند.
در همین حال عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی با بیان اینکه تمدید آتش‌بس اقدامی بیهوده بود، اعلام کرد که کشورهای ائتلاف به شدت نسبت به این امر تاسف می‌خورند که آتش بس اهداف انسانی خود را محقق نکرد.
وی مدعی شد که کشورهای ائتلاف بر این باورند که ادامه تحرکات حوثی‌ها و هم‌پیمانانشان در داخل اراضی یمن و در مرزهای عربستان نقض آتش بس است.
پیشتر عادل جبیر دیداری با ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در دفتر وزارت خارجه در ریاض داشت.ریاض یاسین در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت که در این دیدار مسائل بسیاری در مورد بحران یمن به ویژه آتش بس موقت و کنفرانس ریاض مورد بررسی قرار گرفت.
پیشتر جان کری، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود که واشنگتن تمدید آتش بس انسانی در یمن را تایید می‌کند.

دیدار عبداللطیف بن راشد الزیانی با اسماعیل ولد الشیخ در مورد پیشبرد روند سیاسی در یمن

در همین حال عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نشستی در دفترش در ریاض با اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن داشت.
در این دیدار راه‌های تقویت هماهنگی‌ها و همکاری‌ها میان شورای همکاری با سازمان ملل جهت پیشبرد روند سیاسی در یمن براساس طرح‌ شورای همکاری فارس و خروج‌های گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت و همچنین آخرین تحولات و اوضاع در یمن و راه‌های تقویت و افزایش تلاش‌ها جهت ارسال کمک‌ها به مردم یمن مورد بررسی قرار گرفت.
از سوی دیگر، الزیانی در نشستی با سفیران کشورهای گروه 14 در یمن در خصوص تلاش‌های بین‌المللی برای ادامه روند سیاسی در یمن گفت‌وگو کرد.
دبیرخانه شورای همکاری در بیانیه‌ای اعلام کرد که الزیانی و این سفیران در خصوص تلاش‌های بین‌المللی برای ادامه روند سیاسی در یمن جهت تحقق امنیت و ثبات در یمن گفت‌وگو کردند.

دیدار عبدربه منصور هادی با سفیر اتحادیه اروپا و فرستاده سازمان ملل به یمن
از سوی دیگر عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن با سفیر اتحادیه اروپا در یمن در مقر اقامتش در ریاض دیدار کرد.
در این دیدار تحولات یمن و پیشبرد روند سیاسی براساس طرح شورای همکاری و خروجی‌های گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت و همچنین آخرین تحولات یمن مورد بررسی قرار گرفت.عبدربه منصور هادی اظهار کرد که مشکلات یمن جز از طریق گفت‌وگوی هدفمند که مبتنی بر شراکت ملی واقعی باشد حل نخواهد شد.
وی تصریح کرد که یمن با گام‌هایی ثابت به سمت کشور یمن جدید حرکت می‌کند.
وی مدعی شد که کنفرانس ریاض نشستی برای تمامی مردم یمن از اقشار سیاسی و اجتماعی مختلف است و در مرحله فوق العاده برای نجات یمن و ساخت کشور برگزار شده است.
در همین حال سفیر اتحادیه اروپا در یمن بر حمایت از روند سیاسی در این کشور و امنیت و ثبات یمن تاکید کرد و از تمامی طرف‌های سیاسی در یمن خواست تا به طرح شورای همکاری خلیج فارس و خروجی‌های گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت پایبند باشند.
در همین حال عبدربه منصور هادی، دیداری با اسماعیل ولد شیخ احمد داشت. در این دیدار تحولات یمن و اوضاع انسانی در این کشور و راه‌های افزایش تلاش‌ها برای ارسال کمک‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

بمباران مناطقی در عدن، الضالع و صنعاء
در همین حال جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان تجاوزات خود را به مردم یمن در چند منطقه پس از پایان آتش بس انسانی از سرگرفتند.
شبکه اسکای نیوز گزارش داد که در این حملات مقرهای انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن در دو شهر عدن و الضالع در جنوب یمن هدف قرار گرفت.
این جنگنده‌ها همچنین به شدت مواضع نظامی در منطقه فج عطان در غرب صنعاء را هدف قرار دادند.
پیشتر ریاض یاسین در مصاحبه با رویترز گفته بود که ائتلاف به آتش بس جدیدی فکر نمی‌کند اما فرودگاه‌ها و اسکله‌هایی که از آنها برای ارسال محموله‌های کمکی استفاده خواهد شد، هدف قرار نخواهد گرفت.

تماس تلفنی وزرای دفاع عربستان و آمریکا
محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در تماس تلفنی با آشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به بررسی آخرین تحولات منطقه و عملیات عربستان در یمن پرداخت.
منبع: ایسنا
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع غربی فاش کردند که جنگنده‌های عربستان سعودی و اردن با هماهنگی آمریکا مواضع ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی را بمباران می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری نهرین نت عراق به نقل از برخی از گزارش‌های غربی نوشت که جنگنده‌های عربستان سعودی و اردنی در ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش به رهبری آمریکا ، مواضع نیروهای ارتش و داوطلب مردمی عراق را با هماهنگی واشنگتن بمباران می‌کنند.
گزارش های اطلاعاتی در بروکسل نشان می‌دهد که ریاض و امان طی عملیاتی محرمانه و با هماهنگی با فرماندهی ائتلاف بین المللی در عراق به مواضع نیروهای ارتش و داوطلب مردمی حمله می‌کنند.رادیو اروپایی اوستن اعلام کرد : شماری از کشورهای اروپایی پس از دریافت گزارش‌ از سازمانهای اطلاعاتی کشورهای اروپایی به شدت نگران شده‌اند.
بر اساس این گزارش ، جنگنده های سعودی و اردنی در حمله به مواضع ارتش عراق و نیروهایی داوطلب مردمی طی 6 ماه اخیر در عراق شرکت کرده‌اند و هدفشان نیز جلوگیری از پیشروی نیروهای مردمی به سوی برخی مناطق و شهرهای تحت کنترل گروهک تروریستی داعش بوده است.
همچین گزارش های اطلاعاتی موجود تاکید دارند که تعدادی از هواپیماهای سعودی و اردنی به عناصر داعش سلاح و تجهیزات داده‌اند و همچنین تعدادی بالگردهای ناشناس که گفته می‌شود به یکی از کشورهای ائتلاف بین المللی در عراق اختصاص دارد در انتقال افراد مسلح از منطقه‌ای به منطقه دیگر برای تقویت مواضع داعش و هم پیمانان آنها سهیم بوده است.
این بالگردها همچنین شماری از فرماندهان آنها را پیش از ورود نیروهای داوطلب مردمی و ارتش عراق به شهر تکریت از این شهر خارج کرده‌اند و جنگنده های ائتلاف با حذف پرچم های کشورهای تابعه مانع از شناسایی این هواپیماها از سوی نیروهای مردمی شده‌اند.
در همین رابطه پیش از این بارها نیروهای داوطلب مردمی تاکید کردند که هواپیماهای ناشناس مواضع نیروهای داوطلب مردمی و ارتش عراق را بمباران کرده‌اند و هر وقت که نیروهای داعش در منطقه‌ای محاصره می‌شدند به آنها مهمات می‌رساندند.
منبع: تسنیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد