سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور



تعداد زیاد و ساختار قدیمی؛ مهم​ترین مشکل مدارس در مواجه با گرد و خاک
علمی و آموزشی  9:7:11 1393/11/27
9311-8876-5 کد خبر
    

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش​آموزان در سنینی هستند که آسیب‌پذیر می​باشند و برای رشد و آموزش نیاز به سلامت جسمی و روانی دارند و پدیده گرد و خاک تاثیر بسیار منفی بر سلامت آن‌ها دارد.

 

امید مقیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد:​ در روزهایی که با پدیده گرد و خاک مواجه هستیم به مدارس توصیه​هایی به صورت بخش​نامه ارسال می​شود که فعالیت​های ورزش در این روزها کنترل و حدالامکان انجام شود و همچنین درزها و منافذ کلاس‌ها در جهت جلوگیری از ورود گرد و خاک پوشانده شود و سعی شود دانش آموزان در فضاهای سربسته قرار بگیرند.

 

وی در مورد تجهیزات مدارس در مقابله با پدیده گرد و خاک تصریح‌کرد: در تعدادی از مدارس از وضعیت تجهیزات مدارس و بحث سلامت راضی هستیم و در تعدادی دیگر به دلیل ساختار قدیمی مدارس استان ناراضی هستیم.

 

مقیمی​پور افزود: تعداد مدارس خوزستان بیش از 8 هزار مدرسه است و این وسعت و گستردگی، رسیدگی به تمام مدارس در استان را سخت کرده است.

 

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش خوزستان عنوان‌کرد: ​نشست​های متعددی با اداره نوسازی و تجهیز مدارس در خصوص تجهیزات مدارس و حوزه سلامت داشته‌ایم و همیشه این موضوع مورد توجه آموزش و پرورش بوده، اما هر اقدامی زمان‌بر است و احتیاج به مدت طولانی دارد.

 

وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین وظیفه اداره سلامت آموزش و پرورش، آموزش بهداشت به دانش‌آموزان است، خاطرنشان‌کرد:​ ما به دانش‌آموزان خودمراقبتی را آموزش می‌دهیم تا هر وقت، چه در مدرسه یو چه در خارج از آن احساس کردند که خطری سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند، بتوانند با آن مقابله کنند و در زمینه گرد و خاک هم نکات مقابله با آن به دانش​آموزان آموزش داده می‌شود.

 

مقیمی‌پور بیان‌کرد: ​سلامت دانش‌آموزان و تحصیل آن‌ها در یک راستا است و سلامت می‌تواند به پیشرفت آموزشی دانش‌آموزان کمک کند و باید سلامت دانش​آموزان همیشه مورد توجه باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد