سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز


سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران اعلام کرد که مذاکرات هسته ای ایران از فردا با نشست معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا در ژنو و متعاقب آن گفت و گوی وزیران خارجه دو کشور از سر گرفته می شود. 
 به گزارش ایرنا، معاون وزیر امور خارجه روز پنج شنبه گفت فردا - جمعه به همراه مجید تخت روانچی در ژنو با هیات آمریکایی که هدایت آن را وندی شرمن به عهده خواهد داشت، مذاکره خواهند کرد. 
 عراقچی خاطرنشان کرد که مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا در روز شنبه هم ادامه خواهد یافت . 
 عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران افزود: سپس در روز های یکشنبه و دوشنبه ، محمد جواد ظریف و جان کری به مذاکره کنندگان ملحق خواهند شد واین گفت و گو ها در سطح هیات های کامل دو کشور ادامه می یابد. 
 
وی گفت: احتمال دارد پس ا ز روز چهارم مذاکره در سطح 1+5 هم انجام شود.






او در همین زمینه تاکید کرد مبارزه آمریکا با افراط گرایی و تروریسم مقابله با اسلام نیست بلکه با کسانی است که اسلام را به انحراف کشیده اند.
رییس جمهور آمریکا می گوید تروریسم پدیده ای نیست که بتوان آن را مختص یک دین و مذهب دانست.اوباما: ربط دادن خشونت به اسلام همان چیزی است که القاعده و داعش می خواهد

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت نشنال ژورنال آمریکا باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست مقابله با افراط گرایی که در واشنگتن و با حضور 60 کشور در حال برگزاری است گفت که ارتباط دادن خشونت های به کار رفته از سوی گروه هایی چون داعش به دین اسلام در واقع پذیرفتن همان چیزی است که این گروه ها می گویند و این اقدام درستی نیست.
اوباما گفت: افرادی که برای گروه هایی چون دولت اسلامی (داعش) می جنگند رهبران مذهبی نیستند بلکه تروریست اند.
او در همین زمینه تاکید کرد مبارزه آمریکا با افراط گرایی و تروریسم مقابله با اسلام نیست بلکه با کسانی است که اسلام را به انحراف کشیده اند.
اوباما گفت:" هیچ مذهبی مسئول تروریسم و خشونت نیست، این مردم هستند که مسئول آن هستند.
رییس جمهور آمریکا همچنین بر ضرورت مقابله با شیوه های تبلیغاتی و جذب تروریست از سوی گروه هایی چون القاعده و داعش تاکید کرد.
اوباما همچنین تاکید کرد که هیچ فردی نباید در جامعه آمریکا به خاطر اعتقادات و باورهایش زیر ذره بین قرار بگیرد و نگاه جامعه به او متفاوت و تبعیض آمیز باشد.
سخنان اوباما اشاره به فتل فجیع دوهفته گذشته سه جوان مسلمان در ایالت کارولینای شمالی به دست یک مرد 46 ساله بود. هر چند رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود تاکید کرد هنوز انگیزه اصلی این قتل مشخص نیست اما بر اساس گزارش های رسانه های آمریکایی این مرد سفید پوست یک آتئیست تندرو بوده که نگاهی منفی نسبت به همه ادیان از جمله اسلام داشته است.
قتل سه جوان مسلمان دانشجو در جامعه مسلمانان آمریکا بازتاب گسترده ای یافت و برخی از جامعه مسلمانان آمریکا رییس جمهور آمریکا را به خاطر واکنش دیرهنگام در محکومیت این اقدام سرزنش کردند. اوباما 5 روز پس از این حادثه آن را محکوم کرد.با این حال رییس جمهور آمریکا می گوید انگیزه این قتل هنوز تحت بررسی است و مشخص نیست که فرد قاتل تنها به دلیل اعتقادات آن سه نفر آنها را به قتل رسانده باشد. گفته می شود اختلاف اصلی قاتل با مقتولان بر سر جای پارک خودرو بوده است.

وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم اشغالگر قدس گفت که غرب در راستای دستیابی به توافق هسته ای، ظاهرا درصدد ارائه امتیازهای بیشتر به ایران است. 
 
به گزارش ایرنا، 'یووال اشتاینتز' که پایگاه اینترنتی رادیو رژیم صهیونیستی وی را مسوول پرونده هسته ای ایران در 'اسراییل' معرفی کرد، گفت: به نظر می رسد که برای حصول توافق هسته ای، غرب درصدد ارایه امتیازهای بیشتر به ایران است. ایرانی ها فقط با یک موضوع از هشت موضوع اختلافی در مذاکرات هسته ای، موافق هستند. 
 
اشتاینیتز افزود که ایرانی ها با توافق بر سر حل هفت موضوع از هشت موضوعی که درباره آنها با قدرت های بزرگ مذاکره می کنند، مخالف هستند. 
 
اشتاینیتز که همچون سایر مقام های رژیم صهیونیستی تلاش زیادی را برای سنگ اندازی در برابر دستیابی به توافقی هسته ای میان ایران و گروه 1+5 ، ایجاد یک ذهنیت منفی در قبال توافق یاد شده و همچنین ایران هراسی به عمل می اورد، گفت: اگر دو طرف مذاکره کننده معتقدند که توافق با ایران نزدیک است، به معنی عقب نشینی غرب در برابر ایران نیست، بلکه به آن معناست که توافقی بد در حال شکل گیری است. 
 
وی همچنین گفت که غرب نباید به کنترل برنامه هسته ای ایران بسنده کند بلکه باید بر از بین بردن کامل آن اصرار ورزد و این یک اختلاف اساسی میان ما و طرف مذاکره کننده با ایران است. این توافق به جای آن که بازه زمانی 10 تا 15 سال را مد نظر قرار دهد، باید برای دهها سال باشد. ش
منبع: ایرنا




مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اضافه کرد: سه سکوی اصلی فاز 12 به بهره برداری رسیده اند و سکوی چهارم قرار است پس از تعیین مکان مناسب، احداث شود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه قطر در حال حاضر روزانه 22 میلیارد فوت مکعب گاز برداشت می کند، گفت: با افزایش تولید گاز در پارس جنوبی به 17 میلیارد فوت مکعب در سال آینده، فاصله ایران و قطر در تولید گاز کاهش می یابد و به 5 میلیارد فوت مکعب می رسد.
به گزارش ایرنا، علی اکبر شعبانپور روز چهارشنبه در نشست خبری با تشریح روند راه اندازی فاز 12 پارس جنوبی اظهار داشت: بزرگترین فاز پارس جنوبی روز شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به طور رسمی افتتاح می شود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: فاز 12 بزرگترین فاز پارس جنوبی به شمار رفته و معادل سه فاز معمولی و استاندارد، گستردگی دارد.

شعبانپور گفت: فاز 12 معادل 3 میلیارد فوت مکعب (84 میلیون مترمکعب) گاز ترش از دریا برداشت کرده و در نهایت پس از فرآورش و جداسازی معیانات گازی و سایر فرآورده ها، حدود 75 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق می کند.

وی ادامه داد: سه سکوی اصلی و یک سکوی اقماری برای فاز 12 پیش بینی شده است که گازتولیدی را با سه خط لوله 32 اینچ به پالایشگاه خشکی انتقال می دهد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اضافه کرد: سه سکوی اصلی فاز 12 به بهره برداری رسیده اند و سکوی چهارم قرار است پس از تعیین مکان مناسب، احداث شود.
شعبانپور اظهار داشت: قرارداد توسعه این فاز در سال 84 منعقد شده است، اما اولین سکو در بهمن ماه سال 92 واولین واحد شیرین سازی در اسفند سال گذشته، فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح حدود 110 ماه (معادل 9.5 سال) طول کشیده است، گفت: توسعه این فاز تا سال 1388 روند کندی را داشت و از سال 1389 روند عقد قراردادهای مربوط به آن افزایش یافت، اما تا زمان تحویل به تیم جدید در سال 1392 حدود 90 درصد پیشرفت داشت.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: اجرای یک پروژه شامل مراحل مختلفی مانند محوطه سازی، فنس کشی، ساختمان سازی، نصب تجیهزات سنگین مانند جرثقیل، لوله کشی، نصب اتصالات، نصب تجهیزات پیشرفته و حساس و در نهایت پیش راه اندازی و راه اندازی است.
شعبانپور افزود: در ابتدای کار که قرار است محوطه سازی و فنس کشی انجام شود، روند کار به سرعت پیش می رود، زیرا کارها بسیار ساده بوده و پیچیدگی زیادی ندارند، اما با پیشرفت کار و به ویژه پس از رسیدن پروژه به مرز 90 درصد، وارد مراحل تخصصی، پیچیده و حساس کار می شویم که اگر بخش های پیشین کار به خوبی انجام نشده باشد، روند توسعه بسیار کند می شود.
وی تصریح کرد: فاز 12 را با پیشرفت 90 درصد و در مرحله حساس کار تحویل گرفتیم و به سرعت توانستیم کارها را پیش ببریم.

**کاهش فاصله ایران و قطر
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: قطر در حال حاضر روزانه 22 میلیارد فوت مکعب گاز برداشت می کند، اما میزان تولید گاز ایران از پارس جنوبی 15 میلیارد فوت مکعب است.
شعبانپور خاطر نشان کرد: با تکمیل فازهای 12،15،16،17 و 18 و همچنین راه اندازی فاز 19 میزان تولید گاز ایران به 17 میلیاردفوت مکعب افزایش خواهد یافت.

**سهم 66 درصدی ساخت داخل
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: حدود 51 درصد سهم تولید داخل برای فاز 12 پیش بینی شده بود، اما در عمل سهم ساخت داخل به 66 درصد افزایش یافت.

**پیمانکاران اصلی فاز 12 طلبی ندارند
وی گفت: هیچ یک از پیمانکاران طرف قرارداد با شرکت نفت و گاز پارس در فاز ١٢ پارس جنوبی مطالبه ای از این شرکت ندارد و در طی یک و سال نیم گذشته تلاش شده پول های پرداختی به پیمانکاران متناسب با پیشرفت پروژه پرداخت شود.

**درآمدزایی 1.6 میلیارد دلاری فاز 12
شعبانپور با بیان اینکه تاکنون 7.3 میلیارد دلار برای ساخت فاز 12 هزینه شده است، گفت: این فاز درآمدزایی بسیار بالایی را برای کشور خواهد داشت به طوری که تاکنون 1.6 میلیارد دلار از محل تولید گاز و میعانات گازی درآمد تولید کرده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه روزانه ١٧ میلیون دلار درآمد در فاز 12 تولید می شود، خاطر نشان کرد: هزینه سرمایه گذاری شده در پارس جنوبی پس از هفت سال باز خواهد گشت.

**وضعیت توسعه سایر فازهای پارس جنوبی
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به وضعیت توسعه سایرفازهای اولویت دار پارس جنوبی، اظهار داشت: روزانه ٣٦ میلیون متر مکعب گاز شیرین در پالایشگاه فازهای 15 و 16 تولید می شود که بخشی از آن با استفاده از گاز فازهای ششم تا هشتم است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: روزانه حدود ٦ تا ٧ میلیون متر مکعب گاز در ترین نخست فاز ١٧ و ١٨ پارس جنوبی تولید می شود که البته تا چند روز آینده با وارد مدار شدن ترین دوم این فاز تولید آن دوبرابر می شود.
منبع: ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد